Kallipää 21.03.2009 13:19:24 | |
---|
Kuinka paljon mikin kuoret vaikuttavat mikkien soundiin? Onko kuoren materiaalilla merkitystä? Ajattelin laittaa kitaraani metalliset mikkikuoret molempien mikkien päälle. Meikäläisellä on Deanin ML 79F, jossa on kaulamikkinä Deanin Zebra humppari ja tallassa Bill Lawrencen lx-500 (en tiedä tarkkaan, koska ostin kitaran käytettynä, mutta joka tapauksessa sama mitä Dimebag käytti). Tässä nyt vielä kuva molemmista: http://i150.photobucket.com/albums/s95/kaali_2/IMG_8265.jpg Käykö asentaminen yksinkertaisesti vain niin, että avataan ruuvit ja pistetään kuori paikalleen ja ruuvit taas kiinni? Keksi itse lisää. |
pekurides 21.03.2009 13:42:52 | |
---|
Kallipää: Käykö asentaminen yksinkertaisesti vain niin, että avataan ruuvit ja pistetään kuori paikalleen ja ruuvit taas kiinni? Mitkä ruuvi? napapaloja älä rupia availemaan... :) Mikit irti kuoret päälle (jos sopii) ja jollain hiukan kiinni, aika usein näkee että parit tinaklöntit reunoissa. Materiaalilla taitaapi olla merkitystä. itellä yhdet dimarzion kromi/nikkelikuoret ja ne kyllä leikkasi yläkertaa hiukan. Lehtihopeasta ne kunnon kuoret tehdään Gibsonin tyyliin. jotkut myös väittävät että aiheuttaisivat kiertoherkkyyttä..... Jos saundi tärkein niin ilman mitään minun mielipiteeni mutta onhan ne hianot ei voi kieltää:=) Tunteella päin vittua. |
Onko näitä kuoriakin olemassa f-spaced ja normaaliversioita? Ajattelin omaan sg fadediin laittaa kuoret. Siinä on f-spaced mikit vaikka kuulemma gibsoneissa pitäisi olla normaalikokoiset..? Että jos tilaan t-kaupasta "gibson humbucker coverit", niin onko ne sitten väärää kokoa? |
tommiot 21.03.2009 15:10:37 | |
---|
Tommy The Cat: Onko näitä kuoriakin olemassa f-spaced ja normaaliversioita? Ajattelin omaan sg fadediin laittaa kuoret. Siinä on f-spaced mikit vaikka kuulemma gibsoneissa pitäisi olla normaalikokoiset..? Että jos tilaan t-kaupasta "gibson humbucker coverit", niin onko ne sitten väärää kokoa? Otapa kuule työntömitta kauniiseen käteen ja mittaa etäisyys E-kielien napapalojen keskipisteiden väliltä. Ja sitten sen mukaan tilaat. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
tommijk 21.03.2009 15:48:30 | |
---|
Moridin: Otapa kuule työntömitta kauniiseen käteen ja mittaa etäisyys E-kielien napapalojen keskipisteiden väliltä. Ja sitten sen mukaan tilaat. Niin siis mulla on f-spaced mikki, olen kyllä mitannut. Ongelma on se että gibsonien mikkikuorien kokoja ei missään ilmoiteta.. Ja käsittääkseni gibsonien mikit on yleensä normikokoisia (ei f-spaced). Vai meneekö nuo kuoret molempien kokojen päälle..? Mielellään tilaisin nimenomaan gibsonin kuoret, ei mitään harley bentonia.. |
tommiot 21.03.2009 15:57:57 (muokattu 21.03.2009 15:58:41) | |
---|
Tommy The Cat: Niin siis mulla on f-spaced mikki, olen kyllä mitannut. Ongelma on se että gibsonien mikkikuorien kokoja ei missään ilmoiteta.. Ja käsittääkseni gibsonien mikit on yleensä normikokoisia (ei f-spaced). Vai meneekö nuo kuoret molempien kokojen päälle..? Mielellään tilaisin nimenomaan gibsonin kuoret, ei mitään harley bentonia.. Gibsonillakin on eri kokoisia mikkejä. Vaihdoin just yhelle tutulle 57 Classic/+ sekä 490R/498T -settien kuorien keskenään, ja 498T muistaakseni oli leveämmällä napavälillä kuin 57 Classic Ota mikit messiin musaliikkeeseen ja osta sieltä vaan sopivat, eihän niiden oo pakko Gibsonin kuoret olla. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |