Aihe: Windowssin asetukset ja M-Audio 2496
1
Zeni
20.03.2009 11:28:13
Toimi pitkään hyvin tuo yhdistelmä mutta uudelleen asennuksen jälkeen olen ongelmissa. Ja olen myös onnistunut hukkamaan äänikortin ohjekirjan.

Yritän parhaani mukaan kuvailla ongelmaa ja toivottavasti joku osaisi auttaa vaikka tiedänkin miten vaikea on "etäneuvoa" koneongelmissa.

Laitteistona:
Tämä kone
M-Audio 2496
M-Audiosta rca-lähdöistä piuha stereoihin.
M-Audion rca-tuloihin kitara/mikki/mikä milloinkin behkun Mic200:n kautta

Olen ottanut Biosista emolle integroidun äänikortin pois käytöstä.

Ongelmat:
Ohjelmien (BSplayer,Winamp) äänenvoimakkuuden säätimet toimivat normaalisti, mutta windowssin perusasetus ei. Eli en saa laskettua tai nostettua Windowssin äänenvoimakkuuden pohjaa jolloin stereoista ja winampista pitää olla voluumit korkealla josta taas seuraa windowssin omien äänien tuleminen kohtalaisen voimakkaana.
M-Audio Delta control centteristä mulla on "Patchbay/Router" välilehdeltä kohdasta "H/W Out 1/2" valittuna "WavOut 1/2" jonkun muun valitseminen katkaisee äänen tulon stereoille asti. Välissä on kolme "H/W Out x/x" kohtaa harmaana joista ei siis voi valita mitään. "H/W Out S/PDIF" kohdasta "Monitor Mixer" valittuna. Kokeilin kaikkia muttei auttanut.

"Monitor Mixer" välilehdellä on kohdat "Master Volume" ja "Mixer Inputs"
"WavOut 1/2" kohdassa Mixer Inputsien alla palkit heiluvat musan tahtiin mutta säädöt eivät vaikuta silti. Master Volumessa ei ole eloa eli palkitkaan eivät heilu.

Ohjauspaneelista "Äänet ja äänilaitteet" kohdalta ei voimakkuutta saa säätää vaan se on harmaana. Oletukset sivulla on Äänentoisto kohdalla oletuslaitteena valittuna "M-Audio Delta AP 1/2"
Nauhoituksessa "M-Audio Delta AP mon. mixer" ja mideissä "Delta AP midi"

En myöskään saanut nauhoitettua Audacityllä "sisäisesti" eli kun yritän nauhoittaa parhaillaan toistettavaa ääntä (vaikka joku wav winamppiin) niin mitään ei tartu narulle. Koitin asetuksista kaikkia vaihtoehtoja nauhoituksen kohdalle tuloksetta.

Asensin mielestäni myös ASIOt. Toivottavasti joku osaisi auttaa. Ei viitsisi aloittaa asennusta uudelleen alustakaan. Tuntuu vaikealta kun säätöjä ja asetuksia on erikseen joka paikassa.

Suuri kiitos.
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
LaXu
20.03.2009 16:17:12
Etkö voi vain käyttää stereoiden äänenvoimakkuushanikkaa? Näin itse teen, eli kaikki volat täysillä audio interfacesta ja sitten kuulokelähdön äänenvoimakkuudella tai vahvistimen äänenvoimakkuudella säädetään volaa.

Windowsin äänet kannatta myöskin laittaa pois, niistä on hyötyä tasan nolla ja saattavat joillakin äänikorteilla vaihtaa myöskin sample ratea.
Zeni
20.03.2009 23:47:55
nyt esim. musiikki soi "kuunteluvoimakkuudella" ja windowssin äänet tulee aivan saitanan lujaa silloin kuin joku sellainen tulee stereoista. Winampista (pyörittää musaa) on volumet täysillä ja sääsin stereoista volumen musiikille sopivaksi.

Vai mitä tarkoitit ?
"No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille.
Zeni
22.03.2009 13:42:26
^Yritetään noilla. Mulla on siis Windows XP Sp2:lla. En silloin saanut tuota SP3:sta asennettua mutta olen ymmärtänyt ettei se ole niin merkittävä ?
Zeni
22.03.2009 14:27:18 (muokattu 22.03.2009 14:32:16)
EDIT

Nyt toimii ja volumen säädötkin vaikuttaa jälleen :) Suuri kiitos piinani lopettamisesta !
Zeni
24.03.2009 11:19:27
Yksi ongelma on vielä. Jostain syystä Bsplayer vaikuttaa myös ainakin Winampin äänenvoimakkuuteen ? Toisin päin homma ei ole sama. Eli jos pistän playeria kovemmalle niin winampinkin volume nousee (tosin winampin palkki ei liike kovemmaksi).

Windowssin häly ym. äänten voimakkuuteen BSplayer ei vaikuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)