Janus 18.02.2004 22:55:51 | |
---|
Col Legno on tosiaan tuo. Kysymäni legno battuto tarkoittaa kielien hakkaamista jousen varrella. Äh, gotcha. Menin halpaan. Häpeän. Bb-dom.dim. -asteikko oli meikäläisellä tosiaan haussa... Unohdin muuten kysyä vuorollani. Mikä asteikko: C Db Eb E F Gb Ab Bb Ilmeisesti jonkun sortin oktotoninen asteikko ;) Jos Gb:n tilalla olisi G, kyseessä olisi C-dominanttidimiasteikko, mutta kun ei. Tuo Eb-E-F-Gb näyttää aika hämäävältä, varmaan aika harvassa ovat sellaiset säännöllisenä toistuvat asteikot, joissa on 3 pientä sekuntia peräkkäin...? En tajua. Joku viisaampi saa vastata. |
Sävis 18.02.2004 23:01:05 (muokattu 18.02.2004 23:02:21) | |
---|
Unohdin muuten kysyä vuorollani. Mikä asteikko: C Db Eb E F Gb Ab Bb C-lokrinen Jos a-mollissa on sointukulku F-E, niin mikä sävel kaksinnetaan F-duurisoinnulla? EDIT: vasta nyt huomasin, että siinä on toi E:kin. Emmää kyllä sitte tiedä. En tajua Jazz-teoriasta mitään. Mitäs jos tohon laittaisi been? |
mklami 19.02.2004 13:26:12 (muokattu 19.02.2004 13:26:43) | |
---|
Jos a-mollissa on sointukulku F-E, niin mikä sävel kaksinnetaan F-duurisoinnulla? F-duurisoinnussa kaksinnetaan terssi, eli A-sävel. Uus kysymys: entäpä samassa sävellajissa sointukulku E-F, mikä sävel kaksinnetaan F-duurisoinnussa? ;) Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
Janus 19.02.2004 21:26:17 | |
---|
Unohdin muuten kysyä vuorollani. Mikä asteikko: C Db Eb E F Gb Ab Bb Nyt löyty. Vielä itsesi kirjoittamasta FAQ-osiosta ;) Eli taisit hakea "8-sävelistä espanjalaista asteikkoa". Kuulostaa kyllä mun korvaan erittäin synteettiseltä sekä nimensä puolesta että soitettuna, mutta opinpahan jotain uutta. |
hörhö 20.02.2004 11:37:53 | |
---|
Nyt löyty. Vielä itsesi kirjoittamasta FAQ-osiosta ;) Enpäs muistanut moista. Eli taisit hakea "8-sävelistä espanjalaista asteikkoa". Kuulostaa kyllä mun korvaan erittäin synteettiseltä sekä nimensä puolesta että soitettuna, mutta opinpahan jotain uutta. Joo, en tiedä alkuperää, mutta Persichettiltä löysin moisen eli on kai sitten melko virallinen. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Sävis 21.02.2004 10:59:35 | |
---|
Joo, en tiedä alkuperää, mutta Persichettiltä löysin moisen eli on kai sitten melko virallinen. Ai perskules! Luulin, että kyseessä oli joku hiton jazz-juttu. Kyllähän mun toi olis pitäny tietää. Hyi hyi minua. Mitäs jos tohon laittaisi been? |
Sävis 21.02.2004 11:03:33 | |
---|
Uus kysymys: entäpä samassa sävellajissa sointukulku E-F, mikä sävel kaksinnetaan F-duurisoinnussa? ;) Edelleen sama A. Samassa a-mollissa mennään: Mitä säveltä E-duurisoinnussa ei missään tapauksessa saa kaksintaa? Mitäs jos tohon laittaisi been? |
lxi 21.02.2004 16:00:45 | |
---|
Samassa a-mollissa mennään: Mitä säveltä E-duurisoinnussa ei missään tapauksessa saa kaksintaa? Terssiä eli G#:ää, koska se on johtosävel. Monenko kuudestoistaosanuotin mittainen on kahdella pisteellä jatkettu neljäsosasävel? "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
KMT 21.02.2004 16:39:37 (muokattu 21.02.2004 16:44:32) | |
---|
Terssiä eli G#:ää, koska se on johtosävel. Monenko kuudestoistaosanuotin mittainen on kahdella pisteellä jatkettu neljäsosasävel? 13? Mikäs asteikko? D# E F# G# A H C# Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Janus 21.02.2004 23:09:06 | |
---|
Monenko kuudestoistaosanuotin mittainen on kahdella pisteellä jatkettu neljäsosasävel? 7 eli 4 (alkup. nuotti) + 2 (eka piste) + 1 (toinen piste). Mikäs asteikko? D# E F# G# A H C# D# locrian. Jos sointumerkintä on "F#7 alt", millä kaikilla sävelillä sitä on mahdollista laajentaa? Mikä asteikko syntyy, kun asetetaan korkeusjärjestyksessä peräkkäin soinnun perussävel, terssi, septimi ja kaikki mahdolliset laajennukset? "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -Dawid Bowie |
baron 23.02.2004 10:18:10 (muokattu 23.02.2004 10:20:17) | |
---|
Jos sointumerkintä on "F#7 alt", millä kaikilla sävelillä sitä on mahdollista laajentaa? Mikä asteikko syntyy, kun asetetaan korkeusjärjestyksessä peräkkäin soinnun perussävel, terssi, septimi ja kaikki mahdolliset laajennukset? C, D, G, A??????????? F#, G, A, A#, C, D, E, = F#alt asteikko??????? (Eli oliks se nyt miksolyydinen molli?) Meniks' ees sinnepäin???? (Edit. Kävin lunttaamassa: melodinen miksolyydinen?) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Janus 23.02.2004 15:51:10 | |
---|
C, D, G, A??????????? F#, G, A, A#, C, D, E, = F#alt asteikko??????? (Eli oliks se nyt miksolyydinen molli?) Meniks' ees sinnepäin???? (Edit. Kävin lunttaamassa: melodinen miksolyydinen?) Jep. Eli G=b9, A=#9, C=b5 ja D=#5. F# -alt-asteikko on ainakin oikein, noista kahdesta muusta nimityksestä en itseasiassa ole varma. Itse olen nähnyt käytettävän mm. määritelmiä "jazzmollin (RMM, real melodic minor) 7. moodi" ja jopa "locrian b4". "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -Dawid Bowie |
baron 23.02.2004 16:44:16 | |
---|
Jep. Eli G=b9, A=#9, C=b5 ja D=#5. F# -alt-asteikko on ainakin oikein, noista kahdesta muusta nimityksestä en itseasiassa ole varma. Itse olen nähnyt käytettävän mm. määritelmiä "jazzmollin (RMM, real melodic minor) 7. moodi" ja jopa "locrian b4". Herran jestas, siis ainakin melkein oikein! Onks' se nyt mun vuoro kysyä? |YK-si, kak-SI, kolme, NEL-jä| yksi, KAK-si, kol-ME, nel-jä| Mikä rytmikuvio? (Saaks' tosta mitään selvää, idea, että korostettua ja ei-korostettuja kahdeksasosia) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Fuzzy Boner 23.02.2004 16:51:34 (muokattu 23.02.2004 16:54:20) | |
---|
Herran jestas, siis ainakin melkein oikein! Onks' se nyt mun vuoro kysyä? |YK-si, kak-SI, kolme, NEL-jä| yksi, KAK-si, kol-ME, nel-jä| Mikä rytmikuvio? (Saaks' tosta mitään selvää, idea, että korostettua ja ei-korostettuja kahdeksasosia) Oisko Son-Clavé 3:2 EDIT: Tarkoititko KOL-me?? EDIT II: Vai tarkoititko ns. Bossa-clavea?? Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron |
baron 23.02.2004 16:55:39 | |
---|
Oisko Son-Clavé 3:2 EDIT: Tarkoititko KOL-me?? EDIT II: Vai tarkoititko ns. Bossa-clavea?? Kolmannella yrityksellä onnistuit. Brasilian clavé eli bossa nova clavé. Nyt saat kysyä! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Kolmannella yrityksellä onnistuit. Brasilian clavé eli bossa nova clavé. Nyt saat kysyä! Mitäköhän kysyisin..? Mitkä NHL-joukkueet ei lopu S-kirjaimeen? EDIT: oottakaas, mietin myös jonkun musa-aiheisemman. Elekää hikeentykö ja kymysys 2: Nonyt tulloo heleppo. Jos soitetaan vaikka dominantti-tilanteessa ALT-fraasi (esim C7#9#5...seuraava sointu vaikka Fm.) ja basisti soittaa tritonuskorvauksen, eli F#:ssän, nii ALT-fraasista tuleekin ???-fraasi?? Eli mikäs asteikko se on silloin? Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron |
Janus 23.02.2004 17:20:32 | |
---|
Nonyt tulloo heleppo. Jos soitetaan vaikka dominantti-tilanteessa ALT-fraasi (esim C7#9#5...seuraava sointu vaikka Fm.) ja basisti soittaa tritonuskorvauksen, eli F#:ssän, nii ALT-fraasista tuleekin ???-fraasi?? Eli mikäs asteikko se on silloin? F# overtone eli mix#4 eli lydian dominant. ...kö? "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -Dawid Bowie |
Fuzzy Boner 23.02.2004 17:21:13 | |
---|
F# overtone eli mix#4 eli lydian dominant. ...kö? BING! entäs ne nhl-joukkueet Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron |
Janus 23.02.2004 17:36:59 | |
---|
Ei onnaa. Mä oon futismiehiä. ;) "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -Dawid Bowie |
KMT 23.02.2004 19:04:08 (muokattu 23.02.2004 19:05:47) | |
---|
BING! entäs ne nhl-joukkueet Minnesota Wild Colorado Avalanche Tampa Bay Lightning Mitkä sävelet ovat dissonansseja ja mitkä konsonansseja? Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |