Aihe: sopivia harjoituskappaleita sahaamiseen?
1 2 3 4 5 6
Volcom
14.03.2009 17:30:40
puita on hyvä saha sillon tällön
topi74
15.03.2009 22:53:02
Tossa vähän nopeaan sahaukseen mallia. http://www.youtube.com/watch?v=FvAI7-Qa2Io
Lag
16.03.2009 19:24:08
Vielä muutama puunsahausvideo? Pliiiis.
haukotus
16.03.2009 21:08:01
Sodomin - Agent Orange
Ainakin kestävyyttä parantaa hyvin on se sen verta mättöä kun välillä nousee tempo yli 200 ja kestää melkosen pitkään välillä ne rämpytykset.
velsa
17.03.2009 23:19:43

sopivia harjoituskappaleita sahaamiseen?

Kakkosneloset on ihan jees reilun kokonsa puolesta mutta kyllä ihan perus höyläämättömällä laudallakin alkuun pääsee.....!
Kauas on pitkä matka........
Räkkipeli
18.03.2009 09:08:24
Ei yhtään väsynyttä toi "sahataan puuta" läppä.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
velsa
19.03.2009 02:25:18 (muokattu 19.03.2009 02:26:28)

Räkkipeli: Ei yhtään väsynyttä toi "sahataan puuta" läppä.

No hyvä.....!
Kauas on pitkä matka........
aalataur
20.03.2009 16:32:30 (muokattu 20.03.2009 16:42:04)

Metallica - Disposable Heroes.

Kaikki pitää soittaa downpikaten, mikä vaan irtoaa (alku/soolo-osio). Loput alternativella. Mukavasti sekaisin suoraa tremoloa ja vaihtelevampaa rytmiä. On itseasiassa vaikeampi pikata tuo säkeistön päällä menevä rytmi kuin kertsin päällä oleva, vaikka siinä on vähemmän nuotteja samassa ajassa. Biisin pituus (8:16) on myös kestävyyden kannalta hyvä.

Toinen mitä itse käytän on Megadethin She-Wolf, siten että kaikki iskut mitkä pitäisi normaalisti pikata alas, pikataankin ylös, ja oikeasti ylös pikattavat pikataan alas. Tolla tavalla harjottelen sitä, että yläiskut olisi mahdollisimman paljon samanveroisia soundiltaan alaiskujen kanssa.

Pelkkään downpikkaukseen sitten Metallica - Master of Puppets. Ja Blackened.
aalataur
20.03.2009 19:38:30 (muokattu 20.03.2009 19:51:11)

Dirty Hero: Nää on varmasti jo mainittu, mutta Megadethillä on ainakin pari kunnon sahausriffiä. Ainakin "She-Wolf" ja "Kill the King"

;D Just ennen sua laitoin She-Wolfin.

Mutta noista Metallicoista, monet ajattelee että joo Metallicasta ole mihinkään mutta mun mielestä ainakin toi Nukkemestari on aika kova albumi edelleen ja myös teknisesti suht haastava. Master of Puppetsinkin tempo on 210. Kyl se jo tekniikkaa vaatii että sen pystyy sahaamaan alaspäin puhtaasti. En muista paljon Damage Inc. on, muttei hidas sekään.

Niin ja jos Metallica ei iske niin The Haunted - Bury Your Dead. Siinä on tosin pääosin downpikkausta, vain pari pientä alt. pyrähdystä.
d3monilaama
20.03.2009 19:51:17
aalataur: ;D Just ennen sua laitoin She-Wolfin.

Mutta noista Metallicoista, monet ajattelee että joo Metallicasta ole mihinkään mutta mun mielestä ainakin toi Nukkemestari on aika kova albumi edelleen ja myös teknisesti suht haastava. Master of Puppetsinkin tempo on 210. Kyl se jo tekniikkaa vaatii että sen pystyy sahaamaan alaspäin puhtaasti. En muista paljon Damage Inc. on, muttei hidas sekään.

Pystyykö muuten kappaleen tempoa määrittämään tarkasti muuten kuin laskemalla niitä iskuja sen minuutin ajan? Jokainen GP-tabi jonka oon Puppetsista nähnyt on ollut ~220 temmolla ja ne on aina mitä sattuu, mut jotenkin tuntuis että olis enemmän ku 210.
Ei oo yhtään käyttistä.
kimurantti1
20.03.2009 20:03:23
d3monilaama: Pystyykö muuten kappaleen tempoa määrittämään tarkasti muuten kuin laskemalla niitä iskuja sen minuutin ajan?.

Saathan sä se katsottua metronomilla. Pistä tempoksi jonkin arvion, laitat kappaleen soimaan ja sitten lyöt metronomin käyntiin jollakin tasaiskulla. Jos metronomi laahaa, on kipale nopeampi ja toisinpäin.
papitsu
20.03.2009 20:04:22
d3monilaama: Pystyykö muuten kappaleen tempoa määrittämään tarkasti muuten kuin laskemalla niitä iskuja sen minuutin ajan? Jokainen GP-tabi jonka oon Puppetsista nähnyt on ollut ~220 temmolla ja ne on aina mitä sattuu, mut jotenkin tuntuis että olis enemmän ku 210.

Siinäpä se aikalailla on, laskea niitä iskuja. Minun metronomin mukaan biisin tempo seilailee siinä 210-215 iskun välillä, vaan enpä menis tuohonkaan ihan satavarmasti luottamaan.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
aalataur
20.03.2009 20:13:54 (muokattu 20.03.2009 20:17:58)

papitsu: Siinäpä se aikalailla on, laskea niitä iskuja. Minun metronomin mukaan biisin tempo seilailee siinä 210-215 iskun välillä, vaan enpä menis tuohonkaan ihan satavarmasti luottamaan.

Nuohan riippuu siitä onko soitettu klikillä vai ei. Esim. Megadethin High Speed Dirtin alussa kun (ilmeisesti) Mustaine soittaa yksin riffiä, se tempo on hitaampi kuin sitten kun koko bändi tulee mukaan. Vaikka se onkin sellainen albumi joka kuulostaa tosi viimesen päälle tarkasti tehdyltä.
Moimies
21.03.2009 15:30:37
Megadethin Holy Warsin alkuriffi voisi olla yksi hyvä.
pazi
21.03.2009 17:21:03
voih, vain mnetissä voidaan laittaa 3sivua puunsahaamis vitsejä.

mutta tässä joitain artisteja joilta oppii sahaamista:

Paul gilbert= alternate picking ja string skipping
Rusty Cooley= alternate, economy sweep. Ja muutenkin avaa uuden näkökulman shredding mahdollisuuksille.

sopivia harjoituskappaleita sahaamiseen?
the exermist(joe satriani),art of picking,extreme pentatonics(opetusvideo), tender surrender, bad horsie, juice, (steve vai), curse of castle dragon,scarified, technical difficulties sekä kaikki mikä kuulostaa SInun korvallesi hyvältä.
Kaikki virheet tekstissä ovat tahallisia..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)