Aihe: Maj Karma - Salama 25.3.09
1 2 3 4
Heissi
17.03.2009 21:04:39
sientenystävä.: Maj Karman Kauniit Kuvat toimi mullekin kun siinä oli juuri se 'kieroutunut twisti'. Nämä Maj Karma-nimellä tehdyt ei ole auenneet mulle oikein vieläkään... No, ekaa kertaa tulee Karmaa vinyylillä, pakko se on kuitenkin katsastaa jos siellä piilisi parempia biisejä kuin tuo sinkku.

Ainakin noiden näytepalojen perusteella todella tylsää tavaraa koko levy. Mutta eipä siinä, kuten tässä ketjussa jo todettu "bändi tekee mitä haluaa" ja myös vanhan kieroilun ystävät kuten mä tekevät mitä haluavat ja jättänevät levyn hommaamatta. Ei sillä että se bändin nykyisissä myyntiluvuissa välttis tuntuisi :P Aikansa kutakin. Silti, ei voi olla toivomatta että kun Ylpöllä kerran on Ihmiset niin kunpa Karma tekis enemmän sitä kieroa taidehomostelua ja Ihmiset vois hoitaa ton tässäsinullehelpostikuunneltavaatauhkaa-osaston.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
sientenystävä.
18.03.2009 12:37:28
Nyt on Salama Myspacessa kuunneltavissa. Ekat viisi biisiä kuulosti mun korvaan ihan samanlaisilta. Taivaankansi ja Seitsemäs manner erottui hieman muusta massasta. Ja Viimeisessä käyttöpäivässä on yksi korneimmista laineista pitkään aikaan: 'Mä en huku mul / on Batistini-puku...'. Jaa-a, aika jotenkin tasapaksua. Saa nähdä jos jossain vaiheessa jaksaa kuunnella vielä uudemman kerran tämän.

www.myspace.com/majkarma
Keppis
18.03.2009 12:49:37
sientenystävä.: Ja Viimeisessä käyttöpäivässä on yksi korneimmista laineista pitkään aikaan: 'Mä en huku mul / on Batistini-puku...'.

Koko biisissä on kiteytyy kaikki se mikä tekee Ylpöstä ajoittain sietämättömän.
oo-p
18.03.2009 13:33:57 (muokattu 18.03.2009 13:36:58)

Kuuntelinpa tuon uuden levyn nyt maispeissistä, ja tulin siihen tulokseen, että uudistumisen suhteen Maj Karma on suomen Kotiteollisuus.

E: Se ei välttämättä ole huono asia, mutta ei oikein napannut.

ja Ylpölle kuuluu jääneen ehkä vähän liiaksi tuo korkea ja pehmeämpi tissilaulu-moodi päälle siitä hänen ja Ihmisten levyltä... En tiedä oikein onko se hyvä juttu vai ei..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Ozzyneito
18.03.2009 13:35:16

oo-p: Kuuntelinpa tuon uuden levyn nyt maispeissistä, ja tulin siihen tulokseen, että uudistumisen suhteen Maj Karma on suomen Kotiteollisuus.

Tai Apulanta tai Zen Café.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
oo-p
18.03.2009 13:38:49

Ozzyneito: Tai Apulanta tai Zen Café.

Nojoo. ..Saapa nähdä miltä Zen Café kuulostaa, jos vielä alkavat tekemään uutta tavaraa tuon Putron soolon jälkeen, joka muuten on hyvä levy.
Röntgen-Jeesus
18.03.2009 16:21:43 (muokattu 18.03.2009 16:35:27)

oo-p: Kuuntelinpa tuon uuden levyn nyt maispeissistä, ja tulin siihen tulokseen, että uudistumisen suhteen Maj Karma on suomen Kotiteollisuus.
E: Se ei välttämättä ole huono asia, mutta ei oikein napannut.

Mielestäni se on huono asia. Ei tässä ole enää sitä samaa taikaa kuin ennen.

edit. Täytyypä vielä erikseen kehua bändin rumpalia. Pirun komea letti ja tyylikkään yksinkertaista rumpalointia kautta linjan.
"Lets black some metal, shall we?"
Bätmän
18.03.2009 19:42:52
Täytyy sanoo että ei ekalla kuuntelemalla keikki heti auennu..
Tarvii kuunnella viä uusiks, kun kerkiää. Mutta kyllä sieltä hyvääkin matskua löyty.

-- Oli Soundin arviossa jopa 2 tähteä Salamalle ropissu.
Tosin noi arviot on aina vähän mitä sattuu..
!!!Noizekill!!! - ,,/ Wasted 24/7 ,,/
Misse
18.03.2009 21:12:46
Ihmettelen kovasti, miksi on erikseen Maj Karma ja Herra Ylppö ja Ihmiset. Ihan samaa kamaa.

Tykkään kyllä edelleen.
Allekirjoitus ja nimen selvennys
Kärpäsruoska
18.03.2009 21:34:35
Misse: Ihmettelen kovasti, miksi on erikseen Maj Karma ja Herra Ylppö ja Ihmiset. Ihan samaa kamaa.

Niin minäkin.

Tykkään kyllä edelleen.

Itse taasen en erityisesti tykkää. Ihan hyvä kamaa sinänsä, mutta kuuntelen huomattavasti mieluummin Ääri-Metallisydän -kauden Maj Karmaa. No, onneksi voin myös tehdä niin, vaikken voikaan olla toivomatta että herrat palaisivat niille urille, joille minusta luontevimmin sopivat.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Johnnyk
19.03.2009 09:38:25

Bätmän: Täytyy sanoo että ei ekalla kuuntelemalla keikki heti auennu..
Tarvii kuunnella viä uusiks, kun kerkiää. Mutta kyllä sieltä hyvääkin matskua löyty.

-- Oli Soundin arviossa jopa 2 tähteä Salamalle ropissu.
Tosin noi arviot on aina vähän mitä sattuu..

Levyn on pakko olla hyvä jos se saa soundissa 2 tai 3 tähteä.

Hyvältähän toi levy mun mielestä kuulosti. Menee hankintaan.
http://juhlakaivuri.net/
oo-p
19.03.2009 11:17:46

Misse: Ihmettelen kovasti, miksi on erikseen Maj Karma ja Herra Ylppö ja Ihmiset. Ihan samaa kamaa.

Alkuperäinen Maj Karma on kyllä paljon rupisempaa meininkiä, mutta nyt tuntuu siltä, että Ylppö haluaa jatkaa samaa linjaa myös Karman kanssa..
TommiTomminen
19.03.2009 14:01:20 (muokattu 19.03.2009 14:01:52)
oo-p: Alkuperäinen Maj Karma on kyllä paljon rupisempaa meininkiä, mutta nyt tuntuu siltä, että Ylppö haluaa jatkaa samaa linjaa myös Karman kanssa..

Ainakin Soundin haastattelun perusteella saa sellaisen kuvan, että Ylppö ei ole juurikaan levyn linjauksiin vaikuttanut, paitsi tietysti teksteihin. Voisiko siis olla taas kerran mahdollista, että Häiriö haluaa tehdä tällaista musaa muutenkin kuin vaan Ihmisten listamenestys mielessä..

En halua kuunnella ennakkoon, kun on levy tilauksessa. Tykkäsin kyllä edellisestäkin, mutta ripaus vanhaa meininkiä ei ainakaan pilaisi mitään.
oo-p
19.03.2009 20:57:12

TommiTomminen: Ainakin Soundin haastattelun perusteella saa sellaisen kuvan, että Ylppö ei ole juurikaan levyn linjauksiin vaikuttanut, paitsi tietysti teksteihin. Voisiko siis olla taas kerran mahdollista, että Häiriö haluaa tehdä tällaista musaa muutenkin kuin vaan Ihmisten listamenestys mielessä..

En halua kuunnella ennakkoon, kun on levy tilauksessa. Tykkäsin kyllä edellisestäkin, mutta ripaus vanhaa meininkiä ei ainakaan pilaisi mitään.

Niin. Eihän se Ylppö kai juuri aiemminkaan Karman sävellyshommiin ole vaikuttanut. Mutta laulullaan tekee niistä kyllä vähän turhan ihmismäisiä.
Johnnyk
19.03.2009 21:25:22

vai olisko vaan niin että maj karma ja ihmiset on ylppömäisiä?
http://juhlakaivuri.net/
Mohla
19.03.2009 22:32:37

Johnnyk: vai olisko vaan niin että maj karma ja ihmiset on ylppömäisiä?

Aika loogista, kun ottaa huomioon, että Ylppö sävelsi kuitenkin biisit Ihmisille... :D

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
oo-p
19.03.2009 23:28:09

Mohla: Aika loogista, kun ottaa huomioon, että Ylppö sävelsi kuitenkin biisit Ihmisille... :D

..Enpä muistanukkaan tuommosta. Kuinka suuren osan se niistä sävelsi?
Mohla
19.03.2009 23:35:22

oo-p: ..Enpä muistanukkaan tuommosta. Kuinka suuren osan se niistä sävelsi?

Kaikki, paitsi osassa on ollut säveltämässä mukana Hamid Moeni. Tostahan puhuttiin käytännössä Ylpön soolona.

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
oo-p
20.03.2009 08:59:47

TommiTomminen: Mutta onko Ylppö sitten ollenkaan ihmismäinen?

Täh?

Ei. Ihmiset ovat Ylpökkäitä ja karmattomia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)