Aihe: Biisi Konservatorioiden pääsykokeisiin. (Kiire)
1
Kukitus
16.03.2009 17:35:20
Helou!
Olen pahoillani jos aiheesta on jo käyty keskustelua, mutta nyt tarvitsisi tietää mitä biisejä kannattaisi esittää rumpalina konservatorioiden pääsykokeissa? Luonteeni omaisesti olen tässä(kin) asiassa pahasti jäljessä, koska moni konservatorio vaatii biiseistä nuotit jo 20.3 perjantaina. Elikkä käytännössä se tarkoittaa sitä että laput pitäisi postittaa jo ylihuomenna.
Kylläpä heikottaa
moderndrummer88
16.03.2009 18:04:51
Joidenkin Konservatorioiden sivuillahan on listoja pääsykoebiiseistä..?

Mutta oku perus jazzblues on aika varma valinta.

Itse soitin aikanaan Cantaloupe Islandin ja Straight No Chaserin. Sit raati pyyti vielä biitimpää matskua, niin soitin Maroon5 This Love, kun taustabändi sen osasi.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
sahkuifk
16.03.2009 19:50:30
http://www.youtube.com/watch?v=T8__EwAT8VM
Vedä vaikka toi, legendaarinen mittari.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Kukitus
16.03.2009 23:07:02
sahkuifk: http://www.youtube.com/watch?v=T8__EwAT8VM
Vedä vaikka toi, legendaarinen mittari.

Jep,jep. nyrjäytin pikkuaivot väkevien virvokkeiden ja romanttisten komedioiden suurkulutuksen summana, joten ei oikein surffi irtoo. Muuten kyllä erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Kylläpä heikottaa
Anonymous-jazz
17.03.2009 18:25:05

Hatusta vaan vedät ja hyvällä meiningillä, niin eiköhän se siitä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Kukitus
18.03.2009 00:18:39
Huh,huh.. Nuottien onkin oltava perillä vasta 14.4 joten ei hätää. Erinäisten tressi tekijöiden takia tuntui jo hetken siltä kuin kehoni tuhoutuisi pieniksi neliöiksi ja häviäisi maailmankaikkeuteen..right..
Olisi joka tapauksessa hienoa jos kuitenkin ajankohtaisesta asiasta saisi keskustelua aikaiseksi.
Kylläpä heikottaa
dictatorsh*t
19.03.2009 17:29:01
dumbass: Minua kiinostaisi nuo konsien pääsykokeet noin muutenkin. Minkälaisia juttuja rumpalin eteen asetetaan? Paljonko vaikkapa nuotinlukutaitoa tarvitaan? Jotuuko laulamaan melodiaa paperista?

Täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=170203 voit löytää vastauksia.

Ehkä!
moderndrummer88
19.03.2009 17:37:56 (muokattu 19.03.2009 17:38:24)
dumbass: Minua kiinostaisi nuo konsien pääsykokeet noin muutenkin. Minkälaisia juttuja rumpalin eteen asetetaan? Paljonko vaikkapa nuotinlukutaitoa tarvitaan? Jotuuko laulamaan melodiaa paperista?

Rumpalit joutuu laulamaan ihan samat säveltapailujutut kuin muutkin hakijat. Rytminlukua ja melodianluku, nuoteista.
basic88
02.04.2009 16:10:14
Ite hain Tornioon (taas) ja ajattelin vetää black nightin ja black dogin.. Semmosia ihan meneviä ralleja kuites.
moderndrummer88
02.04.2009 17:52:07
basic88: Ite hain Tornioon (taas) ja ajattelin vetää black nightin ja black dogin.. Semmosia ihan meneviä ralleja kuites.

Oisit ottanu toisen biisin tilalle jonkun jazzimman kappaleen, nyt sulla on vaan kaks tuollaista perus rokkibiisiä.
arse
02.04.2009 18:32:27

moderndrummer88: Oisit ottanu toisen biisin tilalle jonkun jazzimman kappaleen, nyt sulla on vaan kaks tuollaista perus rokkibiisiä.

No mutta oikein pätevät perusrokkibiisit ja ihan eri kompeillakin vielä. On tuossa toki sen verran totuuden siementä, että sitä jatsia ne saattavat kysyä joka tapauksessa. Toisaalta, miksi itse lisätä jatsin määrää vapaaehtoisesti? ;)

Basic, opettele jatsin ridekomppi myös, ikäänkuin varastoon.
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
dumbass
02.04.2009 20:16:01

Vetääkö porukka tosissaan jotain rokkia siellä? :P Nosti juuri itsetuntoani.
markkuliini
02.04.2009 20:29:23

basic88: Ite hain Tornioon (taas) ja ajattelin vetää black nightin ja black dogin.. Semmosia ihan meneviä ralleja kuites.

Oletko varma että pääsykoebändi klaaraa Black dogin? Ei ole ihan yksinkertaisimmasta päästä Ei siellä hirveästi bändillä ole aikaa ja aina mielenkiintoakaan treenata biisejä etukäteen. Joten mitä helpommaksi teet heidän elämän biisivalinnoillasi, sitä paremmin he soittavat ja lopputuloksena sinä kuullostat paremmalta.
Mä vaihtaisin ton vaikka saman bändin Rock'n'rolliin.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
moderndrummer88
02.04.2009 21:42:33
markkuliini: Oletko varma että pääsykoebändi klaaraa Black dogin? Ei ole ihan yksinkertaisimmasta päästä Ei siellä hirveästi bändillä ole aikaa ja aina mielenkiintoakaan treenata biisejä etukäteen. Joten mitä helpommaksi teet heidän elämän biisivalinnoillasi, sitä paremmin he soittavat ja lopputuloksena sinä kuullostat paremmalta.
Mä vaihtaisin ton vaikka saman bändin Rock'n'rolliin.

Viime vuonna haki meidän koululle basisti joka oli laittanu just ton Black Dogin vapaavalintaiseksi niin se sai sit soittaa sen ihan taustanauhan kanssa. Ei millään riitä aika siihen, että kun kaksilla treeneillä käydään +40 biisiä läpi, että noin hankalia kipaleita alkaa treenauttamaan.
moderndrummer88
02.04.2009 21:44:19
arse: No mutta oikein pätevät perusrokkibiisit ja ihan eri kompeillakin vielä. On tuossa toki sen verran totuuden siementä, että sitä jatsia ne saattavat kysyä joka tapauksessa. Toisaalta, miksi itse lisätä jatsin määrää vapaaehtoisesti? ;)

Basic, opettele jatsin ridekomppi myös, ikäänkuin varastoon.

Tai jos beattia haluaa soittaa niin joku funkkibiisi oisi ollut varmaan oikein oiva valinta... Joo kyllähän se raati varmaan sitä jazzkomppausta kysyy muutenkin.
dumbass
03.04.2009 00:33:21

Ei millään riitä aika siihen, että kun kaksilla treeneillä käydään +40 biisiä läpi, että noin hankalia kipaleita alkaa treenauttamaan.

Miten se nyt sit käytännössä menee? Eikö se menekään niin että ne soittaa "primavistana", ilman mitään yhteisiä reenejä?
basic88
03.04.2009 11:19:58
moderndrummer88: Viime vuonna haki meidän koululle basisti joka oli laittanu just ton Black Dogin vapaavalintaiseksi niin se sai sit soittaa sen ihan taustanauhan kanssa. Ei millään riitä aika siihen, että kun kaksilla treeneillä käydään +40 biisiä läpi, että noin hankalia kipaleita alkaa treenauttamaan.

Niinpä niin, mutta meidän kitaristi hakee myös kyseiseen kouluun ja otetaan toinen kitaristi kaveriksi vetään bassoa ku oikea basisti ei ehdi koulun takia.

Ollaan noita biisejä vedetty iät ja ajat, myös joskus keikoillakin joten ovat aika hyvin selkärangassa. Nyt vielä kuukausi aikaa hioa niitä yhteen ja vähän sovitella sopivaksi.

Viimeksi kun hain ja menin ihan ilman komppauksia kokeisiin, tai siis konsan porukka soitti taustat niin vedin jonku ihan perus suomirokkibiisin, oiskohan ollu egotripin unihiekkaa.

Torniossa viime vuosina on ollut ilmeisesti yksi biisi ns. pakollisena ainakin rumpaleilla. Viime vuonna taisi olla Stevie Wonderin "I wish".
moderndrummer88
03.04.2009 11:44:47
basic88: Niinpä niin, mutta meidän kitaristi hakee myös kyseiseen kouluun ja otetaan toinen kitaristi kaveriksi vetään bassoa ku oikea basisti ei ehdi koulun takia.

Ollaan noita biisejä vedetty iät ja ajat, myös joskus keikoillakin joten ovat aika hyvin selkärangassa. Nyt vielä kuukausi aikaa hioa niitä yhteen ja vähän sovitella sopivaksi.

Viimeksi kun hain ja menin ihan ilman komppauksia kokeisiin, tai siis konsan porukka soitti taustat niin vedin jonku ihan perus suomirokkibiisin, oiskohan ollu egotripin unihiekkaa.

Torniossa viime vuosina on ollut ilmeisesti yksi biisi ns. pakollisena ainakin rumpaleilla. Viime vuonna taisi olla Stevie Wonderin "I wish".

No mikäs siinä jos kerta saatte vetää kimpassa... Kantsii varmaan etukäteen varmistaa, että saatteko soittaa yhdessä.

dumbass:Miten se nyt sit käytännössä menee? Eikö se menekään niin että ne soittaa "primavistana", ilman mitään yhteisiä reenejä?

Kyllä me ainakin pidettiin parit treenit kun olin viime vuonna pääsykoebändissä, siellä on joitain kinkkisempiä biisejäkin aina mukana...
basic88
03.04.2009 11:54:07
moderndrummer88: No mikäs siinä jos kerta saatte vetää kimpassa... Kantsii varmaan etukäteen varmistaa, että saatteko soittaa yhdessä.

Joo on varmistettu jo. Ja olivat ihan mielissään ku selitin mikä on tilanne. Ku on muutamia sillai vähän tuttuja opettajia, yks on ollu musaleirillä opettamassa jossa olin, ja ko. opettaja ja eräs toinen opettaja ovat eräässä paikallisessa bändiskabassa olleet tuomareina muutamina vuosina ja syksyllä arpoivat mulle jonkun vuoden rumpali palkinnon. Olivat kuulemma jo viime keväänä odotelleet pääsykokeisiin mutta eipä tullut haettua..

Menipä taas off-topiciksi... ja tulipa pitkä lause jossa ei mitään järkeä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)