Aihe: minkä basson(ja) omistatte?
1 2 3 4 520 21 22 23 2459 60 61 62 63
jarmo vh
24.02.2009 13:05:05
Päivitys:

Bassonsoittohommat olen lopetellut, venderi ja kipsoni menneet, nämä jäivät:

G&L El Toro
Guild B-302, luulin jo että tämäkin meni, mutta olikin vaan unohtunut viimeisen keikan jälkeen pariksi kuukaudeksi erääseen pääkaupungin juottoravintolaan. Onneksi löytyi.
Musiikki on kuin ruoka.
InnerSelf
24.02.2009 17:16:31 (muokattu 24.02.2009 17:18:57)
Tällä hetkellä löytyy:

-Charvel Model 3b vuosimallia 1986

ja kuvaaa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=InnerSelf&image_id=85337775

Ei ole toistaiseksi ollut tarvetta hommata sille kaveria mutta kyllä se vielä joskus seuraa saa ;)
Daunstroukk!!
Antti K.
24.02.2009 22:40:42
(9.7.2008:)
Tänä vuonna on ostettu jo kolme bassoa. Myyty vain yksi.

Music Man StingRay -79 valkoinen Status Graphite kaulalla
Music Man StingRay -79 sunburst 1-pala vaahterakaulalla
Music Man StingRay5 -03 valkoinen
ESP GrassRoots P-basso DiMarzio PAF-mikillä

Tuo sunburstin kaula on tuosta valkoisesta alunperin.

(3.12.2008:)
Päivitystä

SR5 luovutettu uuteen kotiin.
Ostettu hyväosainen jasso,
myöskin epin thunderbird tulj käämään.

Päivitystä 24.2.2009:
Status Graphiten kaula myyty poies, ja tilalle tullut 79 vaahterakaula, tätenpä toinen StingRay sitten joutaisi parempaan kotiin.
Ostettu OLP MM-2, johon modasin Seymour Duncan MM-mikin, musari 2eq-etusen ja G&L:n virittimet. Aika hyvä.
Myyty käämään tullut epin thunderbird, koska elämä on...
Muusikon "paras" ystävä...
j-man
03.03.2009 20:44:16

Fender Jazz bass(90-luvun Japanilainen),ja Gibson Thunderbird,-05.
Kiertoon vuoden sisällä lähteneet:Tenson elektroakustinen jumbo bass,Fender Precision bass(usa),Fender precision bass,60th Anniversary(mex),DiMarzion mikeillä,BaDassII tallalla jne,Washburn B-10(-82 Japanin kaunotar),Warwick Corvette std,Bartolinin mikeillä,Tokai Hard Puncher(80-luvun Jaappanilainen,J/P mikityksellä,Emg.t),Dean Edge Hammer...enempää ei jaksa muistaa
Visakoivu
03.03.2009 21:20:55
Hoteistani löytyy Sandberg California PM-4 ja Fender Geddy Lee Jazz Bass.
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
mr.bungle
03.03.2009 21:41:19 (muokattu 03.03.2009 21:41:33)

Päivitetäänpä listaa, vaikka onkin turhaa, ja myöhemmin häpeen kaikkee typerää hehkutusta mitä väistämättä tällaisiin suollan:

-Fender Precision, '77 sunburst-saarni-vaahtera, modattu kaikenlaista enemmän tai vähemmän hienoa tilpehööriä (Basslines P-J mikit, series/parallel kummallekin mikille, Badass II-talla. Sisäänrakennettu särö ja D-tuner on työn alla)
-Gibson Thunderbird
-Warwick Streamer Pro-M
-Eminence sähkökontra
bassolla hanuriin
bassline
06.03.2009 10:20:08
Tobias basic-5 -95
Yamaha RBX6JM signature -09
Epiphone Thunderbird -05
Slammer by Hamer 30" -08
Ibanez el.acous. -08
Hohner B-bass Q5 -07

Mitä mies muuta tarttee??
"patologisen gynegologian erikoislääkäri Ala-Väylä.."
Keimo T
07.03.2009 10:14:16
Yeah: haluisin vaan tietää et mitäs bassoja teil on. Itselläni on ibanezin EDA-905. Mitäs mieltä olette siitä? Omasta mielestäni se on hyvä ja luotettava soitin paitsi jos paristo sattuu loppumaan kuten mulle juuri pari päivää sitten kävi ja se tapahtui vielä bändi-harkoissa, mut eipä puhuta nyt siitä. Et kertokaa et mikä basso on ja mitäs mieltä ootte omista soittimista.

Basso on melkein bändin tärkein soittaja (kaikki ovat tärkeitä), koska musiikki kuulostaa melko köyhältä ilman sitä. Tuo Ibanezi on varmasti hyvä soitin (tärkeintä on tietysti että se sopii käteen)
Itselläni on Asaman presari Basso sekä
Yamahan nauhaton Basso (jazzarin ja presarin yhdistelmä)
sebba
07.03.2009 22:13:21
Ainoastaan yksi basso, Ibanez roadster rs924 sunburst 1981. Mikkikolot jyrsitty isommiksi että sain emg pj-set aktiivimikit mahtumaan. Alkuperäiset potikat saivat jäädä. Ei taida mennä vaihtoon ihan heti, on ollut meikäläisen omistuksessa vuodesta 1986.
Seba
07.03.2009 22:31:35 (muokattu 07.03.2009 22:34:03)

Tällä hetkellä seinältä löytyy
Ibanezi GSR-200 -98 lievästi retrottuna ja teslan P/J mikkisetillä
Gibson Thunderbird -97 ykkösbassona joka alkaa olla mukavan kulahtanut
Wolf S3 läpikaulainen korea korealainen leppä-bubinga bodylla ja vaahterakaulalla
Sunsmile röytöjazzari teslan corona-mikeillä ja sarjaan-/rinnankytkentämodilla

Kaikki enemmän tai vähemmän käytössä, pääasiassa TB bändikäytössä.
Kiinanjazzi sopii käteen kuin nakutettu ja ensi viikolla testaamaan josko se vielä soisi kunnolla bänditouhuissa niin pääsee budjettivehje mukaan arsenaaliin treenikselle.

Tilauslistalla 8-kielinen saarnirunkoinen vehje tyyliin ohkaiset kielet 12-kielisen kitaran tyyliin vieressä, eli periaatteessa 4 kielinen silti joka mahdollisesti loppukesästä on käsissä.

Amerikan presarista haaveillen..
pacman
16.03.2009 19:07:42
Päivitys: nyt listalta löytyy Yamaha RBX-765A ja Harley Benton HBP-90BK. Harrikka on 30" skaalalla, 4-kielinen, maksoi hurjat 68e T-kaupassa... Ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Tollahan kehtaa soittaa! :) Siis siihen määrään asti että jopa ehkä jonkin keikan joskus. Toi pikku-Harrikka on myös muuten todella kevyt, jos joku haluaa kevyttä bassoa testata niin Tampereelle voi tulla kokeilemaan tota mun pikkubassoa.

Ai niin, Jammu on punainen ja HB on musta.
Yömaha -- RBX765A
miikka_the_basist
18.03.2009 22:54:32

pacman: Päivitys: nyt listalta löytyy Yamaha RBX-765A ja Harley Benton HBP-90BK. Harrikka on 30" skaalalla, 4-kielinen, maksoi hurjat 68e T-kaupassa... Ja olen erittäin positiivisesti yllättynyt. Tollahan kehtaa soittaa! :) Siis siihen määrään asti että jopa ehkä jonkin keikan joskus. Toi pikku-Harrikka on myös muuten todella kevyt, jos joku haluaa kevyttä bassoa testata niin Tampereelle voi tulla kokeilemaan tota mun pikkubassoa.

Ai niin, Jammu on punainen ja HB on musta.

Itseltäni löytyvät Yamahan RBX 375 RM ja Indien Rickenbacker 4003-kopio ja molemmat istuvat käteeni kuin hanskat ja ovat mielestäni todella hyvän tuntuiset soittaa ja nyt voin keskittyä kaikkeen muuhun kuin hyvien soittopelien metsästykseen kun huoneen nurkasta löytyvät nuo kaksi omaan käteen sopivaa lankkua.

Harley Bentonin MB22-2T oli ensi bassoni ja tuon basson kaula oli mielestäni hyvä.. tosin kaikki muu siinä sitten ei ollutkaan; painoi kun synti, G-kielen virettä sai olla aina laittamassa kohdilleen ja elektroniikka pisti miltei itkettämään kun 150W HK:n vahvistimesta ei kuulu kuin "pihinää" vaikka kaikki mahdolliset nupit olivat kaakkoon käännetty. Taidan pistää tuon HBP-90K:n korvan taakse jos vaikka sellaisen hankkisin vaikka ihan kotisoittoon...
Can't you see tears won't wash out the rage? Memories of the years that started the pain Memories... FALLEN YEARS that started the hate Paradise Lost - Unreachable
Valluu
18.03.2009 23:17:49
Selailin tossa koko tämän homma läpi enkä törmännyt yhteenkään vantage merkkiseen bassoon. Itselläni on nimittäin juuri Vantage 525B. Basso on ollut käytössä erittäin hyvä ja ennenkaikkea luotettava sillä mitään vikoja ei ole ilmennyt omitukseni aikana. Valmistettu mitä luultavimmin 80-luvun alussa.

Kyseisestä bassosta ei löydy lähes mitään tietoja mistään, että jos joku on kyseisen laiseen tutustunut ja tietää siitä enemmän voisi minua valistaa.
pacman
18.03.2009 23:48:08
Miikka: se ei ollut T-kaupassa kuin 68e plus posti... Halvin mahdollinen pikkubasso siis mitä löytyi. Tehtaalta tulleessa e-kielessä on joku moka, se päästää semmoisen ärsyttävän pikku sirinän mikä kuulostaa tulevan tallasta tai jostain rungosta, mutta kun mikään ruuvi ei ole löysällä eikä mitään muutakaan JA kun kielen punoksessa on pieni näkyvä rako yhdessä kohdassa niin pääteltiin parin kaverin ja yhden musakaupan myyjän kanssa että kieli on rikki. Tilasin uuden kielisetin, saa nähdä kun se huomenna tulee musakauppaan että miltä toi sen jälkeen kuulostaa.

Sinänsä tosiaan tosi positiivinen yllätys toi HBP-90, kevyt soittaa jne. vähän kaulapainoinen se on (yrittää koko ajan laskea kaula alaspäin jos ei pidä kiinni) mutta kokonaispainoltaan ihan sikamaisen kevyt ainakin jos vertaa tohon Jammun vitoseen mikä mulla on. :) Ja toi menee kitaran laukkuun :D Ostin sille CNB-repun, pehmeän gigbagin, mutta eipähän tuon hintaiselle bassolle sen kummempaa kai tarvi ollakaan. Ja hyvin tuo on pehmustettu, enkä ajatellut sitä paiskoa varsinkaan kun se kulkee niin näppärästi nyt selässä :)
Yömaha -- RBX765A
LL
19.03.2009 10:22:14
pacman:
Sinänsä tosiaan tosi positiivinen yllätys toi HBP-90, kevyt soittaa jne. vähän kaulapainoinen se on (yrittää koko ajan laskea kaula alaspäin jos ei pidä kiinni) mutta kokonaispainoltaan ihan sikamaisen kevyt ainakin jos vertaa tohon Jammun vitoseen mikä mulla on. :) Ja toi menee kitaran laukkuun :D Ostin sille CNB-repun, pehmeän gigbagin, mutta eipähän tuon hintaiselle bassolle sen kummempaa kai tarvi ollakaan. Ja hyvin tuo on pehmustettu, enkä ajatellut sitä paiskoa varsinkaan kun se kulkee niin näppärästi nyt selässä :)

Kaveri tilas kans tollasen vähän aikaa sitten. Jonkun verran oli säätämistä mm. kaulan kulma, mutta sen jälkeen tosi näppärä basso. Muutama klommo kaulassa, mutta ei mitään soittoon vaikuttavia.

Vastaus kysymykseen:

Rickenbacker 4004c
hollstro
19.03.2009 13:00:06 (muokattu 19.03.2009 13:02:06)

Valluu: Selailin tossa koko tämän homma läpi enkä törmännyt yhteenkään vantage merkkiseen bassoon. Itselläni on nimittäin juuri Vantage 525B. Basso on ollut käytössä erittäin hyvä ja ennenkaikkea luotettava sillä mitään vikoja ei ole ilmennyt omitukseni aikana. Valmistettu mitä luultavimmin 80-luvun alussa.

Kyseisestä bassosta ei löydy lähes mitään tietoja mistään, että jos joku on kyseisen laiseen tutustunut ja tietää siitä enemmän voisi minua valistaa.

Haulla Vantage Guitar löytyy paljonkin dataa tästä Japanissa Matsumokun tehtailla valmistetusta merkistä. Eihän tuo oikein ottanut Euroopassa tulta alleen.

http://www.matsumoku.org/models/vantage/vantage.html

Edit: muita saman tehtaan merkkejä ovat olleet mm. Aria ja Washburn
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Julius56
19.03.2009 14:45:20
Pitääpä ilmottautua kun kerran näyttää olevan tämän ketjun ainoa

Gibson EB-3L -72

minulla.
Seba
21.03.2009 10:35:29

Julius56: Pitääpä ilmottautua kun kerran näyttää olevan tämän ketjun ainoa

Gibson EB-3L -72

minulla.

Mun märkä uni..
Seba
21.03.2009 10:36:08

pekezu: Tällä hetkellä en omista ainuttakaan bassoa.

Mä voin myydä sulle jotain ettei tarvii ilman olla :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)