JartZA 20.02.2009 02:25:30 | |
---|
Ainut mikä mietityttää on tuo kun se puskee 450Wattia 4Ohmin vastukseen niin miten käy jos kaappi kestää "vain" 400wattia? onko tuo 50wattia sellainen jotta kaappi kuolee sitten siihen? kun ne Ampegin omat B-sarjan kaapit on just 400wattia tehon kesto.. Jotta nuppi puskisi sen 450W niin masteri sais olla aika kaakossa, mikä olisi jo aika hemmetinmoinen metakka, eli jos pidät volumen inhimillisempänä, niin vaaraa ei ole. Nupin master täysillä kaapit saa rikki pienemmälläkin teholla, johtuen mistälie transistoripäätteen säröytymisestä (nyt en muista mistä tarkalleen oli kyse). SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Cornflake 20.02.2009 08:12:54 | |
---|
Salkin: Mitään pahaa sanottavaa ole tuosta vaikka trankkuvehje onkin, siinä on solid state etunen, vai mikä se nyt olikaan.. mut soundista tähän asti tykännyt kovasti.. Ainut mikä mietityttää on tuo kun se puskee 450Wattia 4Ohmin vastukseen niin miten käy jos kaappi kestää "vain" 400wattia? onko tuo 50wattia sellainen jotta kaappi kuolee sitten siihen? kun ne Ampegin omat B-sarjan kaapit on just 400wattia tehon kesto.. Älä tule syyttelemään jos menee paskaksi, mutta tolla ei pitäisi olla mitään väliä. Parempi noin, kuin että kaappi kestäisi vaikkapa 1000W. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
poppamies 20.02.2009 08:16:38 | |
---|
...Parempi noin, kuin että kaappi kestäisi vaikkapa 1000W. Tuossa filosofiassa ei taida olla mitään järkeä. Ei siitä ole milloinkaan mitään haittaa että kaapissa on suurempi tehonkesto. G strings are for strippers! |
Seba 20.02.2009 08:39:00 | |
---|
Kyllä ne isot pojat väittää että trankulla saa tuplaten tehonkestoa omaavan kaapin nuppiin verrattuna paskaksi helpommin kuin vajaatehonkestoisen. Putkilla taas sitten päinvatsoin. Näin olen m.netin ihmemaasta monasti lukenut, mutta jätetään ne perustelut niille jotka tekee sen aukottomasti. |
M.Hanski 20.02.2009 09:40:34 | |
---|
Ainut mikä mietityttää on tuo kun se puskee 450Wattia 4Ohmin vastukseen niin miten käy jos kaappi kestää "vain" 400wattia? onko tuo 50wattia sellainen jotta kaappi kuolee sitten siihen? kun ne Ampegin omat B-sarjan kaapit on just 400wattia tehon kesto.. Ajele rauhassa vaan. Jos läjä alkaa pieremään, joko vahvistin on liian pienitehoinen ja menee särölle tai kaiuttimen mekaaninen tehonkesto on ylitetty. Jos näin käy, niin on syytä laittaa kamoja pienemmälle, ja miettiä tässä järjestyksessä: - ekupolitiikkaa - kaiuttimen sijoittelua (voisko saada ittensä paremmin kuuluville, jos läjä ois toisessa paikassa, ylempänä ym.) - kaiutinpinta-alan lisäämistä, jos nuppi sallii - nupin vaihtoa tehokkaampaan, jos kaiutin ei ole pieremisen syy |
poppamies 20.02.2009 16:08:03 | |
---|
Kyllä ne isot pojat väittää että trankulla saa tuplaten tehonkestoa omaavan kaapin nuppiin verrattuna paskaksi helpommin kuin vajaatehonkestoisen... Tuossa menee puurot ja vellit sekaisin. Totta on että trankkunupilla josta tehot loppuu ja menee kanttisärölle saa helposti isommankin kaapin hajalle, mutta siinäkin tapauksessa pienempi kaappi hajoaa aina ekana ja isompi vasta tokana. ...Putkilla taas sitten päinvatsoin... Tämä on totta koska pienempitehoinen kaappi hajoaa aina ekana joka tilanteessa. G strings are for strippers! |
lehtomies 20.02.2009 16:58:04 | |
---|
Nyt on ison A:aan SVT-VR kotona...ei ollu enklannissa varastossa eikä saatavilla mut playback-europessa oli varastossa niin tilasin sieltä... Kaappina on marshallin MBC410. Saundaa kyl niin pirun hyvältä että.... jaa ettäkämitäkä? |
isomela 26.02.2009 12:45:03 | |
---|
|
doktorkoo 26.02.2009 14:08:40 | |
---|
Oliskos Tampereen suunnalla kellään tota Ampegin B200R- vahvistinta? Olen kuullut muiden soittavan sillä, mutta olis kiva päästä itse koittamaan! Jos vaikka innostuis vaihtamaan...etenkin kontran perässä vois toimia hyvin? Tai sitten en vaan osaa .... -j Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank |
bassline 06.03.2009 10:21:38 | |
---|
SVT-410 HLN "patologisen gynegologian erikoislääkäri Ala-Väylä.." |
sebba 08.03.2009 11:40:56 | |
---|
SVT-410HE ja ei-ampeg putkivahvistin |
vjvesa 10.03.2009 18:02:16 | |
---|
SVT410-HE saapui Bassman 135:sen kaveriksi. www.morjekords.com |
Juseq 11.03.2009 20:57:48 | |
---|
Kertokaas kunnon kokeneet ammattilais-ampegistit et missäs vaiheessa tavaroiden tuotanto on siirretty jenkkilästä vietnamiin ja valmistetaanko kaikki nupitkin nykyään jossain tulimaassa. Löyty kyllä keskustelua aiheesta ja laatueroista mutta en nähnyt missään et kukaan olis sanonu koska on siirretty tuotanto tms. Olis vaan itellä tossa svt-3pro hakusessa ja oon katsellu ja on ilmeisesti "pieniä" laatueroja valmistusmaasta riippuen niin kiinnostais. |
Herra Melankolia 12.03.2009 17:59:49 | |
---|
Mitä nykypäivänä saa pulittaa SVT410HE (made in u. s. and a.) kaapista? |
Antti K. 12.03.2009 18:19:27 | |
---|
Herra Melankolia: Mitä nykypäivänä saa pulittaa SVT410HE (made in u. s. and a.) kaapista? Omani möin just pari viikkoa sitten liian halvalla. 500e jämäkällä suojapussilla. Tuossa just pari päivää sitten ostaja kehui, että kyllä toimii hyvin se kaappi, snif. Kaupathan syntyy silloin kun myyjä myy liian halvalla ja ostaja maksaa liikaa. Muusikon "paras" ystävä... |
poppamies 12.03.2009 18:21:15 (muokattu 12.03.2009 18:22:18) | |
---|
Herra Melankolia: Mitä nykypäivänä saa pulittaa SVT410HE (made in u. s. and a.) kaapista? Minä maksoin 450,- käytetystä ameriikan SVT 410 HLF kaapista. Sehän toki on erillainen kuin tuo HE mutta 150,- kalliimpi uutena joten alle 450,- olisi minusta oikea hinta . G strings are for strippers! |
Herra Melankolia 16.03.2009 15:31:30 | |
---|
|
balzary 16.03.2009 15:37:07 (muokattu 16.03.2009 15:37:31) | |
---|
Herra Melankolia: Mitä nykypäivänä saa pulittaa SVT410HE (made in u. s. and a.) kaapista? Jos hyväkuntoisen USA-kaapin löytää 450 eurolla, niin mielestäni se on ihan edullinen diili. |
Basistillamme on Ampegin SVT 6x10 HLF Classic Series kaappi, joka on alkanut napsumaan ja rapisemaan ihmeellisesti kovemmin soitettaessa. Yksi ämyri on ottanut osumaa, mutta sama ongelma tuntuu olevan varaelementinkin kanssa. Pystyykö tyhjän elementtipaikan piuhat kytkemään toisiinsa ilman, että mikään ottaa siitä damagea itteensä? Eli onkohan nuo kaikki elementit tuossa kaapissa sarjassa? Kun ämyri on nyt kytketty irti, niin ääntä ei kuulu, eli tämän perusteella ne on sarjassa. Tosin vikahan voisi olla myös nupin (120 W Sound City 70-luvun alusta) pääteputkissa, mutta vian luonne kuulostaa jotenkin enemmän mekaaniselta kuin putkien vanhenemiselta. Yksi vaihtoehto on, että kaapin diskanttipilli (?) on vetänyt pavun kolviin ja pitäisi jotenkin väliaikaisesti ohittaa... Kaappi pitäisi saada toimimaan lauantain keikalle, eli olisiko jotain hätäniksiä ehdottaa? Kiitos! Höpsis töppöseen! |
J.Hollström 19.03.2009 12:17:47 | |
---|
Terry Pantheras: alkanut napsumaan ja rapisemaan ihmeellisesti kovemmin soitettaessa. Kandee tsekata ettei hakkaa kieliä mikkeihin. Kuulostaa tyhmältä, mutta itse etsin vikaa ämyreistä kun ongelma oli siinä että e-kieli napsahteli mikin magneettiin, joka päästi vittumoisen äänen. "Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen |