Aihe: Vintage Fibes rummut 1 | |
---|---|
![]() 17.03.2009 18:17:51 (muokattu 17.03.2009 18:34:34) | |
Kävin eilen yhdessä paikassa,ja siellä on vanhat Fibes akryyli tai lasikuitu 70luvun (vistalite) rummut.Koot ovat 22,12,13,18 ei virveliä.Väri on savunmusta akryyli..En tiedä vielä varmasti ovatko nämä myynnissä,mutta jos on niin ajattelin tehdä tarjouksen.Näistä puuttuu kaikista tomeista resokalvon lugit+vanteet.Ja tomiholderissakin on moittimista.Rungot näytti olevan ehjät.. Löytyykö täällä m.netissä Fibes miehiä/asiantuntijoita?Onko kellään varaosia tuollaiseen settiin?Aika harvinaisia ne on Suomessa ainakin.Varmasti myös jonkinlainen vintage arvo.. Tiedän että Billy Cobham veti tällaisilla,ja että ne ovat olleet ainakin 70luvulla aika kova sana. Kertokaa Ludari miehelle.. :) Även på svenska.. | |
![]() 17.03.2009 18:36:55 | |
Tomiholderi on tämän mallinen: http://www.freewebs.com/groovesuperfly/Fibes.JPG Även på svenska.. | |
![]() 17.03.2009 19:03:36 (muokattu 17.03.2009 19:05:38) | |
Krille: Tomiholderi on tämän mallinen: http://www.freewebs.com/groovesuperfly/Fibes.JPG Olikohan nimimerkki rmwispilä, jolla oli jotain Fibes vipinää? Itse olen himoinnut Fibesiä siitä lähtien, kun ekan kerran kuulin Royals-yhtyettä ja Ippe Kätkän soitantaa. Edit: eipä näy olevan enää sellaista nimimerkkiä keskuudessamme? Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 17.03.2009 19:08:09 | |
Huomasin..en löytänyt sellaista nimimerkkiä.. Kyllä niissä jonkinlainen kiva soundi löytyi,vaikka kalvot on varmaan viimeksi vaihdettu 70 luvulla:) Även på svenska.. | |
![]() 17.03.2009 21:53:46 | |
Vielä on Fibes hengissä, en tiedä on näissä enää nykyisin mitään sama kuin noissa vanhoissa? --> http://www.fibes.com/ Drumarchivesta löytyy pari esitettä -70 luvulta --> http://www.drumarchive.com/fibes/ Googlamalla löytyy myös jotain. Muuten en osaa auttaa, sorry... Timing stinks but cheerfully winks... | |
![]() 17.03.2009 22:03:35 | |
Aika vaikea on Fibeseihin löytää varaosia. Setin arvo ei ole kummoinen, ennen kuin se on lugeineen ja vanteineen läjässä. Vintageakryylirumpujen suhteen markkinat ovat siitä erikoiset, että Ludwig on arvokkain ja saman aikakauden tuplasti uutena kalliimpaa Sonoria saa edullisemmin nyt. Muut ovat halvempia, ellei sitten oikein minttiharvinaisuus nouse jostakin esiin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 18.03.2009 12:27:13 | |
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. | |
![]() 18.03.2009 18:00:45 (muokattu 18.03.2009 18:02:54) | |
Kyllä näköjään tosi harvinaisia ovat Suomessa nämä Fibes:it..Vähän niinkuin arvelin,että noihin ei löydy helposti niitä lugeja..Katselin vähän ebay:takin,mutta ei sielläkään ole tällä hetkellä niin paljon Fibes rumpuja/varaosia. Även på svenska.. | |
![]() 18.03.2009 20:57:00 | |
Krille: Kyllä näköjään tosi harvinaisia ovat Suomessa nämä Fibes:it..Vähän niinkuin arvelin,että noihin ei löydy helposti niitä lugeja..Katselin vähän ebay:takin,mutta ei sielläkään ole tällä hetkellä niin paljon Fibes rumpuja/varaosia. Uusia lugeja saa 18 USD/kappale. Ne ainakin näyttävät samanlaisilta, kuin alkuperäiset. Fibesin sivuilla on linkki varaosiin ja niiden hintoihin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 18.03.2009 21:43:41 | |
hollmi-5: Uusia lugeja saa 18 USD/kappale. Ne ainakin näyttävät samanlaisilta, kuin alkuperäiset. Fibesin sivuilla on linkki varaosiin ja niiden hintoihin. Jaahas..Täytyy käydä katsomassa..kiitos vinkistä! Även på svenska.. | |
![]() 19.03.2009 16:42:41 | |
Simbe: Olikohan nimimerkki rmwispilä, jolla oli jotain Fibes vipinää? Itse olen himoinnut Fibesiä siitä lähtien, kun ekan kerran kuulin Royals-yhtyettä ja Ippe Kätkän soitantaa. Edit: eipä näy olevan enää sellaista nimimerkkiä keskuudessamme? Enpä minä mihinkään ole kadonnut... Mulla on tuollainen setti, tosin vain yhdellä etutomilla (22/18/14) . Siihen on myös modattu Taman tomijalka, tuo originaali lienee hieman heppoinen. Tuossa kuvassa kyllä näyttäisi olevan lasikuitusetti, missä on päällä kromipinnoite. Akryylistä taas näkyy läpi. Nuo Fibeksen tehdassivut löytyy, mutta eipä niiltä mitään saa tilattua, koska puulaaki ei ole toiminut vuosiin. Se on ollut jonkinlainen heittopussi pitkin vuosikymmeniä jo aiemminkin, nyt tuskin enää nousee, jos noihin amerikan hemmoihin on uskomista... Oli tuossa pari vuotta sitten myynnissäkin. Eli musta kaikki osat pitää hommata esim. eBaystä. Siellä tuntuu juuri nyt olevan vimma purkaa kaikki vamhat Fibekset ja myydä ne osina. Mitä osia puuttuu? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 19.03.2009 17:37:51 (muokattu 19.03.2009 17:38:55) | |
rm_wispila: Enpä minä mihinkään ole kadonnut... Mulla on tuollainen setti, tosin vain yhdellä etutomilla (22/18/14) . Siihen on myös modattu Taman tomijalka, tuo originaali lienee hieman heppoinen. Tuossa kuvassa kyllä näyttäisi olevan lasikuitusetti, missä on päällä kromipinnoite. Akryylistä taas näkyy läpi. Nuo Fibeksen tehdassivut löytyy, mutta eipä niiltä mitään saa tilattua, koska puulaaki ei ole toiminut vuosiin. Se on ollut jonkinlainen heittopussi pitkin vuosikymmeniä jo aiemminkin, nyt tuskin enää nousee, jos noihin amerikan hemmoihin on uskomista... Oli tuossa pari vuotta sitten myynnissäkin. Eli musta kaikki osat pitää hommata esim. eBaystä. Siellä tuntuu juuri nyt olevan vimma purkaa kaikki vamhat Fibekset ja myydä ne osina. Mitä osia puuttuu? Minulla on tiedossa tuollainen Fibes setti,savunmusta akryylisetti..En varmasti tiedä vielä jos omistaja myy sitä..Mutta ajattelin tehdä tarjouksen jos se on myynnissä. Koot ovat 22,12,13,18.Ei virveliä..Siinä on samanlainen tomiholderi kuin tuossa linkissä missä on tuo kromisetti. Siitä puuttuu tomien resokalvon vanteet+lugit..Ja tomiholderissa on vaihdettu jotain ruuveja. Onko sinulla näitä osia? Väri on muuten ihan sama kuin tuo virveli mikä sinulla on omassa kuvassa. Även på svenska.. | |
![]() 20.03.2009 11:31:17 | |
Krille: Minulla on tiedossa tuollainen Fibes setti,savunmusta akryylisetti..En varmasti tiedä vielä jos omistaja myy sitä..Mutta ajattelin tehdä tarjouksen jos se on myynnissä. Koot ovat 22,12,13,18.Ei virveliä..Siinä on samanlainen tomiholderi kuin tuossa linkissä missä on tuo kromisetti. Siitä puuttuu tomien resokalvon vanteet+lugit..Ja tomiholderissa on vaihdettu jotain ruuveja. Onko sinulla näitä osia? Väri on muuten ihan sama kuin tuo virveli mikä sinulla on omassa kuvassa. Ok. Tuo kromipintainen esimerkkikuva hieman johti ajatuksia harhaan. Mullla on muutama varalugi, jotka sain hankittua Amerikan suunnalta. Ne lähinnä ovat hyllyssä varalla, jos sattuu omasta setistä hajoamaan. Niillä ei kyllä pitkälle pötkitä kolmen tomin kanssa... Kyselin taannoin Amerikan hemmoilta, muttei löytynyt isomman erän haltijaa. Tarina kertoiniitä olleen jossain loppuunmyynnissä olleen kaupan... Itse tykkään tuosta lugimallista kovasti. Mulla on lisäksi yksi Fibeksen lasikuiturunko (maalattu) japsilugeilla käytössä, siihenkin pitäisi löytää snare-lugit. Pari nostimen puolikasta löytyy kanssa, mutta esim. kaksi mutteria, joilla matonnostimen takapää tulee lugeihin kiinni puuttuu. Näitä muttereita olen jo kauan etsiskellyt. EBayssä noita osia on liikkeellä silloin tällöin. Fibes-lugeja löytyy myös Darwin ja Corder-rummuista, johtuen takavuosien yrityskaupoista. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 21.03.2009 08:39:23 | |
Niin, enpäs tiedä tarviiko vielä heittää kirvestä kaivoon Fibesin suhteen: http://www.drumforum.org/viewtopic.php?f=1&t=27708&hilit=fibes Näyttäs kuitenkin jotain yritystä olevan saada putiikki pyöriin... Kokemusta ei Fibeseista ole, mutta kovastihan lasikuitu-snare kiinnostaa, tietty. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)