Aihe: Kerrankin kunnon tanssiorkesteri telkussa!
1 2 3 4 569 70 71 72 7381 82 83 84 85
hvinnamo
17.03.2009 16:42:35
http://www.youtube.com/watch?v=2iLIhLv8LuY Tosta Baron tykkää varmasti!! :D http://www.youtube.com/watch?v=h7xF51AFkys Tossa on herkkyyttä,tunnetta,voimaa,munaa,pillua,pianoa ja kitaraa sekä yksi kovimmista laulajista samassa paketissa! http://www.youtube.com/watch?v=bNdYpehEVMg Tossa on rautalankaa joka on mielestäni parempi kuin originaali! Kuunnelkaa ja nauttikaa.
leprechaun
17.03.2009 16:57:00

Tankero: Missä bändissä hän vetää?

Valitettavasti yläkerrassa muttei varmaan tarvitse bändiä kun haldaa soittimen noin hyvin. Me muut tarvitsemme bändiä. Etenkin soitellessamme tanssimusiikkia yrittäen kopioida sitä samanlaisena kun levytetty ja ajattelematta että yhtä hyvin voi panna levyn soimaan. Toki on olemassa bändejä jotka kykenevät omiinkin sovituksiin, joskus jopa hyviin ja muistettaviin.
José Felicianon Nature Boy oli aika hyvä ja Belafonte jäi kauas taakse. Valitettavasti ei ollut juutissa tuota loistavaa tanssimusiikki/esittävämusiikki versiota. Pakko mainita mutta O. Virran versio oli mielestäni todella hirveä.
poppamies
17.03.2009 22:26:07

leprechaun: Valitettavasti yläkerrassa muttei varmaan tarvitse bändiä kun haldaa soittimen noin hyvin...

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Ei ole olemassa mitään muuta soitinta joka on yhtä monipuolinen kuin kitara. Kitara kaikissa eri versioissaan. Hevikitarasta Wes Montgomeryyn. Hank Marvinista Doc Watsoniin. Flamencosta klassiseen. Ehdottomasti monipuolisin soitin.
P.S. Ölen muuten henk.koht ollut Segovin konsertissa.
G strings are for strippers!
isojussi
17.03.2009 22:37:02
Jos Landola ja Les Paul luetaan samaksi peliksi, niin pitäiskös sitten Staikkari ja Hamukkakin?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
baron
17.03.2009 22:59:35

poppamies: P.S. Ölen muuten henk.koht ollut Segovin konsertissa.

Segovian!
Andrés Torres Segovia

Nimimerkki "Nipo"
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
poppamies
17.03.2009 23:09:40

baron: Segovian!
Andrés Torres Segovia

Nimimerkki "Nipo"

Joo tuttu mies. Löyntivire.
baron
17.03.2009 23:12:42

poppamies: Joo tuttu mies. Löyntivire.

Kait ootte jo huomanneet että näitten etsiminen on mun hobby. Jos löydätte mun teksteistä vastaavia, antakaa takaisin ja lyökää kuin vierasta sikaa!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
mack the knife
17.03.2009 23:24:19
baron: Kait ootte jo huomanneet että näitten etsiminen on mun hobby. Jos löydätte mun teksteistä vastaavia, antakaa takaisin ja lyökää kuin vierasta sikaa!

Löytyihän sieltä kerran kun laitoit oman pystypianon nimen väärin. Blühtner.
COVS n:o 1.
leprechaun
17.03.2009 23:52:27

poppamies: Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Ei ole olemassa mitään muuta soitinta joka on yhtä monipuolinen kuin kitara. Kitara kaikissa eri versioissaan. Hevikitarasta Wes Montgomeryyn. Hank Marvinista Doc Watsoniin. Flamencosta klassiseen. Ehdottomasti monipuolisin soitin.
P.S. Ölen muuten henk.koht ollut Segovin konsertissa.

Sanon kuule ihan suoraan että olen sulle kateellinen tuosta Segoviasta. Missä päin herra piti konserttia?
Itse päässyt mm. Paco Penan, Paco DeLucian, Manolo Sanlucarin, Manitas DePlatan ja John McLaughlinin soittotilaisuuksiin ja jutellut niiden kanssa, Paco DeLucian kanssa jopa kolme kertaa. Paco Penan tapasin joskus menneisyydessä kurppasessa espanjalaisessa baarissa Barcelonan liepeillä jossa piti kavereidensa kanssa jonkinlaista flamencojammailuhetkeä.
Kaikki herrat todella miellyttäviä ja vaatimattomia paitsi soitoltaan. Manitas oli aikamoinen persoona. Ei voinut olla pitämättä. Huumori kohdillaan. Piti stadissa Finlandiatalolla konsertin joskus 70-luvulla ja jopa portaat olivat täynnä ihmisiä. Kun kyseli toivomuksia niin joku vanhempi rouva pyysi Granadaa jota Manitas ei ollut ymmärtävinään vaan hymyillen tokaisi "ai Granadinoa vai?" Ja sitten soitti oman biisinsä Granadino. Vanharouva oli varmaan valmistautunut toisenlaiseen konserttiin.

Kaikki soittimet ovat hyviä mutta kitarasta kaikissa muodoissaan saa kyllä paljon ja monipuolista irti. Olemme siis hyvin yhteneväisiä tässä asiassa.
baron
18.03.2009 00:22:23

mack the knife: Löytyihän sieltä kerran kun laitoit oman pystypianon nimen väärin. Blühtner.

Joo, luuletko että kertaakaan sun palautteen jälkeen olisin kirjoittanut sen väärin? Ja se ei ollut painovirhe, en vain tiennyt, mutta nyt tiedän sen unissanikin, kiitos sun palautteen.
Ei sillä mitään väliä, jos täällä töppäilee, mutta täältä voi saada palautetta niin että pärjää sivistyneidenkin ihmisten kanssa:-)
baron
18.03.2009 00:24:27 (muokattu 18.03.2009 00:27:48)

leprechaun: Kaikki soittimet ovat hyviä mutta kitarasta kaikissa muodoissaan saa kyllä paljon ja monipuolista irti. Olemme siis hyvin yhteneväisiä tässä asiassa.

Montas kertaa oot ollut soolokeikalla kitaran kanssa? Ja nyt en tarkoita laulua vaan soittamista?

Mun bändin rumpalilla, basistilla ja kitaristilla ei oo soolokeikkoja, mulla on.
Oonko mä niin paljon parempi soittaja vai onko mulla niin paljon parempi soitin?
Mieti mitä vastaat, hyviä vastauksia ei oo tarjolla:-)
Tankero
18.03.2009 02:08:25
isojussi: Jos Landola ja Les Paul luetaan samaksi peliksi, niin pitäiskös sitten Staikkari ja Hamukkakin?

Hyvä Jussi. Oiva rinnastus.
Humppajyrä
jakeni
18.03.2009 02:15:40
baron: Montas kertaa oot ollut soolokeikalla kitaran kanssa? Ja nyt en tarkoita laulua vaan soittamista?

Mun bändin rumpalilla, basistilla ja kitaristilla ei oo soolokeikkoja, mulla on.
Oonko mä niin paljon parempi soittaja vai onko mulla niin paljon parempi soitin?
Mieti mitä vastaat, hyviä vastauksia ei oo tarjolla:-)

Hyvin kysytty sinänsä.+
-tule ja syö "Barskan" kädestä...kiltti moppe,nih!

Kandee harkita sivu instrumenttia(esim. hanuri,kitara tai piano) tahi alkaa vaikka iskelmälaulajaksi,kerro heille;bändisi jäsenille,jos mieli halajaa soolokeikoille.
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
poppamies
18.03.2009 07:25:30

leprechaun: Sanon kuule ihan suoraan että olen sulle kateellinen tuosta Segoviasta. Missä päin herra piti konserttia?
...

Stockholm. Konserthuset.
Ukko
18.03.2009 09:17:37

baron: Kait ootte jo huomanneet että näitten etsiminen on mun hobby. Jos löydätte mun teksteistä vastaavia, antakaa takaisin ja lyökää kuin vierasta sikaa!

Kait = kai, ootte = olette, näitten = näiden, mun = minun ( kahdesti). (Mäiskis ja huiskis ) :)
COVS jäsen nro 6
baron
18.03.2009 09:36:50

Ukko: Kait = kai, ootte = olette, näitten = näiden, mun = minun ( kahdesti). (Mäiskis ja huiskis ) :)

Ai, meillä on ollut Mackin kanssa työnjako että mä huolehdin ulkomaan kielistä ja Mack suomenkielestä. Nyt oot astunut Mackin tontille.
Ukko
18.03.2009 11:03:45

baron: Ai, meillä on ollut Mackin kanssa työnjako että mä huolehdin ulkomaan kielistä ja Mack suomenkielestä. Nyt oot astunut Mackin tontille.

Minä tuuraan häntä hänen ollessa kiireinen muissa asioissa.
COVS jäsen nro 6
isojussi
18.03.2009 11:10:51
Murteet ja slanki onkinnääs äijämperrrkeeleet erikseen. Turha niitä on korjata.

Tai typoja.

Enään-pieno-kuullostaa on taas ädinkielen pahoinpitelyä.

Samoin niinkun tää saatanan "tippua", jota joka perkeleen rakoon nykypäivänä änketään.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Musiikkia korville
18.03.2009 11:14:56

hvinnamo: Niin olenhan mäkin ollu soolokeikoilla kymmeniä kertoja viihdepianistina. Mut on yks tuttu sähköbasistikin ollu kerran. Maksettiin sille 100e kun se veti Hollolan torilla 2x45min.Styrkkariin vaan virrat tolpasta ja soittamaan. Kyl siin porukka katto vähän pitkään ja paikalla ollutta haitaristia rupes vituttamaan sen verran että se meni mouhuumaan basistille heti kohta. Se ei kyl kauaa siin uhonnu kun me tehtiin sille selväks että jos täällä joku hiljenee niin se on sun kurttus. No, basisti soitteli keikan pois ja myö kateltiin sivummalta ihan kun ei tunnettaiskaan. Yhtään kolikkoa ei edessä olevaan hattuun tullu vaikka hyvin soittikin, eli aika huumorintajutonta porukkaa meilläpäin.

Hehee... On sulla H väläykset. :)
By: MK
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)