papitsu 16.03.2009 22:53:46 | |
---|
Terry Pratchett: Thud! PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Sinuhe Egyptiläinen olisi vuorossa. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
mugena 18.03.2009 23:28:19 | |
---|
Tällä hetkellä kesken ovat Tummien perhosten koti, Rikos ja rangaistus sekä Paulo Coelhon Pyhiinvaellus. Viimeksimainittu on kyllä hirveintä soopaa mitä olen ikinä lukenut. Muovista, pseudohenkevää sekä muutenkin erittäin typerää. Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg)
"So, with your long hair, I guess that makes you a woman."
Frank Zappa's response
"So with your wooden leg, I guess that makes you a table." |
Deep Shadow 18.03.2009 23:44:57 | |
---|
Rikos ja rangaistus Tää on kyllä upea kirja. "Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa" |
Flash 19.03.2009 09:51:11 | |
---|
Deep Shadow: Tää on kyllä upea kirja. Vaikuttaa kyllä hyvältä sen perusteella mitä olen kerennyt lukemaan. Live Music Is Better! |
Bullitt 20.03.2009 17:41:34 | |
---|
Galder: Sinuhe Egyptiläinen olisi vuorossa. Teemaan liittyen eli Waltarin ja Olavi Laurin kirjoittama runokokoelma Valtatiet on nytten luvun alla. Hienoa tekstiä, täytyy myöntää. OSTAKAA 15" 4x108-PULTTIJAOLLA OLEVAT HYVÄT ALUMIINIVANTEET!!! |
tsugaru 21.03.2009 09:46:32 | |
---|
Oondjante jäi kesken. Meni korkealentoisuudessaan vähän yli hilseen. Nyt aloittelen Aarne Kinnusen Kaksi metriä syvistä kysymyksistä eli läpivalaisua Paavo Haavikon teksteihin. En ole lukenut Haavikolta aikaisemmin runon runoa, joten saa nähdä ylittääkö hilserajan tämä. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Diablero 21.03.2009 16:06:47 | |
---|
Pratchettin Viikatemiehen luin viimeksi, nyt ajattelin lukea Iivana Julmasta kertovan kirjan... |
Carvel 23.03.2009 13:28:05 | |
---|
Tällä hetkellä Mick Wall: W.A.R. W. Axl Rose, aika laimea ollut tähän asti jota epäilinkin alottaessani. Mistä näitä senttejä oikein tulee? |
Penasol 25.03.2009 18:19:45 | |
---|
Sain ukilta toista vuotta sitten kirjasarjan "10 kansalliskirjailijaa". Vasta vähän aikaa sitten noihin tartuin ja nyt on tullut innoissaan luettua Järnefeltiä ja Alkiota, edelliseltä Isänmaa ja jälkimmäiseltä Mennyt. Noita kyllä kovin suosittelen. Taitavia kirjailijoita ovat, mutta aikakauden voisi kuvitella monien mieleen tuntuvan aika etäiseltä ja epäkiinnostavalta. 1800-luvun asioiden ja kysymysten kanssahan näissä painitaan. Nyt on vaikeuksia päättää mihin seuraavaksi tarttua. Toisaalta kiinnostaisi jatkaa Alkion parissa. "Murtavia voimia - kuvauksia katovuoden 1867 ajoilta" kuulostaa kiintoisalta, mutta eipä varmaan vaikkapa Canthinkaan kanssa pahasti vikaan menisi. Sarjassa on teoksia seuraavilta kirjailijoilta: Aleksis Kivi Minna Canth Juhani Aho Kauppis-Heikki Santeri Alkio Santeri Ivalo Arvid Järnefelt Maila Talvio Johannes Linnankoski Kyösti Vilkuna Veivät pyörän Jyväskylässä, onko näkynyt? http://muusikoiden.net/dyn/users/36560.jpg |
baron 25.03.2009 18:58:16 | |
---|
Mark Levinen "Jazz Theory Book" saatu kunnialla loppuun ja nyt menossa saman herran "Jazz Piano Book" You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
tsugaru 25.03.2009 19:38:57 | |
---|
Tekotaide: Sain ukilta toista vuotta sitten kirjasarjan "10 kansalliskirjailijaa". Vasta vähän aikaa sitten noihin tartuin ja nyt on tullut innoissaan luettua Järnefeltiä ja Alkiota, edelliseltä Isänmaa ja jälkimmäiseltä Mennyt. Noita kyllä kovin suosittelen. Taitavia kirjailijoita ovat, mutta aikakauden voisi kuvitella monien mieleen tuntuvan aika etäiseltä ja epäkiinnostavalta. 1800-luvun asioiden ja kysymysten kanssahan näissä painitaan. Nyt on vaikeuksia päättää mihin seuraavaksi tarttua. Toisaalta kiinnostaisi jatkaa Alkion parissa. "Murtavia voimia - kuvauksia katovuoden 1867 ajoilta" kuulostaa kiintoisalta, mutta eipä varmaan vaikkapa Canthinkaan kanssa pahasti vikaan menisi. Ei mene ainakaan Canth, Aho eikä Linnankosken Pakolaiset, jos se on sarjassa. Isänmaa tuli luettua vähän aikaa sitten. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
baron 26.03.2009 21:48:52 (muokattu 27.03.2009 00:01:59) | |
---|
Sain juuri luettua Nick Toschesin Jerry Lee Lewis elämäkerran "Helvetin tuli". Ei kovin suuria kirjallisia ansioita mutta aihe mulle kiinnostava. Loppuu vuoteen 1980 jolloin herran asiat joka suhteessa pielessä, kirjan perusteella vaikea uskoa että vielä 29 vuotta myöhemmin tulee Suomeen keikkailemaan. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Loijaa 26.03.2009 23:55:12 | |
---|
Oskar Reposen Kaasukammion varjossa. Nopeasti koukuttanut kirja, perustuu nähtävästi tositapahtumiin ja kertoo kahden IIWWssa Stutthofin keskitysleirillä olleen ja sieltä selvinneen tarinan. Toinen on suomalainen merimies, joka kirjoitti päiväkirjaa kokemuksistaan ja toinen liettualainen tyttö, joka myöhemmin muutti Suomeen asumaan. Mielenkiintoista settiä kaikin puolin. You know that I would be a liar |
NHR 29.03.2009 08:12:23 | |
---|
Kaveri toi taas mulle muutaman kirjan luettavaks, kunnen oikeen kauheesti muuta pysty tekeen nyt... askartelin-paskartelin muuten mikkiständistä ja vanhasta harjanvarresta semmosen kirjatelineen, et voin sängyssä selinmakuulla lukee ilman käsii, kun ne tahtoo muuten puutuu niin äkkii ja vatkaa sit ihan miten sattuu... tuli aika hieno, oon ehkä lievästi ylpee siitä... ;) Ekana rupesin lukeen Stephen Webbin kirjaa otsikolla "Jos maailmankaikkeus kuhisee elämää... MISSÄ KAIKKI OVAT? Viisikymmentä ratkaisua Fermin paradoksiin ja maan ulkopuolisen elämän arvoitukseen." (Suom. Hannu Karttunen.) Oikeen semmosta mukaansatempaavaa pohdiskelua vaikuttas olevan kyllä, oon puolvälissä suunnilleen nyt. Nukkuunhan mun piti mennä jo aikasin eilen, pyörinki sängyssä sit pari tuntii, mut luovutin, kunnei uni kerta tullu silmään. Pitäs varmaan kohta yrittää uusiks, mutku ei millään malttais lopettaa lukemistakaan... Soittajan sormi on sellainen elin... |
Cujo 29.03.2009 11:33:09 | |
---|
NHR: Kaveri toi taas mulle muutaman kirjan luettavaks, kunnen oikeen kauheesti muuta pysty tekeen nyt... askartelin-paskartelin muuten mikkiständistä ja vanhasta harjanvarresta semmosen kirjatelineen, et voin sängyssä selinmakuulla lukee ilman käsii, kun ne tahtoo muuten puutuu niin äkkii ja vatkaa sit ihan miten sattuu... tuli aika hieno, oon ehkä lievästi ylpee siitä... ;) Tuli mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=Cahd6T5RPxE : P Aiheeseen liittyen, niin itselläni on tuo Steinbeckin Eedenistä itään loppupuolellaan ja tästä kyllä huomaa, että alkaa olla tuotannon loppupuolta ja aika hienosti hiottu kirja. Naurattaa kun Steinbeck kirjoittaa kirjassa jos toisessakin T-mallin Fordeista ja tässä on ihan oma lukunsa, jossa sitä Fordia käynnistellään : D Mahtava kohta. "If I never meet you in this life, let me feel the lack." |
Qsine 29.03.2009 12:26:27 (muokattu 01.04.2009 20:12:30) | |
---|
Pertti Luhtalan toimittama elämäkerta "Ossi Runne - trumpetilla ja tahtipuikolla" on oivallinen katsaus maamme kevyen musiikin historiaan monitoimimies Runnen kokemusten kautta. Leppoisa gentlemanni kertoo hauskasti elämänvaiheitaan, ja kirjalla on myös rivien välissä paljon annettavaa. Kärjet, Virrat, Helismaat ja Rautavaarat saavat kukin vilpittömän analyysin kuitenkaan ilman juorumentaliteettia. Herkullisimmasta päästä on Toivo Kärjestä kertova juttu: "Kaikissa asioissa Kärjellä oli selkeät menetelmät, mös tupakoinnissa. Kun lääkäri määräsi, että päivässä sai polttaa vain seitsemän savuketta, Topi laati tähän minuuttiaikataulun. Hän totesi annostelun kuitenkin epäkäytännölliseksi ja siirtyi neljäntoista savukkeen päiväannokseen. Mutta hän poltti ne vain puoleenväliin - jokaiseen savukkeeseen oli merkitty lyijykynällä polttoraja!" Kirjasta käy hienolla tavalla myös ilmi se, millainen säälittävä, byrokraattinen kehitysmaa Suomi on ollut 1900-luvun puolessavälissä. Sävy on toteava ja realiteetit tunnustava: Suomessa sodittiin, Ruotsissa ei. Siksi länsinaapurit olivat valovuosia edellä kaikessa. Myös Neuvostoliittoon sijoittuvat, asioiden sujumattomuuteen perustuvat anekdootit saavat pyörittelemään päätä. Elävätekstinen kirja on myös tärkeä huomautus siitä, että kevyt musiikki on ollut muutakin kuin 60-luvulla shown varastanut humppa. Vastaavasti se on toki ollut myös bisnestä, liukuhihnatuotantoa ja Idols-ajattelua. Tämänkin historian on määritellyt pitkälti raha. "Ensi kuun alussa minä lähden Puolaan, ja jään sinne, siksi aikaa kun asiat sitä vaativat". |
NHR 29.03.2009 20:11:07 (muokattu 29.03.2009 20:14:53) | |
---|
Cujo: Tuli mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=Cahd6T5RPxE : P Hoho, ihan retardi vehejes, mun "lukulaite" onkyl paljo hianompi! Ommullaki vittu SALKKU tääl josai, mutten tosiaankaan jaksa sitä JA kirjaa pitää maatessa tos mahanpäällä... Miljoona euroo... XD E: Kaikista paras ois muuten varmaan joku vaikka pleksilasinen "hylly" siihen sängyn päälle, mut eihämmulla semmosia tietysti oo... Soittajan sormi on sellainen elin... |
Loijaa 30.03.2009 11:09:11 | |
---|
Arto Paasilinnan Jäniksen Vuosi on sairaana leppoisaa luettavaa. You know that I would be a liar |
tsugaru 30.03.2009 18:38:28 | |
---|
Loijaa: Arto Paasilinnan Jäniksen Vuosi on sairaana leppoisaa luettavaa. Luin ensin "sairaan leppoisaksi". Riku Korhosen Lääkäriromaania aloittelen. Ei hullumpaa. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |