Vladi 17.03.2009 16:24:23 | |
---|
Juu pohdin että tuohon ibaan ois voinu vaihtaa mikit, mutta iso tekijä on puumateriaali. Ibanezin mahonki kun soi aika erilailla ku straton puut, joten mikkien vaihdollakaan ei varmaan tuu sama lopputulos. Sitä tokain stratoa testattuani päätin pistää ibanezin myyntiin(kun se on tosiaan vaan seissy nurkassa pitkän aikaa) ja jahka saan jonkun straton sen tilalle, voin tuon LTD:n ottaa täyspäiväisenä hevikirveenä käyttöön. Taitaa olla helpoin tie tämä :) Kyllä se siitä. |
joukov 17.03.2009 17:37:33 | |
---|
Vladi: Juu pohdin että tuohon ibaan ois voinu vaihtaa mikit, mutta iso tekijä on puumateriaali. Ibanezin mahonki kun soi aika erilailla ku straton puut, joten mikkien vaihdollakaan ei varmaan tuu sama lopputulos. Sitä tokain stratoa testattuani päätin pistää ibanezin myyntiin(kun se on tosiaan vaan seissy nurkassa pitkän aikaa) ja jahka saan jonkun straton sen tilalle, voin tuon LTD:n ottaa täyspäiväisenä hevikirveenä käyttöön. Taitaa olla helpoin tie tämä :) Yksi pelastus saattaisi Ibanezille olla vielä. J.Salon humbuckerit, herra on tehnyt kovasti töitä, että humbuckerista saisi erinomaiset puhtaat ulos ja onnistui siinä. Tosin se mitä juuri sinä pidät hyvinä puhtaina soundeina on tietenkin sinun korvistasi kiinni. :) http://barbarocker.com/ |
_Petri_: Jos ja jos :) Ja kyllä se aika suuri operaatio voi olla etsiä Se Oikea mikki tuohon kitaraan ja setuppiin. Eikä sittenkään päästä käsiksi Straton klangiin. En lähtis tolle tielle. Jöö, mutta eikös tuo LTD ole sitä möykkäosastoa varten sitten. Ihan turha tehdä puolityydyttävää kompromissia, kun on olemassa parempi ja helpompi ratkaisu - uusi kitara. Mä en paljon laskisi sen varaan, että on toinen keppi toisia soundeja varten. Mun mielestä kuitenkin yhdellä kepillä pitää pystyä vetämään kaikki tarvittava kivasti läpi. Ei niitä keppejä kuitenkaan kesken biisin mennä vaihtamaan, jos molempia soundeja tarvitsee. Se on tietenkin mun mielipide, eikä päde kaikkiin. Ja kaiken lisäksi se kovin usein vaatii jonkun kompromissin. Mut kuitenkaan eri keppi ei mun mielestä muuta välttämättä asiaa. Se vain siirtää sitä. |
Vladi 17.03.2009 18:20:57 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en paljon laskisi sen varaan, että on toinen keppi toisia soundeja varten. Mun mielestä kuitenkin yhdellä kepillä pitää pystyä vetämään kaikki tarvittava kivasti läpi. Ei niitä keppejä kuitenkaan kesken biisin mennä vaihtamaan, jos molempia soundeja tarvitsee. Se on tietenkin mun mielipide, eikä päde kaikkiin. Ja kaiken lisäksi se kovin usein vaatii jonkun kompromissin. Mut kuitenkaan eri keppi ei mun mielestä muuta välttämättä asiaa. Se vain siirtää sitä. Entäs eri kepillä eri bändissä? Mulla on siis kaks kokoonpanoa missä soitan, toinen vetää cleanilla ja kevyellä rosolla ja toinen on sitten ihan metallia. Joten kaks erilaista kitaraa erilaisiin musiikkityyleihin on just passeli mulle. :) Kyllä se siitä. |
Estranged 17.03.2009 18:22:47 | |
---|
Vladi: Entäs eri kepillä eri bändissä? Mulla on siis kaks kokoonpanoa missä soitan, toinen vetää cleanilla ja kevyellä rosolla ja toinen on sitten ihan metallia. Joten kaks erilaista kitaraa erilaisiin musiikkityyleihin on just passeli mulle. :) No eihän tuossa mitään tietenkään, mutta yhden biisin sisällä tuntuis vähän tyhmältä lähteä kesken biisin keppiä vaihtamaan. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
Jii-Gee 17.03.2009 22:20:50 (muokattu 17.03.2009 22:21:19) | |
---|
Tami: Niin... oiskohan Pulliaisen puhtaan soundin ydin kuitenkin siinä O-alkuisessa kaiussa.... Ai niin juu,tietty..tsorge..ajattelin siin aamu-hyhmässä ainoastaan olematonta pedaalivarustusta. Ei pidä huudella täällä ennenkuin on oikeasti heränny/alkaa ajatus luistaan.. :-D |
aalataur 18.03.2009 00:43:43 (muokattu 18.03.2009 00:44:39) | |
---|
oiva tumpeloinen: Mä en paljon laskisi sen varaan, että on toinen keppi toisia soundeja varten. Mun mielestä kuitenkin yhdellä kepillä pitää pystyä vetämään kaikki tarvittava kivasti läpi. Ei niitä keppejä kuitenkaan kesken biisin mennä vaihtamaan, jos molempia soundeja tarvitsee. Se on tietenkin mun mielipide, eikä päde kaikkiin. Ja kaiken lisäksi se kovin usein vaatii jonkun kompromissin. Mut kuitenkaan eri keppi ei mun mielestä muuta välttämättä asiaa. Se vain siirtää sitä. Minäkään en hirveätä kokoelmaa kitaroita oikein näe tarpeellisena paitsi joillakin staroilla. Eikä se niilläkään aina hirveän tarpeellista ole. Muutamalla/parilla kitaralla pystyy kattamaan aika laajasti eri musagenrejä, jos ne vaan ovat riittävän erilaisia. Yhdellä ja samalla kitaralla on vaikea venyä ihan joka genreen, mutta harvapa joka genreä edes soittaa. |
Vladi 18.03.2009 07:50:47 | |
---|
Kukas tässä on kokoelmasta puhunu? Kahdella kitaralla tässä ois tarkotus mennä. Vai onko tää nyt sitä yleistä keskustelua? Kyllä se siitä. |
Pluto 18.03.2009 08:31:49 | |
---|
Vladi: Kukas tässä on kokoelmasta puhunu? Kahdella kitaralla tässä ois tarkotus mennä. Vai onko tää nyt sitä yleistä keskustelua? Tää on sitä yleistä paheksuntaa, kun itse asia on jo saatu suurin piirtein ratkaistua. Dillon, you son of a bitch! |
sepisti 18.03.2009 09:40:20 | |
---|
Vladi: Entäs eri kepillä eri bändissä? Mulla on siis kaks kokoonpanoa missä soitan, toinen vetää cleanilla ja kevyellä rosolla ja toinen on sitten ihan metallia. Joten kaks erilaista kitaraa erilaisiin musiikkityyleihin on just passeli mulle. :) Tämä on varmasti hyvä ratkaisu, koska bändejä on kaksi eri tyylistä. Mikäli stratossa tärkeintä ei ole "tallamikki-keskimikki"- ja "keskimikki-kaulamikki" -soundit, kannattaa ehdottomasti harkita myös telen kokeilemista. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Vladi 18.03.2009 13:46:50 | |
---|
Pluto: Tää on sitä yleistä paheksuntaa, kun itse asia on jo saatu suurin piirtein ratkaistua. Aivan aivan. Noh, paheksukaa rauhassa vaan. Kyllä se siitä. |
mikaki 12.09.2009 20:27:55 | |
---|
Kokeilemisen arvoista kamaosastoa kliineille on kanssa koch classicktone 4x10 ja strato shur vl60 suhr mikit. tämä toimii itsellä mainiosti funkki -groovi osastolla |
Vladi 12.09.2009 20:55:21 | |
---|
mikaki: Kokeilemisen arvoista kamaosastoa kliineille on kanssa koch classicktone 4x10 ja strato shur vl60 suhr mikit. tämä toimii itsellä mainiosti funkki -groovi osastolla Miksi nosto? :) Noh anyway, clean-ongelma ratkesi kertaheitolla kun ltd sai lähteä ja Atlas Star Sapphire tuli kotiin. Hetkeäkään en ole kyseisen kitaran ostoa katunut. Lähtee mahtavat puhtaat ja kunnon säröt. Kyllä se siitä. |
Jucciz 12.09.2009 21:21:42 | |
---|
Muutamia aikaisempia kirjoittajia kompaten: kyllä hyvä clean-soundi on hyvä sellaisenaan, ei siihen nyt hyvänen aika mitään muljuttimia tarvita. Keskinkertainen soundi, johon on lisätty muljuttimia, kuulostaa keskinkertaiselta soundilta, johon on lisätty muljuttimia. Menee filosofoinniksi, mutta parhaimpina "cleaneina" pidetään monesti niitä soundeja, jotka vahvistimen luonteen takia ovat jossain määrin kompressoituneita ja näin ollen hieman säröytyneitä. Varmaankin ainoastaan oskilloskoopilla voidaan havaita, onko soundissa säröä lainkaan - tai kyllähän sitä putkivahvistimissa on käytännössä aina jonkin verran. Hirveämpää clean-soundia saa kyllä hakea kuin 80-luvun tukkaheviballadien choruksella ja kompuralla ylimaustetut Stratocasterin väliasentohelinät. |
JuSu 12.09.2009 21:27:31 | |
---|
Jucciz: Hirveämpää clean-soundia saa kyllä hakea kuin 80-luvun tukkaheviballadien choruksella ja kompuralla ylimaustetut Stratocasterin väliasentohelinät. Mmmitä!!??!?! Nyt lähestytään kyllä pyhäinhäväistystä tällaisilla puheilla... =) JuSu Mitäs sulle kuuluu? |
Jucciz 12.09.2009 21:44:17 | |
---|
JuSu: Mmmitä!!??!?! Nyt lähestytään kyllä pyhäinhäväistystä tällaisilla puheilla... =) JuSu Tyyppiesimerkkinä Whitesnake: Is This Love, hyiss... |
Swan 12.09.2009 21:49:23 | |
---|
Jucciz: Tyyppiesimerkkinä Whitesnake: Is This Love, hyiss... JuSua kompaten, tämmöset on Keith Scottin kitaroinnin ohella tärkein syy omistaa Stratocaster. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Borlag 12.09.2009 21:49:45 | |
---|
Jucciz: Tyyppiesimerkkinä Whitesnake: Is This Love, hyiss... Toisinsanoen; John Sykes. Mies jolla on poikkeuksetta karsea soundi, oli se sitten säröllä tai ilman. Muutenkin tyylitaju kaukana tämän miehen touhuista. |
blaekie 12.09.2009 21:55:53 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
antnis 13.09.2009 10:33:46 | |
---|
Jucciz: Tyyppiesimerkkinä Whitesnake: Is This Love, hyiss... Kyllä tuossa on se rumpusoundi paljon isompi syy olla kuuntelematta koko kappaletta. Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |