Aihe: Kokemuksia Fulltone OCD vs. MI Audio Blues Pro??
1
dropD
17.03.2009 11:07:05

Löytyykös minkäänlaista vertailukokemusta noista? Haussa siis ensisijaisesti hyvin mieto OD antamaan cleaneille potkua, paksuutta ja terää. Noita ei tunnu kovin helposti pääsevän rinnakkain testaamaan, niin kokemusta omaavilta mielellään kuulisin kommentteja. Kummassakin ymmärtääkseni löytyy kohtuullisesti myös alapäätä. Mitenkä vertautuu botne, mureus, soundi yleensä. OCD:stähän useampia versioita, mikä tietysti sotkee pakkaa vielä entisestään..

Pedaali saisi toimia tarvittaessa myös boostauskäytössä, mutta pääasissa sillä pieni reuna / kompressio / kevyt ruttu alueella tuolla olisi tarkoitus liikkua.

Särönä toimii (muiden muassa) crunch box, joten maallikko voisi kuvitella blues pron sopivan kaveriksi hyvin. Vahvistimena siis Carlsbro TOP50 (jos tästä tiedosta on jotain iloa).
JuSu
17.03.2009 13:47:30 (muokattu 17.03.2009 13:48:00)
aalataur: saako siitä säröä tarpeen vaatiessa irti lähes metallimaisiin tarkoituksiin?

Metallia on niin monenlaista, ja monissa soundeissa sitä säröä itseasiassa on yllättävän vähän...

Itse ostin tuollaisen O*D -kloonin, ja se on kyllä oivallinen vehjes low ja medium gain -hommeleihin, mutta ei se mielestäni ainoana särölähteenä taivu ihan metalliosastolle asti. En ole kokeillut boostata sitä, mutta jotenkin sen luonne on sellainen, että en usko toimivan metallisoundeissa.

Jos pitää saada M*rshall -tyylistä murinaa spedusta, niin suosittelen MI Audion Crunch Boxia. Siinä gainia riittää vaikka muille jakaa. Torilla näyttäisi olevan useampikin tyrkyllä, omani mukaanluettuna. Tervesoundinen pedaali, mutta jäi mulla tarpeettomaksi.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
Estranged
17.03.2009 13:48:50 (muokattu 17.03.2009 13:50:02)
aalataur: saako siitä säröä tarpeen vaatiessa irti lähes metallimaisiin tarkoituksiin?

Kyllä tuolla minusta metallitkin soittaa, itse boostaan vielä Maxon OD808:lla, jää ehkä vähän löysäksi(?) muuten, tai joksikin, kuitenkin parempi boostattuna metalliin. Ja tietysti aivan loistavaa rock-soundia lähtee myös.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Da Make
17.03.2009 14:05:10
Ihan välihuomautuksena vailla omaa kokemuspohjaa heittäisin Maxon SD9 Sonic Distortionin josta tuntuisi irtoavan moneen tyyliin sopivaa säröä. http://www.maxonfx.com/Nine_SD9.php

Onko kellään kokemusta?
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Imper
17.03.2009 16:45:27

Timmy. Se on paras tohon hommaan!
Everyone is a per-son
RHirvela
17.03.2009 17:17:00
Mulla on nuo molemmat ollu käytössä. Blues Pron myin sitte meidän toiselle kitaristille. Paha kyllä mennä sanomaan kumpi noista ny sitte ois parempi tohon cleanien virittelyyn. Ehkä OCD:n puolelle joutuu kallistumaan. Tosin jos nyt joutus ite ostamaan jomman kumman uutena nii ehkä MI Audion, koska on se kuitenki helevetisti halvempi ja ihan mainio pedaali.
annie mall on ihan kiva bändi.
baba o riley
17.03.2009 17:39:30
Oletkto kokeillut zvexin box of rockia? siinä olis boosti samassa.Muutamalla tuttavalla on ja tosi hieno reunasärö lähtee. Siitä riittää boostin kanssa ihan laulavaan sustainiin saakka. Jos et ole testannut, niin kokeilisin sitä yhtenä vaihtoehtona.
Tami
17.03.2009 17:54:01

JuSu: Jos pitää saada M*rshall -tyylistä murinaa spedusta, niin suosittelen MI Audion Crunch Boxia. Siinä gainia riittää vaikka muille jakaa. Torilla näyttäisi olevan useampikin tyrkyllä, omani mukaanluettuna. Tervesoundinen pedaali, mutta jäi mulla tarpeettomaksi.

Mitens tuo tubezone suhtautuu ketjussa mainittuihin polkimiin. CrunchBox on laudassa ja säröä siinä on kyllä, mutta myös tubezone kiinnostaa nettikuuntelun perustella. Katse olisi kuitenkin CB:n marsumaisesta säröstä kohti hiukkasen ... no mesan suuntaan ja semmoiseen laulavampaan puuroon...

Tuo crunch box on itsessään mainio poljin ja olen päässyt sen kanssa silleen mukavasti sinuiksi, että se taipuu myös kevyempään rosoon. Mulla on ketjussa kitara - CB - re-20 delay - volyymipoljin - clean kanava vahvarissa. Kitaran volyymipotikalla ja tuolla volyymipolkimella saapi puuhailtua ihan mukiinmenevät soundit semikliinistä säröön. Nyt kuitenkin tuota särömaailmaa pitäisi vielä rankentaa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Imper
17.03.2009 18:07:53

baba o riley: Oletkto kokeillut zvexin box of rockia? siinä olis boosti samassa.Muutamalla tuttavalla on ja tosi hieno reunasärö lähtee. Siitä riittää boostin kanssa ihan laulavaan sustainiin saakka. Jos et ole testannut, niin kokeilisin sitä yhtenä vaihtoehtona.

Mulla on myös toi, mutta musta BOR toimii paremmin ihan pelkässä clean boostissa ja sit se säröpuoli vähän rajumassa rock-väännössä. Mikään hyvä low-gaineri se ei oo, toisin kuin Timmy.
Everyone is a per-son
JuSu
17.03.2009 20:04:08 (muokattu 17.03.2009 20:05:03)
Tami: Mitens tuo tubezone suhtautuu ketjussa mainittuihin polkimiin.

Tube Zonessa säätövaraa on niin, että sitä saapi kyllä ihan urakalla ruuvata, mutta löytyy siitä sitten paljon mainioita sointejakin. Kuitenkin siinä on aina läsnä varsin tukeva alakerta, ja tietynlainen scoopattu keskialue, vaikka middlejäkin pääsee ruuvaamaan tavallaan kahta eri kautta, tone ja middle -säätimillä.

Mä en ole juurikaan testaillut ottaa Tube Zonesta kevyitä ruttuja, vaan lähinnä lead -soundia siitä on haettu, missä se toimiikin hyvin. Overdriveksio gainia on runsaasti, aina high gain -osastolle saakka, ei kuitenkaan ihan yhtä paljon kuin Crunch Boxissa. Tube Zonen saa säädettyä melko lähelle Crunch Boxin soundia, mutta ihan samaa makoisaa keskialuetta siitä ei saa pihalle. Toisaalta Tube Zonen saa säädettyä kirkkaammaksi, Crunch Boxiin hetkittäin oisin kaivannut enemmän presenceä sointiin.

Jos kaipaat Crunch Boxin rinnalle hiukan modernimpaa ruttua, kuten ymmärsin, niin Tube Zone voi olla hyvinkin sulle sopiva vehjes.

Jaa, vielä... Valmiiksi säröllä olevan vahvistimen boostaukseen en lähtisi Tube Zonea suosittelemaan. Jotenkin se paukauttaa soundin helposti tukkoon, johtuisiko sitten varsin tuhdista alapään tuuttauksesta. Yllättävästi (?) Crunch Box toimii boosterina paljon paremmin, jopa mainiosti.

Mutta stand-alone -vehkeenä varmasti yksi parhaista ja monipuolisimmista säröistä, mitä mulla on ollut, ellei peräti paras.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
dropD
18.03.2009 09:37:12 (muokattu 18.03.2009 10:30:51)

Yritämpäs koota vähän yhteenvetoa... Alkuperäisistä vaihtoehdoista ei isommin kommentteja, mutta ilmeisesti kummallakaan ei täysin metsään mene. Box of rock on turhan kallis. Nuo mahdollisimman simppelit vehkeet lähinnä mielessä. Minkäslainen muljutin sitten on tämä Timmy?

Laite saisi siis olla:

pienikokoinen
yksinkertainen
kohtuuhintainen (mikä on?)
ei leikkaa alapäätä (blues prossa näytti olevan 6dB:n bass boost)
ei "pehmeä" vaan mieluummin napakasti pureva
saa kompressoida kevyesti

Tuosta Crunch Boxista saa kyllä volapotikalla nätin puolisärön ja pikkurutun eli cleanboostista reunalle jäisi OD:n harteille. Nykyään potkua on antamassa MXR super comp, joka hoitaa homman kohtuullisesti. Toisaalta kompressiota tulee helposti liikaa ja tone-säätö olisi paikallaan särö/puhdas-balanssin virittelyä ajatellen. Ja välillä voisi hakea sitä karvan verran ruttuisempaakin "puhdasta"

Pitääpä noita vielä tutkailla ja mahdollisuuksien mukaan kokeilla. OCD:tähän ei vissiin missään kotimaan kamaralla ole kaupan(?).

EDIT: vähän tuon suuntaista boostia siis kaivataan http://www.mieffects.com/Samples/BPlow.mp3
Estranged
18.03.2009 09:41:20
dropD: Pitääpä noita vielä tutkailla ja mahdollisuuksien mukaan kokeilla. OCD:tähän ei vissiin missään kotimaan kamaralla ole kaupan(?).

Into-Luthman ilmeisesti tuo maahan mutta hinta on luonnollisesti huokea 295e.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Terry Pantheras
18.03.2009 09:41:22 (muokattu 18.03.2009 09:46:22)
JuSu: Toisaalta Tube Zonen saa säädettyä kirkkaammaksi, Crunch Boxiin hetkittäin oisin kaivannut enemmän presenceä sointiin.

Eikös CB:ssa ole joku sisäinen presence-trimmeri?

Tosiaankin CB:n olen omistanut ja se toimii hemmetin hyvin myös stäkättynä: boostasin sitä Fulltonen Fulldrive II:lla.

Muox: oiskohan Uraltone-modattu Boss SD-1 sopiva boostaamaan CB:ia? Se ei ainakaan leikkaa alapäätä, niin kuin modaamaton.
Höpsis töppöseen!
JuSu
18.03.2009 09:57:03
Terry Pantheras: Eikös CB:ssa ole joku sisäinen presence-trimmeri?

On juu. En mä kyllä silläkään saanut sitä oikein asettumaan, jotenkin se trimmeri tuntuis toimivan enemmän treble -alueella.
Mitäs sulle kuuluu?
Tami
18.03.2009 12:58:48

Muox: oiskohan Uraltone-modattu Boss SD-1 sopiva boostaamaan CB:ia? Se ei ainakaan leikkaa alapäätä, niin kuin modaamaton.

Juu kyllä ainakin omaan korvaan toimii ihan kivasti. Omani ei tosin ole UT-modattu, mutta soitankin bändissä jossa on basisti. Omaan korvaan parhaan tuloksen saa kun sd:ssä on level klo 12.00 ja säröä reilusti "iltapäivän puolella"... eli ei perinteisesti boosterina vaan 2 säröä päällekkäin. Tuo mun sd-1 on muutamaan otteeseen modattu aina mielenkiintoisten ohjeiden eteentullessa, mutta kuiteskin ihan siedettävästi pelaa CB:n kanssa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
dropD
19.03.2009 09:40:00

Jatkan nyt vielä tässä ketjussa... Mitenkäs tuo HotCake vertautuu otsikon vermeisiin? Jos olen oikein ymmärtänyt, siinä jätetään osa puhdasta signaalia pohjalle. Vaikuttaisi juurikin siltä mitä haen. Toimiikos HC miten boosterina?

Tarkemmin sanottuna mulla ei oo kiikarissa HC vaan kotiseudulta kotoisin oleva klooni, mutta luonne on luonnollisesti sama.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)