MrFunk 16.03.2009 23:54:05 (muokattu 17.03.2009 00:13:20) | |
---|
Olen lukenut tätä sivua, ja lukemattomia muita, jo tunteja ja silti päässä pyörii runsaasti kysymyksiä liittyen V-amp prohon ja tietokoneisiin. Eli tuote on ostetty käytettynä ilman ohjekirjaa ja netistä löytyvä ei antanut vastauksia. --------- Mikä on paras liittämistapa? Kitara --> V-ampiin, jonka Analog-leftistä tietokoneen mic-in:iin vai line-in:iin? Onko line-in parempilaatuinen? Mic-in varmaan passaa myös eikö? Mitä johtoja olisi optimaalinen käyttää? Onko muita vaihtoehtoja kuin kitarapiuha, jossä päässä 3,5 mm adapteri? Spdif vai AES? ---------- Nämä kysymykset ovat nyt aluksi pysäyttäneet, uusi kun kotiäänityksen saralla olen. Tarkoitus on saada siedettävää levymateriaalia, mutta tällä hetkellä soundi ei ole niin kirkas tai kovaääninen jonka sen pitäisi olla. Ohjelmana toimii Kristal. |
Nykysellä varustuksellas kitara -> vamp -> tietokoneen line in on se paras vaihtoehto äänittämiselle. Mic in toimii toki myös, mutta line in on parempi. Mikäli kuitenkin kaipaat parempaa jälkeä, ainoa ratkasu siihen löytyy uudesta ulkosesta äänikortista. Jo pelkkä kitara -> vamp -> ulkosen äänikortin 3,5 sisääntulo on huomattavasti koneesi nykyistä korttia parempi ratkasu. Parhaan tuloksen saat todennäkösesti hankkimalla äänikortin, josta löytyy spdif -sisääntulo. AESista en tiedä mitään, sivistäkää muut. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
Niq 17.03.2009 08:29:08 | |
---|
Mikä on paras liittämistapa? Kitara --> V-ampiin, jonka Analog-leftistä tietokoneen mic-in:iin vai line-in:iin? Onko line-in parempilaatuinen? Mic-in varmaan passaa myös eikö? Onko V-amp mikrofoni? Kun vastaat tuohon kysymykseen, vastaat samalla kysymykseen "kannattaako v-amp kytkeä mic - inputiin". Oikea paikka siis on Line in, joko monona tai stereona, jälkimmäisellä saat stereo-efektitkin mukaan. Kyse ei ole laadusta, vaan oikeasta paikasta kytkeä. Tällöin tasot ja impedanssit natsaavat ja soundit pysyy kohdallaan. Integroidun äänipiirin huonous on kuultavissa etenkin A/D -muunnoksessa, toki muultakin osaltaan ei mikään paras äänityshommiin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
MrFunk 17.03.2009 14:28:30 (muokattu 17.03.2009 14:36:51) | |
---|
Selvä homma. Mitä muuten näistä midi- ja xlr-kaapeleista olisi hyötyä? Ajattelin lähinnä näitä VST-sovelluksia ja sound bankeja, ja kaiken sortin netistä ladattavia V-amp -ohjelmia. Ei tunnu nyt tietokone havaitsevan Vamppia pelkällä 6,3mm plugilla. |