Aihe: 4x10 Backline lärisee
1
munakorva
16.03.2009 22:37:27
Näin on päässyt käymään. Olen useita vuosia soittanut, mutta olen tässä kamahomoilussa TODELLA HUONO, elikkä pakko tulla kysymään täältä intternetin viisailta.

Elikkäs. Jonkinaikaa on pändisoittoon vaadittavilla volumeilla parivuotta vanha GK Backline 410 alkanut pitämään todella epämiellyttävää lärinää/pärinää. Mitälie. Kartiot näyttävät ulkoisesti olevan kaikki hyvin ok ja paskamainen ääni kuuluu ilmeisesti vain yhdestä elementistä. Ääntä kuitenkin kuuluu. Mitähän siis nyt? Elementti rikki? Mahdollisesti johtojen liitoksissa vikaa?

Valaiskaa!

Katselin tuossa myös elementtejä jo valmiiksi, jos sieltä nyt mahdollisesti kartio on paskana. Kappihan on 8ohminen, joten uuden elementin pitäisi olla 32 ohminen tietenkin. Periaatteessa siis varmaan mikävaan 32ohminen bassoelementti kelpaa, jossa nyt on jonkinverran tehonkestoa?
Teijo K.
16.03.2009 22:48:29

munakorva: Näin on päässyt käymään. Olen useita vuosia soittanut, mutta olen tässä kamahomoilussa TODELLA HUONO, elikkä pakko tulla kysymään täältä intternetin viisailta.

Elikkäs. Jonkinaikaa on pändisoittoon vaadittavilla volumeilla parivuotta vanha GK Backline 410 alkanut pitämään todella epämiellyttävää lärinää/pärinää. Mitälie. Kartiot näyttävät ulkoisesti olevan kaikki hyvin ok ja paskamainen ääni kuuluu ilmeisesti vain yhdestä elementistä. Ääntä kuitenkin kuuluu. Mitähän siis nyt? Elementti rikki? Mahdollisesti johtojen liitoksissa vikaa?

Valaiskaa!

Katselin tuossa myös elementtejä jo valmiiksi, jos sieltä nyt mahdollisesti kartio on paskana. Kappihan on 8ohminen, joten uuden elementin pitäisi olla 32 ohminen tietenkin. Periaatteessa siis varmaan mikävaan 32ohminen bassoelementti kelpaa, jossa nyt on jonkinverran tehonkestoa?

Eiköhän noissa halpiksissa ole ihan perus 8 ohmin elementit. Ne ei ole vaan kaikki rinnan siinä vaan kaksi sarjaan ja sitten se paketti rinnan tms.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
JaS
16.03.2009 23:06:27 (muokattu 16.03.2009 23:09:29)
Jos se on tosiaan yks kartio joka pärisee, niin vika on sit siinä. Tarkista eka onko kaikki ruuvit kireellä. Sit voi tarkistaa johtojen liitokset. Niissä saattaa olla jotain häikkää. Jos ei oo liitoksissa, niin sitten se itse kartio saattaa olla paskana. Kaveri vei joskus kartion korjattavaks jonneki ammattimiehelle ja siin oli vikana se, et se pahvi oli irti siitä käämistä osittain. Spaideri irti sano ammattilainen. No se äijä oli sit vaan liimannu sen takas. Hinta oli joko ilmaseks tai tosi huokeella, tyyliin 5-10€. Itte en lähtis välttämättä kartiota liimailee ilman kunnon ohjeita, kun voisin kuvitella, et väärällä liimalla tai liiallisella annostuksella voi tuhota kartion saundin.

Edit: törmäsin tämmöseen: http://www.aanimika.fi/kaiutin.php
Jos noin paskana olevan elementin korjaus maksaa 40€, ni on kyl aika halpaa.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)