Aihe: P.A.F henkiset mikit stratoon: Onnistuuko? Onko kokemuksia?
1 2
PJS
16.03.2009 13:13:05

Nyt kun uuden kitaran hankinnan myötä vanha mexicolainen 60's strato jääny hieman lapsipuolen asemaan niin ajattelin että sille voisi saada enemmän käyttöä jos siitä modailisi semmoisen vähän rokimman stratoblasterin. Kuitenkaan mitään todella high-gain mikkejä en siihen raaski laittaa kun omat makumieltymykset saundin suhteen kumpuavat 60-70 luvun hämäristä.

heräsi semmoinen ajatus, että kun teleissä näkee välillä noita P.A.F -henkisiä mikkejä kaulassa vähän Keith Richardsin henkeen. Niin mitenköhän moiset pelittäisivät Stratossa. Hakusessa olisi semmoisiin rouheisiin rokkimieninkeihin sopiva saundi mikä olisi ehkä hieman tuhdimpi kuin yksikelaisten räyhä. Mites P.A.F it sopii moiseen menoon, muitakin mikkejä on pyörinyt mielessä mm. P90:set. Puutyöt ei pelota koska meksikon pojat on jo valmiiksi kaivertaneet sinne aika väljät reiät ja tuo ei kitarana ole niin korvaamaton etteikö sitäö sietäisi hieman jyrsiäkkin.

Ajatuksena olisi kytkeä ne niin että tallaan ja kaulaan tulisi mikit ja keskelle ei mitään. Sitten vielä molemmille mikeille omat volumet. Tonelle ei allekirjoittaneelle ole ikinä ollut mitään käyttöä.
Peace!
PJS
16.03.2009 13:15:30

Yksikelaisia humbuckereitä en oo edes miettinyt koska ne ei oo yhtä näyttävän näköiset...
Peace!
Numb
16.03.2009 13:15:51

A waist is a terrible thing to mind.
Mordor
16.03.2009 13:26:41

Miten olisi Duncan 59. Tämä on siis Duncanin näkökulma paf mikistä ja kaulassa se kuulostaa jumalaisen hyvältä. Talla mikistä ei ole kokemusta, mutta soundi on vähä- gaininen, munakas ja perinteikäs huppari soundi joten voisi olla aika täydellinen tuon aikakauden musatyyliin. Duncanin sivuilla on soundi näytteitä.
In the end, there can be only one!
Terry Pantheras
16.03.2009 13:30:40
No mikäs siinä, hyvin ainakin mulla toimii itse tekemässäni stratossa DiMarzion Super Distortion/Double Whammy-humpparisetti ja tuo SupDist on PAFin lailla perinnehenkinen (mm. Ace Frehleyn käyttämä) mutta aika särmikäs rokkimikki PAFiin verrattuna. Superissa taitaa olla myös PAFia enemmän ulostuloa... Musanäytteessä pieni räpellysklippi Superilla. Tosin mulla ei ole tuossa stratossa pleksiä, vaan ne on suoraan mountatut bodyyn tyyliin Gibson.

Eikös Ibanezin vanhoissa JEMeissä ole DiMarzion PAFit (?) ja ainakin Steve Vai yms. noita on käytelleet joskus silloin... Ja taisi Vailla olla joku kustomoitu vihreä superstratokin kahdella PAFilla (?).
Höpsis töppöseen!
PJS
16.03.2009 13:33:39

Ja justiinsakkin tommosta metallikourista PAF:ia meinaan. Ku noi kuorettomat humbuckerit on rumia...ja sillä on väliä.
Peace!
Crossroad
16.03.2009 13:50:29
mulla on strato tallassa SD pearly gates plus ja kyllä,toimii!
varakeef
16.03.2009 13:57:30
PJS: heräsi semmoinen ajatus, että kun teleissä näkee välillä noita P.A.F -henkisiä mikkejä kaulassa vähän Keith Richardsin henkeen. Niin mitenköhän moiset pelittäisivät Stratossa. Hakusessa olisi semmoisiin rouheisiin rokkimieninkeihin sopiva saundi mikä olisi ehkä hieman tuhdimpi kuin yksikelaisten räyhä.

Pitäisi toimia siinä missä telessäkin. Loistoidea siis! Seymour Duncanilta joku peruspaffi, ei sieltä kuumimmasta päästä.

Ajatuksena olisi kytkeä ne niin että tallaan ja kaulaan tulisi mikit ja keskelle ei mitään. Sitten vielä molemmille mikeille omat volumet. Tonelle ei allekirjoittaneelle ole ikinä ollut mitään käyttöä.

Jäisikö sinne yksikelainen takamikki kuitenkin paikalleen? Jos näin on, suosittelen tonepotikan jättämistä sille. Etumikki ei kylläkään tonea kaipaa, mutta yksikelainen tonet kaakossa on aika riipivä silloin kun paffi kaulassa kuulostaa passelilta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
PJS
16.03.2009 14:50:09

varakeef: Pitäisi toimia siinä missä telessäkin. Loistoidea siis! Seymour Duncanilta joku peruspaffi, ei sieltä kuumimmasta päästä.

Jäisikö sinne yksikelainen takamikki kuitenkin paikalleen? Jos näin on, suosittelen tonepotikan jättämistä sille. Etumikki ei kylläkään tonea kaipaa, mutta yksikelainen tonet kaakossa on aika riipivä silloin kun paffi kaulassa kuulostaa passelilta.

Eiku mä funtsin enneminki semmosta Gibson tyyppistä elektroniikkaa et pelkästään kaula ja talla mikki molemmille oma volume ja tonea en ajatellut tarvitseni ollenkaan (tosin sitä tallamikkiä varten tone vois kyl ollakkin passeli) ja sitten 3 asentoinen mikinvaihdin. Elikkäs tommosta ei niin traditionaallsta meinikiä.
Peace!
Terry Pantheras
16.03.2009 15:08:28
PJS: Eiku mä funtsin enneminki semmosta Gibson tyyppistä elektroniikkaa et pelkästään kaula ja talla mikki molemmille oma volume ja tonea en ajatellut tarvitseni ollenkaan (tosin sitä tallamikkiä varten tone vois kyl ollakkin passeli) ja sitten 3 asentoinen mikinvaihdin. Elikkäs tommosta ei niin traditionaallsta meinikiä.

Ei kait siinä mitään kummempia muuta kuin uusi pleksi ja bodyn sorvausta... Noita kolmiasentoisia mikinvalitsimiahan löytyy fender-tyylisenäkin.

Tosiaankin toi mun custom strato on ikään kuin Fender Gibsonin elektroniikalla - mikinvalitsinkin on lespaul-tyyliin yläsakarassa.
Höpsis töppöseen!
palomaeki
16.03.2009 15:11:36
Meikällä on mustassa stratossa kaks humpparia kromikuorilla.
HH siis.

Näyttää mustan pleksin kanssa törkeen hyvältä.

Ei mulla muuta. Taas turha postaus multa.
kitara on kiva.
mbabar
16.03.2009 15:33:32
Ai mitenkäkö sopii PAF stratoon?

Hyvin sopii, Van Halenin vanha itsekasattu peruskeppihän oli varustettu juuri kyseisellä mikillä. (Oli muistaakseni äijän omien sanojen mukaan napattu vanhasta Gibsonin ES-335:sta).
Ainakin 4 ekaa levyä on soiteltu tuommoisella kombinaatiolla. Marshallin vanha plexinuppi saattoi kyllä värittää saundia hieman : )
Ja taisi muuten olla pelkkä volapotikka käytössä, muistaako joku?

/mika
-on niin paljon kysymyksiä, mutta vain vähän varmoja vastauksia-
Jii-Gee
16.03.2009 16:54:53

tallaan ja kaulaan tulisi mikit ja keskelle ei mitään.

http://www.rondomusic.com/photos/electric/sst57fatashna1.jpg
PJS
16.03.2009 18:14:05

Peace!
Hi-Power
16.03.2009 19:02:37

Mulla on tommonen takamikkinä...Ja olen tykännyt.
http://www.tonerider.com/pickups/humbuckers.html

Ja eivät minusta ole oikein kalliita http://shop.ebay.com/items/__toneri … QQ_flnZ1QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em283
htm
18.03.2009 09:21:19

Mulla on kanssa "stratossa" tollaset kromikuoriset. (ks avatar)

Jos ottaa perusmikit, niin kannattaa huomioida straton leveämmällä olevat kielet. Gibsoneissahan kielet on lähempänä toisiaan, kuin stratossa, ja tämä näkyy myös mikeissä.

Itse vaihdoin lopulta tallan normi-pafin f-spaced -malliin, jolloin napapalat tuli paremmin kohdalleen. Ylä-E jai jotenkin vaimeaksi. Kaulassahan tuota ongelmaa ei niinkään ole.

Välttämättähän tuo ei haittaa, jos soundin saa muuten balanssiin. VH muistaakseni laittoi tallamikin vinoon, jolloin napapalat osiu paremmin kielten kohdalle.
Miikathebest
18.03.2009 13:59:30

Tesla VR-60 classic

Soundi on selkeä, eloisa ja aika tukeva. Säröytyy "aika helposti", ei kuitenkaan läheskään yhtä helposti kuin Duncanin JB.
Ulostuloa taitaa olla suunnilleen saman verran kuin Duncanin 59:ssä.

http://www.teslapickups.com/vr-60-classic
Liikaa säröä!
Kiinankeisari
18.03.2009 20:44:01
kertokaas nyt että miltä strato kuulostaa kahdella PAFfilla, semmonen vehjes olis kyllä aika makea. ja kromikuoret ehdottomasti.
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
PJS
18.03.2009 22:57:49

Kiinankeisari: kertokaas nyt että miltä strato kuulostaa kahdella PAFfilla, semmonen vehjes olis kyllä aika makea. ja kromikuoret ehdottomasti.

Muakin kiinnostais tietää :D

Jotenkin ounastelisin et stratoon tulee enempi semmosta kevyesti botnekkaampaa potkua tommosilla, mistään mahonki-bodyisten botnesta nyt ei puhuta tiettykään mut kuitenkin semmosta tukevampaa saundii. Tai toivoisin ainakin näin.
Peace!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)