fish-eye 15.03.2009 17:22:44 | |
---|
Jees. Noh, kielletään sitten lapset myös liittymästä mihinkään urheiluseuraan. On väärin, että isä vie 3-vuotiaan lapsensa lätkätreeneihin. Ei lapsen mielipidettä ole kysytty, hänhän voisi vaikka loukkaantua. Oppivelvollisuus myös pois, KIELLETÄÄN KAIKKI! |
Credence 15.03.2009 17:30:34 (muokattu 15.03.2009 17:31:03) | |
---|
fish-eye: Jees. Noh, kielletään sitten lapset myös liittymästä mihinkään urheiluseuraan. On väärin, että isä vie 3-vuotiaan lapsensa lätkätreeneihin. Ei lapsen mielipidettä ole kysytty, hänhän voisi vaikka loukkaantua. Oppivelvollisuus myös pois, KIELLETÄÄN KAIKKI! Sori mutta nyt tuli ketjun huonoin viesti sulla. Olis kannattanu lopettaa äsken. Nämä vertaukset ei nimittäin toimi. Kaikki keskustelut johtavat rölötykseen. |
fish-eye 15.03.2009 17:33:35 | |
---|
Credence: Sori mutta nyt tuli ketjun huonoin viesti sulla. Olis kannattanu lopettaa äsken. Nämä vertaukset ei nimittäin toimi. Miksi eivät? |
luopio 15.03.2009 17:35:03 (muokattu 15.03.2009 17:37:27) | |
---|
fish-eye: Jees. Noh, kielletään sitten lapset myös liittymästä mihinkään urheiluseuraan. On väärin, että isä vie 3-vuotiaan lapsensa lätkätreeneihin. Ei lapsen mielipidettä ole kysytty, hänhän voisi vaikka loukkaantua. Oppivelvollisuus myös pois, KIELLETÄÄN KAIKKI! Voiko noita asioita sun mielestäsin todellakin verrata? Kerroppa ihan muuten vaan ikäsi. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
luopio 15.03.2009 17:36:38 (muokattu 15.03.2009 17:40:56) | |
---|
fish-eye: Miksi eivät? Ootko kyllä aika vitun hukassa, jos et pysty sitä itse tajuamaan. Urheilu ja uskonto ei nyt vaan ole aivan verrattavissa oleva pari. Luulisi nyt sinun ainakin olevan sitä mieltä. Ja mikset sä nyt liittäis samalla lastasi muihinkin seurakuntiin ja uskontoihin? Jos siitä ei haittaakaan ole. Hyvä tyyli jättää vastaamatta niihin kysymyksiin, johon ei osaa perustellusti vastata ja heittää jotain tommosta paskaa niin kuin tuo sun viimesin argumenttisi oli. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
fish-eye 15.03.2009 17:40:46 | |
---|
Mihin hemmetin kysymyksiin? Luulin, että aihe oli jo puitu. |
Peltsi88 15.03.2009 17:41:31 | |
---|
fish-eye: Olette näemmä katsoneet Zeitgeistin. Sallikaa minun nauraa. :D Saa myös kertoa minulle, mitä "tieto" tarkoittaa, ja miten kristinusko siihen suhtautuu? Yksi kysymys vielä, mitä haittaa lapsikasteesta on? Zeitgeistin pointti ei ole, että ottaa kaikki siinä esitetyt ajatukset faktoina. Vaan tärkeintä on, että pystyy itse tekemään omat päätelmänsä ja ajattelemaan omilla aivoillaan eikä ota kaikkea annettua informaatiota totuutena. Ylipäätään se, että tajuaa sen minkälaisessa oravanpyörässä me olemme. Ja kyllä, monet eivät sitä edes tiedosta. Sori ot. Jatkakaa. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. "Oon ihan hiton lahjakas" -Jucciz |
luopio 15.03.2009 17:41:46 (muokattu 15.03.2009 17:43:29) | |
---|
fish-eye: Mihin hemmetin kysymyksiin? Luulin, että aihe oli jo puitu. luopio: Mutta miksi se kaste sitten tarvitsee tehdä? Onko se joku vakuutus, että jos lapselle sattuu käymään kehnosti niin vakuutus korvaa ja lapsi vedetään taivaaseen. Mun mielestä ei ole mikään peruste lapsikasteen puolesta, että ei siitä mitään haittaakaan ole tai, että miksi ei kastaisi. Mitä haittaa sullekaan olis kuulua, vaikka jehovan todistajiin. Ihan varmuuden vuoksi. Tai vaikkapa johonkin muslimiyhteisöön. Tajuatko, että tolla kristinuskolla, ei ole mitään semmoista erityistasemaa ei-uskovan silmissä? Ei siihen tee mieli liittää lapsiaan sen takia, että ei siitä haittaakaan ole. Noihin^. Tulivat jo tuolla ylempänä. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
fish-eye 15.03.2009 17:44:16 | |
---|
luopio: Mutta miksi se kaste sitten tarvitsee tehdä? Onko se joku vakuutus, että jos lapselle sattuu käymään kehnosti niin vakuutus korvaa ja lapsi vedetään taivaaseen. Mun mielestä ei ole mikään peruste lapsikasteen puolesta, että ei siitä mitään haittaakaan ole tai, että miksi ei kastaisi. Mitä haittaa sullekaan olis kuulua, vaikka jehovan todistajiin. Ihan varmuuden vuoksi. Tai vaikkapa johonkin muslimiyhteisöön. Tajuatko, että tolla kristinuskolla, ei ole mitään semmoista erityistasemaa ei-uskovan silmissä? Ei siihen tee mieli liittää lapsiaan sen takia, että ei siitä haittaakaan ole. Noihin^. Tulivat jo tuolla ylempänä. Huhhuh. Jos minä uskon Jeesukseen, miksi en voi kastaa lastani? Mitä haittaa siitä sitten on lapselle? En tiedä, tulenko edes kastamaan lastani, mutta kunhan sanoin. MIKSI pitäis kuulua useampaan lahkoon? Eikö perusajatus ole kuulua yhteen? En minä ole kehottanut teitä kastamaan lapsianne. Huhhuh. |
luopio 15.03.2009 17:46:49 | |
---|
fish-eye: Huhhuh. Jos minä uskon Jeesukseen, miksi en voi kastaa lastani? Mitä haittaa siitä sitten on lapselle? En tiedä, tulenko edes kastamaan lastani, mutta kunhan sanoin. MIKSI pitäis kuulua useampaan lahkoon? Eikö perusajatus ole kuulua yhteen? En minä ole kehottanut teitä kastamaan lapsianne. Huhhuh. No olis sitte ulosannissa vähintään parantamisen varaa. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
fish-eye 15.03.2009 17:48:26 | |
---|
luopio: No olis sitte ulosannissa vähintään parantamisen varaa. Anteeksi, voitko toistaa? |
Quru 15.03.2009 17:48:39 | |
---|
fish-eye: MIKSI pitäis kuulua useampaan lahkoon? Eikö perusajatus ole kuulua yhteen? Ihan varmuuden vuoksi, sehän se pointti oli. Jos muslimit ovatkin oikeassa niin sulle käy huonosti. Samalla argumentilla perustelit lasten kastamista, varmuuden vuoksi jos vaikka käy jotain niin sielu kuitenkin vilahtaa taivaaseen. Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D |
luopio 15.03.2009 17:50:44 | |
---|
fish-eye: Anteeksi, voitko toistaa? No olis sitte ulosannissa vähintään parantamisen varaa. Ja koitappa nyt ottaa kantaa tohon Qurun kommenttiin, kun se on se mitä minäkin sulta tinkasin. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
fish-eye 15.03.2009 17:52:18 (muokattu 15.03.2009 17:52:56) | |
---|
Quru: Ihan varmuuden vuoksi, sehän se pointti oli. Jos muslimit ovatkin oikeassa niin sulle käy huonosti. Samalla argumentilla perustelit lasten kastamista, varmuuden vuoksi jos vaikka käy jotain niin sielu kuitenkin vilahtaa taivaaseen. Joo, melko subjektiivinen heitto multa. Olen valmis ottamaan kyllä sen riskin, että olen väärässä. Ei ole paljon väliä sinänsä. EDIT: Tahallaan kirjoitin jotain isolla, koska alkaa jo väsyttämään tämä jankkaaminen. |
Henkka370 15.03.2009 17:58:02 | |
---|
Siis ei jumalauta jätkät. Keskuskelkaa vaikka Burzumista, ettekä siitä mistä nytte Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus? |
Oan 15.03.2009 18:40:30 | |
---|
fish-eye: Tahallaan kirjoitin jotain isolla, koska alkaa jo väsyttämään tämä jankkaaminen. Hyvän keskustelutaidon mukaisesti voisit vaikkapa todeta "sori jätkät, ei tämä nyt näytä johtavan oikein mihinkään joten annetaanko olla. Rauhaa ja rakkautta jne." sen sijaan että alat heitellä ISOJA KIRJAIMIA tai muuten vain tunnepitoisia one-linereita. Ei tarvitse provosoitua. Esitän vain nöyrän pyynnön saada jotain tolkkua tähän "keskusteluun". :RtR: |
Kikolaa 15.03.2009 18:54:57 | |
---|
fish-eye: Jees. Noh, kielletään sitten lapset myös liittymästä mihinkään urheiluseuraan. On väärin, että isä vie 3-vuotiaan lapsensa lätkätreeneihin. Ei lapsen mielipidettä ole kysytty, hänhän voisi vaikka loukkaantua. Oppivelvollisuus myös pois, KIELLETÄÄN KAIKKI! Hohhoijaa. One O'Clock Jump |
fish-eye 15.03.2009 19:27:41 | |
---|
En minä provosoidu, vaikka monet täällä sitä tekevätkin. Minun puolestani keskustelu olisi voitu lopettaa jo aikoja sitten. Ja tuommoinen rauhoittelu ei täällä toimi. Se on sen merkki, että joko a) Ei tiedä enää itse, mitä sanoa, tai b) haluaa isotella muita. Esim tämä: "Plussaa siitä, että jaksat yrittää." ärsytti minua todella paljon. Ylimielistä asennetta huomaa täällä paljon. Mutta juu, minun osaltani vääntäminen voi loppua. |
luopio 15.03.2009 20:22:26 (muokattu 15.03.2009 20:22:36) | |
---|
fish-eye: En minä provosoidu :D Esim tämä: "Plussaa siitä, että jaksat yrittää." ärsytti minua todella paljon. Ylimielistä asennetta huomaa täällä paljon. Sinänsä huvittavaa, että tuo heitto oli ihan vilpitön. Ei ylimielistä, eikä vittuilua. Siinä vaiheessa keskustelua jaksoit vielä yrittää. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
luopio: :D
Sinänsä huvittavaa, että tuo heitto oli ihan vilpitön. Ei ylimielistä, eikä vittuilua. Siinä vaiheessa keskustelua jaksoit vielä yrittää. Okei? Mitäs vielä? |