Kailis 27.02.2009 12:48:16 | |
---|
|
Nolte 27.02.2009 13:01:20 | |
---|
Kahta en vaihda. Pearl ja Eliminaattori. meiän bändin paras rumpali |
Ruutikallo 27.02.2009 14:22:22 (muokattu 27.02.2009 14:23:05) | |
---|
Kailis: Mitenköhän nopeasti tuon pedaalin akselin saa liikkumaan vaikka mitä tekisi? 2000 rpm? Sekin tekisi jo 33.2 kierrosta sekunnissa. Ei taida tarvita mitään ihmelaakereita. Myyntikikka. Niinpä, tähän juuri tähtäsin.. Olkootkin vaikka banzaikamikaze laakerit.. Kehänopeus ei pedaaleissa koskaan nouse tasolle jossa tarvittaisiin C3 luokituksen laakerointia. Hiokoot kuulat p**kele vaikka säkkihiellä. Mutta joku menee vipuun joku ei. Ei, en moiti pedaalia, vaan tuota myyntiartikkelia, ninja, pyh. Eriasia jos laakeri olisi suojattu muovipäädyillä. Se lisää kitkaa laakerissa toisin kuin metallisuojukset, vaikka onkin alttiimpi lialle. Over and out, ninja. E. Semiavautuminen [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Tulihan noita mielenkiinnolla tutkittua FME:ssä kun melkein vastapäätä meitä olivat.. Asia johon kiinnitin eniten huomiota oli se että remote osassa oli klamppia. Sitä mistä se johtui niin en osaa tarkkaan sanoa mutta se laakerointi välitangossa vaikutti väljältä Silti olen itse kovasti niistä kiinnostunut, mutta hintaa niissä on noin 100€ ainakin liikaa 400€ olisin niistä valmis maksamaan. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
moderndrummer88 15.03.2009 19:57:54 | |
---|
HeavyMachinery: Asia johon kiinnitin eniten huomiota oli se että remote osassa oli klamppia.. Saakeli, että mietin kauan, että mitä hiton klamppia :D Että siellä olis joku erikoisvipu, mutta vissiin siis klappia hait? Vai kummin se nyt edes on oikein, klamppia vai klappia? "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 15.03.2009 21:21:38 | |
---|
|
triaxis 25.03.2009 16:44:57 | |
---|
Tämä keskustelu näytti menevän jaapomiseki ja joopamiseksi, mutta ehkäpä niin kuuluu olla....? Olen wanhan liiton miehiä ja ensikosketus tuplapedaaleihin oli DW 5000 Series vuonna 1990. Kaveri sattui olemaan USA:ssa talvella -91 ja toi minulle yhden. Jethro Tullia vedettiin ja Minstral InThe Gallery biisissä ne pääsivät oikeuksiinsa. Olivat mielestäni kevyet ja nopeat soittaa, vaikka ko. malli oli sillä vanhalla "vinovartisella" kakkosnuijalla. Nyt on koipien alla DW 5002 Turbo tms. Eivät ole minun, mutta hyvin niillä ehtii kun oppii tekniikan. Minä en oikein sitä nopeutta ole etsinyt, enemmänkin tarkkuutta ja keveyttä. Kertokaapa minulle nuoret miehet, missä on ko. tuplapedaalin ja esim Axis tuplapedaalin todellinen ero käytössä. Ihan 32 osia kun en soita jaloilla :-) Tämä Demoni on tietenkin tullut jakamaan samoja markkinoita ja varmaan kykenee kaappaamaan osansa siitä. -80 luvun lopullak un kokeilin Sonorin Signature Series pedaalia, niin totesin, että hyvä voi olla todella hyvä. Tuplapedaalia en ole ko. mallista koettanut, mutta pari singleversiota on tallissa. Miksi??? Niillä on helppo soittaa ja ne voi säätää juuri omaan koipeen sopivaksi. Ikääkin on jo 20 vuotta, mutta toimii ja ei ole väljät. Toneman behind this script! |
moderndrummer88 25.03.2009 16:57:04 | |
---|
triaxis: Kertokaapa minulle nuoret miehet, missä on ko. tuplapedaalin ja esim Axis tuplapedaalin todellinen ero käytössä. Ihan 32 osia kun en soita jaloilla :-)
Itse en ole Axiksella soittanu, mutta löytyisikö tästä seuraavasta viisaan miehen tekstistä jotain vastausta sulle...
Minä en oikein sitä nopeutta ole etsinyt, enemmänkin tarkkuutta ja keveyttä. Kukahan lie tuonkin sanonu... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
LaKu 25.03.2009 17:28:23 | |
---|
triaxis: Tämä keskustelu näytti menevän jaapomiseki ja joopamiseksi, mutta ehkäpä niin kuuluu olla....? Olen wanhan liiton miehiä ja ensikosketus tuplapedaaleihin oli DW 5000 Series vuonna 1990. Kaveri sattui olemaan USA:ssa talvella -91 ja toi minulle yhden. Jethro Tullia vedettiin ja Minstral InThe Gallery biisissä ne pääsivät oikeuksiinsa. Olivat mielestäni kevyet ja nopeat soittaa, vaikka ko. malli oli sillä vanhalla "vinovartisella" kakkosnuijalla. Nyt on koipien alla DW 5002 Turbo tms. Eivät ole minun, mutta hyvin niillä ehtii kun oppii tekniikan. Minä en oikein sitä nopeutta ole etsinyt, enemmänkin tarkkuutta ja keveyttä. Kertokaapa minulle nuoret miehet, missä on ko. tuplapedaalin ja esim Axis tuplapedaalin todellinen ero käytössä. Ihan 32 osia kun en soita jaloilla :-) Tämä Demoni on tietenkin tullut jakamaan samoja markkinoita ja varmaan kykenee kaappaamaan osansa siitä. -80 luvun lopullak un kokeilin Sonorin Signature Series pedaalia, niin totesin, että hyvä voi olla todella hyvä. Tuplapedaalia en ole ko. mallista koettanut, mutta pari singleversiota on tallissa. Miksi??? Niillä on helppo soittaa ja ne voi säätää juuri omaan koipeen sopivaksi. Ikääkin on jo 20 vuotta, mutta toimii ja ei ole väljät. Tässä asiaa jota meikäläistäkin kiinnostaa. Eli voisiko joku joka on soittanut eri pedaaleilla kertoa minkälaisia eroja on pedaalien tuntumassa. Tämä uusi Pearlin demooni on luultavasti ihan ok, mutta kyllähän muitakin ns. superpedaaleja on ollut markkinoilla jo jonkun aikaa. Omistaako kukaan esim. Trick-pedaalia jolla esim Chris Adler nykyään vetää? Ihan sikakallis (tuplis n. 900 euroa) mutta varmaan hyvä. Chrishan vaihtoi Axiksesta Trickiin. |
Bobana 25.03.2009 22:19:44 | |
---|
No. Emminä mikään nuori enää ole mutta on tullu kaikenlaista kokeiltua. Axeleista on kokemusta niin tuplapedaalina kuin tuplasetissä singleinä. Tähän paras kombinaatio jonka olen löytänyt on se että AINA heavyt jouset, tuplapedaaliin kevyet nuija esim. IC puunuijat ja sinkkuihin alkuperäset Sonic Hammerit. Näissä konstruktioissa on mielestäni paras tuntuma eikä mene liian herkäksi niinkuin monet väittää. Toinen on IC Power Glidet. Niistä ei oikeen muuta voi sanoa kun että todella hyvät pedaalit todella paskalla raudalla. Kierteet menee tuon tuosta vaikka kiertäisi herrasmies-tiukkuuteen mutta roudaamista nämä kikkaleet eivät kestä. Pearl on seuraava johon tutkimusmatkani ulottuu kunhan saadaan kassavirta kohdilleen. Siitä siis myöhemmin. Aha... sivuluisua otsakkeesta tuli näköjään... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
markku jokela 07.05.2009 11:46:59 | |
---|
höh....no ompahan taas mietiskelyn aiheita rumpaleilla. Ihan sama mikä se pedaali on. Tosimiehet vetää millä vaan tykisti. |
bluesman86 08.05.2009 13:57:52 | |
---|
kuinkas moni on tilanny kyseisen aparaatin? http://www.myspace.com/sleazyactband |
ÄM 08.05.2009 15:59:01 | |
---|
bluesman86: kuinkas moni on tilanny kyseisen aparaatin? Kesäkuunalussa pitäis laiva tulla. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
hollmi-5 08.05.2009 16:00:21 | |
---|
bluesman86: kuinkas moni on tilanny kyseisen aparaatin? Sinkun... Paikalliseen kantakauppaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
-T0BBE- 08.05.2009 19:15:01 | |
---|
Kokeilin rumpuopeni Trickejä sinkkuversioina tuplasetissä. Heti kun pääsin kosketukseen niiden kanssa ajattelin '' Tämä on the pedaali minulle''. Ne hakkas nykyiset eliminaattorit aivan 100-0. Perkele kun on uuden setin hankinta eessä eikä oo rahaa ostaa Trickejä... |
seppo i 10.05.2009 10:38:11 | |
---|
Ostakoon kaikki Sonorin Giant Stepin triplapedaalin. Sillä on ekana maalissa 48 -osia poljettaessa. Ottakaa huomioon polkimen nuijien höyrystymispiste, kun valitsette polkimia. Hyvää äitienpäivää.. |
Kulkunen 11.05.2009 09:34:37 | |
---|
seppo i: Ostakoon kaikki Sonorin Giant Stepin triplapedaalin. Sillä on ekana maalissa 48 -osia poljettaessa. Ottakaa huomioon polkimen nuijien höyrystymispiste, kun valitsette polkimia. Hyvää äitienpäivää.. Kun minä rupesin soittamaan, ei ollut edes rumpupedaaleissa ketjuja eikä poljinta. Varpaiden väliin se piti basarin nuija pistää ja sillä bassorumpua soittaa. The downward spiral never ends. |
Kailis 11.05.2009 17:27:35 | |
---|
qlqnen: Kun minä rupesin soittamaan, ei ollut edes rumpupedaaleissa ketjuja eikä poljinta. Varpaiden väliin se piti basarin nuija pistää ja sillä bassorumpua soittaa. Älä valehtele. |
seppo i 11.05.2009 18:06:21 | |
---|
qlqnen: Kun minä rupesin soittamaan, ei ollut edes rumpupedaaleissa ketjuja eikä poljinta. Varpaiden väliin se piti basarin nuija pistää ja sillä bassorumpua soittaa. :P :P Vitsivitsi, Demoni on varmasti hyvä poljin. Vaihtomahdollisuus lyhyen ja pitkän laudan välillä tuntuu mukavalta idealta. |
lkx 12.05.2009 00:26:08 | |
---|
En nyt äkkiseltään löytänyt ja kauaa en viitsinyt etsiä, mutta eikös se Ninja-nimitys tullut siitä, että ne on jotain Ninja-merkkisiä laakereita, joita käytetään rullalaudoissa. Tai jotain semst. Ehkä joihinkin iskee tämmöset "super fast Ninja bearings" -sloganit, kun niitä käytetään. Ja miksei käytettäisi - ameriikanmalliin kehutaan ja ylistetään niin vitjasti. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |