Aihe: Sähkö kontrabasson aloitus?
1
Pääskynen
14.03.2009 15:52:48

Eli olen 26 vuotias rock laulaja pääasiallisesti eikä ole minkäänlaista soitin kokemusta mutta silti päähäni on nyt iskostunut fetissi opetella soittamaan kontrabassoa, tarkemmin sanoen sähköistä sellaista.
En ole pyrkimässä konservatorioon vaan ihan omaksi iloksi olen saanut päähäni tällaisen (ehkä hullulta kuulostavan) idean.

Juuri tuo sähkö kontrabasso jousen kanssa on syöpynyt mieleeni niin kovin että sitä on pakko koittaa.
Eli vinkkejä otettaisiin vastaan. Mistä soitin jolla aloitella? Onko esim tällä
: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_eub_500_bk_electric_upright.htm
mitään virkaa
Mistä varsinais-suomessa voisi saada opetusta?
Kuinka paljon pystyy itse opiskelemaan?
Mitä oheiskamaa tuo soitin vaatii että sillä voisi soitella?

En ole miljonääri joten ottakaa vihjeihin mukaan budjetointi.
Mielellään ei tarvitse palautetta että olen liian vanha, se vaatii älyttömästi työtä, se on kallista, hanki elämä, ammu ittes..
Tiedän kyllä, mutta minulla on aikaa loppu elämäni ja motivaatiota löytyy ja vaikkei siltä kuulosta niin olen kyllä aivan täysijärkinen!
Teijo K.
14.03.2009 18:19:07 (muokattu 14.03.2009 18:22:39)

Miksi sähkökontra? Varsinkin jousella aika aneemisen kuuloisia kaikki mitä olen kokeillut.

Itse aloitin kontran 33 vuotiaana, ja olen lähinnä itseopiskellut. Ei tässä mitään klasaria soitella mutta omaa musaa soittavassa harrastebändissä ja kevyttä loungehommaa soittaessa ihan pärjännyt kuitenkin. Opettaja löytyy varmaan helpoimmin kun käy kyselemässä paikalliselta musaopistolta. Joku kontraopiskelija varmaan antaa tunteja rahaa vastaan.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Teijo K.
15.03.2009 10:40:23 (muokattu 15.03.2009 14:08:20)

Pääskynen: Kuten sanoin, siihen vaan on kehittynyt sellainen fetissi!
Ja tuohon aneemiseen soundiin varmasti vaikuttaa aika moni asia, kielet, jousi, nuppi, itse soitin, soittaja!

Fetissit on. Joo, kyllä vaikuttaa nuo kaikki ja voihan olla että olen vain päässyt kokeilemaan huonoja tikkukontria. Mutta etenkin jousisoundia saa vain tuosta omasta puulaatikosta niin paljon helpommin, että nimenomaan jousihommaan en kyllä ikinä edes harkitsisi sähkökontraa. Johonkin puhtaasti näppäilemällä soitettuun ehkä. Olisihan se kätevämpi roudata keikoille.

Mukavaa kuulla että on onnistuneesti opiskeltu vielä 33 vuotiaana uutta soitinta!

Kuinka kauan olet nyt soittanut? Mistä sait perusteet soittoon?

Viitisen vuotta tulee tässä täyteen. Mulla on kyllä parikymmentä vuotta sähköbassonsoittoa takana. Ei se nyt mahdottomasti auta mutta vähän kuitenkin. Perusteita sain senverran että kaveri keneltä tuon kontrani ostin, näytti että otelautakäsi menee tossa noin ja tuolla noin, ja jousesta pidät kiinni tälleen. Simandl -kirjaa olen kanssa tavaillut.

http://www.myspace.com/alkuperaiskokoonpano

http://maihinnousu.net/a/?artist_id=26

Tosta tai tosta voi kuunnella tuloksia. Kertaotolla rykästyjä piisejä, kontra olis voinut olla lujemmallakin mutta kyllä no hyvillä kajareilla sieltä kuuluu. Tai luureilla. Rimpuloilla ikävä kyllä ei.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
Pääskynen
16.03.2009 06:41:03

Tommosissa sähköisissä bassoissa ei varmastikkaan ole mukana kieliä?
Meneekö sähkökontrabassoon samat kielet kuin perinteiseen?
Onko jotain vihjeitä niiden ostoon?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)