samuli94 13.03.2009 14:56:44 (muokattu 13.03.2009 14:57:14) | |
---|
Marshallin vahvarista lähtee muuten hyvät saundit, mutta säröä sais olla enemmän. Oon koittanu metal zonella sitä boostata, mutta se saundi mennee sitten semmoseks ärsyttäväks. Pitäskö kokkeilla boostata jollaki toisella pedaalilla vai millä? Yksinkertasesti vaan enemmän säröä, ei mittään äänensävyn muutoksia. |
JuSu 13.03.2009 15:04:31 (muokattu 13.03.2009 15:05:20) | |
---|
samuli94: Marshallin vahvarista lähtee muuten hyvät saundit, mutta säröä sais olla enemmän. Oon koittanu metal zonella sitä boostata, mutta se saundi mennee sitten semmoseks ärsyttäväks. Pitäskö kokkeilla boostata jollaki toisella pedaalilla vai millä? Yksinkertasesti vaan enemmän säröä, ei mittään äänensävyn muutoksia. Eteen joku clean boost tai overdrive -pedaali. Näitä on pilvin pimein markkinoilla. Overdrive värittää soundia, mutta se voi olla hyväkin juttu. Halpa ja kehuttu on Digitech Bad Monkey. JuSu E: Niin juu, toimi paremmin putkivahvistimella... Mikä Marshall sulla on? Mitäs sulle kuuluu? |
jumara 13.03.2009 15:22:34 | |
---|
Boss SD-1 on halpa, simppeli ja melko legendaarinen väline ainakin putki-marsujen boostaamiseen. Tuupataan marsuun vähän säröä, paljon volumea ja tonea maun mukaan. Toimii. GAS in the bottom, put it any way you want... |
Terry Pantheras 13.03.2009 15:30:12 | |
---|
Höpsis töppöseen! |
svilo 13.03.2009 16:03:58 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
MuzaK 13.03.2009 16:08:20 | |
---|
Jos voit modata omaasi niin kyl se putkisärö on maukasta herkkua kun soundi tuotetaan kokonaan sisäisesti yhdellä lootalla. Oma JCM800 ei ollut mikään high gain -vehje, mutta pienellä modaamisella ja kunnon putkilla se rokkaa upeasti ilman purkkeja. Mulla boost = kitaran volapotikka. |
Juicy 13.03.2009 16:15:12 | |
---|
Aktiivimikit jollain boosterilla vois olla yksi ratkaisu, tai sitten joku helkkarin tehokas passiivi (vaikkapa BKP:ltä). Nämä siis vaihtoehtona polkimille. Kohta se pekurides tulee mainostamaan SD:n blackoutsia... :D "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
T-Stag 13.03.2009 17:08:11 (muokattu 14.03.2009 09:10:48) | |
---|
MuzaK: Jos voit modata omaasi niin kyl se putkisärö on maukasta herkkua kun soundi tuotetaan kokonaan sisäisesti yhdellä lootalla. Oma JCM800 ei ollut mikään high gain -vehje, mutta pienellä modaamisella ja kunnon putkilla se rokkaa upeasti ilman purkkeja. Mulla boost = kitaran volapotikka. Erittäin hyvä näkemys. Tulee heti mieleen Backline Rentalilla olevat Euge #1 ja Euge #2, JCM800-sarjaa molemmat, jotka Lassi Ukkonen on modannut. Roope Latvalan sanoin: Tää on ihan hirvee tykki! |
sielunvihollinen 13.03.2009 17:15:02 | |
---|
Taitaa olla vaan modaaminen sen verran kallista että saa vaikka kuinka hyvän boosterin tai useampiakin samaan hintaan! |
pekurides 13.03.2009 17:19:23 | |
---|
Juicy: Aktiivimikit jollain boosterilla vois olla yksi ratkaisu, tai sitten joku helkkarin tehokas passiivi (vaikkapa BKP:ltä). Nämä siis vaihtoehtona polkimille. Kohta se pekurides tulee mainostamaan SD:n blackoutsia... :D ...se pittää sitten olla se AHB-2 Metal, ajaa saman melkein asian kuin hyvä buustipedaali ilman lisähässäköitä ja vähän lisääkin :) ..kliinit saa sitten unohtaa. Bkp Warpig myös stanan kova. Tunteella päin vittua. |
MuzaK 13.03.2009 17:34:53 | |
---|
sielunvihollinen: Taitaa olla vaan modaaminen sen verran kallista että saa vaikka kuinka hyvän boosterin tai useampiakin samaan hintaan! Jos itse tekee työn, niin ei kustannuksia paljoa tule, pelkät konkat ja vastukset, muutama euro. Ja tosiaan etuasteputkilla tehdään hienosäätö soundiin. Kukin tyylillään!! |
Janne19691 14.03.2009 08:48:27 (muokattu 14.03.2009 11:15:11) | |
---|
MuzaK: Oma JCM800 ei ollut mikään high gain -vehje, mutta pienellä modaamisella ja kunnon putkilla se rokkaa upeasti ilman purkkeja. Mikään JCM800 ei ole high gain nykymittapuun mukaan ilman modauksia. sielunvihollinen: Taitaa olla vaan modaaminen sen verran kallista että saa vaikka kuinka hyvän boosterin tai useampiakin samaan hintaan! Jos itse tekee niin ei ole kallista. Marshall 2203 ja 2204 vahvistimissa ei tarvii kuin yhtä vastusta muuttaa niin gainia alkaa olemaan eri tavalla. Modausohjeita on netti väärällään. Tätä ei tarvinne sanoa mutta sanompa kuitenkin (kun on mnet kyseessä) että ei parane mennä sorkkimaan sinne jos ei ole tajua mitä on tekemässä. Rule #1: There are no rules. |
PappaSF 14.03.2009 17:24:34 | |
---|
samuli94: Marshallin vahvarista lähtee muuten hyvät saundit, mutta säröä sais olla enemmän. Oon koittanu metal zonella sitä boostata, mutta se saundi mennee sitten semmoseks ärsyttäväks. Pitäskö kokkeilla boostata jollaki toisella pedaalilla vai millä? Yksinkertasesti vaan enemmän säröä, ei mittään äänensävyn muutoksia. Heitänpä lusikkani tähän keskusteluun yhdellä vaihtoehdolla lisää. Käväse jossain kokeilemassa Xotic BB preamp http://www.xotic.us/effects/bb_preamp/ Ei ole tuo halvimmasta päästä mutta pitäs irrota hyvät boostaukset niin clean kuin särölle. Ainakin jos mahdollista niin kandee käydä testaamassa tuo vehje, soundillisesti eroa löytyy riippuen siitä onko putki- vai trankkuvehje eli testaus ennen ostopäätöstä niin ei tule sikaa säkissä ja tietää toimiiko vai ei halutulla tavalla. |
Satu ja Tuija 14.03.2009 17:29:20 (muokattu 14.03.2009 17:33:12) | |
---|
Meikkis on sitä mieltä, että kannattaa buustata ihan suosiolla treble boosterilla jos tykkää päätesäröstä. Tän päivän oon puustaillu Swart Atomic Boostilla ja oon ihmeenkin innoissani. BYOC Triboost:lla voi buustailla monella tapaa. |
H.Corruption 14.03.2009 22:30:45 | |
---|
Blackouts Metal kannattaa unohtaa Pekuridesin mainostamisesta huolimatta. Niin, jollet halua hurinalähdettä kitaraasi. Jos kitaran soundi on korvaan mieluinen ja eikä elektroniikka pidä ylimääräisiä ääniä kannattaa kokeilla EMG:n PA-2 boosteria, joka tulee kitaran sisään. |
bfoc 14.03.2009 23:04:04 | |
---|
samuli94: Marshallin vahvarista lähtee muuten hyvät saundit, Jaa mistä Marshallista? Riippuu vähän siitäkin. sutiojrikellA |
samuli94 14.03.2009 23:15:10 | |
---|
bfoc: Jaa mistä Marshallista? Riippuu vähän siitäkin. Mulla on Marshall Valvestate VS100 |
|
bfoc 14.03.2009 23:26:07 | |
---|
samuli94: Mulla on Marshall Valvestate VS100 Mulla on samanlainen peli. En oikein tykkää siitä miten tuo syö säröpurkkeja särökanavilla. Se kerrostettu särö menee tumpuksi - kompressoituu liikaa. Muutenkaan noi särökanavat ei siellä maksimi-gaineilla kuullosta mielstäni kovinkaan toimivilta. Ne on enemmänkin sellaisa auttavia kanyylejä jos ei jaksa purkkeja kuskailla mukana. Kokeile ostaa joku kunnon säristin ja käyttä sitä cleaneilla. Itse käytän puhtaalla kanavalla EHX Muffia, TS9:ää tai Dimeä tilanteesta riippuen. Kuullosteleppa vaikka tuota Dimeä tuon vehkeen kanssa, luulisi särön riittävän. sutiojrikellA |
samuli94 14.03.2009 23:33:18 | |
---|
bfoc: Mulla on samanlainen peli. En oikein tykkää siitä miten tuo syö säröpurkkeja särökanavilla. Se kerrostettu särö menee tumpuksi - kompressoituu liikaa. Muutenkaan noi särökanavat ei siellä maksimi-gaineilla kuullosta mielstäni kovinkaan toimivilta. Ne on enemmänkin sellaisa auttavia kanyylejä jos ei jaksa purkkeja kuskailla mukana. Kokeile ostaa joku kunnon säristin ja käyttä sitä cleaneilla. Itse käytän puhtaalla kanavalla EHX Muffia, TS9:ää tai Dimeä tilanteesta riippuen. Kuullosteleppa vaikka tuota Dimeä tuon vehkeen kanssa, luulisi särön riittävän. Oon kokkeillu Metal Zonea puhtaalla kanavala, lähti v***n siistit säröt mutta sit ei volume riittäny. |