Up the Irons 14.03.2009 20:46:52 (muokattu 17.03.2009 17:42:06) | |
---|
Tänään taas muutoin niin pieneen ja tyhjään päähän ilmeistyi kyseinen kysymys kun kuuntelin AC/DC:n levyä Live in Paris ja kappeletta High Way to Hell ja mieleeni tulikin, että ompas huono veto muutoin niin mainiosta kappaleesta. Tästä sainkin sitten ispiraationi kysyä teidän mielipidättä ja muita huonoja live taltioniteja. E: Tarkoitan nimenomaan äänenlaadullisesti. »Woe to you, oh Earth and Sea, for the devil sends the beast with wrath, because he knows the time is short.. Let him who hath understanding reckon the number of the beast. For it is a human number. It's number is six hundred and sixty-six.» |
M-Juhana 14.03.2009 20:48:13 | |
---|
Huonoja on ihan perkeleesti. You tube täynnä. Olen LAMALLA ja taaaaantumassa! |
sahkuifk 14.03.2009 21:00:24 | |
---|
Joskus muinoin -80 luvun alussa tuli Purplen konsertti, tais olla Pariisista. Väliin ei ollu ääntä ollenkaan ja muutenkin aika ala-arvoinen suoritus kun sellasta näytettiin, otti päähän, eli vitutti raskaasti. Tv 2 oli suorittaja. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
krautio 14.03.2009 21:13:35 | |
---|
Danzig: Live On The Black Hand Side Ei mennyt montaa tuntia ostamisesta niin meni levy divariin. Ala-arvoista rahojen ryöväämistä tuo levy. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Aerosmithin Live Bootleg on mun mielestä tosi skeidaa. Kaikki aina kehuu sitä, mut mun mielestä se on suurimmaks osaks tosi kamala. Tyler on kehnohkossa kunnossa. |
Nazareth 14.03.2009 21:40:23 (muokattu 14.03.2009 22:24:24) | |
---|
Mun mielestä Iron Maiden Live at Rainbow 1980 on jotenkin surkeasti taltioitu. Äänet tuntuu tulevan jonku haudan takaa. EDIT: siis soitettu ihan hyvin mutta äänet tuntuvat tulevan jostai helvetin selän takanta At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
zekeode 14.03.2009 22:17:45 | |
---|
Up the Irons: Tänään taas muutoin niin pieneen ja tyhjään päähän ilmeistyi kyseinen kysymys kun kuuntelin AC/DC:n levyä Live in Paris ja kappeletta High Way to Hell ja mieleeni tulikin, että ompas huono veto muutoin niin mainiosta kappaleesta. Tästä sainkin sitten ispiraationi kysyä teidän mielipidättä ja muita huonoja live taltioniteja. Tarkoitat siis äänenlaadullisesti? vai sattumalta valitset AC/DC:n yhden Bon Scott eran parhaan keikan? No stop signs, speed limits / nobody's gonna slow me down... Tuossa kohdassa nousee joka kerta karvat pystyyn...ja varsinkin tuon keikan vedossa. Jumalauta! Sano nyt vielä, että Bruce Springsteen Winterland 1978 oli paska keikka... |
Trendkeel 14.03.2009 22:57:21 (muokattu 14.03.2009 23:03:49) | |
---|
Omista levyistä ehdottomasti Maidenin A Real Live Dead One. Vaikka levy onkin kasattu eri keikoista, se jää - joko siitä huolimatta tai juuri sen vuoksi - jokseenkin vaisuksi. Laulu menee paikoitellen vähän sinne päin, soolot menevät useimmiten Gersin omalaatuisen soittotyylin takia päin persettä ja lätyltä huokuu yleinen keskinkertaisuuden fiilis. Tämän kaiken lisäksi ainakin remasteroidun version takakannen kuva on mitä todennäköisimmin vuodelta '88 - kyseinen live kun on taltioitu vuosina 1992-1993 (eri kokoonpanolla!). E: Lieneeköhän tuostakaan alkuperäistä versiota, kun kerran on pistetty A Real Live One ja A Real Dead One yhteen vuonna 1998, samalla kun remasteroivat nuo muutkin levyt.. "Musamaailma myynyt Jacksoneita? .. Tämä on sitten tapahtunut joskus 70-luvulla varmaan." -M4ss3 m/ |
valtse 15.03.2009 01:21:42 | |
---|
In Flames - Tokyo Showdown Melkoisen väsynyt livelevy. Itse biisimateriaali sentään vaihtelee vielä hyvästä loistavaan ennen bändin totaalista romahdusta. Ikävä kyllä keikka on muuten todella vaisusti soitettu ja varsinkin soundit ovat ankean muoviset. Levyä en olekaan halunnut kuunnella varmaan viiteen vuoteen. As I'm stalked by the shadow of death's hand
My heathen pride is scarred across the land. |
päänahka 15.03.2009 15:53:54 | |
---|
Tää SOAD:n keikka mitä Yle näytti muutaman kerran. Jätkät soitti ihan miten sattuu ja Serj käveli tylsistyneen näköisenä villapaidassaan ympäri lavaa ja lauloi myös ihan miten sattuu. Up and down, that's how energy stays alive. |
Lonesome 15.03.2009 22:25:18 | |
---|
sahkuifk: Joskus muinoin -80 luvun alussa tuli Purplen konsertti, tais olla Pariisista. Väliin ei ollu ääntä ollenkaan ja muutenkin aika ala-arvoinen suoritus kun sellasta näytettiin, otti päähän, eli vitutti raskaasti. Tv 2 oli suorittaja. Kyseessä lienee se v. -85 Perfect Strangers-kiertueen keikka. Olin ollut Tukholmassa samana kesänä todistamassa aivan toisen luokan suoritusta. Ja tätä olin sitten hehkuttanut solukämpän TV:n omistajalle, joka ei ollut varsinaisesti hardrock-diggari, vaan samba-miehiä. Kyllä hävetti, varsinkin Gillanin puolesta... Black Sabbathin "Live At Last" on huono. Piste. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett |
sahkuifk 15.03.2009 23:47:28 | |
---|
Lonesome: Kyseessä lienee se v. -85 Perfect Strangers-kiertueen keikka. Olin ollut Tukholmassa samana kesänä todistamassa aivan toisen luokan suoritusta. Ja tätä olin sitten hehkuttanut solukämpän TV:n omistajalle, joka ei ollut varsinaisesti hardrock-diggari, vaan samba-miehiä. Kyllä hävetti, varsinkin Gillanin puolesta... Black Sabbathin "Live At Last" on huono. Piste. Itse keikkahan oli hyvin vedetty, mutta se lähetys. Enää ei moista päästettäs eetteriin. Vituttaa vieläkin. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
OTT 16.03.2009 15:05:07 | |
---|
valtse: In Flames - Tokyo Showdown Melkoisen väsynyt livelevy. Itse biisimateriaali sentään vaihtelee vielä hyvästä loistavaan ennen bändin totaalista romahdusta. Ikävä kyllä keikka on muuten todella vaisusti soitettu ja varsinkin soundit ovat ankean muoviset. Levyä en olekaan halunnut kuunnella varmaan viiteen vuoteen. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Perustelutkin ovat samat. |
Nuages 16.03.2009 16:24:19 (muokattu 16.03.2009 16:26:04) | |
---|
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
jazzmies 16.03.2009 17:49:22 | |
---|
sahkuifk: Itse keikkahan oli hyvin vedetty, mutta se lähetys. Enää ei moista päästettäs eetteriin. Vituttaa vieläkin. Tuli muuten samaan aikaa raadiosta tuo keikka. Pistin Tandbergista ääntä ja kuvaa Telefunkenista - ja rock-xtaasi oli mahtavaa. "Can you remember remember my name As I flow through your life A thousand oceans I have flown And cold spirits of ice All my life I am the echo of your past" Meikä diggas! Jooga on pop(jazz)! |
Torniojaws 16.03.2009 18:18:51 (muokattu 16.03.2009 18:22:02) | |
---|
Nämä modernit "live"levyt, joissa pahimmillaan ainoastaan vokaalit on itse keikalta (niitäkin mahd. korjattu), kaikki muu on jälkikäteen reampattu DI-signaaleista ja rummut korvattu sampleilla. Livelevyissä pitää olla räkää ja rupea, ei mitään pseudostudiolaatua. Kolmansien osapuolien bootlegeissä on sata kertaa parempi tunnelma ja preesens. Laadukkaimmat bootit ovat jo lähes virallisten julkaisuiden tasoa, varsinkin äänipöydästä suoraan nauhoitetut, ja parhaimmat nauhurinauhoitukset. |
sarkjan 16.03.2009 18:23:56 | |
---|
sahkuifk: Itse keikkahan oli hyvin vedetty, mutta se lähetys. Enää ei moista päästettäs eetteriin. Vituttaa vieläkin. Joo, sehän tuli radion kautta samaan aikaan. Muistan kun se oli meillä C-kasetilla tallesssa jonkin aikaa, kun ei just siihen aikaan videonauhuria ollut käytettävissä. Can we have everything louder than everything else? |
molder 16.03.2009 20:34:39 (muokattu 16.03.2009 20:39:50) | |
---|
Mun mielestä se Live In Paris -veto ei ole huono ollenkaan. "Mielipide-asia! " ;-) Manowarilla on julmetun huonoja live-taltiointeja verrattuna niiden hyvään albumi-tuotantoon. Solistilla on kyllä homma täysin hanskassa, mutta muuten.... Painotan, että bändi ei ole missään mielessä oikeasti silti huono. Päinvastoin. Diggaan etenkin "Sign of the Hammerista" ja "Fighting the World" osastosta. Yleisesti luokattoman huonoja live-VIDEO-taltiointeja on pikemminkin enemmän..Niin äänenlaadultaan/tekniseltä tasolta kuin muuten vaan surkeita. Up the Irons: Tänään taas muutoin niin pieneen ja tyhjään päähän ilmeistyi kyseinen kysymys kun kuuntelin AC/DC:n levyä Live in Paris ja kappeletta High Way to Hell ja mieleeni tulikin, että ompas huono veto muutoin niin mainiosta kappaleesta. Tästä sainkin sitten ispiraationi kysyä teidän mielipidättä ja muita huonoja live taltioniteja. "The SOUND of VOLUME" |
blackmore81 16.03.2009 20:40:23 | |
---|
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
Lammikkovalas 16.03.2009 22:16:59 | |
---|
valtse: In Flames - Tokyo Showdown Melkoisen väsynyt livelevy. Itse biisimateriaali sentään vaihtelee vielä hyvästä loistavaan ennen bändin totaalista romahdusta. Ikävä kyllä keikka on muuten todella vaisusti soitettu ja varsinkin soundit ovat ankean muoviset. Levyä en olekaan halunnut kuunnella varmaan viiteen vuoteen. Tämä. Silti tulee aina välillä kuunneltua, onko päässä jotain vikaa? I broke my G-string while fingering a minor |