Aihe: Kanavanvaihtaja Vox Valvetronix:iin
1
Lehtinen
23.09.2008 23:30:09
Ajattelin itse rakennella tollaisen polkimen
vox ad50vt:lle, vfs2:sta mukaillen. Ideani tuntuu yksinkertaiselta: Tavallisesta kitarakaapelista toinen jakki irti ja sen irrallisten johtojen väliin juotetaan on/off painokytkin. Sitten tämän viritelmän ympärille kiva kotelo.

Voiko vahvistimeni hajota tällaisesta systeemistä? Testasin idean toimivuutta yhdistämällä johdot toisiinsa, ja kas: kanava vaihtui.
No, sillä kerralla mitään ei hajonnut. Olinko vain onnekas? Miten sitten jatkuvassa käytössä, onko savua tms. oikosulkua ym. odotettavissa?

Jos kanavanvaihtajan idea on näinkin yksinkertainen, niin miten ihmeessä sellainen maksaa kaupassa 42€?

nimim. sähköasioista ihan pihalla.
Tami
23.09.2008 23:42:57

Ajattelin itse rakennella tollaisen polkimen
vox ad50vt:lle, vfs2:sta mukaillen. Ideani tuntuu yksinkertaiselta: Tavallisesta kitarakaapelista toinen jakki irti ja sen irrallisten johtojen väliin juotetaan on/off painokytkin. Sitten tämän viritelmän ympärille kiva kotelo.

Voiko vahvistimeni hajota tällaisesta systeemistä? Testasin idean toimivuutta yhdistämällä johdot toisiinsa, ja kas: kanava vaihtui.
No, sillä kerralla mitään ei hajonnut. Olinko vain onnekas? Miten sitten jatkuvassa käytössä, onko savua tms. oikosulkua ym. odotettavissa?

Jos kanavanvaihtajan idea on näinkin yksinkertainen, niin miten ihmeessä sellainen maksaa kaupassa 42€?

nimim. sähköasioista ihan pihalla.

No jaa itse laiskana ukkona kallistuisin ennemmin ostamaan jonkin tuommoisen bulkkikatkaisijan. Maksavat jotain tuota luokkaa:
http://www.thomann.de/fi/lead_foot_fs2.htm

Voxin oma katkaisija on käsittämättömän hintainen ja ainakin minun versiossa oli vielä naurettavan lyhyt piuha...

Jos nyt kuitenkin päädyt itse puuhaamaan niin teeppä kuitenkin sitten saman tien stereo-plugilla ja -kaapelilla, jotta saat sen toisenkin "toiminnon" käyttöön...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Wilburger
25.09.2008 19:04:51
Ibanezin valmistama 2 nappinen switchi menee heittämällä Voxiin ja hintaki on vaan 30€.

Se kytkin ittessään vaan sisältää 2 kpl kytkimiä eikä mitään sen ihmeellisempää. Ainakaan yleismittarin mukaan. Stereoplugin/johdon kautta tulee kytkimelle syöttöjännite (ei mikään mahottoman suuri) ja kytkimien kautta se menee takas kahta kautta. Mitenkään niitä johtoja ristiin kytkemällä sitä ei voi tosiaan särkeä, koska se muutenkin vetää oikosulkuun.

Suositeltavaa on kuitenki kääntyä vaik justiin tohon Ibanezin kytkimeen. On kuitenki huomattavasti helpompaa ostaa valmis.
iec
25.11.2008 08:28:19

Pitääkö pedaalin painonappien olla sellaisia, joissa kontakti on vain hetkellinen, vai sellaisia, joissa nappi jää päälle?

Itseltäni löytyisi Behringerin V-amp2:n 2-kytkiminen pedaali, joka toimii ensin mainitulla tavalla. Ajattelin käyttää sitä AD30VT:n kanssa jos se vain onnistuu, mutta haluan ennen kokeilemista varmistaa viisaammilta, ettei tuo kärväytä mitään vahvarista.

-iec
Henri93
25.11.2008 12:44:41

Ei ne pedaalit mitään käräytä. Ainut mitä mietin, että sillon jos ne kaks stereo piuhaa koskee toisiinsa niin sillon ois ehkä mahollista mutta tuskimpa. Se riippuu vähän laitteesta pitääkö se olla hetkellistä vai pysyvää.

Sulla on A kanava päällä, kosket sen kanavan johtoja yhteen hetken aikaa jos se kanava käy B kanavalla ja palaa A kanavaan se on sillä lukittautuvalla kytkimellä. Jos taas hipasusta kanava vaihtuu A:sta B:ksi ja taas ku hipaset uuestaan niin vaihtuu B:stä A:aaksi. Niin sen pitää olla semmonen joka vaan koskettaa hetken aikaan.

Näitä lukkiutuvia näkee transistori ja putki comboissa ja taas efekti lautojen extra pedaalit on tällä toisella systeemillä. Sitä en sitten tiiä, että onko toi vox enemmän efekti lauta vai combo :D, ku kumpaakihan siinä on :D.

Terv. Henri
jeejee
iec
03.12.2008 21:42:20

Testasin Vamp-2:n pedaalin ja se on juuri sitä väärää mallia Vox:lle. Valvetronix vaatii siis lukittuvat pedaalin painonapit.

-iec
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)