Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mnetin valokuvaajat - ilmoittautukaa.
1 2 3 4
EbnoC
13.03.2009 11:16:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla en löytänyt mitään valokuvaukseen liittyvää aihetta joten pistetäänpä sellainen pystyyn.
 
Onko täällä valokuvauksen harrastajia? Itse olen aika aktiivisesti viime kesästä asti kuvannut Nikonin D80:llä. Ja nyt sain haltuuni Nikon FE filmijärkkärin.
 
Ilmoittautukaa tähän lankaan ja aloittakaamme asiaan liittyvät keskustelut. Vaikka perinteistä Canon vs. Nikon kinastelua. Miten vain.
Diego
13.03.2009 11:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältähän löytyis toi valokuvaushuone, käypä tsekkaa:
 
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=309
 
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Rakkikoira
13.03.2009 11:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valokuvaukselle on ainakin omahuone.
 
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=309
 
EbnoC
13.03.2009 11:28:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No katsos peijooni. :)
Mika Kangas
14.03.2009 14:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesäisin tulee kuvattua jos jotain mielenkiintoista näkee.Lähinnä hitaat ja liikkumattomat ötökät,hämähäkit sun muut,kun törmää sisällä tai parvekkeella.Kärpänen olis hienoa saada joskus kuvatuksi mutta ovat vain turhan vikkeliä.Kimalaiset vielä menee kun viihtyvät jonkin aikaa yhdessä paikassa,tosin en ole senkään kuvaamisessa vielä onnistunut.Täytyypä kesällä ruveta kanniskelemaan kameraa mukana.
 
Joulupukkijormala
14.03.2009 14:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain määrin tulee kuvattua, kamerana Olympuksen E-330. Vähän kaikkea tulee kuvattua, liikkuvaa ja liikkumatonta, läheltä ja kaukaa. Makro-objektiivi on ollut pitkään haaveena mutta maksaa vaan aika suolaisesti.
 
Rumpukapulat: "Mulla on komodo. Se sanoo sääh ja se on mieesss."
Drumjamo
14.03.2009 22:47:51 (muokattu 14.03.2009 23:05:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Kesäisin tulee kuvattua jos jotain mielenkiintoista näkee.Lähinnä hitaat ja liikkumattomat ötökät,hämähäkit sun muut,kun törmää sisällä tai parvekkeella.Kärpänen olis hienoa saada joskus kuvatuksi mutta ovat vain turhan vikkeliä.Kimalaiset vielä menee kun viihtyvät jonkin aikaa yhdessä paikassa,tosin en ole senkään kuvaamisessa vielä onnistunut.Täytyypä kesällä ruveta kanniskelemaan kameraa mukana.
 
Yhden kuvan kärpäsistä olen onnistunut nappaamaan. Oli myöskin ainoa kerta kun sitä olen yrittänyt.
 
E. http://img9.imageshack.us/img9/4098/jurassic314.jpg Tuossa vielä tuo kuva.
 
Röh röh. Ja laukauksia.
MaD PiAnIsT
14.03.2009 22:57:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu täällä yksi kuvaaja myöskin ilmottautuu. Nyt tullut jotain reilu puolivuotta harrastettua vähän ahkerammin kun kesällä tuli järkkäri hommattua ja jouluna siihen vielä toista teleputkea lisäksi.
 
Tältä päivältä tintti piristykseksi:)
 
http://kiksu.irc-galleria.net/d/ima … 14e79112e5977c11fc2622&t=1237486121
 
"Olen edelleenkin sitä mieltä että kakkonen on mielettömästi ykköstä parempi." -Kikolaa
Wahi
15.03.2009 12:18:22 (muokattu 15.03.2009 12:18:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvailtua tulee joo. Järkkärin sain vasta viime vuonna joten siitä asti on vähän vakavammin tullut harrastettua. Ja liittyy myös opiskelemaani alaan. Omasta mielestäni olen aika huono kuvaaja ja varmaan 80% kuvista on aika roskaa, mutta kuvaamalla paljon sitä oppii.
 
Shine on you crazy diamond
BassLass
15.03.2009 12:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heijoo. Tuossa lukion kuvis2 kurssilla oli digikuvaustyö ja siitä innostuneena aloin miettimään että jos tuota alkais harrastelemaan ihan kunnolla. Minkäköhänlainen kamera olis näin aloittelijalle hyvä? Ehdotuksia.
 
Wahi
15.03.2009 12:28:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassLass: Heijoo. Tuossa lukion kuvis2 kurssilla oli digikuvaustyö ja siitä innostuneena aloin miettimään että jos tuota alkais harrastelemaan ihan kunnolla. Minkäköhänlainen kamera olis näin aloittelijalle hyvä? Ehdotuksia.
 
Nämä on ainakin ihan hyväksi havaittuja:
 
http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=5779
 
http://www.rajalacamera.fi/www/popupcard.php?id=4164
 
Sonyn "ongelma" on vaan se, että objektiivipuoli on vähän nihkeämpi kuin Känönilla.
 
Shine on you crazy diamond
EbnoC
15.03.2009 13:01:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassLass: Heijoo. Tuossa lukion kuvis2 kurssilla oli digikuvaustyö ja siitä innostuneena aloin miettimään että jos tuota alkais harrastelemaan ihan kunnolla. Minkäköhänlainen kamera olis näin aloittelijalle hyvä? Ehdotuksia.
 
Nikonin D40 tai D80 on aivan hyvä aloittelijan valinta. :)
zille
15.03.2009 14:03:09 (muokattu 15.03.2009 14:04:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Kimalaiset vielä menee kun viihtyvät jonkin aikaa yhdessä paikassa,tosin en ole senkään kuvaamisessa vielä onnistunut.
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=zille&image_id=34271490
Siinä sulle pimppari :) No, okei, se oli kuollut (ja oli tosiaan valmiiksi kuollut jo, en tappanut sitä). Että liikkumispelosta ei ollut vaaraa, mutta ei tonkaan kuvan ottaminen siltikään helppoa ollut :)
 
Mutta on mulla tässä sitten eloisampaakin ötökkää, sudenkorento. Aika hiljaa sai hiipiä, ettei se säikkynyt :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=zille&image_id=64421138
 
Mitä häirittevämpää, sitä parempaa.
Ozzyneito
15.03.2009 14:10:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassLass: Heijoo. Tuossa lukion kuvis2 kurssilla oli digikuvaustyö ja siitä innostuneena aloin miettimään että jos tuota alkais harrastelemaan ihan kunnolla. Minkäköhänlainen kamera olis näin aloittelijalle hyvä? Ehdotuksia.
 
450D:n puolesta mä liputtaisin.
 
Joo, tulee aika aktiivisesti kuvattua. 40D ja muutamat putket löytyy. Käytetyin lasi on ylivoimaisesti 50mm f/1.4. Pääasiassa harrastan ihmisaiheita, sekä lavastettuna että lavastamattomina. Jonkin verran tulee myös keikkoja ammuttua.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Master of Disguise
15.03.2009 15:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joops, täältäkin löytyy yksi kuvauksen harrastaja. Luonto- ja maisemakuvausta tulee eniten tehtyä. Kamerana toimii tällä hetkellä Olympuksen E-500. Hommasin juuri pari päivää sitten infrapunafiltterinkin, mutta en ole vielä kerennyt testaamaan sitä tositoimissa.
 
Mika Kangas
23.03.2009 18:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus välillä olen pyöritellyt päässä ideaa ruveta kunnon hardcoreharrastajaksi eli hommata vanhanajan filmikameran ja alkaa kehittää kuvat itse.Saa nähdä meneekö toteutuksen asteelle jossain vaiheessa.Siinä saa ainakin pari kertaa miettiä mistä kohteesta kuvan ottaa,nykyään digikameralla kuvaaminen kun on turhan helppoa.Voi räiskiä mielin määrin,siirtää koneelle ja sen jälkeen tyhjentää muistin.
 
Unohtui mainita kamera:Canon Ixus 60.Hyvä luottokortin kokoinen joka kulkee kätevästi taskussa.
 
fuzz
23.03.2009 20:52:00 (muokattu 23.03.2009 20:53:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy isukin kanssa kimpassa ostettu Nikon D80 johon on yks Sigman 18-50mm macroputki ja 100-300mm f4 apo dg Sigma luontokuvaukseen telejatkeen 1,4X kanssa. Sitten on vielä vanha nikonin 180 millinen törppö jonka tuo isompi Sigma on jo syrjäyttänyt. Kuvailtua tulee aika runsaasti välillä lasketellessa yms. ja erityisesti luonnossa. On jokunen kuva onnistunutkin ihan kiitettävän hyvin.
 
elämän tarkoitus on 42
Deep Shadow
23.03.2009 21:01:42 (muokattu 23.03.2009 21:03:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmoittaudun mukaan.
 
Ja Nikon. (tarkemmin D60)
 
Kaikenlaista tulee kuvattua ja tuolta niitä näkee; www.flickr.com/ajastaika
e: ja tuollaisen avasin kanssa taannoin: www.sakutiainen.com Tuonne olisi tarkoitus kaikenlaisia musiikki- ja urheiluraportteja kuvien kera pistellä aina.
 
Aika paljon noita rallikuvia tulee räpsittyä ja musiikkia aina mahdollisuuksien mukaan. Nyt tässä taannoin otin pressi ja promokuvia myös yhdelle teatterille, mikä oli uusi mukava aluevaltaus. Bändien promokuvia olisi myös kiva joskus kokeilla, mutta sellaista mahdollisuutta ei ole vielä eteen tarjoutunut...
 
Kalusto on tosiaan vielä aika harrastelija-asteella, mutta on tämä kyllä sellainen harrastus, että mikäli vain paalua olisi niin tähän sitä voisi sijoittaa.
 
"Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa"
Closure
23.03.2009 22:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä yksi. Kuvauskalustona toiminut pitkään lainakamoina 350D + Kunnon linssejä.
Kohta tulossa kotiin jokin oma askelta isommasta luokasta. Keikka ja henkilökuvausta tykkään tehdä eniten.
http://picasaweb.google.com/closurefin
 
Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila
Manaatti
23.03.2009 22:26:26 (muokattu 23.03.2009 22:33:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotakuta harrastelijakuvaajaa Etelä-Karjalasta kiinnostaisi tehdä pientä historiaprokkista Rauhan sairaalakompleksista kesällä, niin yksäriä tulemaan. Tarkoitus olisi toimia tiiminä sairaalan erinäisissä osissa. Koetan hankkia luvat, sinä otat kuvat ja kirjoitellaan vaikka pientä historiikkia sairaalan historiasta nykypäivään.
 
Ei tosiaan ole juuri tämän päivän homma, mutta toteutus tulee kyseeseen ennen 27.8. Miksi tuo on deadline? Koska meitsin sivari loppuu eräässä Rauhan erillisrakennuksista tuolloin ja olisi kiva saada lupa kuvata tuota entistä tuberkuloosirakennusta sisältäpäin. Sivarin aikana lupa luultavasti heltiää helpommin.
 
edit: Tai no, voi olla muualtakin kunhan kiinnostusta on suorittaa viikon mittainen kuvausmaratooni. Voin toki tarjota nukkumapaikan kesäkuumilla. Historiikinhan voi kirjoittaa esimerkiksi tietokoneella myöhemmin.
 
Tunsin olevani kuin Horatio Algerin hirviömäinen reinkarnaatio...Menevä Mies, ja juuri sen verran sairas että itsevarmuus on sataprosenttinen. http://myspace.com/beatsbragsvariance
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «