Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iron & Wine
1
professori
12.03.2009 20:29:13 (muokattu 12.03.2009 22:13:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan kuullut otsikonmukaista artistia? Iron & Wine on Sam Beam, joka tekee todella kaunista folkia, johon jostain syystä halutaan aina tunkea indie etuliitteeksi. Joka tapauksessa, tavattoman kauniita lauluja. Jenkeissä iso nimi eikä muutenkaan ihan nevariartisti, 24,451,751 plays scrobbled at last.fm. http://www.last.fm/music/Iron%2B%2526%2BWine
 
Itse omistan debyytin The Creek Drank the Cradle, jossa mielestäni on mukavan primitiivinen meininki, kun mukana on vain Beamin laulu, akkari, banjo ja slidekitara ja levy on äänitetty artistin kotona. Myöhemmin budjetti on laajentunut ja sen kyllä kuulee, mutta tässä levyssä on omanlainen unelmainen tunnelmansa. Olin täysin myyty kun kuulin ensimmäistä kertaa, todella kaunista ja kestää kuuntelua.
 
Partaukon levyt voi kuunella läpi hänen kotisivuiltaan http://www.ironandwine.com/
 
Mustikkamuffinssi
12.03.2009 21:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hep! Tykkään oikein kovasti. Todella hyvin sovitettu nuo kappaleet tuolla simppelillä meinignillä toimiviksi. Our Endless Numbered Days eniten ollut mulla kuuntelussa jossain syystä. Nyt pitää lähteä treeneihin - pitää kirjoitella paremmin kun on aikaa.
 
slowdive
12.03.2009 22:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy hyllystä pari levyä ja tykkään kyllä. Täytyy sanoa että nimenomaan toteutus ja tunnelma miellyttää, mutta ehkä aavistuksen enemmän kaipaisin biiseihin tarttumapintaa. Vähän jäänyt etäiseksi kun ihan se viimeisin koskettavuus uupuu.
 
Tsekkatkaapa esim. Neil Halsteadin "Oh! Mighty Engine" joka on yhtä maanläheisesti toteutettu mutta sen lisäksi loistavat melodiat & lyriikat tekee hommasta täydellisen.
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Jenka
13.03.2009 14:27:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, jep. Hyllyltä löytyvät vinyylit ja on tullut tsekattua livenäkin. Aika upea kokoonpano elävänäkin, kovasti suosittelen näkemään jos on mahdollista!
 
Ja kun puheeksi tuli, niin Our numbered daysin pistin lautaselle pyörimään.
 
Mikaelo
13.03.2009 16:48:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uujea. Kovasti tykkään.
 
Trapeze swinger on yks kauneimmista kappaleista ikuna.
 
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
professori
13.03.2009 17:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on tullut tsekattua livenäkin.
 
Vautsi! Missä olet nähnyt?
 
Trapeze swinger on yks kauneimmista kappaleista ikuna.
 
Itse olen rakastunut Bird stealing bread -lauluun. Tosi kaunis ja ihanasti laulettu. Enpä mä siitä muuta osaa sanoa.
 
Bluesmies
14.03.2009 13:00:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggaan. Kuulin ekan kerran O.C.-sarjassa ja siitä lähti innostus.
M.Paisley
15.03.2009 12:42:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno artisti, neljä ensimmäistä löytyvät hyllystä. Debyytti The Creek Drank the Cradle on klassikkoainesta. Kukakohan saisi tuotua miehen Suomeen?
 
Circusfolk Making Faces ulkona 13.11, käy kuuntelemassa www.myspace.com/circusfolkband
professori
15.03.2009 12:53:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitipä vielä noutaa kaupasta Shepherd's Dog eilen, vaikka The Creek Drank the Cradle onkin ylivoimainen suosikkini. Hienot kansitaiteet tässä uusimassa hankinnassa, eikä biisejäkään voi huonoksi haukkua mitenkään. Se alun primitiivisyys, eräänlainen riisuuntuneisuus, toimii kuitenkin mulle paremmin.
 
daredevil
08.01.2013 12:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkun verran on tullut kuunneltua spotifystä. Vanhemmat levyt ovat mielenkiintoista tuotantoa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «