Jim Control 13.03.2009 08:04:58 | |
---|
Jouduin soittelemaan laastarit sormenpäissä, koska edellisenä iltana niistä lähti nahkat. No laastarit tietenkin soittaessa hajosivat ja kielet (sekä kaula) ovat nyt sitten todella tahmaiset. Eli millä aineella ne saisi hyvin (ja turvallisesti) puhtaaksi? |
MPU 13.03.2009 09:24:52 | |
---|
Millä tahansa liuottimella millä laastarin liima liukenee. Fairysta voi aloittaa. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
sebba 13.03.2009 14:19:55 | |
---|
Kielet pois bassosta ja kellumaan sinoolissa noin vuorokauden. Itse laitan kielet rullalle ja tupperwareen jossa sinoolia. Varo ettei rumpali löydä sinoolit. |
Etvi 13.03.2009 19:24:59 | |
---|
FFFFFFUUUUUUUUU...... |
Vallu-Veke 13.03.2009 20:24:21 | |
---|
Mikroaaltouuniin vaan se kielisetti, niin kyllä ne liimat haihtuu. |
BigPapa 13.03.2009 20:31:55 | |
---|
Jotku keittelee niitä. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
Hullu basisti 13.03.2009 21:50:08 | |
---|
1) keittäminen 2) alkkohoolissa minigrippussissa liuottaminen 3) uus kielisatsi "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
JukkaPena 13.03.2009 23:13:05 | |
---|
Sun asemassa mua enemmän kiinnostas et miten estää jatkossa tommosen tapahtuminen :P "Se tekee siitä sen..." |
Mä siirtyisin elixireihin tai flätteihin.. Itse pehmoiset sormenpäät omaavana en oikein karheilla pysty vetelemään. Elixirit toimii mainiosti ja pysyy liukkaina melko pitkään. Flateissa taas riippuu tykkääkö tumpusta soundista. Tuntuma Tomastikin flateissä on omasta mielestä paras mahdollinen, mutta soundi ei oikein joka menoon sovi.. Ikinä en ole kieliä keitellyt tai putsaillut, ja jos ne joutuu irti ottamaan niin samalla sitten vaihtaa uudet ja vetää lemon oililla otelaudan puhtaaksi. |
Kolmone 15.03.2009 21:19:57 | |
---|
Pari viikkoa sitten vaihdoin toiseen bassoon uudet kielet ja toisen kielet keitin. Ero oli aika merkittävä uusien kielten eduksi. Työssäkäyvän ihmisen kannattaa ostaa uudet kielet... Keittämiseen menevän ajan voi käyttää hyödyllisemminkin. Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992 |
absqua 16.03.2009 10:33:59 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Mange 16.03.2009 13:13:33 (muokattu 16.03.2009 13:16:02) | |
---|
Silloin kuin vielä soitin roundseilla keitin kerran kieleni. Soundi selkeni pikkasen, muttei kestänyt kun jokunen päivä ennen kun ne oli taas kuolleita. Sen jälkeen siirsin elixirin käyttäjäksi moneksi vuodeksi. Olen kuullut että joku on suosittellut WD-40 puhdistusaineena. Itse en toki ole kokeillut. Joku on laittanut pesukoneeseenkin. Sitäkään en ole kokeillut, mutta siitä voi saada hyvän lopputuloksen kunhan muistaa poistaa ne heti ohjelman loputtua ettei ne ruostu... Vaihdoin viime vuonna flatseihin, enkä ole katunut. Antaa minulle enemmän botnea, kitaristi kehuu etten astu hänen varpaille koskaan (vaikka minulla on 20 kertaa tehokkaampi vahvistin --- 500 vastaan 25 wattia), ja niissä on voimakkaampi ja perkussiivisempi attack joka sopii minulle. Tähän uusimpaan skabaan tekisi kuitenkin mieli käyttää roundsit uudelleen, mutta noin yleisesti diggaan enemmän flatseistä kuin roundseista. Ne kuulostaa aika kuolleelta sellaisenaan, mutta herää eloon kun soittaa bändin kanssa. Tässä muuten aika mielenkiintoinen maratonkeskustelu tuosta talkbassista juuri flatseista: http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=519803 |
mixi 17.03.2009 09:32:16 | |
---|
o |
absqua 17.03.2009 09:41:18 | |
---|
mixi: Toi onkin aika kiinostava! Tosta halpa pesuri: http://www.ultraaanipesuri.fi/shop/ … ction=show&id=3358&show=all Oiskohan hintansa vaartti? Tossa saattaa allas olla liian pieni. Milla tavalla toi on parempi kuin keittaminen? Lopputulos on helvetisti parempi. Sillä tavalla. Pesuri irrottaa punosten väleistä kaikki pienimmätkin paskakikkareet. Vaikutusta voi tehostaa tipauttamalla vähän jotain pesuainetta sinne veden joukkoon. Jos haluat tarkkaan tietää miksi toi on tehokkaampaa kuin keittäminen, niin kehotan kääntymään jonkun fyysikon puoleen tai ainakin googlettamaan ahkerasti josko netistä löytyisi vastaus. Mun mielestä nää kuvaparit tuosta aiemmasta linkistäni antavat aika tyhjentävää osviittaa aiheesta: http://www.citikka.com/ultrapesurit/kuvat/ksaadin_iso.jpg Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Hullu basisti 17.03.2009 12:44:32 | |
---|
Meill on töissä tuon tapainen vehje. Kaikkii korui oon joskus putsaillu sillä, muttei oo kyllä tullu mieleen kokeilla pestä sillä kieliä. Täytyypä joskus kokeilla. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
kallefuture 17.03.2009 16:47:09 (muokattu 17.03.2009 16:48:29) | |
---|
Mul on venäläisvalmisteinen ultrapesulaite. Siis tommonen parin kännykkälaturin kokonen mötiskä. Sillä voi pestä pikkupyykkiä ja kaikkee. Paikallinen hinta n. 30 eur. Ei tartte mitään rostis-sammioo. Varmaa toimintaa ollut siis kolme pesukertaa vuodessa. Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
UncleZ 24.03.2009 17:24:35 | |
---|
Tuo ultraäänikeitin kuulostaa hyvältä, pitäis varmaan kokeilla. Olen ostanut kielisettejä 2.4 euron sopuhintaan suoraan tehtaalta, mutta vois varmaan ajatella ekoloogisemmasti ja kierrättää mokomat. Nyt kun on noilla Line6 tuotteilla voi imitoida vaikka mitä, niin ainoksi eroksi taitaa jäädä kielet. Joihinkin biiseihin tarvitsee ehdottomasti roundwoundit (esim. kun basso imitoi 12 kielistä kitaraa), toisiin taas flatwoundit (pystybasso tai jotkut etniset soittimet), eli joko pitkän sustainin tai lyhyen napsauksen. |
ankkiz 25.03.2009 08:56:33 | |
---|
Tartteeko tuolla ultraäänipesurilla pestessä irrotella kieliä? Lähteekö bodysta lakka mukana? PS: en tiedä kyseisen laitteen käyttöperiaatetta, joten kysymys voi itsessään olla täysin absurdi. Kuuntele möhlö! www.mikseri.net/lampas |
firecane 25.03.2009 09:32:03 | |
---|
ankkiz: Tartteeko tuolla ultraäänipesurilla pestessä irrotella kieliä? Lähteekö bodysta lakka mukana? PS: en tiedä kyseisen laitteen käyttöperiaatetta, joten kysymys voi itsessään olla täysin absurdi. Pitää irrottaa, sillä kyseessä on kuin pesukone, jonne laitetaan puhdistettava esine sisään Jos tulee ilosaareen niin ejakuloin itseni tyhjäksi. - Tunttone 25.02.2009 19:14:14 |
pekezu 25.03.2009 10:03:32 | |
---|
Mä veikkailisin, että sellainen höyrypesuri (jota esim. ostoskanavalla mainostettiin) saattaisi vörkata myös kielten pesuun. Tuttavilla moinen on ja irtoaa kyllä lika aika mehevästi eri pinnoilta. Ei tosin se ostoskanavan malli vaan jostain kotomaasta ostettu. En tosin tiedä varmaksi niin en uskalla varmaksi sanoa, mutta ainakin periaatteessa se voisi toimia. Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää. |