Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 536 37 38 39 40122 123 124 125 126
stratomaster
08.03.2009 21:23:16 (muokattu 08.03.2009 21:23:56)

haukkis:
MadMatt: oho, kampi löytyi, tähän pätee samat sanat kuin stratomasteriin, te ootte veljeksiä (tai ainakin pikkuserkun kaimoja)

Hehe, ei nyt ihan veljeksiä, mutta veljiä ehdottomasti!

Kiitokset kannatuksesta ja kommenteista, laitellaan uutta skabaa kunhan katselen jonkin taustan.
stratomaster
08.03.2009 21:43:25

Lainasin skabaan 67 yhden noista Latuskan jaossa olevista taustoista, kiitokset vain. Laitoin sen kuitenkin omalle serverille, niin sain siihen suoran linkin.
liljam
08.03.2009 21:44:03
Kiitos skaba 66:n osalta palautteesta ja kehuista. Itse olen tyytyväinen soittooni, kun tuo vasen ranne on yhä pahuksen kipeä ja on ollu kyllä turha yrittää saada aikaan mitään kovinkaan ihmeellistä soitantaa. Ny yritin tapailla jotain muddy watersin, John Lee Hookersin ja Buddy guyn suuntaista. Nooh. Ei muuta ku jatketaan amatööritason soitantaa ja harjoittelua. Jos sitte huuliharpulla ; )
ei muuta ku eteenpäin
latuska90
12.03.2009 20:54:03

Voi kun pääsis tähän skabaan mukaan, mut ongelma on se mikä on... >xF

Tällä jätkällä on kaikki bluesin soitossa kohillaan: soundi, tyylitaju, tatsi, vibrato ja jopa hieno väriyhdistelmä puseron ja Les Paulin kanssa O.o :

http://www.youtube.com/watch?v=AtoUmfWx120

http://www.youtube.com/watch?v=Rq6urKXLc34&feature=channel_page
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
rheinone
12.03.2009 23:48:04
baron: Tosi kiitollinen Jukille joka kävi tuolla kiipparipalstalla antamassa vinkin näistä skaboista. Kiva noitten taustojen päälle yrittää soitella, eri asia täytyykö skabaan osallistua säälipisteen toivossa:-)

Ihme palstoilla seki luuhaa kertomassa ruutseista. Ja sitte feidaa ite koko kinkereistä. Vai mitä mitä?
BigPapa
13.03.2009 00:19:52

rheinone: Ihme palstoilla seki luuhaa kertomassa ruutseista. Ja sitte feidaa ite koko kinkereistä. Vai mitä mitä?

Eiköhän Jukitsu taas palaile kun aika on sopiva.
What are we in time going by? A simple story of a younger life Having dreams and somehow through the day We haven't come so far to lose our way
J.Hollström
13.03.2009 09:22:43
rheinone: Ihme palstoilla seki luuhaa kertomassa ruutseista. Ja sitte feidaa ite koko kinkereistä. Vai mitä mitä?

Jaa-a. Oon ollu kyllä mukana aika usein. Tähän uusimpaan en oo vetäny kun säästän nuotteja taas seuraavaan. Edellisessä soitin ne jo kaikki loppuun.
"Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen
BigPapa
13.03.2009 20:50:56

They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
BigPapa
13.03.2009 23:31:49 (muokattu 13.03.2009 23:52:18)

6. BigPapa
Soundi oli muuten ok mutta sen akustiikka ei sopinu biisin yhtään. Veto oli ihan jouheva.

Mikä fidun akustiikka?? Roots-skabasta tilakilpailuks? Jösses.....
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
liljam
13.03.2009 23:56:47 (muokattu 13.03.2009 23:57:12)
liljam: Wohoo, harppu! Toimihan se jees, mutta selkeesti kaksi asiaa kannattaa petrata, ennenkuin levy tehdään: 1. Sävelkulkuja (lickejä) lisää. 2. Harpputekniikka "bluesimaisemaksi", eli noita venytyksiä ja paukutuksia sinne. Hmm ootas biisi tais mennä A:sta, tämä harppukin tais olla A:sta? Ensi kerralla kun biisi on A:sta niin ota D-harppu ja ime (suck) niikun viimestä päivää. Siittä se lähtee :D

juu Soitettu D-harpulla ikään kuin about 2-asemasta. Bendejä on, mutta sisäsiististi, niinkuin nyt koko kipale. Harpun soitosta on sen verran aikaa, että piti ottaa varovasti ja kyl shuren 57:n kanssa tai ylipäätään soitto mikrofonin kanssa vaatii totuttelua. = )
ei muuta ku eteenpäin
J.Hollström
14.03.2009 00:11:30
BigPapa: Mikä fidun akustiikka?? Roots-skabasta tilakilpailuks? Jösses.....

Akustiikka on yleensä vahtimestarin mukaan parantunut, kun salin on tuulettanut niiden painikisojen jälkeen.
"Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen
MaQ
14.03.2009 01:52:37 (muokattu 14.03.2009 01:53:42)
juki68: Akustiikka on yleensä vahtimestarin mukaan parantunut, kun salin on tuulettanut niiden painikisojen jälkeen.

Niin se on pienestä tämä säätö kiinni... tovin höristelyn jälkeen piti plussata jukia.
baron
14.03.2009 09:37:10

Kiitti palautteesta. Vaikkei tuo soitto sujukaan, hyvä jos oppisi edes äänittämään.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
BigPapa
14.03.2009 10:53:42 (muokattu 14.03.2009 11:01:59)

MoreK: Mitä, mitä, eikö miksauksia saa skabassa kommentoida? Olen sen verran newbie täällä, että säännöt eivät ole tuttuja.

Ei sitä oo missään kielletty, mutta kyl mää hiukka kummastelen ....akustiikka, höhö, sähkiksel mää vedin enkä akustisel.....
MoreK
14.03.2009 11:12:17

BigPapa: Ei sitä oo missään kielletty, mutta kyl mää hiukka kummastelen ....akustiikka, höhö, sähkiksel mää vedin enkä akustisel.....

Höhö itelles. Minua eräs tuottaja opasti instrumenttien upottamisesta miksaukseen: luodaan kaiuilla ja viiveillä yhteinäinen tila, johon soittimet sijoitetaan. Siis myös se sähkökitara. Sun vedossa ei ollut juurikaan kaikua, minun korvaan se kuulosti, että oli irrallaan taustasta.
velsa
14.03.2009 11:13:09

juki68: Akustiikka on yleensä vahtimestarin mukaan parantunut, kun salin on tuulettanut niiden painikisojen jälkeen.

Niin ja monessa tapauksessahan orkesteri tuo mukana oman akustiikkansa....
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
14.03.2009 11:17:50

MoreK: Höhö itelles. Minua eräs tuottaja opasti instrumenttien upottamisesta miksaukseen: luodaan kaiuilla ja viiveillä yhteinäinen tila, johon soittimet sijoitetaan. Siis myös se sähkökitara. Sun vedossa ei ollut juurikaan kaikua, minun korvaan se kuulosti, että oli irrallaan taustasta.

Ja mää kun en mun kitaraa mihkään miksaukseen upota, se pysyy mulla himassa.
Onhan se hienoo jos sua oikein tuottaja on opastanu, mää en oo ikinä tollasii hiffannu.
Mää oon kato ihan noobie näissä....
Illu
14.03.2009 12:37:55 (muokattu 14.03.2009 12:39:28)
Tällaisia taustoja varten
kannattaa kuunnella ja matkia enempi vaikka BB Kingiä ja Buddy Guyta tai vaikka Peter Greeniä....

Juu, yritin, mutta ei luonannut sitäkään vähää. Plekulla soittaen olisi varmaan saanut taimin paremmin kohdalleen, mutta päätin yrittää ihan sormin vaan.

Eikun treeniä vaan.

Juurikin näin.
latuska90
14.03.2009 13:56:07 (muokattu 14.03.2009 13:57:10)

BigPapa: Ja mää kun en mun kitaraa mihkään miksaukseen upota, se pysyy mulla himassa.
Onhan se hienoo jos sua oikein tuottaja on opastanu, mää en oo ikinä tollasii hiffannu.
Mää oon kato ihan noobie näissä....

Just oikea asenne. 8) Sä oot virtuoosi ton kitaran kanssa, niin ei sun tarvi tollasista tietääkään... niin kuin en minäkään. ;) Mut ehkä toi mun tuleva musiikkiteknologin koulutus voi tehdä musta "älykkäämmän" näissä miksaus- ja yms. jutuissa... ja jos mä nyt ylipäänsä sinne konservatorioon edes pääsen opiskelemaan... :P

Niin, ja nythän mulla on ihan kymmenen peukaloa keskellä kämmentä kun pitäs tätä latenssiongelmaakin korjata...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)