Aihe: Thomann
1 2 3 4 555 56 57 58 5997 98 99 100 101
atimoc
08.03.2009 11:39:18

En nyt ole varma, ymmärsinkö oikein, mutta kun itselleni tuli Thomannilta lähetys kahdessa osassa, niin sähköposteissa oli merkitty sama hinta molemmille paketeille, mutta en tietenkään joutunut maksamaan sitä hintaa kahteen kertaan vastaanottaessa. Ja UPS:n seurantakoodilla nähtäviin painoihin kannattaa suhtautua varauksella, siellä on näkynyt 10+ kilon painoisia kitaroita ja muuta vastaavaa.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
reverend
12.03.2009 12:02:06
Osaako joku sanoa lähettääkö Thomann edelleen paketit normaalin postin kautta, jos tilauksen maksaa luottokortilla ennakkoon? UPS:stä on niin huonoja kokemuksia ettei viitsisi siihen turvautua. Ainakin vielä n. vuosi sitten luottokorttitilauksella sai paketin hakea lähimmästä postista. Pientä vahvistinta ja muuta sälää olisin tilaamassa.
varakeef
12.03.2009 12:21:25
reverend: Osaako joku sanoa lähettääkö Thomann edelleen paketit normaalin postin kautta, jos tilauksen maksaa luottokortilla...?

Lähettää. Ja minulle on aina tullut paketti kotiovelle - ei ole tarvinnut postiin asti laahustaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lonesome
12.03.2009 14:03:52
varakeef: Lähettää. Ja minulle on aina tullut paketti kotiovelle - ei ole tarvinnut postiin asti laahustaa.

Itellan jakelija käy kerran koittamassa luovutusta ja sen jälkeen paketti päätyy normaalisti postiin.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett
MinDBeaT
18.03.2009 23:03:44

Tilasin Thomannilta kitaran, vahvistimen ja jotain muuta sälää 13.03 yöllä (perjantai), maanantaina 16.03 tietooni tuli että tilaus lähti liikenteeseen. Tiedustelin UPS:ilta pakettieni kulkua, joka ilmoitti että kuorma on huomenna torstaina 19.03 suomessa, ja paketit perillä mahdollisesti jo perjantaina 20.03 toisella puolen suomea.

Saas nähä milloin sitten loppuen lopuksi tulee tulee :)

Jos paketti nyt on siinä kunnossa missä pitääkin olla, niin kyllä musta thomannin asiakas varmaan jatkossakin vielä tulee :)

Ja tosiaan, paketin arvo on 300e. 100e voittaa paikalliseen musiikkiliikkeeseen nähden.
- MinDBeaT -
Iba666
22.03.2009 11:32:10
Tilasin sieltä rumpupedaalin, mikä oli viallinen.
Pyysimme jos ne lähettäs pari juosta varalle kun nää ei kestä
Ne lähettikin kokonaan uuden pedaalin jousien kera
ekikoo
22.03.2009 21:07:58
Aina yhtä hjuva fiilis ku odottelee tompalta pakettia, ens viikolla ois tulossa. Jea.

Tosin gasittaminen on parempaa kuin omistaminen.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
MinDBeaT
28.03.2009 21:35:04

Jep, tossa mun tilauksessa kävi nyt niin että kitara lähti vastapallona takasin. Muut kamat oli kyllä ok, mutta tuossa kepissä oli kaikenlaista pientä vikaa.
- MinDBeaT -
ekikoo
31.03.2009 22:14:45
Ku lukee tuota ylempää viestiäni niin tulee hoho-fiilis.

Voisko joku avustaa tässä palautustouhussa, jos löytyy kokemusta Thomannin tai UPSn (lähetyspulju) kanssa.

Elikkä sain automaattisen viestin, että koska suomenpuolella on ruuhaa, saanen nopeammin vastauksen kun kirjoitan englanniksi, ja nyt joudun näiden enkkutermien kanssa painimaan.

" UPS Returns Label Delivery

This notice tells you that a UPS shipper has sent you an electronic UPS Returns Label.

You can print and use this label to include in your outbound shipment, or send it to the consignee. The label will be available for 10 days.

Note: When retrieving your UPS Returns Label below, we will provide you with both a UPS Returns Label and Commercial Invoice if the invoice was prepared by the original shipper.

Linkkejä oli:

View UPS Returns Documentation Instructions

Retrieve Your UPS Returns Label .

Get the Receipt.

Find the Closest Service Location.

Find Out More About Returning Your Shipment
"

Elikkä jos tilaan UPSilta tuon noudon ( http://www.ups.com/content/fi/fi/index.jsx )
, lätkäisen paketin kylkeen jonkin muovin sisään tuon printattavan piletin missä on Thomannin osoitteet yms. Paketin sisälle laitan tuon keltaisen palautuslomakkeen.

Tuolla oli jotain asiakasnumeroita jne, missäköhän ne on mainittu, kun en itse hoksannut toistaiseksi...
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Seba
31.03.2009 23:30:30

Laitat sinne vaan uutta viestiä suomeksi.
Ne hoitaa itse sen palautusrumban, eli hupsin mies soittaa sulle ja kysyy mistä ja milloin noudetaan.
Soita sinne jos tarvitset nopeaa palvelua.
MinDBeaT
02.04.2009 15:19:47

ekikoo:

Elikkä jos tilaan UPSilta tuon noudon ( http://www.ups.com/content/fi/fi/index.jsx )
, lätkäisen paketin kylkeen jonkin muovin sisään tuon printattavan piletin missä on Thomannin osoitteet yms. Paketin sisälle laitan tuon keltaisen palautuslomakkeen.

Tuolla oli jotain asiakasnumeroita jne, missäköhän ne on mainittu, kun en itse hoksannut toistaiseksi...

Mää soittelin ensin thomannille joka sitten pisti tuon kyseisen viestin mulle sähköpostiin, jonka jälkeen soitin ups:ille ja puhelimessa sovittiin noudosta. Siihen vaan tulostetaan se lappu, missä on ne osoitteet, ja laitetaan kiinni siihen pakettiin, niinkö sanoitkin. samaan taskuun laitoin sen keltasen lapunki.

Sen asiakasnumeron näki ainakin niistä kuiteista, mitkä tulivat paketin mukana, sekä thomannin verkkosivuilta.
- MinDBeaT -
Seba
03.04.2009 17:50:23

Mulla meni niin että laitoin niille mailia, kuski soitti mulle, pakkasin lootan ja kuski haki.

Sillä oli valmiina lähetystiedot ym, mun ei tarvinnut tehdä muuta kun laittaa kaappi pahvilaatikkoon ja nostaa se kuistille josta se haettiin..
ekikoo
03.04.2009 21:49:50
Joo ihan simppelistihän tuo hoitui, tosin pyysin ohjeet myös suomeksi ettei mee mönkään mitään. Mutta en tiiä menikö. Ihan tun hämärän oloinen kaveri sen lootan haki ;) Sillä ei ollu mitään kuittia antaa ku kysyin, otin kuitenkin nimmarin siihen s-postista tulostettuun receiptiin. Tais kuitenkin olla ihan oikealla asialla, ku ei muita yrittäjiä enää kuulunut, hou.
Moyhiss
04.04.2009 11:23:54

Itse just palautin tonne laitteen takas. Oli se aika moista sähläystä, kun aluks piti viikko oottaa ensinnäkin tyyppiä joka puhuu suomea siellä palautus palvelussa. Sitten piti vielä laittaa kaikki tarkat selosteet palautuksesta ja sähköpostilla kyseltiin kaikkea. siinäkin meni sitten viikko. Sitten meni taas viikon verran että UPS otti yhteyttää, kun siihen laatikkoon piti laittaa joku UPS viivakoodi juttu.

Onneks saatin tossa viikko sitten vihdoin lähteen. Olihan ton kaiken jälkeen se 30päivää mennyt umpeen, mutta luulen että ei ne valittaan ala. Olisin luullut että olis ollu edes vähän helpompi tuo palautus :D Mut niitten lähetys on mielestäni ensiluokkaista! mulle tuli toi paketti 5 päivässä ja oikeen kotiovelle tuotiin vaikka asustelen pikkasen korvessa :D Vielä sellasita pitää sanoo että jos hukkaatte sen aluperäis laatikon, niin hinnasta menee pois 10%!! Se on mielestäni vähän törkeä hinta. Esim. se mun Kitarasyntikka minkä ostin makso 550e nii aika kalliiks laatikot tuli kun faija meni heittää menee. Ei voi mitää :D

Onko muut palautellu?
Seba
04.04.2009 11:42:56

Tom Raww: Vielä sellasita pitää sanoo että jos hukkaatte sen aluperäis laatikon, niin hinnasta menee pois 10%!! Se on mielestäni vähän törkeä hinta. Esim. se mun Kitarasyntikka minkä ostin makso 550e nii aika kalliiks laatikot tuli kun faija meni heittää menee. Ei voi mitää :D

Onko muut palautellu?

Kyllä mulla ainakin kelpasi ihan eri laatikossa lähetetty kama.
Tosin varmaan eri asia takuuhommissa kun 30-päivän palautusoikeus-kamoissa jos virheetön tuote palautetaan periaatteessa vajaana jolloin mun mielestä toi on ihan ymmärrettävää.

En itsekään hyvittäisi täyttä summaa jos jollekin jotain myisin orkkislootassa ja se haluaisi rahat takaisin ja toisi sen muovipussissa.
AZa
04.04.2009 15:50:35
Hohhoijaa, tuli tilattua midikiippis thomanilta, ja tuli kyllä nopeasti (samalla viikolla vielä kun tilasin), mutta yhessä koskettimessa jotain häikkää :( Täytyy siis palauttaa, saa nähdä millanen ruljanssi siitäkin tulee, toivottavasti ei ihan viikkoja mene. Just perus tuuria.

Onneks on laatikot vielä jäljellä sentään. Saa nähdä otanko rahat vai toisen (toivottavasti ehjän) samanlaisen, jolloin joutuisi oottamaan taas kun paketit menee suuntaan ja toiseen. Korpeaa kyllä, paketissa oli vähän lommoa mutta en usko että siitä on mennyt rikki. Kaikkihan on kuitenkin aina mahdollista.
"Come on let's scratch the heavens one last time"
south_of_heaven
10.04.2009 12:33:12 (muokattu 10.04.2009 12:33:28)
925 euron tilaus lähti juuri. Päätin helppouden ja luotettavuuden vuoksi tilata mieluummin Thomannilta kuin DV247:stä, vaikka rahtusen enemmän maksaakin.

Tulemaan pitäisi lähteä äänikortti, monitorikaiuttimet, ständit kaiuttimille ja pädit noiden ja kaiuttimien väliin, pienen räkkitelineen, pari balansoitua johtoa, räkkiruuveja ja -muttereita (tosin thomannin olisi pitänyt ilmoittaa muttereiden ja ruuvien yhteensopivuudet, ruuvejakin oli kahdenkokoisia ja halvemman tietty otin. Siltä osin jäi mietityttämään). Kunhan olen maksanut pääsee kamoja odottelemaan ihan muna pystyssä. Ainakin tietää että suurimmaksi osaksi kamat tulevat ehjänä, ja ovat aina asiallisesti pakattuja.
Life in plastic, it's fantastic!
paavi
11.04.2009 21:45:58
Eipä oo tosiaan paljon mitään valittamista. Todella vaivatonta ja helppoa tuolta tilaaminen. Jos jossain tuotteessa on vikaa, eipä siitä voi kauheesti Thomannia syytellä. Eihän ne millään voi testata jokaista lähtevää tuotetta, sehän on valmistajan tehtävä. Tuotteen vaihtaminen yms. on Thomannin homma, mutta luonnollisesti se on hieman hankalaa toimintaa kahden eri maan välillä.

Itse aikoinaan muistaakseni sain heti suomenkielistä palvelua, mutta yhtä hyvin mulle olis käynyt saksa tai englanti. Jos ei muulla kuin suomella pärjää, ei oo paljon varaa valittaa... (IMHO)
south_of_heaven
12.04.2009 16:14:35 (muokattu 12.04.2009 16:15:30)
Pari asiaa jäi mietityttämään, mitä ei tässä hakemalla oikein tuntunut löytävän.

Tilisiirrolla maksettaessa, alkaako Thomann pistää jo tilaamiani tavaroita kasaan maksua odotellessaan, kun tämän summan siirtyminen voi kestää jopa melkein viikon, niin että tuotteet pääsevät lähtemään heti kun mahdollista maksun saavuttua?

Toinen juttu, miten yleensä olette tarkastaneet saapuneet paketit? Sivuillahan lukee, että kuljetuksissa tulleet viat on hoidettava vakuutuksen kautta, ja jos paperin allekirjoittaa kustille niin homma meni siinä. Oletteko jättäneet kärsimättömän kuskin ovelle odottelemaan kun tarkastelette tavaroiden toimivuuden vai katsotteko yleensä vain silmämääräisesti, näkyykö laatikoissa reikiä tai lommoja? Onko tullut jotain ongelmia kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista?
Life in plastic, it's fantastic!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)