Aihe: Meksikolaiset Fender Standard -kitarat 1 2 | |
---|---|
![]() 13.03.2009 16:50:36 | |
Lievää stratoGASia olen tässä potenut ja nythän saa mexicossa tehtyjä standard stratoja todella edullisesti briteistä. Kiinnostaisi kuulla oikeita kokemuksia (ei mutu-tietoa) mexicon stratojen laadusta. Pakkohan tuon hinnan peleissä on joku heikko lenkki olla, mikä se on? Ja Fender kun lukee lavassa, niin kai näissä jonkinlaista jälleenmyyntiarvoakin on. Pitääkö muuten paikkansa että nämä on vaan kasattu mexicossa, ja osat ovat itseasiassa USA:n tehtaalta peräisin? Tällaista huhua muistan lukeneeni jostain joitain vuosia sitten. | |
![]() 13.03.2009 17:49:57 | |
http://reviews.photoweborama.com/al … sguitar1/fendertour/guitarbody.html ^ Ei ihan vaikuta siltä, että vain kasattaisiin. Mullon mim fifties classic strato, jollasia liikkuu käytettynä 3-500 E hinnoissa. oon ollu kyllä helkutin tyytyväinen, niin ja sen vuosimalli 2003. Standardeista mitään tiedä, mut tulisko ne samalta tehtaalta kuitenkin... | |
![]() 13.03.2009 18:38:01 | |
http://www.thomann.de/fi/fender_70_classic_strat_mn_3ts_egitarre.htm Itsellä on lähestulkoon tuollainen, kuitenkin Classic-sarjan meksikolainen värkki, jonka ostin heinäkuussa. Itse olen kyllä tykännyt melko lailla vehkeestä, soi hyvin ja sopii täydellisesti mun nakkisormille. Miinuksena osaan näin äkikseltään heittää vain mikkien laadun. Ainakin omassa värkissä mikit ovat pitkä miinus muuten hyvässä instrumentissa, mutta ainahan ne voi vaihtaa. Vaikeampaa olisi korjata esim. huonosti soivaa bodya. Toinen huono asia on nauhojen päiden hionta, mutta se on pikkujuttu. Äkikseltään pariin viikkoon soittaneena ei tule muuta huonoa mieleen. Standard-malleista ei itsellä ole kyllä mitään kokemuksia, mutta jos laatu on lähelläkään Classicceja, niin suosittelen lämpimästi. Joku kokeneempi voi varmasti valaista asiaa lisää. Reservin aurinko paistaa muttei lämmitä. | |
![]() 13.03.2009 19:00:06 | |
Luultavasti mulla tulisi humbuckeri tallaan jokatapauksessa. Hyvin soivat puuosat olisi se tärkein tekijä mulla valinnassa, kosmeettiset virheet viimeistelyssä ei esim haittaa allekirjoittanutta pätkän vertaa | |
![]() 13.03.2009 19:43:00 | |
Kyllä noista meksikolaisista standardeistakin mainioita yksilöitä löytyy. Oman Standard Teleni löysin Lontoosta... Ei noissa pitäisi mitään ihan tökeröjä kapuloita olla seassa, vaikka tietty olis parasta jos kapulaa pääsee testaamaan. Rautaosat ovat ainakin meksikon peleissä eri kamaa kuin jenkeissä, taitavat olla itämaista peruskamaa. Kaverin meksikon stankku Stratossa oli viilu kannessa ja aika älyttömän paksu maalikerros - tuosta tuli kapulaan aikas paljon painoa lisää. Ihan ok sointi tuossa kuitenkin on. Olikohan noissa uudemmissa ohuempi maalikerros, ainakin oma Teleni (siis samaa sarjaa) viittaisi siihen. Kannattaa muistaa, että nämä Standard-sarjalaiset ovat varsin moderneja versiointeja klassikoista (kuumempaa mikkiä, ohutlakkaista ja ohuempaa kaulaa sun muuta). Eli jos klassisemman tyylistä peliä kaipaat, niin nuo Classic-sarjalaiset ovat lähempänä. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 13.03.2009 20:26:24 (muokattu 13.03.2009 20:37:43) | |
Mullakaan ei ole Standard telessäni valittamista. No plektrasuoja on tosin vähän kupera yhdestä kohtaa mutta luulen että syy on minussa.. sikki-six: Kannattaa muistaa, että nämä Standard-sarjalaiset ovat varsin moderneja versiointeja klassikoista (kuumempaa mikkiä, ohutlakkaista ja ohuempaa kaulaa sun muuta). Eli jos klassisemman tyylistä peliä kaipaat, niin nuo Classic-sarjalaiset ovat lähempänä. Itselle juuri tällainen moderni kappale ohuella kaulalla on hyvä, mulla kun on maailman lyhyimmät sormet. Myös uudenlaiset tallapalat on hieno juttu, ei tuu revittyä kättä rikki :) Edit: tässä taisikin olla kyse stratoista, sori! | |
![]() 13.03.2009 21:12:02 | |
80% maailman leluista valmistetaan Kiinassa. O riffi, nyt | |
![]() 13.03.2009 21:20:38 | |
FensonGibder: 80% maailman leluista valmistetaan Kiinassa. Meksikossa kuitenkin harvempi ;) Molemmista maista tulee musta nykyään ihan asiallisia pelejä, rauta saattaa tosin kaivata päivitystä. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 13.03.2009 21:28:03 | |
Mexikolaisista löytyy ihan laadukkaitakin soittimia mutta standard ei valitettavasti kuulu niihin.... Ketjun aloittajalle: Käytä hakua. Samasta aiheesta on jo ziljoona thrediä. Nothin' but the blues | |
![]() 13.03.2009 21:55:59 | |
MadMatt: Mexikolaisista löytyy ihan laadukkaitakin soittimia mutta standard ei valitettavasti kuulu niihin.... Oman kokemuksen perusteella Classic Vibe-sarjan Kiinan Squier Tele on niin soundin kuin viimeistelyn osalta Standard Mehiko Teleä edustavampi kokonaisuus. Tosin tyyliltäänkin enemmän jo lähellä Classic-sarjaa, vaikkakin kaulassa sama moderni 9,5" radius kuten Stankku mehikaanossa. Vaan kitarat ovat yksilöitä, kuten joku jossain on tainnut ennenkin sanella... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Dave "Lonesome" Peverett | |
![]() 13.03.2009 21:58:15 (muokattu 13.03.2009 21:59:09) | |
MadMatt: Mexikolaisista löytyy ihan laadukkaitakin soittimia mutta standard ei valitettavasti kuulu niihin.... Lähinnä erot on musta rautaosastolla verrattuna Classiceihin sun muihin, sillä samaa hiukan heittelevää jälkeä noissa on kautta linjan. Kaulataskut on usein reilusti turhan väljiä sun muuta. Eivät nuo Standardit musta merkittävästi jää laadussa jälkeen. E: ite olisin varmasti hommannut Classic Viben, mutta eivät nuita vasurina tee, damn it... Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 13.03.2009 23:08:36 | |
sikki-six: Kaulataskut on usein reilusti turhan väljiä sun muuta. Eiköhän että nämä on tehty samoilla mitoilla kaikki, automaattikoneilla. Niinkuin kaikki kitarat nykypäivänä. Mitäs "sun muuta" näistä löytyy? Henk. koht. nämä m.netin kitarapalstan tietäjät alkaa nyppimään, jotka toistaa sama netistä optittua mantraa ketjusta toiseen. Oma neuvo on se, että kokeilkaa niitä kitaroita, soittakaa ja kuulostelkaa miltä soundaa. Noilla ulkoisilla tekijöillä, nauhan törrötyksillä, lakkavalumilla, bindauksilla ym. visuaalisilla hommilla ei ole itte homman kanssa mitään tekemistä mitä täällä peräänkuulutetaan. Kitarat on tehty soittamista ei katselua varten. Ymmärrän tietty senkin, että monella kitaran laadun arviointi rajoittuu katseluun, kun käpälästä ei irtoo, mutta se ei ole kitaran vika. Mulla käynyt meksikon 60 classic oli ihan soiva peli. Kaulataskun väljyyttä en osannut tutkia. Erittäin asiallinen kitara hintaansa nähden, varsinkin kun käytettynä ostaa. "Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen | |
![]() 13.03.2009 23:28:14 (muokattu 13.03.2009 23:32:40) | |
juki68: Eiköhän että nämä on tehty samoilla mitoilla kaikki, automaattikoneilla. Niinkuin kaikki kitarat nykypäivänä. Mitäs "sun muuta" näistä löytyy? Noh, ainakin omaan korvaan monissa noista Classic-sarjalaisista on aikas kolkkosoundiset mikit. Satuloiden viimeistelykään ei aina ihan kohtaa tuota hintaluokan vaatimustasoa. Monien yksilöiden sustain on myös ollut suht kehno ja akustinen soundi yleisesti aikas ohut - jälkimmäinen voi tietty olla monille vain plussaa, mutta ei mulle. Vaikka ite vasuri olenkin, niin noita Fenderin kapuloita on tullut useaan otteeseen hypisteltyä (myös niitä oikureita)... Itelle on jäänyt näistä huomioista fiilis, että Fenderillä ei hinta ihan aina kohtaa laatua. Kummallista heittoa noissa mitoissakin on (kaulataskut ym.), vaikka "automaatiokoneilla" olisikin nuo tehty. Henk. koht. nämä m.netin kitarapalstan tietäjät alkaa nyppimään, jotka toistaa sama netistä optittua mantraa ketjusta toiseen. Juupa juu. Omat "mantrat" perustuu tosiaan ihan kokemuksiin, eikä niitä ole toisten teksteistä tai puheista nostettu. Sun näkemys voi olla eri, mutta älä viiti dumata mun juttuja pelkkänä sananhelinänä, sitä kun ne eivät ole. Oma neuvo on se, että kokeilkaa niitä kitaroita, soittakaa ja kuulostelkaa miltä soundaa. Noilla ulkoisilla tekijöillä, nauhan törrötyksillä, lakkavalumilla, bindauksilla ym. visuaalisilla hommilla ei ole itte homman kanssa mitään tekemistä mitä täällä peräänkuulutetaan. Toki, se hyvin soiva instrumentti on itellekin tärkein lähtökohta, mutta Fenkulla tuosta jäädään turhan usein. Japanin pelit on musta taas selkeästi parempia, ainakin mitä nuita Sound Storen kapuloita on tullut soiteltua... Kalliimmat jenkit on sitten erikseen. Niistä mulla ei - myönnettäköön - ole paljoa kokemusta. Kitarat on tehty soittamista ei katselua varten. Ymmärrän tietty senkin, että monella kitaran laadun arviointi rajoittuu katseluun, kun käpälästä ei irtoo, mutta se ei ole kitaran vika. Jaa, että vika on soittajissa - aikas paksua. Mulla käynyt meksikon 60 classic oli ihan soiva peli. Kaulataskun väljyyttä en osannut tutkia. Erittäin asiallinen kitara hintaansa nähden, varsinkin kun käytettynä ostaa. En epäile hetkeäkään. Itellä on vasuri meksikolainen Tele Standard, jonka ostin Englannista paikan päältä. Noissa tuolla reissulla testaamissani Fenkuissa oli myös sitä heittoa varsin paljon - just tästä syystä oli tärkeää että pääsen tsekkaamaan sen Fenkun ennenkuin ostan. Yhden rimpulan Highway Onen Saksasta tilanneena en enää osta Fenderin kapuloita sokkona. Mielummin haen vaikka Musamaailmasta japsi-Tokain tai vastaavan, jos nyt Fender-malleille tulee tarvetta. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 13.03.2009 23:38:06 | |
sikki-six: Noh, ainakin omaan korvaan monissa noista Classic-sarjalaisista on aikas kolkkosoundiset mikit. Joo. Mikki kuvassa. Millähän senkin mikkien soundin siitä kitarasta erottaa? Toi loppuhorina on just sitä samaa skeidaa mitä täällä on joka ketju pullollaan. Ei muuta kuin onnea kitaroiden ihmeelliseen maailmaan. "Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen | |
![]() 13.03.2009 23:46:08 | |
juki68: Joo. Mikki kuvassa. Millähän senkin mikkien soundin siitä kitarasta erottaa? Sillä, että kitaraan vaihtaa toiset mikit ja soundi paranee huomattavasti. Tämän teki kaveri juuri omaan Classiciinsa, joka toki on oikein passeli kapula. Toi loppuhorina on just sitä samaa skeidaa mitä täällä on joka ketju pullollaan. Jaahas. Tuon sentään oman näkemykseni esille, enkä vain valita miten muut jauhavat paskaa. Vaikka kitarat ovat yksilöitä, niin joitain yleisesti merkkeihin kohdistuvia arvioita voi mun mielestä esittää. Mitäs järkeä eri kitaramerkeistä tai -malleista olisi edes keskustella jos ne kaikki ovat vaan yksilöitä? Kyllä tässä pakko on jotain yleistyksen tapaisia huomioita on tuoda esille, muuten on läppä aikas vähissä. Mun juttuihin, kuten kaikkien muidenkin, tulee suhtautua tietyllä varauksella - kerron vain mitä ite noista tiedän. Tuo sun dumailu ja vähättely on keskusteluksi suht kehnoa. Kerro ihmeessä Fenderin kitaroista jos kerran niistä tiedät, se kai on tämänkin keskustelun pointti, vai? Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 14.03.2009 00:04:46 | |
sikki-six: Kerro ihmeessä Fenderin kitaroista jos kerran niistä tiedät, se kai on tämänkin keskustelun pointti, vai? En ala miksikään tietäjäksi täällä itteeni tituleeraamaan, vaikka jokunen ruisku myös fenderiltä on tullut testailtua. Eniten mua täällä kitarakamapalstalla kaihertaa tämä suhteellisen loppunkulutettu tietämyksen määrä eri kitaroiden ominaisuuksista jota viljellään näille aloittelijoille, joilla raukoilla ei ole mitään visiota aiheesta. Ne lukee täältä että meksikolaisissa fendereissä on kolkkosoundiset mikit ja väljät kaulataskut. Ilman että ne edes ymmärtää onko se hyvä vai huono homma. Jotkut tuntuu tietävän nää jutut siinä mittakaavassa, että ovat valmiit julistamaa sitä täällä kaikkien tietoisuuteen. "Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen | |
![]() 14.03.2009 00:10:38 (muokattu 14.03.2009 00:11:16) | |
juki68: En ala miksikään tietäjäksi täällä itteeni tituleeraamaan, vaikka jokunen ruisku myös fenderiltä on tullut testailtua. Eniten mua täällä kitarakamapalstalla kaihertaa tämä suhteellisen loppunkulutettu tietämyksen määrä eri kitaroiden ominaisuuksista jota viljellään näille aloittelijoille, joilla raukoilla ei ole mitään visiota aiheesta. Ne lukee täältä että meksikolaisissa fendereissä on kolkkosoundiset mikit ja väljät kaulataskut. Ilman että ne edes ymmärtää onko se hyvä vai huono homma. Jotkut tuntuu tietävän nää jutut siinä mittakaavassa, että ovat valmiit julistamaa sitä täällä kaikkien tietoisuuteen. Skeboja pitää koklaa ja hiplaa, ne tykkää siitä. Kitara tykkää kun sitä soitetaan. They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. | |
![]() 14.03.2009 00:11:31 | |
Jotkut tuntuu tietävän nää jutut siinä mittakaavassa, että ovat valmiit julistamaa sitä täällä kaikkien tietoisuuteen. Kyse on kuitenkin mielipiteistä, ei mistään kaikenkattavista faktoista. Jos tuota ei tajua, niin tuju annos mediakasvatusta on paikallaan. Ei mulla ole ongelmaa kertoa omista subjektiivisista kokemuksistani - jos joku luulee niitä yleispäteväksi tiedoksi, se on ihan omaa tyhmyyttä. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 14.03.2009 00:39:17 | |
No joo, tehtiin ne osat missä tahansa, ei mitään väliä...ainakaan omani kohdalla. Viime kesänä tuli hankittua Mexico Standar Strato vaihtokaupalla. Eli kokemusta siitä skitasta on jo hiukan. Ja ne kokemukset ovat pelkästään myönteisiä. Istuu käteen kuin valettu, nauhat on hyvin hiottu, viimeistelyssä ei ole tippaakaan valittamista miltään kohdin. Mikä tärkeintä, se soi ja on hyvä soittaa. Siitä lähtee ääni kuten kitarasta kuuluukin ja ne soundit saa yhtä monipuolisiksi kuin missä tahansa. Vaikka Stankku onkin eikä Classic, se on todella hyvä kitara. Eikä se tosiaan ihan ensimmäinen tai ainoa kitara ole, se ensimmäinen ilmaantui vuonna -71. Tuo vaan siksi, että on ehtinyt olla kitaroistakin kokemusta. Yksi mikä neroilta täällä yleensä unohtuu kun rutataan tai kehutaan jotain skitta mallia, on se, minkä kautta sitä soitetaan. Tästäkin yksilöstäni lähtee todella surkeat soundit kun isken sen väärään styrkkariin kiinni. Kun styrkkari on oikea ja soundit kohdallaan, siitä lähtee mitä vaan juuri kuten haluan. No, mikit siinä on vaihdettu, alkuperäisillä en ole kokeillut. Eli aloittajalle... Fenderin Mexico Standard on hyvä kitara hintaisekseen kun osuu oikea yksilö kohdalle. Halvoissa kun sitä heittelyä ikävästi on yksilöitten kohdalla. Eli testaa ihmeessä ensin jos mahdollista. Missään tapauksessa ne eivät ole niin huonoja kuin mantran omaisesti aina väitetään. Harrastelija Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. | |
![]() 14.03.2009 00:50:28 (muokattu 14.03.2009 00:51:03) | |
Fenderin Mexico Standard on hyvä kitara hintaisekseen kun osuu oikea yksilö kohdalle. Halvoissa kun sitä heittelyä ikävästi on yksilöitten kohdalla. Eli testaa ihmeessä ensin jos mahdollista. Tästä oon kyllä just eikä melkein samaa mieltä. Hyvillä puilla varustettu Meksikon Stankku Fenkku yltää vaikka mihin, varsinkin mahdollisten rautaosien päivitysten jälkeen. Oma Stankku Tele odottaa tokaa settiä uusia mikkejä, kun nuo Bare Knucklet ei ihan ollukaan mulle.... Saas kattoa jos Duncanin STL-2 ja Dimarzion Twang King olisivat vastaus - kunhan saan asennettua :) Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)