Aihe: Kuulosuojaimet 3.5mm-liittimellä
1
L.Ruoska
12.03.2009 17:03:49

Moi!

Noniin, mistäs kohtuuhintaiset ja mukavat kuulosuojaimet 3.5mm-liittimellä jotta saa mukavasti mp3-soittimen soimaan duunissakin. Nyt on päässä perus-Peltorit joiden alla Sonyn napit. Ihan jees, mutta aina välillä napit menee epämukavasti / putoilee ja sitten täytyy taas ottaa luurit veke ja asetella jne.

Olen nähnyt muutamaa mallia. Rautakaupoissa on Peltorin versiota jotka pitää hintaa netissäkin halvimmillaan 69€ + toimarit. Thomannilla on Vic Firthin versio joka on 66€. Onko esim. jossain Biltemassa tai Clas Ohlsonilla omat halpismallit musiikkikuulosuojaimista? Onko niiden äänenlaatu hintaansa nähden kohtuullinen?

En niitä läheskään joka päivä duunissa tartte kun hyvin vaihtelevia hommia teen, mutta toisinaan menee parikin työpäivää luurit päässä kun sirkkelit, sahat ja iskuporat käy paljon. Äänenlaadullisesti en ole niin nirso, koska se poraus ja sahaus nyt kuitenkin on siinä ja koska kuuntelen pääasiassa audiokirjoja joissa riittää kun saa puheesta selvää.

Jos ne Peltorit on parhaat ja sopivimmat ja übereimmät niin ei se 70€ ole paha, mutta mietin vaan että irtoaako jostain paljonkin halvemmalla. Vois kuvitella että jos Biltsikasta löytyy niin hinta olisi jotain 25€ luokkaa joten tietysti vois olla hintalaatusuuhteeltaan paremmat ja ei sitten keljuta niin paljon jos vaikka putoaa maalipönikkä tai laattapaketti niiden päälle ja se siitä :)

Kiitti vastauksista :)
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
Antti1
12.03.2009 17:22:58 (muokattu 12.03.2009 17:23:52)
Osta suosiolla vaan ne Peltorin luurit. Ei ne välttämättä parhaat oo, mutta hinta-/laatusuhteeltaan lyömättömät. Paremmat Würthit sit maksaa jo pitkälti yli 200€ ja noi halpikset ei oo käyttömukavuudeltaan lähelläkään samaa tasoa.

EDIT: Tai no joo, itseasiassa kun et ilmeisesti tarvinnutkaan radioluureja. Katos vaikka Thomannilta Extreme Isolationin luuritarjonta. Kai niitä jostain muualtakin saa, en oo vaan tullut etsineeksi.
Boldari
12.03.2009 17:44:50
Mulla on noi peltorin kuulottimet jokapäiväisessä käytössä. Alapäätä ei oikein ole (siis saundissa) ja leukaperät kipeytyy jos ei venytä pääremmiä ja jos venyttää, vuotaa. Muuten kyllä hyvät. Hehe...
"Opi englantia akun ja mikin kanssa. Learn english with a battery and a microphone."
Antti1
12.03.2009 17:47:17
Boldari: Mulla on noi peltorin kuulottimet jokapäiväisessä käytössä. Alapäätä ei oikein ole (siis saundissa) ja leukaperät kipeytyy jos ei venytä pääremmiä ja jos venyttää, vuotaa. Muuten kyllä hyvät. Hehe...

Et sä oo aatellu silleen sopiviksi niitä sankoja vääntää? :) Joo, mä kans käytin noita päivittäin. Nykyään tosin on jääny, kun ei oo duuniakaan... Mulla ne radiolla varustetut versiot, vähän pelkkää kuulokemallia raskaammat. Menettelee kuitenkin.
Boldari
12.03.2009 18:45:09
Antti1: Et sä oo aatellu silleen sopiviksi niitä sankoja vääntää? :) Joo, mä kans käytin noita päivittäin. Nykyään tosin on jääny, kun ei oo duuniakaan... Mulla ne radiolla varustetut versiot, vähän pelkkää kuulokemallia raskaammat. Menettelee kuitenkin.

No sitäpä minä juuri tarkoitinkin.
"Opi englantia akun ja mikin kanssa. Learn english with a battery and a microphone."
J-PPP
12.03.2009 19:29:38
L.Ruoska
12.03.2009 21:30:32

Mulla on noi EX-29:t, on hyvät.
Mites toi ylimääräinen johto? Siinähän on 2.7 metriä piuhaa, onko se irrotettavissa ja korvattavissa omalla piuhalla? Meinaan normaalit napit on 1.2m pitkät ja noissa EXeissä on 1.5 metriä yli sen, joten se pitää aina niputtaa taskuun ja sitä on sitten ympäri työmaata kun otat soittimen taskusta jne?

Hinta on ainakin kohdallaan ja enemmän just sitä mitä haen :) Mukava kuulla että ne on myös hyvät, jos toi johto vaan on vaihdettavissa.

Tai no joo, itseasiassa kun et ilmeisesti tarvinnutkaan radioluureja.
Juuen, jos se radio painaa grammankin enemmän tai siitä joutuu maksamaan yhtään extraa niin ei kiitos. En kuuntele oikeastaan ikinä radiota, joten mieluummin sellaset joissa ei sitä ole niin ei tule turhia liikkuvia osia ja muuta :)
Myynnissä mm. Peavey Cirrus USA custom. Kato mun ilmotukset!
J-PPP
13.03.2009 08:44:47
Leo Lindgren: Mites toi ylimääräinen johto? Siinähän on 2.7 metriä piuhaa, onko se irrotettavissa ja korvattavissa omalla piuhalla? Meinaan normaalit napit on 1.2m pitkät ja noissa EXeissä on 1.5 metriä yli sen, joten se pitää aina niputtaa taskuun ja sitä on sitten ympäri työmaata kun otat soittimen taskusta jne?

Vaihtaminen tuskin onnistuu, mut lyhentäminenhän ei oo mikään temppu.
Humpe
13.03.2009 13:57:35

Mä olen itte väsännyt kuulosuojaimiin kajarit vanhoista luureista ja hyvät tuli. ekana oli philipsin luurien kajarit ja nyt on paremmat nimittäin senkkujen kajarit. Helpot oli kyllä tehdä, ei mitään raketti tiedettä
Freelancer Seinäjoelta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)