Aihe: Stratocaster??
1
anma86
22.02.2004 16:09:00
Olen ajatellut poistaa stratocasteristani valkoisen maalin ja laittaa sen tilalle jonkinlaisen lakan
kysyn siis miten voisin poistaa maalin (muulla tavalla kun hiomalla)?
Shaft
22.02.2004 16:16:39
Olen ajatellut poistaa stratocasteristani valkoisen maalin ja laittaa sen tilalle jonkinlaisen lakan
kysyn siis miten voisin poistaa maalin (muulla tavalla kun hiomalla)?

Kuumailmalla tai mahdollisesti jollain maalinpoistoaineella.
kulmahiomakone
22.02.2004 16:26:14
Kuvaavampi otsikko voisi olla paikallaan...

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin harkitse kahdesti. Maalatut kitarat ovat niitä, jotka eivät lakattavaksi kelvanneet, joiden puupintaa ei ilkeä paivänvalossa katsella... Voi tietysti olla toisinkin.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Härski
22.02.2004 16:41:08
Tämä kuuluisi tuonne soitinrakennus- osastolle, joten ylläpito, hoi!
JuSu
23.02.2004 09:34:57
Maalatut kitarat ovat niitä, jotka eivät lakattavaksi kelvanneet, joiden puupintaa ei ilkeä paivänvalossa katsella... Voi tietysti olla toisinkin.

Ja tosiaan joskus onkin, varsinkin jossain vähän vanhemmissa rungoissa. Itse ostin projektistratoon valkoiseksi maalatun rungon hilkkeineen, myyjä epäili olevan 80-luvun Ibanez tai Schecter. Maalin alta paljastui kaunis saarnibody kahdesta palasta.

Joskus näinkin.

JuSu
Ooostakaa ooostakaa, Hughes&Kettner Tube 50. Katso Tori.
G-mies
23.02.2004 10:21:27
poistin mexikon standard stratocasterista maalin kuumailmapuhaltimen avulla, sitten armotonta hiomista

Satuitko ottamaan kuvia projektin edetessä? Itsekin voisi vähän harjoitella oman Meksikon kepin kanssa ja olisi mukava arvailla mitä maalipinnan alta löytyy...
Main screen turn on.
anma86
23.02.2004 11:39:01
kiitos neuvoista!
lexa53
23.02.2004 12:18:18
Satuitko ottamaan kuvia projektin edetessä? Itsekin voisi vähän harjoitella oman Meksikon kepin kanssa ja olisi mukava arvailla mitä maalipinnan alta löytyy...

Eipä tullut otetuksi kuvia, mutta valmiista pinnasta voisin kuvan napata jos saan jostain digikameran lainaksi. Tuossa valmiissa näkyy kyllä puun syyt, että saa jonkinlaisen kuvan kitarassa käytetystä puusta, mutta palasten värieroja siitä ei kovin hyvin enää petsauksen jälkeen huomaa.
rok
23.02.2004 12:56:34
Mä otin stratostani lakan ja maalin pois hiomalla ja käsittelin pellavaöljyllä, en lakannut ollenkaan. Oon kuullu väitteitä et öljykäsittely pilaa saundin, mut omassa stratossani oon tosi tyytyväinen lopputulokseen. Saundi muuttui radikaalisti, mutta pelkästään positiiviseen suuntaan, kirkkautta ja "twangia" tuli selkeesti lisää aiemman tukkoisuuden tilalle.
massnerderer
24.02.2004 18:24:50
maalinpoistoaine toimii myöskin hyvin, ei aiheuta puupinnalle mitään. on vain aika tyyristä. ja sen jälkeen voi maalin siklata pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)