Aihe: Multiefektit vs single pedaalit??
1 2 3
-Cale
12.03.2009 23:51:42
baba o riley: Itse asiassa paljon, ja kyllähän se roudaaminen aina pännii jonkin verran, mutta kyllä suurempikin pedalboardi menee siinä muiden kamojen lomassa. Olen vaan hyväksynyt roudaamisen paskapuolen jotta saisin soittaa just eikä melkein sillä soundilla millä haluan. Enkä vielä ole katunut tai joutunut tekemään kompromissejä. :)

Olisiko näytettä tuosta oi niin mahtavasta saundista?
Artist
13.03.2009 07:33:29
kimurantti1:
Mun mielestä mikään musatyyli tai keikkapaikka ei vaadi jotain tietyn merkkistä ja vuotista kitaraefektiä, vaan homma on useimmiten vain soittajan omassa päässä.

Tämäkin kyllä riippuu ihan haettavasta soundista ja siitä kuinka hyvin sen haluaa toteuttaa. On yksittäispedaaleita, joista ei yksinkertaisesti ole olemassa (ainakaan asiallisesti toimivaa) multiefektimallinnosta. Ainakaan mulla ei tule mieleen multipaavoja, joissa olisi toimiva germanium fuzz face (puhumattakaan vaikka Harmonic Percolatorista) tai vaikka Mu-Tron tyylinen kahdella itsenäisesti expressiopedaaleilla säädettävällä LFO:lla varustettu phaser.
"It's another year for me and you, another year with nothing to do"
McNulty
13.03.2009 09:30:59
Artist: Tämäkin kyllä riippuu ihan haettavasta soundista ja siitä kuinka hyvin sen haluaa toteuttaa. On yksittäispedaaleita, joista ei yksinkertaisesti ole olemassa (ainakaan asiallisesti toimivaa) multiefektimallinnosta. Ainakaan mulla ei tule mieleen multipaavoja, joissa olisi toimiva germanium fuzz face (puhumattakaan vaikka Harmonic Percolatorista) tai vaikka Mu-Tron tyylinen kahdella itsenäisesti expressiopedaaleilla säädettävällä LFO:lla varustettu phaser.

Ja se multipedaalin fuzzi ei tosiaankaan toimi, kuten paristolla (vaikkapa kevyesti kulahtaneella sellaisella) toimiva germanium fuzzi. Itse totesin tämän DIY '69 Fuzzilla jonka tyhmyyksissäni hukkasin. Se kun oli todella oiva laite Hendrix- ja muihin vintagetouhuihin. Samaa soundia en ole saanut yhdestäkään multipaavosta.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
HeavyMachinery
13.03.2009 11:23:05

kimurantti1:Mun mielestä mikään musatyyli tai keikkapaikka ei vaadi jotain tietyn merkkistä ja vuotista kitaraefektiä, vaan homma on useimmiten vain soittajan omassa päässä.

Eli voodo chlidin voi vetää ilman wahia tai deathmetallia voi soittaa ilman säröä uskottavasti :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Numb
13.03.2009 11:35:44

HeavyMachinery: Eli voodo chlidin voi vetää ilman wahia tai deathmetallia voi soittaa ilman säröä uskottavasti :D

Ei vissiin näin, vaan että Voodoo Chilen voi vetää ilman _tietyn merkistä_ wahia, ja döödistä voi soittaa ilman _tietyn merkkistä_ säröä.
A waist is a terrible thing to mind.
HeavyMachinery
13.03.2009 11:43:49

Numb: Ei vissiin näin, vaan että Voodoo Chilen voi vetää ilman _tietyn merkistä_ wahia, ja döödistä voi soittaa ilman _tietyn merkkistä_ säröä.

...nus nus...

:D
Terry Pantheras
13.03.2009 12:01:13
No mut roudaaminenhan on kivaa!!!
Höpsis töppöseen!
HeavyMachinery
13.03.2009 12:02:40

Terry Pantheras: No mut roudaaminenhan on kivaa!!!

Niin on. Tarviikin tästä lähteä ajamaan kohti turkua että pääsee roudaamaan. Kaikki illalla nyt Klubille luvassa on kunnon junttausta !!
Ukko
13.03.2009 12:59:59

HeavyMachinery: Kyse on vain laiskuudesta ja mukavuuden halusta ei soundista.

Kysypäs niiltä jotka heittää muutaman keikan viikossa.
COVS jäsen nro 6
masterhat
13.03.2009 13:17:34
Terry Pantheras: No mut roudaaminenhan on kivaa!!!

joo, vartavasten tein pedaalilankusta 15kg painavan. mutta onpas jygevä
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Numb
13.03.2009 13:18:05

Ukko: Kysypäs niiltä jotka heittää muutaman keikan viikossa.

Riippuu vähän millaista musaa soittaa ja kuinka intohimolla, mutta kyllä minäkin mielelläni jotakin multsikkaa roudaan rutiinisoitteluun.

Mutta sitten kun mennään sydänverellä omaa musaa, niin sitten sitä roudaa mieluummin sen pedaalilootan. Vaikka se meikällä on aika maltillinen sekin kyllä.
A waist is a terrible thing to mind.
kimurantti1
13.03.2009 13:21:04 (muokattu 13.03.2009 13:23:22)
HeavyMachinery: ...nus nus...

:D

Ei ole, vaan tuota mä nimenomaan meinasin. En missään nimessä sitä, että mitä vaan voi vetää millä vaan, koska niinhän asia ei ole. Mä en siis taistele missään nimessä yksittäispedaalien käyttöä vastaan, onhan mulla itsellänikin kaksi keikkasettiä, joista toisessa on TC:n muljutin parin purkin kanssa ja toisessa on pelkkiä irtopedaaleja. Ne vaan toimii erilaisissa tilanteissa, ja siksi multa kaksi erilaista settiä löytyykin. Myöskin, kyllä se mullakin menee niin, että ennen etuastetta tulevat efektit on analogisia ja loopissa sitten multiefekti jos on.

Ja totean sen nyt vielä, että kyllähän toi laitteistohomma ja sen helppokäyttöisyys on aika yhdentekevä juttu niin kauan, kun sitä keikkaa on kerran kaksi kuussa, tai harvemmin. Monilla on ääni muuttunut kellossa keikkamäärien lisäännyttyä, myös mulla. Isommillekin laitteistoille on kyllä paikkansa, mutta niitä punnitaan sitten tapauskohtaisesti. Mä itse pyrin hakemaan parhaan mahdollisen kompromissin soundin ja käytännöllisyyden kannalta, painottaen ehkä vähän soundia.
jumara
13.03.2009 13:39:42
kimurantti1: Monilla on ääni muuttunut kellossa keikkamäärien lisäännyttyä, myös mulla. Isommillekin laitteistoille on kyllä paikkansa, mutta niitä punnitaan sitten tapauskohtaisesti. Mä itse pyrin hakemaan parhaan mahdollisen kompromissin soundin ja käytännöllisyyden kannalta, painottaen ehkä vähän soundia.

Jees, juurikin näin.

En tarkoittanut aikaisemmalla kommentilla "parhaasta mahdollisesta laadusta" todellakaan sitä, että aina tuodaan isoa. Tarkoitin keikkapaikan ja genren suhteella nimenomaan sitä, että joskus "parasta" on pieni, joskus suuri. 60hengen firmajuhliin ei kannattane mennä JCM800 stäckillä eikä urheiluhalliin 10W combolla... Lähinnä tarkoitin sitä, että mitään olennaista ei jätetä pois kyydistä vain siksi, että pitää roudata.

Keikkamäärän lisääntyessä viime vuonna yritin itsekin alkaa minimoida kamamäärää, aloittaen pedaaleista, usean kitaran käyttämisestä ja lisäkaapista. Totesin jo parin ekan keikan jälkeen, että homma ei vaan toimi niinkuin pitäisi. Ja sehän on pois omasta fiiliksestä, joka heijastuu eittämättä kokonaisuuteen.

Mut tänään lähtee keikalle half stack, vaikkei se niin järkevää olisikaan..! ;-)

Hyvää rock-viikonloppua!
GAS in the bottom, put it any way you want...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)