Aihe: Rumpujen rungot
1
abbruzzese
17.02.2004 03:24:56
Eli olisi tarkoitus kasata, uudet rungot ostamalla ja osittain vanhoja osia käyttämällä, "uudet" rummut. Saakohan siis suomesta jostain pelkkiä runkoja?

Entä halpoja paikkoja ulkomailla josta tilata?
ST Drumsin saitilla kävin, mutta aika suolaiselta tuntuivat hinnat, verrattuna esim. johonkin jenkkisaittiin. Ilmeisesti samoja kellerin runkoja myivät molemmät, mutta ST:llä yli tupla hinnat.

Enpä tiedä sitten saako euroopasta halvemmalla kuin tuolta ST drumilta.

Kaikista vinkeistä olen kiitollinen
"Drummers do it in rythm..."
Wiitala
17.02.2004 10:18:17
En nyt näistä valmiista rungoista tiedä, mutta kannattaa kysellä käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksista. Yksi kaveri opiskelee semmoisessa puusepäksi, ja tekee siinä sivussa kaikenlaista rumpukamaakin. Hinnat ovat opiskelijahintoja, ja laatu kuitenkin hyvää koska "koululla" on pelit ja vehkeet. Että simmonen vinkki.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
sakkemule
17.02.2004 11:02:06
Kumulta saa myös pelkkiä runkoja!
abbruzzese
17.02.2004 13:21:48
Ok, tackar vastauksista so far!

Tuo Kumu minullekkin eilen tuli mieleen, ja laitoinkin sinne jo emailia, ja vastauksena oli, etteivät pelkkiä runkoja (siis ilman mitään päällystysta/lakkausta/maalausta jne.) myi.
Ystävällisesti toki kyllä neuvoivat paikkoja joista voisi kysellä.

Täytynee nyt tosiaan ottaa selvää noista oppilaitoksista joista voisi vielä kysellä asian tiimoilta.

Näyttää nyt nimittäin siltä ettei ainakaan suomessa noiden "raakilerunkojen" myyntiä kovin laajalti harrasteta.

Ja entäpä jos tämä asia nyt eteenee niinkin pitkälle, että alkaisin jenkeistä tilaamaan, niin mitenkäs nuo tullimaksut ym., onko niistä kokemuksia?
puppets
19.02.2004 22:02:08
auttakaa mua! miten mä saan mun rumpujen kannut kuullostaa hyvältä?
Paas
19.02.2004 22:04:59

Tuo viestisi ei oikein kyllä kuulu tähän aiheeseen mutta selaileppa vähän noita vanhempia aiheita. Siellä on kyllä viritysaiheisia topicceja joista löytyy suorat linkit hyviin viritysohjeisiin.
Takatukat kunniaan!
lkx
19.02.2004 22:06:49

En jaksa enää liimata niitä linkkejä... löytyy Kumun sivuilta tai vanhemmista threadeista...

Toisaalta voisin vastata, että viritä ne. :)

PS. Mulle ainakin rummut = kannut
There is no spoon...
abbruzzese
23.02.2004 03:06:00
Kiitos karhu!

Laitoin sähköpostia kyseiselle firmalle menemään!
Saapa nähdä mitä vastaavat..

Ja tosiaan, tämä ei ole kovin "vakava" projekti laadun suhteen, koska kyse on kakkossetistäni eli vanhoista pearleista, joissa on ajan raiskaamat ihmeelliset kuiturungot, eli ihan askartelumielessä projektia aloittelen.
Enkä usko että soundi ainakaan huonompaan päin pääsee menemään ;)

Osat ovat kuitenkin hyväkuntoisen näköiset eli luultavasti uusia osia ei tarvitsekkaan ostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)