Aihe: Hihnanpidike irtoaa
1 2
Satu ja Tuija
11.03.2009 19:23:14
Mulla löysty joskus straton jakki AINA! Ei vittu vaikka kuinka kiristi. Pikaliimasin sen, tarvi tulla mun maille vittuilemaan! ;p
Lennu
11.03.2009 19:27:49

Satu ja Tuija: Mulla löysty joskus straton jakki AINA! Ei vittu vaikka kuinka kiristi. Pikaliimasin sen, tarvi tulla mun maille vittuilemaan! ;p

Hmm, mä laitoin kyllä ihan vaan lukkoprikan.
Satu ja Tuija
11.03.2009 19:38:29
Lennu: Hmm, mä laitoin kyllä ihan vaan lukkoprikan.

Joo, vanhana autonasentajan poikana tiedän järkevät ratkaisut, mutta jos soitin vittuilee niin sen pitää muistaa se! ;p
(niinku munkin kun rupeen irrottelemaan sitä joskus)
Volle
11.03.2009 23:47:48
Simo78: Oisko pesuaine mitään raapimisen sijaan?

Oon mä joskus tarrojen jälkeen koittanut pestä erinäisiä pintoja huonolla menestyksellä. Ehkä mulla on ollu väärät tökötit ja/tai ilkeemmät liimat.
Simo78
12.03.2009 09:06:06
Volle: Oon mä joskus tarrojen jälkeen koittanut pestä erinäisiä pintoja huonolla menestyksellä. Ehkä mulla on ollu väärät tökötit ja/tai ilkeemmät liimat.

Kynsilakanpoistoaine toimii, tai joku muu liotin. Oon kyllä nopeasti pessyt tuon jälkeen pinnana vedellä(siis nihkeähköllä rätillä). Pyörittämällä pesee eikä ylösalas hinkkaamalla, niin lähtee myös paremmin irti.
Pitkavirta
12.03.2009 09:53:51 (muokattu 12.03.2009 09:54:11)
Volle: Oon mä joskus tarrojen jälkeen koittanut pestä erinäisiä pintoja huonolla menestyksellä. Ehkä mulla on ollu väärät tökötit ja/tai ilkeemmät liimat.

Suuri osa tarraliimoista lähtee ruokaoljyllä.

Schallerin lukkoja parempi vaihtoehto olis pultata stydipäinen hihna suoraan kitaraan. Ite otan hihnan pois vaan, jos skittaa on säilytettävä tilapäisesti niin, et schallerin tappi ottaa lattiaan. Ihan scheissea loppupeleissä.
mvirta
12.03.2009 10:15:13
Eikös osa noista kynsilakanpoistoaineista ole sitä itseään asetonia?

Sen kanssa pitää olla varuillaan, voi lähteä lakat. Samoin ABS -muovista tehdyt mikinkehykset sun muut kitaran muovireleet sulavat näyttävästi tuolla eväksellä.

Hallitusti käytettynä asetoni on kyllä tehokasta, esimerkiksi murtuneen humpparikehyksen voi korjata kun sipaisee hiukan asetonia murtumapinnoille ja painaa yhteen.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
varakeef
12.03.2009 10:47:15
Asetoni liuottaa tehokkaasti esimerkiksi useimpia muoveja ja Suomessa myytävä kynsilakanpoistoaine sisältää asetonia. Netistä voi toki lukea, että kynsilakan poistoaine tepsii moneen kohteeseen, mutta amerikassa sitä saa myös etyyliasetaattipohjaisena. Suhtaukaa varoen asetoniin ja esimerkiksi plektrasuojiin.

Mutta tarranjäämät saa poistettua erittäin turvallisesti ruokaöljyllä - itse suosin Raision auringonkukkaöljyä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
powerfly
12.03.2009 11:07:21
Void: Tjaah, tarpeeksi hyvin itellä on tulitikkukin kestänyt = ei ole tappi ikuna irronnut uudestaan :)

Kuin myös, sinne reikään se stidi levähtää ihan samallatavalla kuin hammastikkukin.
Ronkeli ei saa rinkeliä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)