Aihe: LTD vai Ibanez
1
miklo79
11.03.2009 20:51:10
Kumpi on teidän mielestä kovempi hevikeppi:
ESP-LTD EC-1000VB vai Ibanez RGT6EXFX?
Tollaset olis harkinnassa kun kiinteetallanen kiinnostais..
munkero
11.03.2009 21:21:14 (muokattu 11.03.2009 21:31:09)
EDIT: hupsista, juum unohdetaan tämä. Komodo.
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
KUNU
11.03.2009 21:26:49
miklo79: Kumpi on teidän mielestä kovempi hevikeppi:

Ihdottomasti Ibanez. Muistaakseni tuossa mallissa on kaula läpi rungon ja muutenki laadukkaat osat. Kaverillani on kyseinen keppi ja hän on kehunut kovasti, itse en ole soittanut kyseisellä kepillä.
hanskma
11.03.2009 21:28:20
munkero: LTD. Ibanezin talla on sieltä heikoimmasta päästä ellen muista ihan väärin.

Ibanez on kiinteällä tallalla, jossa ei ole mitään vikaa jos kitara muuten nappaa.
oiva tumpeloinen
11.03.2009 21:28:32
munkero: LTD. Ibanezin talla on sieltä heikoimmasta päästä ellen muista ihan väärin.

Kiinteä talla huonoimmasta päästä? Mun mielestä toi talla on ihan ok. Mut noista kahdesta mä kyllä ottaisin LTD:n, jo ihan pelkästään kahden mikin tuoman käyttöarvon takia.
epi2
11.03.2009 21:30:45 (muokattu 11.03.2009 21:33:22)
oiva tumpeloinen: Kiinteä talla huonoimmasta päästä? Mun mielestä toi talla on ihan ok. Mut noista kahdesta mä kyllä ottaisin LTD:n, jo ihan pelkästään kahden mikin tuoman käyttöarvon takia.

Kummassakin on kaksi EMGtä, en nyt ihan tajunnu?
oiva tumpeloinen
11.03.2009 21:38:22
epi2: Kummassakin on kaksi EMGtä, en nyt ihan tajunnu?

Ääh...p*skat. Muistin, että toi olis ollut se yksmikkinen malli. Noh, pääsinpähän pätemään tallasta. =)
Harris
11.03.2009 22:14:22
Ääni menee Ibanezille. Tuollaisen olen omistanut ja pidin siitä. Harmi että jouduin luopumaan.

Torilla taitaa yksi kyseistä mallia oleva Ibanez pyöriä. Virittimetkin on näköjään vaihdettu lukollisiin.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=301739
ja hyvää alkanutta vuotta 2009
McNulty
11.03.2009 23:03:58
Eiköhän kannata kokeilla kumpaakin ja ostaa niistä se omaan käteen mieluisampi? Lopputulos (kumpi on enempi heavy mafukkin' evil) on enempi riippuvainen soittajasta itsestään ja siitä mitä kepin varressa kykenee tekemään. Tarvitseeko threadin aloittaja jotenkin m.netin porukan hyväksynnän valinnalleen vai mistä tässä nyt on kyse?
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Twinkle
12.03.2009 06:01:25
miklo79: Kumpi on teidän mielestä kovempi hevikeppi:

Toinen näistä. Ottaisin sen mikä miellyttää henkilökohtaisesti enemmän.

Mutta sikäli kun sinua kiinnostaa että mikä minusta olisi hyvä, niin sanoisin että toinen noista. Kokeilisin kaikki vaihtoehdot läpi ja kattoisin mikä soitin puhuttelee eniten kyseiseen rahamäärään verrattuna.
Noose
12.03.2009 08:46:55
Mie ite tykkään Ibanezista enemmän vaikka tällä hetkellä onki ltd
Alea Jacta est
miklo79
12.03.2009 09:34:16
bonecrusher: Eiköhän kannata kokeilla kumpaakin ja ostaa niistä se omaan käteen mieluisampi? Lopputulos (kumpi on enempi heavy mafukkin' evil) on enempi riippuvainen soittajasta itsestään ja siitä mitä kepin varressa kykenee tekemään. Tarvitseeko threadin aloittaja jotenkin m.netin porukan hyväksynnän valinnalleen vai mistä tässä nyt on kyse?

Tarkoitus oli lähinnä kysellä mielipiteitä ja kokemuksia jos joku olis soittanut näitä molempia jossain vaiheessa.. Molemmanlaiset ois torilla myynnissä, mutta senverran kaukana ettei viitsis lähtee koittamaan. Tarkoitus ois kyllä käydä paikallisessa liikkeessä kattomassa jos sieltä löytyis vastaavia et sais käteen mallata.. Allekirjoittanut on kitaransoitossa vielä amatööri..
Silppuri
12.03.2009 09:35:30

Taas tää klisee, mutta testaa, kumpi tuntuu paremmalta.

Itelläni oli aiemmin EC-1000 ESP horizonin rinnalla ja se oli tosi hyvä kitara. Kuitenki huomasin, että meikäläiselle sopii strato-mallinen keppi kouraan huomattavasti paremmin. Vaihtelin sen EC-tonnin sitten Ibanezin RG2570:aan ja meikäläisen käteen tuo iba tuntuu paljon paremmalta. EC-1000 (ja muutkin les paul -tyyppiset bodyt) tuottaa mulla sen ongelman, että jotenki oikea käsi on luonnottomassa paikassa eli aivan liikaa "vasemmalla" (omista silmistä katottuna). Stratossa tuo muotoilu muuttaa sitä, että talla on periaatteessa enemmän oikealla ja ainakin meikäläiselle soittotatsi täten parempi.

Vaihdon syy tosin pääasiassa oli se, että halusin kitaran, mistä löytyy räikkä eli floikka eli kelluva talla ja yksikelainen mikki keskeltä. Mutta myös soittotuntumaan hain parannusta. 2570:aan tietysti joutuu vaihtaan mikitkin ja se on jo työn alla. Itse tosin en hirmuisesti noista LTD:n EMG:n aktiiveista innostunut. Ulkonäöltään tuo EC-1000 (VB) on kyllä sitten taas ihan helvetin paljon hienompi kuin tämmönen kultaisen vihreän keltaisen värinen iba. Vaikka musta onkin vähän mielikuvitukseton väri...
"I havent slept since I woke up."
miklo79
12.03.2009 14:10:10
Silppuri: Taas tää klisee, mutta testaa, kumpi tuntuu paremmalta.

Itelläni oli aiemmin EC-1000 ESP horizonin rinnalla ja se oli tosi hyvä kitara. Kuitenki huomasin, että meikäläiselle sopii strato-mallinen keppi kouraan huomattavasti paremmin. Vaihtelin sen EC-tonnin sitten Ibanezin RG2570:aan ja meikäläisen käteen tuo iba tuntuu paljon paremmalta. EC-1000 (ja muutkin les paul -tyyppiset bodyt) tuottaa mulla sen ongelman, että jotenki oikea käsi on luonnottomassa paikassa eli aivan liikaa "vasemmalla" (omista silmistä katottuna). Stratossa tuo muotoilu muuttaa sitä, että talla on periaatteessa enemmän oikealla ja ainakin meikäläiselle soittotatsi täten parempi.

Vaihdon syy tosin pääasiassa oli se, että halusin kitaran, mistä löytyy räikkä eli floikka eli kelluva talla ja yksikelainen mikki keskeltä. Mutta myös soittotuntumaan hain parannusta. 2570:aan tietysti joutuu vaihtaan mikitkin ja se on jo työn alla. Itse tosin en hirmuisesti noista LTD:n EMG:n aktiiveista innostunut. Ulkonäöltään tuo EC-1000 (VB) on kyllä sitten taas ihan helvetin paljon hienompi kuin tämmönen kultaisen vihreän keltaisen värinen iba. Vaikka musta onkin vähän mielikuvitukseton väri...

Kiitti hyvästä kommentista. Itseasiassa testasin tässä sellasta ESP Grassrootsin Kirk Hammett mallia ja mulla oli siinä kans sama ongelma et plektrakättä joutui siirtää liikaa vasemmalle, eli ei pystynyt vaimentaa kieliä silleen et käsi ois vaan roikkunu siinä luonnollisessa paikassa. Mahtaakohan tossa EC:ssä sit olla mullekin sama ongelma. Nykyään soittelen sellasella Cort:in stratomallilla ja oon siihen tottunut.
Ulkonäön puolesta ottaisin ehkä ennemmin ton LTD:n..

Kävin muuten tänään paikallisessa liikkeessä kattomassa, mut ei siellä ollu kumpaakaan noista eikä ees vastaavia. Eli en saanu selville muutakuin kaulaprofiilit. Tarttis lähtee jonnekin kauemmas testaan eikä viittis..
Juicy
12.03.2009 14:39:06

Kävin muuten tänään paikallisessa liikkeessä kattomassa, mut ei siellä ollu kumpaakaan noista eikä ees vastaavia. Eli en saanu selville muutakuin kaulaprofiilit. Tarttis lähtee jonnekin kauemmas testaan eikä viittis..

Mitämitä, eikö Kokkolan musaliikkeessä enää ollut sitä punaista halvemman sarjan ltd EC:tä? Vaikka onhan siitä jo aikaa kun viimeksi siellä kävin... Yleensä siellä pyörii lattiatelineissä aina ne samat kitarat, sama milloin siellä käy.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
miklo79
16.03.2009 15:58:47
Päädyin sit tilaamaan englannista tollasen EC-1000VB:n.
Hintaa kitaralla vain 659puntaa + toimituskulut 25puntaa.
Tekee euroissa 741 euroa yhteensä.
Huomattavasti halvempaa kuin missään muualla.

Kauppa oli tällainen:
http://www.guitarandampshop.co.uk/index.html

Myös näissä oli aika lähellä tätä hintaa:
http://www.projectmusic.net/
http://www.guitarampkeyboard.com/
http://www.guitars.co.uk/acatalog/ESP_LTD_Deluxe_Guitars.html

James Hetfield signature trucsterin ois saanu täältä vielä 10 puntaa halvemmalla, mut pidän enemmän ton EC-1000:n ulkonäöstä:
http://www.andertons.co.uk/Electric … terJamesHetfieldSignatureGuitar.asp

Nyt sit vaan tärinöissä oottamaan et paketti saapuu perille..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)