Aihe: Ongelmia Pearl Eliminaattorin kanssa
1 2 3
seppo i
11.03.2009 18:40:56
Montako rumpalia tarvitaan kiertämään yksi ruuvi takaisin kiinni, joko lukitteella tai ilman :P
Hauskaa sanailua, jatkakaa...
Sabit
11.03.2009 22:16:00
Giobusoiu: Hei hei hei, ei sinne mitään lukitetta kannata laittaa. Ottakaapas tuo kantapään alle tuleva möllykkä irti tuosta mustasta pohjalevystä, siellä möllykän alla on noille footboardin ruuveille kaksi pientä kuusikulmaruuvia lukitsemaan ne paikoilleen ja aloittajalla on todennäköisesti ne löystyneet. Eli noita sormiruuveja ei ole tarkoituskaan kiertää pohjaan asti. Ei tarvitse puljata minkään tököttien kanssa.

Loistavaa Giobusolu! Juuri tällaista vastausta odottelinkin. Dänks.

Itse en jaksa kaikkia kikkuloitani purkaa atomeiksi huomatakseni kokoamisvaiheessa, että miks mulle jäi tää ylimääräinen ruuvi. Rumputeknikot on sitä varten kato ;-)
Buum Kläk, Buum Kläk
hollmi-5
12.03.2009 20:57:17
Kävin tänään oikein asiakseni tutkimassa oman Eliminatorini. Sieltä ne kuuskolot löytyivät, josta puhuttiinkin.

Minä en juuri koskaan pura pedaaleit tai standeja muutenkaan. Rummut sen sijaan pistän atomeiksi ihan uutenakin. Putsaan, vahaan rungot sekä kromiosat ja rasvaan kierreosat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sabit
13.03.2009 00:06:10
Kävin myös tänään katsastamassa pedaalin sisään. Ei ollut minulla kuusiokulmia siellä missä piti. Ilmeisesti mallini on vanhempaa designia. Lukitteella sitten...
Buum Kläk, Buum Kläk
isoaarne
13.03.2009 16:40:26
hollmi-5: Kävin tänään oikein asiakseni tutkimassa oman Eliminatorini. Sieltä ne kuuskolot löytyivät, josta puhuttiinkin.

Minä en juuri koskaan pura pedaaleit tai standeja muutenkaan. Rummut sen sijaan pistän atomeiksi ihan uutenakin. Putsaan, vahaan rungot sekä kromiosat ja rasvaan kierreosat.

Minulta jäi nämä kuusiokoloruuvit ensimmäisellä purkukerralla jotenkin täysin huomaamatta kun ne kantaosan nivelruuvit sai siitä sormin pyöriteltyä irti. Täten en kiinnittänyt siihen enempää huomiota, kunnes nyt siis.

Anteeksi vaan kauheasti jos aiheutin kommentillani suurta mielipahaa, minulle tässä kyllä ensin huudeltiin valoja päälle ym. Että kiitos vaan vinkeistä kaikille, eritoten "Giobusoiu"lle. Minä sain ainakin ongelmaani ratkaisun.
Style Before Technique
Vallu-Veke
13.03.2009 19:21:51
Sabit:

Tuolta löytyy kuva pedaalista:
https://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/PL/PLP2000B-xl-01.jpg

Mun eliminaattorissa on erilainen ruuvi kuin tuossa. Sellainen käsin ruuvattava/kiristettävä.
Tuossa sun esittämässä kuvassa on samanlaiset ruuvit, kuin P900 polkimessa, jollainen mulla on myös. Noissa on eroja näköjään.
Jos siinä ei ole niitä lukitusruuveja, niin laita sitä ruuvilukitetta tai laita paperinpala väliin tms. tiukentamaan sitä.
Noissahan ei ole varsinaisia laakereita? Siinä on jonkinlainen "tefloni tms. liukupinta"
Putsaa se kunnolla ja tökkää rasvaa. Jos siellä on sitä ihtiä välissä, niin se pistää siihen systeemiin kitkaa ja se ruuvi alkaa avautumaan sen takia, kun se kulkee sen takeltelevan teflon/muovisysteemin mukana, kun liikutat jalkalevyä. No en tietä. Tuli vaan mieleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)