Aihe: zildjian k-custom
1
magnus81
10.03.2009 18:46:40
Omistan Zildjian K-custom 20" raidin ja k-customin 14" haikat..Olisin kiinnostunut jos joku osaa verrata niitä paisteen pelteihin. Vähän on funtsittu jos pitää vaihtaa paisteen signatureihin tai 2002.
Kailis
10.03.2009 18:54:23 (muokattu 10.03.2009 18:55:28)

magnus81: Omistan Zildjian K-custom 20" raidin ja k-customin 14" haikat..Olisin kiinnostunut jos joku osaa verrata niitä paisteen pelteihin. Vähän on funtsittu jos pitää vaihtaa paisteen signatureihin tai 2002.

Ainakin just K-customeihin verrattuna sanoisin että 2002 on enemmän yläkeskiääniä. Signature on hillitympi, mun korvaan jopa hyvä. Makuasia, mä en lähtis vaihtamaan. Riippuu siitä mitä haet. Jos haluat tulla läpi lujaa, niin 2002 voi olla ok. Kokeilemalla selviää.
Vallu-Veke
10.03.2009 19:29:38
En osaa tuohon varsinaisen kysymykseen vastata. A-customit on mun makuun tällä hetkellä, mutta jatkaisin kysymyksellä:
Onko netissä sivustoa, missä joku testaaja-jamppa esittelisi vaikkapa samalla rumpusetillä, peltikattauksia, vaihtamalla aina eri valmistajien sarjoja ko. settiin jne..?
Tuli se vanha, riffin kalvoesitys vaan mieleen, niin pelleistä olisi vähän samantapainen juttu kovasana ääninäytteineen, niin vertailu kävisi helpommin.
JGroover
10.03.2009 19:43:06
Jos haluat tulla läpi lujaa, niin 2002 voi olla ok.

Totta töriset.. 2002 on ennen kaikkee rock-meininkiin. Voimakas ja jopa vähän räkänen.

Signaturet on yleissoinniltaan tosi heleitä ja kirkkaita (liiankin, ainakin omaan makuun). K-Customiin verrattuna todella iso ero soinnin värin suhteen..

Kaikki riippu tietty siitä mihin tarkotukseen pellit tulee.
Kailis
10.03.2009 19:54:18 (muokattu 10.03.2009 20:13:21)

JGroover: Totta töriset.. 2002 on ennen kaikkee rock-meininkiin. Voimakas ja jopa vähän räkänen.

Signaturet on yleissoinniltaan tosi heleitä ja kirkkaita (liiankin, ainakin omaan makuun). K-Customiin verrattuna todella iso ero soinnin värin suhteen..

Kaikki riippu tietty siitä mihin tarkotukseen pellit tulee.

No mulla vähän sama juttu Paisteen kanssa yleensäkin. Varsinkin Rude mallistoa olen pitänyt täysin kelvottomana, olkoonkin että runpujumala Copeland niillä veteli.

Täällä on jotain;

http://www.cymbalsonly.com/

Käykääs huvikseen kuuntelemassa Istanbul Agopin signaturen ohuimmat mallit. Varsinkin 26" ride ja 20" china/pang on hulvattomia =D
jazzmies
10.03.2009 21:39:48
Kailis: Käykääs huvikseen kuuntelemassa Istanbul Agopin signaturen ohuimmat mallit. Varsinkin 26" ride ja 20" china/pang on hulvattomia =D

Mahtavia peltejä. Agopit ovat kyllä laatukamaa!

Omalla kohdallani aika on ajanut kyllä komeasti Paiste-peltien ohi. Opetusluokkaani ilmestyi setillinen Paisteen Twenty-sarjaa. Kuulosti alussa ihan OK Paiste-symbaaleiksi, koska niissä oli räkää niin kuin symbaaleilta odotan. Mutta viikon päästä aloin tuoda mukanani omat symbaalini joka kerta, koska Paisteiden perisynti on sävyttömyys - symbaalista saa 0-1 kelpo saundia. Mukaan lukien Formula 602 ja Traditionalit, poikkeuksena harvat mustaleima-2002:t.

Itse vaihdoin Zildjianit Sabianiin HHX:än ja Artisaniin viime kesänä, koska niistä saa aikaan paljon sävyjä ja dynamiikkaa. Pesee mielestäni nyky Zildjianit mennen tullen, saati Paisteen. Bhosporus ja Agop lyövät pahasti kampoihin, joista Agop pääsee lähes tasoihin nyky-Sabianin kanssa.
Jooga on pop(jazz)!
Kailis
10.03.2009 22:23:05

Huvin vuoksi ja urheilun kannalta, tsekkaas Bossen Stanton Moore Series 20" Trash Crash 1695 g, 18" Turk Paper-Thin 1298 g ja vaikka 22" Masters (custom light) 1846 g.
Vallu-Veke
11.03.2009 10:45:10
Kailis: Täällä on jotain;

http://www.cymbalsonly.com/

Kiitti. Olinkin vieraillut ko. sivuilla, mutten älynnyt, että siellä on ne "kit"-versiot.
Tuoltapa sitä kuulee vähän, miltä ne soi rumpujen kanssa.
JGroover
11.03.2009 12:12:59
Jazzmies: Itse vaihdoin Zildjianit Sabianiin HHX:än ja Artisaniin viime kesänä, koska niistä saa aikaan paljon sävyjä ja dynamiikkaa. Pesee mielestäni nyky Zildjianit mennen tullen, saati Paisteen. Bhosporus ja Agop lyövät pahasti kampoihin, joista Agop pääsee lähes tasoihin nyky-Sabianin kanssa.

Itelläni on ollu tähän mennessä kokemusta sabianilta vain noista AA/AAX -sarjoista ja A/A Customiin (jotka on tällä hetkellä SE juttu) verrattuna sabianit ei hivelly korvaa.

Nyt kun menit HHX:iä kehumaan, oli pakko tsekata kaikki maailman näytteet sabianilta ja youtubesta ja voi sentään kun HHX:t kuullostaa hyvältä! Ne on tyylikkäästi tummia, mutta silti soundeissa on ilmaa ja särmää. Oon jotenkin kulkenu korvat ummessa niiden suhteen tähän asti! Hetkeäkään miettimättä sysään vastuun sulle jos noita HHX:iä täytyy ruveta himoissaan jostain metsästämään.. tää voi tulla vielä kalliiksi! :D
Bobana
11.03.2009 13:23:44
Minkäslainen kapulatatsi tossa K-plätyssä on?

Ei ole kokemusta kun A mallisesta joka oli tuntumaltaan sellanen kumman lötkö mutta saundi oli kuitenkin aika mukava. Signature on kyllä ratakiskoa verrattuna A -sarjaan. Hyvä tai huono, emminä tiedä
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
seppo i
11.03.2009 19:02:04 (muokattu 14.03.2009 20:01:35)
Käykääs huvikseen kuuntelemassa Istanbul Agopin signaturen ohuimmat mallit. Varsinkin 26" ride ja 20" china/pang on hulvattomia =D

Hys Kailis, mä teen juuri valintaa Signaturen ja Special Editionin 21" ridejen väliltä.. tulevat vielä mun apajille :P :P

Jos tuolta turkkilaisten joukosta ei löytyisi peltejä juuri mun makuun, niin katselisin minäkin ehkä tuonne Sabianin Artisan/Legacyn suuntaan.
fabarm
15.03.2009 22:45:42
Itse vaihdoin Zildjianit Sabianiin HHX:än ja Artisaniin viime kesänä, koska niistä saa aikaan paljon sävyjä ja dynamiikkaa. Pesee mielestäni nyky Zildjianit mennen tullen, saati Paisteen. Bhosporus ja Agop lyövät pahasti kampoihin, joista Agop pääsee lähes tasoihin nyky-Sabianin kanssa.

Saman tempun tein. Zildjianit lähti (pari vintage-lättyä jätin), ja tilalle tuli HHX:t. Uskottava se on: Sabian tekee aivan järjettömän sävykkäitä peltejä! Ei ollu helppo päätös, vuonna 88 ostin ekat A-Zildjianit kesäduuni liksoista, ja siitä asti kepinnokassa Zildjianeja ollut. On se kumma miten voi jäädä johonkin merkkiin kiinni....hullua....
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan. Kyllä se on näinikkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)