Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orange Bass Terror
1 2 3 4 5 6 7 8 9
skriim
15.02.2009 22:36:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin avata pienen pienen keskustelun kyseisestä laitteesta
 
Eli mun käsityksen mukaan uus(?) bassonuppi joka on basistien oma "tiny terror"
Kertokaapa jos on kokemuksia tosta tiny terrorista että miten noi oranget on skulannu.
 
Näköjään saatavuus todella nihkee, mutta ajattelin lähtee kyseleen dv247:sta tai thomannilta miten noita vois saada
 
Sanokaas muuten kans miten oranget toimii raskaammassa musassa ja vakuuttakaa että toi orange vois todellakin olla ihan kelpo peli. Ainakin hyvältä kuulostaa speksit mulle.
 
Matti
 
phöm
asaksala
16.02.2009 11:44:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää siltä että kyseessä on enemmänkin markbass:n tai genz benzin ..ja mitä niitä nyt olikaan.. tapanen hightech-pikkunuppi jossa on moterni, tigidaalinen kohtalaisen järeä pääteaste. Onhan siinä näköjään parikin putkea etuasteessa. Kuitenkin vähän erihenkinen laite kuin tiny terror kitaralle.
 
Mange
16.02.2009 20:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi olis aika hieno, kunhan ensiksi tulee myyntiin (syksyllä). Olen vähän kyllästynyt omaan Yamaha-diginuppiin missä on liikaa säätömahdollisuuksia. Tuossa ei olisi mitään ylimääräistä (=minun mieleen) eikä hintakaan vaikuttaa olevan ihan taivaissa kuten orangen täysputkivahvistimien kohdalla.
 
Katsotaan nyt ensiksi onko töitä vielä syksyllä...
 
Ratloz
04.03.2009 17:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää vehe vaikuttais kyllä aika pakkohankinnalta! Pääsisi vielä testailemaan jossain, mutta vissiin ei vielä markkinoilla. Tilaisin jo nyt ennakkoon, mutta ei kehtaa oikein sikaa säkissä tilata kuitenkaan..
 
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
McWall
11.03.2009 11:16:18 (muokattu 11.03.2009 11:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläki tosiaan harkinnassa vastaava peli, vaa ei oikee suomessa näkyää nuita oo pyöriny. Käsittääkseni melko uus tuote, ainakin sen perusteella ku ei oikee missää taho kuulla tuota.
 
Ois kyllä aika orange laadun oloinen peli, ja kovasti vänkäävät että on aivan taattua Orangen brittisoundia luvassa. Yllättävän paljon tehoa pienessä paketissa, ja tuo 4 kilon painoki houkuttelis omalla tavallaa.
 
Jos ootte päässy testaamaa, nii elävöittäkää ihmeessä keskustelua.
 
E: Tuota AD200B-MK3staki oon katellu aika kielipitkällä, vaa tuo 1400 brittipunnan hinta ei oikee kutkuttele. Ihan mielenkiinnolla tästäkin mielipiteitä kuulisin, jos joku sattuu omistamaa.
 
E2: Oho, se oliki 1200puntaa eli nimeomaa 1400e tietämillä. Ainaki dveessä. Tuosta dv247 taas omalta osaltaan oon kuullu pahhaa.
 
Teijo K.
11.03.2009 11:32:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mange: Toi olis aika hieno, kunhan ensiksi tulee myyntiin (syksyllä). Olen vähän kyllästynyt omaan Yamaha-diginuppiin missä on liikaa säätömahdollisuuksia. Tuossa ei olisi mitään ylimääräistä (=minun mieleen) eikä hintakaan vaikuttaa olevan ihan taivaissa kuten orangen täysputkivahvistimien kohdalla.
 
Katsotaan nyt ensiksi onko töitä vielä syksyllä...

 
Minä taas tervehdin ilolla tätä, koska sittenhän noita vanhemman sukupolven diginuppeja ilmestyy torille halpalla, muah muah muah.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
ossip
24.03.2009 18:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen on kyllä saatava kun vaan tulee markkinoille. Speksien perusteella vaikuttaa aika mainiolta laitokselta. Ainakin tehoa riittää ja tuo roudattavuus houkuttelee kyllä (4 kg).
 
Yllättävän, jopa epäilyttävän halvalla kyllä lähtee jos tuolta englannista tilaa. Mutta en kyllä jaksa ihan uskoa että Orangen tasoinen valmistaja syytää jotain ihan kuraa markkinoille. Ja toisaalta maksaahan tuo t-kaupassa yhtä paljon kuin Markbassin pikkunupit, joten ehkä tuo englannin putiikkien hinta hieman hämää.
 
Harmi kun täytyy varmaan samalla ostaa saman valmistajan kaappi kaveriksi :). No ei auta kun säästää kesän yli hieman.
 
Krigg
05.08.2009 15:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaanpa tätä ketjua nyt kun tämmönen kerta on.
Onko kellään mitään kokemuksia tuosta nupista? Miltä soundaa ja hoitaako tällä muutaki ku pelkät rokkihommat?
 
Ratloz
06.08.2009 14:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkules, kunhan tulis markkinoille tämä nyt äkkiä ni pitäis melkein hinnan puolesta ostaa poikkeen tuommonen. Soundstorella selvästi halvin hinta, 527€! Uskomattoman suuria eroja noissa näyttäis olevan ihan brittikauppojenkin kanssa vertailtuna.
 
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
Krigg
06.08.2009 21:21:32 (muokattu 06.08.2009 21:23:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin kyselyä tuonne Soundstorelle ja ne osas sanoa vaan, että tulee jossain vaiheessa syksyä ja, että Orangella on ollu jotain ongelmia maahantuonnin kanssa ja katospa tuo tuolta nettisivuiltakin. Ja DV24/7sta tuon saa hintaan 486€
 
asaksala
20.08.2009 09:34:56 (muokattu 20.08.2009 09:39:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuo on näköjään jo oikea tuote eikä pelkkä messu-uutinen:
 
http://www.orangeamps.com/products.asp?Action=View&ID=114
 
Ei sitä silti ole vieläkään saatavilla...
 
JussiKoo
20.08.2009 17:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asaksala: Nyt tuo on näköjään jo oikea tuote eikä pelkkä messu-uutinen:
 
http://www.orangeamps.com/products.asp?Action=View&ID=114
 
Ei sitä silti ole vieläkään saatavilla...

 
Jos kyseessä on tuo tuote,
 
http://cosa.kuvat.fi/kuvat/musikmesse2009/P1010146+%28Custom%29.JPG
 
http://cosa.kuvat.fi/kuvat/musikmesse2009/P1010370+%28Custom%29.JPG
 
niin kuulin sitä Frankfurtin messuilla 1x12":n läpi soitettuna. Ainakin rokki taipui kiitettävästi ja mökää riitti.
 
leikkaa tästä -> --------------------------------------------------------------
J.Hyle
24.09.2009 13:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaisko toi 500w versio riittää rantasaunan(orange) käskyttämiseen?
On kuulema tosta bass terrorista tulossa 1000w versio.
Jos hinta yhtä kohdillaan ku pienemmässä ni vois olla kova vaihtoehto.
 
Visakoivu
24.09.2009 14:22:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hyle: Mahtaisko toi 500w versio riittää rantasaunan(orange) käskyttämiseen?
On kuulema tosta bass terrorista tulossa 1000w versio.
Jos hinta yhtä kohdillaan ku pienemmässä ni vois olla kova vaihtoehto.

 
Kyllähän 8X10"-kaappia voi ajaa vaikka 5 W putkinupilla. Eli paremmin kuin hyvin riittää.
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Tana
24.09.2009 17:45:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoijaa, kaasut on kyllä hirveät. Tulis jo kauppoihin.
B_Cruel
04.10.2009 22:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on kans alkanut himottamaan ko. nuppi, mutta hieman arveluttaa tuo 500w teho.
 
Nupistahan voidaan valita kiinnitettävä kuorma joko 4 tai 8ohm. Mulla on Hartken xl-sarjan 1x15 8ohm 200w ja 4x10 8ohm 400w kaapit. Pikaisella laskutoimituksella noiden kokonaiskuorma olisi 4ohmia ja tämähän nuppiin käy. Ainoa mikä tässä mietityttää on tuon 1x15 kaapin tehonkesto.
 
Nuppihan jakaa ilmeisesti tasaisesti molemmille kaapeille 250w? Joten mitä olette mieltä kestääkö kaappi tuon nupin tehot? Vai onko laskuissani/mietinnöissäni jotain vialla... Tarkoitus ei ole kuitenkaan luukuttaa aivan nupit kaakossa.
 
Toisekseen onko kenelläkään tietoa millon tuo nuppi olisi saatavilla? Lähetin kyselyä digital villageen, mutta vastausta odotellaan edelleen.
 
Esp Ltd f-250 Warwick Rockbass Streamer
Teijo K.
04.10.2009 23:45:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B_Cruel: Itellä on kans alkanut himottamaan ko. nuppi, mutta hieman arveluttaa tuo 500w teho.
 
Nupistahan voidaan valita kiinnitettävä kuorma joko 4 tai 8ohm. Mulla on Hartken xl-sarjan 1x15 8ohm 200w ja 4x10 8ohm 400w kaapit. Pikaisella laskutoimituksella noiden kokonaiskuorma olisi 4ohmia ja tämähän nuppiin käy. Ainoa mikä tässä mietityttää on tuon 1x15 kaapin tehonkesto.
 
Nuppihan jakaa ilmeisesti tasaisesti molemmille kaapeille 250w? Joten mitä olette mieltä kestääkö kaappi tuon nupin tehot? Vai onko laskuissani/mietinnöissäni jotain vialla... Tarkoitus ei ole kuitenkaan luukuttaa aivan nupit kaakossa.
 
Toisekseen onko kenelläkään tietoa millon tuo nuppi olisi saatavilla? Lähetin kyselyä digital villageen, mutta vastausta odotellaan edelleen.

 
Sen kaapin ehjänä pysymisen kannalta toi 50 w ylitys on täysin merkityksetön asia.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Skeleton
04.11.2009 23:41:53 (muokattu 05.11.2009 15:08:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostatanpa vanhaa ylös...
 
Joko näitä jollakin on ollut jo vai onko nämä vasta vain ennakkotilattavissa?
Kovasti kiinnostaisi kun hintaluokassansa näyttäis erittäin pätevältä. Roudattavuudesta ei myöskään ole haittaa, ja jos nuo 2 putkea tekee tehtävänsä niin tämähän on aivan oiva laite. Täysputket kun lähtee siitä 1300e-> uutena ja hartken samanhintaisesta olen kuullut haukkuja.
 
Onko kellään kaappisuosituksia ton kanssa?
 
Tälläinen ashdown ei ainakaan ole hinnalla pilattu ja käsittääkseni ihan pätevä: http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag410t.htm
 
* EDIT Käsittääkseni Orangella maahantuontiongelmia nyt mutta heti ekassa erässä pitäs noitakin sitten tulla. Täksi kuuksi luvattu.
 
B_Cruel
06.11.2009 11:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ennakkotilaus vetämässä digital villagessa ja marraskuussa lupasivat toimituksen.
 
Orangen sivuilla on uutisissa että Dual terror ja Bass terror tulevat molemmat myyntiin marraskuussa, Dual terror löytyy jo kaupoista, joten kaippa se bass-mallikin sieltä pian tulee.
 
Kaappeina minulla odottelee hartke xl-series 1x15 ja 4x10. Odotukset tuolle kokoonpanolle on kovat :)
 
Skeleton
06.11.2009 14:19:21 (muokattu 06.11.2009 19:06:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kerkesin tilata Asdownin 4x10" MAG410T kaapin ja nuppia vielä mietin.
 
Tossa hintaluokassa toi Orange vaan loistaa muiden joukosta. Pitäisikö sitä pistää vaan ennakkotilaukseen sitten... :D
 
* Edit: Ennakkotilaukseen se sitten meni
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «