Aihe: Humppamuusikoiden kesän avajaiset 7.6.2009
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Anonymous-jazz
08.03.2009 15:50:36 (muokattu 08.03.2009 15:50:50)

Meikä ois vailla kyytiä ja eräs kaveri (kunnon basisti) ois ehkä kanssa tulossa.

EDIT: TALU100!!!!
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
korgie
08.03.2009 22:37:03 (muokattu 08.03.2009 22:37:40)
Anonymous-jazz: Meikä ois vailla kyytiä ja eräs kaveri (kunnon basisti) ois ehkä kanssa tulossa.

Mun autossa varmaankin pari kaveria mahtuu kulkemaan, kunhan eivät raahaa omia soittokamoja mukanaan. Itse tuon näillänäkymin paikalle ainakin bassovahvistimen ja 5-kielisen. Toisten soittopelejä en sattuneesta syystä enää kuljeta. Piste. :/
Ihan sama minkävärinen ja -muotoinen soittopeli, kunhan siitä ääntä lähtee...
mack the knife
08.03.2009 22:39:05
korgie: Mun autossa varmaankin pari kaveria mahtuu kulkemaan, kunhan eivät raahaa omia soittokamoja mukanaan. Itse tuon näillänäkymin paikalle ainakin bassovahvistimen ja 5-kielisen. Toisten soittopelejä en sattuneesta syystä enää kuljeta. Piste. :/

Mitäs huonoa sulle on siinä asiassa sattunu?
COVS n:o 1.
korgie
08.03.2009 22:50:32 (muokattu 08.03.2009 22:59:00)
mack the knife: Mitäs huonoa sulle on siinä asiassa sattunu?

Ei mulle mitään, mutta autolle kyllä. Kun jotkut ei viitsi katsella ympärilleen kun nostelevat tavaroita toisen autoon. Yleensä olen pyrkinyt siihen, että aina itse nostan tavarat autoon ja ulos sieltä, ettei mitään satu. Mutta sen kerran kun en kerinnyt hätiin, niin heti on korinvärisen takapuskurin yläreunassa pysyvä muisto roudausboksin kulmasta...

Varmasti joku sanoo tähän ettei nyt yksi pikku kolhu mitään meinaa... muttakun jotkut ihan oikeasti haluaa pitää autonsa siistinä, niin ulkoa kuin sisältäkin. Ja vasta pari viikkoa sitten käytin auton maalarilla kiveniskemien paikkamaalauksessa...
ÄM
10.03.2009 21:03:18

korgie: Ei mulle mitään, mutta autolle kyllä. Kun jotkut ei viitsi katsella ympärilleen kun nostelevat tavaroita toisen autoon. Yleensä olen pyrkinyt siihen, että aina itse nostan tavarat autoon ja ulos sieltä, ettei mitään satu. Mutta sen kerran kun en kerinnyt hätiin, niin heti on korinvärisen takapuskurin yläreunassa pysyvä muisto roudausboksin kulmasta...

Varmasti joku sanoo tähän ettei nyt yksi pikku kolhu mitään meinaa... muttakun jotkut ihan oikeasti haluaa pitää autonsa siistinä, niin ulkoa kuin sisältäkin. Ja vasta pari viikkoa sitten käytin auton maalarilla kiveniskemien paikkamaalauksessa...

Eihän vaan ollu meikän rumpulootia, pikkujouluissa? Sovimme toki korvaksesta, jos näin olis käynyt.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
korgie
10.03.2009 21:13:06
ÄM: Eihän vaan ollu meikän rumpulootia, pikkujouluissa? Sovimme toki korvaksesta, jos näin olis käynyt.

Ei ollut ei.
ÄM
10.03.2009 21:27:08

korgie: Ei ollut ei.

Olisin kyllä itsekin ihmetellyt, jos en olis itse huomannut, autoista tarkkana ihmisena itsekin.

Tiedän kyllä tunteen, kun soittokaverit lähestyy joka ilmansuunnasta, ahtamaan kamaa autoon ja itse ei kerkeä muuta, kuin hätistelemään. Mullakin seurauksena on tullut naarmua niin nahkapenkkiin, kuin peltiinkin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
rintapek
13.04.2009 00:03:19

Tos toisessa ketjussa näköjään lupauduin tulemaan paikalle. Jos toi akti toteutuu, ni sit vissiin Lammilla tavataan.
terv p
One kind of music only - the good kind
leprechaun
13.04.2009 03:07:21

ÄM: Olisin kyllä itsekin ihmetellyt, jos en olis itse huomannut, autoista tarkkana ihmisena itsekin.

Tiedän kyllä tunteen, kun soittokaverit lähestyy joka ilmansuunnasta, ahtamaan kamaa autoon ja itse ei kerkeä muuta, kuin hätistelemään. Mullakin seurauksena on tullut naarmua niin nahkapenkkiin, kuin peltiinkin.

Onhan tuo periaatteessa ihan ystävällistä, tuo auttaminen. Mulla taas välillä ongelmaa isompien soittokamamäärien kanssa, pitäis pakata niin ettei mitään tuhoudu matkalla jos vaikka joutuu jarruttamaan äkisti tai väistämään jotain. Jos matkalla menee jotain rikki niin on se aikamoinen vaiva ja ahdistus myöhemmin.
korgie
13.04.2009 06:34:02
leprechaun: Onhan tuo periaatteessa ihan ystävällistä, tuo auttaminen. Mulla taas välillä ongelmaa isompien soittokamamäärien kanssa, pitäis pakata niin ettei mitään tuhoudu matkalla jos vaikka joutuu jarruttamaan äkisti tai väistämään jotain. Jos matkalla menee jotain rikki niin on se aikamoinen vaiva ja ahdistus myöhemmin.

Onhan se juu. Käytännössä aktiivisemmin keikalla mukana kulkeville soittopeleille on kyllä paras olla semmoiset kuljetuslaatikot, että ne kestää rajumpaakin menoa. Enemmänkin pitäisi olla - erityisesti kuljetettaessa tavaraa henkilöautolla - huolissaan siitä, etteivät tavarat onnettomuustilanteessa lennä ihmisten niskaan. Se, meneekö joku soitin rikki tai ei, on pikkujuttu siihen verrattuna, että tavarat alkaa tulla niskaan täydellä matkanopeudella auton pysähtyessä. Ja tosiaan, se ei tarvitse olla painavakaan esine mikä sieltä tulee, niin se tekee aika ilkeää jälkeä.

Eli muistakaapa, jos joudutte lastaamaan tavaraa auton takapenkille, ainakin yrittää jollainlailla köyttää ne kiinni turvavyöllä. Farmariauto takapenkki kaadettuna taas on sikäli ongelmallinen, kun ei ole "väliseinää" tavaratilan ja ohjaamon välillä. Tarkkaan pitää miettiä, miten sen kuormaa.

Kaikkein huvittavimpia lainsäädännön luomuksiahan ovat nämä (onneksi harvinaiset) nykysäädösten mukaiset B-kortilla ajettavat lisäpenkilliset pakettiautot: Lisäpenkit tavaratilan etupäässä selkä menosuuntaan, ja kiinteää väliseinää lisäpenkkien ja jäljellejäävän tavaratilan välille ei saa laittaa, koska tällöin _yhtenäinen_ tavaratila ei täyttäisi säädettyä kuutiotilavuutta, joka vaaditaan ehtona lisäpenkeille alennetun autoveron alaisessa pakettiautossa...
isojussi
13.04.2009 09:06:25
korgie: ...Kaikkein huvittavimpia lainsäädännön luomuksiahan ovat nämä (onneksi harvinaiset) nykysäädösten mukaiset B-kortilla ajettavat lisäpenkilliset pakettiautot: Lisäpenkit tavaratilan etupäässä selkä menosuuntaan, ja kiinteää väliseinää lisäpenkkien ja jäljellejäävän tavaratilan välille ei saa laittaa, koska tällöin _yhtenäinen_ tavaratila ei täyttäisi säädettyä kuutiotilavuutta, joka vaaditaan ehtona lisäpenkeille alennetun autoveron alaisessa pakettiautossa...

Sen takia ne kannattaiskin rekisteröidä retkeilyautoiks:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/2443260
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
korgie
13.04.2009 14:19:40
isojussi: Sen takia ne kannattaiskin rekisteröidä retkeilyautoiks:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/2443260

Ei ollenkaan hassumman oloinen keikkabussi. Mikäs pointti siinä sitten on, minkä takia noita niin vähän tehdään; käsittääkseni kuitenkin melkein kaikki jatko-ohjaamo sprinterit, ducatot, transitit ym. on kuorma-autoksi rekisteröityjä...? Oliko se niin että retkeilyautossa vaaditaan jonkinmoinen keittolevy ja "makuutila" sekä mahdollisuus lämmittää sisätila ilman moottorin käyttämistä...?

Onko veroissa eroa retkeilyauto vs. kuorma-auto?
isojussi
13.04.2009 15:28:48
korgie: Ei ollenkaan hassumman oloinen keikkabussi. Mikäs pointti siinä sitten on, minkä takia noita niin vähän tehdään; käsittääkseni kuitenkin melkein kaikki jatko-ohjaamo sprinterit, ducatot, transitit ym. on kuorma-autoksi rekisteröityjä...?

Kai se on se kantavuus?

Oliko se niin että retkeilyautossa vaaditaan jonkinmoinen keittolevy ja "makuutila" sekä mahdollisuus lämmittää sisätila ilman moottorin käyttämistä...?

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090?searchtype=pika&searchpika=ajoneuvolaki

22_

Onko veroissa eroa retkeilyauto vs. kuorma-auto?

Selviää kans varmaan tuolta - pitää tsekata
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
korgie
13.04.2009 16:34:19
isojussi: Kai se on se kantavuus?

Tuskin se siitä kiinni on. Jos tuommonen iso pakettiauto painaa ehkä jonkun reilun 2t, jää siinä sittenkin vielä yli tonni kantavuutta vaikka kokonaismassa speksataan alle 3,5t.

Selviää kans varmaan tuolta - pitää tsekata

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ … kka/Ajoneuvoluokat/Matkailuauto.htm

Tuoltahan nuo edellytykset löytyikin hyvin ytimekkäästi tiivistettynä. Sisätilan lämmityksestä tuossa ei kylläkään ole mitään mainintaa; lieneekö se sitten jäänyt jossain vaiheessa pois vaatimuksista. Muistaakseni ainakin joskus oli vaatimuksissa määritelty myös mm. asuintilan oviaukon vähimmäiskorkeus.
kuunsirppi
13.04.2009 20:07:33
Ai tää ei ollukaan kesän avajaisketju :o/
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
Ukko
13.04.2009 20:27:40

laulaja: Ai tää ei ollukaan kesän avajaisketju :o/

Jep. Palautetaan uomiinsa. Kyllä tuonne tarttee yrittää raahautua vaikka kuinka väsyneenä. Jos Paice60 ja JonLord tulee paikalle niin kuulette todellisen taidebiisin. Vedetään se ekaa kertaa yli kolmeenkymmeneen vuoteen ja ilman ainuttakaan treeniä. Biisi on vieläpä progea ja helevetin vaikea eli on siinä hatusta vetämistä. Voi tietysti olla että ette edes halua kuulla sitä mutta mitäpä me teidän toiveista.
COVS jäsen nro 6
rintapek
13.04.2009 21:23:06

Ukko: Jep. Palautetaan uomiinsa. Kyllä tuonne tarttee yrittää raahautua...

Ilmammuuta sinun on tultava. Eiks se jo sovittu, et siä on Kollicat Boysien keikka? En kait mä ny turhaan ole väsänny esiintymisasua kuntoon pinkkeine henkseleineen päivineen?
One kind of music only - the good kind
manjaana
13.04.2009 22:53:40
laulaja: Ai tää ei ollukaan kesän avajaisketju :o/

Juu ei, mut ei mullakaan ole edelleenkään kyytiä koko jameihin =o/ *sniif*
-diu diu-
Ukko
13.04.2009 23:25:16

manjaana: Juu ei, mut ei mullakaan ole edelleenkään kyytiä koko jameihin =o/ *sniif*

Katotaan mitä voidaan mutta kaikki riippuu vielä monesta. Ollaan yhteyksissä asiasta.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)