Aihe: Carvin 212 BEL AIR 50W 12" täysputkicombo
1
Juice!
06.03.2009 21:06:48
Onkos kellään kokemusta tästä otsikossa mainitusta vahvistimesta?

http://www.musiikkisilfverberg.fi/shop/product_details.php?p=393

Tuolla ois vähän tarkempaa faktaa siitä.

Kävin tossa vantaan musiikkiliikkeessä kokeilemassa sitä ja se tuntu ihan hyvältä vaikka en siinä kauaa testaillutkaan.
Hintaa tolle kertyis uutena 900€, mikä ei kyllä omasta mielestäni ole liian paljon 50W täysputkicombosta.

Tällä hetkellä itellä on tommonen fender super champ xd, mutta sillä on turha lähteä rumpujen kanssa puhtailla soundeilla soittamaan.
Tuosta varmaan pitäis lähteä ihan kova meteli puhtaanakin ?
Åboensis
07.03.2009 12:30:41 (muokattu 07.03.2009 17:21:30)

Onkos kellään kokemusta tästä otsikossa mainitusta vahvistimesta?

On! XD (Sori, oli aivan pakko...)

http://www.musiikkisilfverberg.fi/shop/product_details.php?p=393

Tuolla ois vähän tarkempaa faktaa siitä.

Kävin tossa vantaan musiikkiliikkeessä kokeilemassa sitä ja se tuntu ihan hyvältä vaikka en siinä kauaa testaillutkaan. Hintaa tolle kertyis uutena 900€, mikä ei kyllä omasta mielestäni ole liian paljon 50W täysputkicombosta.

Tällä hetkellä itellä on tommonen fender super champ xd, mutta sillä on turha lähteä rumpujen kanssa puhtailla soundeilla soittamaan. Tuosta varmaan pitäis lähteä ihan kova meteli puhtaanakin ?

Mulla on vastaava vahvistin ollut ahkerahkossa käytössä nyt puolisentoista vuotta ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Puhdas kanava on parhaimpia (ellei paras), jota olen kuunaan kuullut/ kokeillut, ja särökanavakin kelvollinen - lähtökohdiltaan ehkä vähän tummasoundinen (etenkin humppareilla), mutta vahvistimen omalla eq:lla siitäkin saa ruuvattua vallan mainion kuuloisen (bassoa pienelle, trebleä isolle jne.). Reverb on hyvä - ei Fender/ surf, antaa mukavasti tilaa.

Carvinin soundi on jonkinlainen sekoitus Fenderiä, Marshallia ja Voxia hyvässä mielessä, eli se tuo voi tuoda mieleen muistumia niistä kaikista. Puhdas kanava erityisesti liikkuu jossain Fenderin (Twin?) ja AC30:n välimaastossa, ollen erittäin "laaja" tai "avoin". Särökanava taas muistuttaa jollain tavalla ehkä eniten Marshallia - ja kuitenkin vahvistimella on mielestäni ihan oma, tunnistettava soundinsa. Vermes taipuu hyvin kaikenlaiseen perinteiseen/ roots-meininkiin; kantriin, bluesiin, souliin, rokkiin, vanhan liiton hardrokkiin ja heviinkin jne. Mihinkään mörkömetalliin siitä ei kuitenkaan ole.

50w ja 2x12" kaiuttimet takaavat sen että möykkää riittää bänditouhuihin puhtailla soundeillakin. Lisäksi vahvistimessa on kaiutinsimuloitu linjaulostulo, eli sen voi liittää suoraan mikseriin, jos tehot jostain syystä kuitenkin loppuvat kesken. Toisaalta toimivan mastervolumen ansiosta soundi on hyvä myös kerrostaloon sopivilla äänenpaineilla.

900e ei minusta ole paha hinta huolellisesti tehdylle, hyväsoundiselle ja kestävälle Made in U.S.A. täysputkivahvistimelle (Tosin ostin omani käytettynä melkoisesti halvemmalla - lucky me 8)). Lisäksi mukana tulee aimo annos "Mä olen oman tieni kulkija"-mojoa, kun piuhan päässä raikaakin jokin muu kuin iänikuinen Fenderi tai Marshall ;-D.

EDIT: Lisäarvioita vehkeestä löytyy ainakin tuolta:

http://reviews.harmony-central.com/ … Amp/product/Carvin/Bel+Air+212/10/1
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
Juice!
08.03.2009 21:13:12
noniin, täytyy varmaan ottaa ihan todelliseen harkintaan sitten tuon vahvistimen osto. :)
ReBeat
08.03.2009 21:33:04

Torillahan tollanen nyt olis... halvemmalla kuin 900€. Osta pois, jos et halua ostaa myöhemmin uutta ja heittää siinä rahaa kankkulan kaivoon.
Veepee
09.03.2009 10:07:22
Multa löytyy Bel Airin pikkuveli, Nomad 30 w. Puhdas kanava on todellakin upea. Toista vastaavaa vahvaria ei ole puhtailla soundeilla tullut vastaan. Säröpuoli on varsinkin kovemmilla säröillä aika tumma ja ääriasetuksissa mun mielestä käyttökelvoton. Itse käytän todella mietoja säröjä, tarvittaessa otan niitä lisää sitten pedaaleista. Bändikäyttöön tuo Bel Air riittää aivan varmasti, kun tuo Nomadikin on ihan tarpeeksi äänekäs.
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Jankku
09.03.2009 16:58:02
Itellä kans 50w Carvin Nomad ja Puhdaskanava on loistava ja särökanava OK, kunhan ei väännä SOAKia kakkosen yli ;)

Onkohan tuo Bel Air yhtään samanlainen saundeiltaan ku tuo Nomad?
Hell is where the heart is!
Åboensis
09.03.2009 17:27:02 (muokattu 09.03.2009 18:19:18)

Multa löytyy Bel Airin pikkuveli, Nomad 30 w. Puhdas kanava on todellakin upea. Toista vastaavaa vahvaria ei ole puhtailla soundeilla tullut vastaan. Säröpuoli on varsinkin kovemmilla säröillä aika tumma ja ääriasetuksissa mun mielestä käyttökelvoton. Itse käytän todella mietoja säröjä, tarvittaessa otan niitä lisää sitten pedaaleista.

Itellä kans 50w Carvin Nomad ja Puhdaskanava on loistava ja särökanava OK, kunhan ei väännä SOAKia kakkosen yli ;) Onkohan tuo Bel Air yhtään samanlainen saundeiltaan ku tuo Nomad?

Livenä en ole Nomadia koskaan kokeillut, mutta tsekkaamieni ääni- ja videoklippien perusteella sanoisin niiden olevien hyvinkin samansoundisia vahvistimia - käsittääkseni ainoa todellinen ero Nomadin ja Bel Airin välillä on kaiutinten määrässä (Nomadissa 1 x 12", Bel Airissa 2 x 12"), mikä tekee BA:sta hieman äänekkäämmän ja avoimemman kuuloisen (ja raskaamman roudattavan).

Tuosta särökanavasta; itse käytän SOAKia (gainia) yleensä n. kolmosella, joskus nostan neloselle - viimeistään sen jälkeen soundi menee valitettavasti turhan tummaksi ja puuroiseksi, varsinkin suuremmilla äänenpaineilla. Olen kuitenkin käyttänyt myös särökanavaa, koska otan särön nykyään mieluummin vahvistimesta kuin pedaalista - jotenkin siinä on minun korvaani enemmän voimaa... Toisaalta Bel Airin puhdas kanava ottaa pedaaleja vastaan todella mallikkaasti, joten särön voi halutessaan huoleti napata myös jostain purkista. Olen tosin harkinnut ns. Hasserl-modi(e)n tekemistä/ teettämistä vahvistimeeni, sen pitäisi kuulemma auttaa asiaa paljonkin... onko linjoilla joku, joka olisi sen Carviniinsa tuunannut? Kokemuksia? Vaikutukset soundiin?

Torillahan tollanen nyt olis... halvemmalla kuin 900€. Osta pois, jos et halua ostaa myöhemmin uutta ja heittää siinä rahaa kankkulan kaivoon.

Kullanarvoinen vihje - rahaa säästyy jo ostovaiheessa, eikä käytetyn vahvistimen jälleenmyyntiarvo romahda samalla tavalla kuin uuden.

Lisää juttua erityisesti Bel Airista ja mm. linkki noiden mainitsemieni modien tekemiseen: http://www.wizardsofaz.com/guitars/carvin.html
Veepee
10.03.2009 10:43:35 (muokattu 10.03.2009 10:44:50)
Åboensis: Olen tosin harkinnut ns. Hasserl-modi(e)n tekemistä/ teettämistä vahvistimeeni, sen pitäisi kuulemma auttaa asiaa paljonkin... onko linjoilla joku, joka olisi sen Carviniinsa tuunannut? Kokemuksia? Vaikutukset soundiin?

Minä teetin sen clipping diode -modin. Särökanava muuttui todella rajusti, särön määrä väheni huomattavasti ja eq:n asetuksia joutuu ruuvailemaan uusiksi. Soundista tuli kova, kulmikas ja nenäkäs. Miedoilla säröillä homma toimii, kuten myös ilman modausta.

Kanavasta ei silti saa modauksen jälkeen irti hyvänkuuloisia isoja säröjä vaan Soakin suuremmilla lukemilla soundi menee todella epäterveesti, fuzzmaisesti ruttuun. Käytettävyys tolla modilla on mun mielestä aika minimaalinen ja aion sen perua alkuperäiseksi kunhan joudan.

Parhaimmillaan säröpuoli toimii musta pienessä rosossa, pedaaleilla särökanavaa saa ajettua niin, että soundi ei tummene liikaa. Parhaimmillaan tässä toimii mun mielestä joku läpinäkyvä Tube Screamer, mulla Route 66 täyttää tämän paikan ihan täydellisesti.
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Åboensis
10.03.2009 18:49:51

Minä teetin sen clipping diode -modin. Särökanava muuttui todella rajusti, särön määrä väheni huomattavasti ja eq:n asetuksia joutuu ruuvailemaan uusiksi. Soundista tuli kova, kulmikas ja nenäkäs. Miedoilla säröillä homma toimii, kuten myös ilman modausta.

Kanavasta ei silti saa modauksen jälkeen irti hyvänkuuloisia isoja säröjä vaan Soakin suuremmilla lukemilla soundi menee todella epäterveesti, fuzzmaisesti ruttuun. Käytettävyys tolla modilla on mun mielestä aika minimaalinen ja aion sen perua alkuperäiseksi kunhan joudan.

Ok, kiitos. Mielenkiintoista. Onko jollakulla lisää/ muunlaisia kokemuksia? Noita hasselr-modeja (niitähän on muitakin kuin tuo clipping diode) kun on ulkomaisilla Carvin-sivustoilla pääsääntöisesti kehuttu, ja olisi mukava kuulla, mitä mieltä niistä ollaan suomalaisten Carvinistien (kai meitäkin muitakin on?) keskuudessa oltu.

Parhaimmillaan säröpuoli toimii musta pienessä rosossa, pedaaleilla särökanavaa saa ajettua niin, että soundi ei tummene liikaa. Parhaimmillaan tässä toimii mun mielestä joku läpinäkyvä Tube Screamer, mulla Route 66 täyttää tämän paikan ihan täydellisesti.

Juuri näin minäkin särökanavaa nykyään käytän: SOAK kolmosella (volume nelosella) tuottaa mukavan pikkuroson, jota sitten boostaan Bossin Bluesdriverilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)