Aihe: Millainen on tuplabasari ja tuplapedaali??
1 2
Carde
18.02.2004 18:37:44
Onko kummallekin basarille oma pedaali toinen vasemmalle ja toinen oikealle jalalle? Millä sitten haikkaa poljetaan? Vai voiko tuplapedaalilla polkea vain yhtä basaria? Selittäkää nyt alottelijalle!
Antti1997
18.02.2004 18:42:51
Saako aloittelija myös vastata? No hyvä. Itse olen ainakin käsittänyt niin, että tuplabasarilla tarkoitetaan sitä, että on kaksi bassorumpua ja molemmille oma sinkkupedaali. Tuplapedaali taas on semmoinen laitos, että siinä on molemmille jaloille oma pedaaliosa, ja vasemman jalan pedaali on yhdistetty tangolla siihen osaan, missä on oikean jalan pedaali, sekä nuijat molemmille pedaaleille. Monimutkaista, mutta totta... Tuplilla soitettaessa on aika hankala käyttää haitsun pedaalia, mutta voi kai sitä välillä polkasta. Mä pidän sitä aina melkeen kiinni. Jotkut ovat ratkaisseet ongelman niin, että on kaksi haikkaa, joista toinen auki ja toinen kiinni.

Kai. Mä mistään mitään tiedä.
Entäs MyPa?
Paas
18.02.2004 18:52:31
Saako aloittelija myös vastata? No hyvä. Itse olen ainakin käsittänyt niin, että tuplabasarilla tarkoitetaan sitä, että on kaksi bassorumpua ja molemmille oma sinkkupedaali. Tuplapedaali taas on semmoinen laitos, että siinä on molemmille jaloille oma pedaaliosa, ja vasemman jalan pedaali on yhdistetty tangolla siihen osaan, missä on oikean jalan pedaali, sekä nuijat molemmille pedaaleille. Monimutkaista, mutta totta... Tuplilla soitettaessa on aika hankala käyttää haitsun pedaalia, mutta voi kai sitä välillä polkasta. Mä pidän sitä aina melkeen kiinni. Jotkut ovat ratkaisseet ongelman niin, että on kaksi haikkaa, joista toinen auki ja toinen kiinni.

Kai. Mä mistään mitään tiedä.

Aikalailla noin, kyllä. Eli tuplapedaaleilla poljetaan sitä yhtä samaa basaria eli tuplapedaali korvaa tuplabasarit.
Takatukat kunniaan!
kattila
18.02.2004 23:46:46

Huusin että olen jumalaa!!
lkx
19.02.2004 01:02:32

Mun profiilista löytyy omakuvasta mun setuppi tuplapedaalilla. Tuossahan tuo tulikin selitettyä suht selkeesti ylempänä...

Haitsua poljen itse vasemmalla jalalla. Käytännössä vasen jalka siis vuorottelee bassarin pedaalilla ja hihatilla. Oma haitsuni on melko isollakin raolla, jolloin esim. "tukutuku"-helikopterikompissa se soi isosti, eikä vaan sihise.
There is no spoon...
puppets
19.02.2004 17:48:23
kannattaa ostaa iron gobran tupla pedaali
Paas
19.02.2004 21:31:00
kannattaa ostaa iron gobran tupla pedaali

Off-topic: Kenties, mutta voin taata että eivät todellakaan ole parhaat mahdolliset(oma mielipide=pitävä fakta). :)
Takatukat kunniaan!
puppets
19.02.2004 21:59:56
Off-topic: Kenties, mutta voin taata että eivät todellakaan ole parhaat mahdolliset(oma mielipide=pitävä fakta). :)

ei olekkaan mutta on silti hävät.
lkx
19.02.2004 22:01:52

"Makuasia", sano Musti kun muniaan nuoli...

Mulla on semmonen tunne, ettei tartte kokeilla IC:n jälkeen mitään muita. Ei se ehkä ekaks tuplaks o kannattava, kun maksaa niin perkeleesti. Mulla oli aikasemmin joku Taman edullisempi malli HP20TW tms, kyllä toi IC mulle riittää loppuun asti. Näin tämän näkisin.
There is no spoon...
Paas
19.02.2004 22:13:38

Mulla on semmonen tunne, ettei tartte kokeilla IC:n jälkeen mitään muita. Ei se ehkä ekaks tuplaks o kannattava, kun maksaa niin perkeleesti. Mulla oli aikasemmin joku Taman edullisempi malli HP20TW tms, kyllä toi IC mulle riittää loppuun asti. Näin tämän näkisin.

Kyllähän niillä polkee, ei siinä mitään. Itselläni on iron cobrat mutta ostin tässä vähän aikaa sitten dw:n 9000 sarjan tuplat ja ovat mielestäni paljon paremmat. Vasemmassa polkimessa on tasan tarkkaan sama tuntuma(niin samanlainen kuin tuplissa olla voi) kuin main spedussa. Näin ei oikein tunnu olevan cobrissa vaikka kuinka yrittää säätää.
Takatukat kunniaan!
kattila
19.02.2004 22:18:58

Mä kyllä oon ihan cobrien puolella. Ette usko mikä ihanuus oli soittaa uusilla coobrilla noiden vanhojen jälkeen (pari viestiä ylöspäin kuva) ;)
Huusin että olen jumalaa!!
lkx
19.02.2004 22:20:52

Vasemmassa polkimessa on tasan tarkkaan sama tuntuma(niin samanlainen kuin tuplissa olla voi) kuin main spedussa. Näin ei oikein tunnu olevan cobrissa vaikka kuinka yrittää säätää.

Se on sitä huonompaa hiihtokenkää. Kyllä mulla vaan on sama fiiwis molemmille jaloille.
There is no spoon...
Kulkunen
20.02.2004 23:37:51
Millä sitten haikkaa poljetaan?

Pakko sanoa tähän väliin jotain ihan vain sekoittaakseni...

Nykyisin on kyllä sitten myös yhden jalan tuplapedaaleita (Duallist ja Sonorin Twin Step (??)). Nämä siis vapauttavat vasemman jalan haikalle. Sonor on kehittänyt myös triplapedaalin, jossa on normaaliin tuplapedaaliin yhdistetty myös kolmas iskuri, joka toimii samalla tavalla kuin Twin Step (iskuri lyö kantapäällä polkaistaessa). Hulluja nuo saksalaiset.
The downward spiral never ends.
Mikko A
21.02.2004 00:19:19
Triplapedaali... Huh huh...
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
onde
21.02.2004 03:20:36
Onko kummallekin basarille oma pedaali toinen vasemmalle ja toinen oikealle jalalle? Millä sitten haikkaa poljetaan? Vai voiko tuplapedaalilla polkea vain yhtä basaria? Selittäkää nyt alottelijalle!

No tonhan voi käsittää sitenkin, että on kaks basaria peräkkäin niin ku Alex Van Halenilla ja ne oli tuplana eli sillähän oli quattro setti? En tiedä oliko Alexilla neljä poljinta?
Miekkonen
21.02.2004 09:52:07
Sonorilla on semmoinen sinkkutuplapedaali et yhessä polkimessa on kaks nuijaa ja se poljin on jaettu kahtia.

Eli toinen nuija liikkuu kun poljet kantapäällä ja toinen liikkuu kun poljet varpailla.
T Mustonen
21.02.2004 23:19:53
No tonhan voi käsittää sitenkin, että on kaks basaria peräkkäin niin ku Alex Van Halenilla ja ne oli tuplana eli sillähän oli quattro setti? En tiedä oliko Alexilla neljä poljinta?

Tämmösen tyylistäkö meinaat? http://www.wingsofdarkness.net/pastpics/25.jpg

Hö, no perkele.
Huumori on vakava asia.
dictatorsh*t
22.02.2004 10:31:49 (muokattu 22.02.2004 10:33:27)
http://www.wingsofdarkness.net/pastpics/25.jpg

Komea pehko tuolla kaverilla.

E: Miten se sitten toimii kun siinä on kaksi basaria peräkkäin? Miten niitä poletaan? Miksi niitä basareita on neljä? Onko sillä neljä pedaalia? ?????
Sjutton!!
MoonDog
22.02.2004 14:53:32
Nuo uloimmaiset basarit toimiva woofereina. Eli käsittääkseni tekevät basarisoundeista muhkeammat. Niitä ei poljeta erikseen mitenkään vaan ne reagoivat edessään olevien basareiden polkaisuihin.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)