Aihe: Ovation
1
PappaSF
10.03.2009 20:57:33
6järvi: Nyt rupes tuntuun että pitäs joku budjettiluokan akkari hommata. Tuommonen hyppäs silmille thomanilla:

http://www.thomann.de/fi/ovation_cc24koa_celebrity_cc.htm

Mitäs mieltä tuosta ollaan, kelpaako mihinkään vai onko täyttä skeidaa ?

Oiskohan tuollainen Ovation ollu Itiksen MusaFasulla. Eikös tuossa ole sellainen joku "muovinen kaikukoppa"

Se mitä ite kokeilin ei kyllä tyydyttäny soundillisesti ja kaula oli hirveellä mutkalla eli se oli ns. susikappale (Myyjäkin totesi että lähettää takasin valmistajalle).

Tuo oma kokemukseni ei kyll varmaan kerro paljoakaan sinänsä koska kokeilemani kitara oli siis "susikappale" joka suhteessa ja ainoa Ovation mitä olen yleensä kokeillut.

Toivottavasti joku osaa kertoa tuosta enempi ja paremman kokemuksen perusteella.
kimurantti1
11.03.2009 00:26:09
Musta Ovationit ovat ns. "akustisia kitaroita sähkökitaristeille". Jos haluat nimenomaan akustisen kitaran soundin, niin kannattaa ostaa ihan oikea akustinen, koska siihen eivät Ovationit pysty. Jos taas haluat akustisen tapaisen soundin suurinpiirtein sähkökitaran tatsilla, niin Ovationit puolustavat paikkaansa. Ovationit on myös aika pirullisia soittaa istualteen. Kopan takaosa on pyöreä, ja kitara luisuu ainakin minulla väkisinkin sylissä lappeelleen. Hihnalla asia tietysti korjaantuu.

Tarvitsetko välttämättä mikkiä vai tuleeko kitara vain akustiseen soittoon? Jos et tarvitse mikkiä, niin silloin varsinkin suosittelen katselemaan jotain muuta kitaraa. Noin 350 eurolla saa jo ihan kelvollisen kokopuukantisen kitaran. Mikitetyn kanssa on vähän niin ja näin, koska iso osa kitaran hinnasta muodostuu mikkisysteemistä, ja halvempien kitaroiden mikkisysteemit on mielestäni poikkeuksetta aika kehnoja.
tuomittu
11.03.2009 02:21:23
Se mitä ite kokeilin ei kyllä tyydyttäny soundillisesti ja kaula oli hirveellä mutkalla eli se oli ns. susikappale (Myyjäkin totesi että lähettää takasin valmistajalle).

Kaverilla on tuollane Ovation ja siinäkin meni kaula mutkalle. Hmmm... Murhaaja on tarjoilija!
Sen näkkee naamasta, jos on ihan vitun ruma.
6järvi
11.03.2009 14:01:56
Mikki ei oo pakollinen, joten taidan katsoa hiukan erilaista akustista. Kiitos neuvoista kuitenkin. :)
route31
12.03.2009 15:34:23
On hyvä muistaa, että käytte keskustelua Korean Ovationista.
Itselläni aito Jenkki vuodelta -94 ja kaula ja koko kitara pysynyt kuosissaan koko tämän ajan.
kimurantti1
12.03.2009 21:13:35
route31: On hyvä muistaa, että käytte keskustelua Korean Ovationista.
Itselläni aito Jenkki vuodelta -94 ja kaula ja koko kitara pysynyt kuosissaan koko tämän ajan.

Jep. Jenkki Ovationit on musta hyviä kitaroita, kahta olen itse päässyt käpälöimään. Mutta perinteiseltä teräskieliseltä akustiselta ne eivät kuulosta. Ne ovat aivan oma juttunsa, hyvä sellainen, muttei ainakaan mun mielestäni korvike tavan teräskieliselle.
tuomittu
12.03.2009 22:25:33 (muokattu 12.03.2009 22:26:16)
route31: On hyvä muistaa, että käytte keskustelua Korean Ovationista.

Jaa, en tosiaan edes katsonut mikä ja millaane Ovation siellä linkin takana on, kun sanoin, että kaverin kepistä kaula vääntyi. Huonosti ja hämäävästi kirjoitin. Enkä kyllä muuten tiedä onko se kaverin kepukka jenkkilääne vai korealaane.
Sen näkkee naamasta, jos on ihan vitun ruma.
Antti90
31.03.2009 13:10:17

Custom Balladeer on aika hyvä kitara :)
Perintöä odotellessa.....
No pasa nada.
Antti90
31.03.2009 13:13:43

Ovationit on myös aika pirullisia soittaa istualteen. Kopan takaosa on pyöreä, ja kitara luisuu ainakin minulla väkisinkin sylissä lappeelleen. Hihnalla asia tietysti korjaantuu.

Täytyy olla oikea taktiikka sen asennon kanssa! Kyllä sen saa pysymää sylissä varsin kivasti.
No pasa nada.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)