samantien 09.03.2009 15:40:43 | |
---|
Mikael: Toi nyt riippuu niin paljon tilanteesta ja musasta. Kyl mä äänitän tosi monellekin raidalle esimerkiksi jos vaikka tiedän että homma tulee johonkin levylle jota en ite miksaa, tuota tai muutenkaan tee eteenpäin - silloin on ihan kiva antaa muille mahdollisuus päättää millaista soundia halutaan ja äänittää siten enemmänkin yleispätevää soundia ja sen verran raitoja että siinä on mahdollisuuksia. Kaikkea äänitettyä ei oo pakko käyttää ja aina niitä saa pois, mut lisempää on vaikeampi hoitaa jälkikäteen. no tuohan on ihan selvä juttu :) itsehän en äänitä kuin itseäni, joten tiedän kyllä mitä haluan ja mikä riittää. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
Mikael 09.03.2009 15:43:01 (muokattu 09.03.2009 15:43:17) | |
---|
samantien: no tuohan on ihan selvä juttu :) itsehän en äänitä kuin itseäni, joten tiedän kyllä mitä haluan ja mikä riittää. Jep! Turhaa niitä on enempää äänitellä kun tietää tarvitsevansa. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
samantien 09.03.2009 15:43:53 | |
---|
Mikael: Jep! Turhaa niitä on enempää äänitellä kun tietää tarvitsevansa. ei saa mennä liialliseksi hifistelyksi! ei se ole kuin musiikkia. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
JoKo 09.03.2009 16:07:06 | |
---|
huonokuntoisen mankan soundi nyt ei ole kovin tavoiteltava. Yllättävän usein tulee kyllä laitettua joitain raitoja täysin huojuvien mankkojen läpi 7 ipsillä, c-kasettikin on välillä tosi jees. Joo, tietysti kannattaa eka hommata yksi laadukas, sen jälkeen voi hommata halutessaan efektikoneita kirppareilta. Nykyään tietokoneaikana kun on mahdollisuus valita kuinka puhdasta ja hifiä ääntä tahtoo. Kari Chydenius, voin laittaa numeron sulle jos tarviit. Vaikuttaako mies pääkaupunkiseudulla? Voitko laittaa mullekin, olis tarvetta... |
studiokekkonen 09.03.2009 17:21:48 | |
---|
JoKo: Yllättävän usein tulee kyllä laitettua joitain raitoja täysin huojuvien mankkojen läpi 7 ipsillä, c-kasettikin on välillä tosi jees. Joo, tietysti kannattaa eka hommata yksi laadukas, sen jälkeen voi hommata halutessaan efektikoneita kirppareilta. Nykyään tietokoneaikana kun on mahdollisuus valita kuinka puhdasta ja hifiä ääntä tahtoo.
Vaikuttaako mies pääkaupunkiseudulla? Voitko laittaa mullekin, olis tarvetta... Laitoin viestiä. Ja joo, pk-seudulla. |
ejhfi 09.03.2009 17:37:23 (muokattu 10.03.2009 07:23:21) | |
---|
samantien: tuo on muuten kumma juttu! mulla oli aikoinaan juurikin samainen fostex R8. diggasin pirusti, eikä koskaan tullut tilannetta, jossa 8 raitaa ei olisi ollut riittävästi. ei enää onnistuis niin vähällä raitamäärällä. Niin, kyllähän rummutkin mikitettiin ihan samalla tavalla kuin nykyään, kitaroita otettiin useammalla mikillä jne. mutta käytäntö oli se, että pöydässä summattiin kanavia ryhmiin. Ihan tyypillinen setup oli rummut L & R, basari, basso, pari raitaa kitaralle ja pari laululle. Työtä vain oli enemmän ja kärsivällisyyttä vaadittiin, koska esim. rumpujen soundcheckiä saatettiin tehdä yksi kokonainen ilta, ellei jopa päiväkin; äänitystä, kuuntelua, korjailua jne. Nykyään riittää kun katsoo vain että sisääntuleva signaali on suurin piirtein tasoiltaan kohdillaan ja ei muuta kuin narulle, mikä tarkoittaa, että rumpujenkin soundcheckin tekee parissa minuutissa. Ennen oli laivatkin laivanrakennusainetta ... En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Groovi 10.03.2009 09:37:29 | |
---|
hulio: Nykyään on nauhantoimituksessakin ongelmia kun ainoa valmistaja (RMG) joka sitä tällä hetkellä tekee tuottaa aika vaihtelevanlaatuista, parhaimmillaankin melko huonolaatuista nauhaa. Ei sitten kannata käyttää jotain ikivanhaa kaapin pohjalta löytynyttä nauhaa, eikä ostaa Thomannilta - niiltä ostettujen, varastossa vuosia pilaantuneiden RMG-nauhojen kanssa on ollut kaikilla suuria ongelmia. Nimimerkillä kokemusta on. Tästä herääkin kysymys, että mistä tuota 1/4" nauhaa kannattaa ostaa 10,5" keloissa? Onko Suomessa joku ns. luotettava taho? Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä. |
studiokekkonen 10.03.2009 11:59:09 | |
---|
Groovi: Tästä herääkin kysymys, että mistä tuota 1/4" nauhaa kannattaa ostaa 10,5" keloissa? Onko Suomessa joku ns. luotettava taho? Mä ostan nykyään sellaisesta vähän oudosta, mutta leppoisasta kaupasta Orivedellä kuin KT Honkava ( http://www.kt-honkava.fi/). Ne myy mun nähdäkseni vähän sitä sun tätä (ATK-sälää, nauhaa ja Minikeittiöitä???), mutta ne tilaa tota RMG:tä tehtaalta tarpeen mukaan, joten se ei näivety ja pilaannu varastossa. Erikoisuutena niiden paketeissa tulee joskus mukana kaupantekijäisiksi suklaata (???), mikä on kans hiukan kummallista, mutta oikein mukavaa. Sitä ei kannata laittaa äänipäihin. Tuttu oli yhteydessä RMG:n tehtaaseen ja ne suositteli että AINA kannattaa ostaa paikalliselta jälleenmyyjältä, ei suurista nettikaupoista jotka ostavat valtavia eriä - ja Thomannin tapaan ilmeisesti myös jämäeriä, kuten mäkin sain kokea. Ei se RMG-nauha kyllä kovin hyvää ole, mutta toi on paras ratkaisu mitä mä oon keksinyt, kun Thomannilla myytävä (sama) nauha on niin toivottoman surkeaa. Siihen asti kun Quantegy ( http://www.quantegy-online.com/index.html) saa nauhatuotantonsa jälleen pyörimään, toi taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. |
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä. |
studiokekkonen 10.03.2009 14:58:55 | |
---|
Groovi: Jos tuo RMG on ihan skeidaa, mites tämä amerikkalainen valmistaja? http://www.atrtape.com/ Onko kellään tietoa? Hmm. Tutulta kalskahtaa toi nimi, mutta en oo koskaan käyttänyt tuota. Tota joutuisi tilaamaan näköjään Englannista tai Hollannista. |
Groovi 10.03.2009 15:51:08 | |
---|
Harmi kun jollain olisi vähän käytännön kokemusta ko. nauhasta, tuo voisi olla kohtalaisen laadukastakin. Ainakin tekniset tiedot näyttävät asiallisilta. Ja eihän tuo ulkomailta tilaaminen työlästä ole, tosin tässä tapauksessa tilaisin itse tavaran suoraan jenkeistä. Voisi olla mahdollista saada useamman kelan ostoon alennusta ja nauha tulisi suoraan tehtaan omasta varastosta (ei olisi ainakaan vanhaa varastoa). Todennäköisesti toimitusaikakin olisi nopeampi jenkeistä kuin esim. UK:sta. Alvit ja tullit jos napsahtaa kohdalle, niin hinta ehkä jäisi vähän kalliimmaksi usasta tilattaessa. Löytyykö vapaaehtoisia koekaniineja? =) Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä. |
studiokekkonen 10.03.2009 16:51:32 | |
---|
Groovi: Harmi kun jollain olisi vähän käytännön kokemusta ko. nauhasta, tuo voisi olla kohtalaisen laadukastakin. Ainakin tekniset tiedot näyttävät asiallisilta. Ja eihän tuo ulkomailta tilaaminen työlästä ole, tosin tässä tapauksessa tilaisin itse tavaran suoraan jenkeistä. Voisi olla mahdollista saada useamman kelan ostoon alennusta ja nauha tulisi suoraan tehtaan omasta varastosta (ei olisi ainakaan vanhaa varastoa). Todennäköisesti toimitusaikakin olisi nopeampi jenkeistä kuin esim. UK:sta. Alvit ja tullit jos napsahtaa kohdalle, niin hinta ehkä jäisi vähän kalliimmaksi usasta tilattaessa. Löytyykö vapaaehtoisia koekaniineja? =) Just ehdin ostaa nauhaa vähäksi aikaa, mutta täytyy ottaa haltuun ens kerralla. |
keskiorv 13.03.2009 21:51:06 | |
---|
JoKo: Mulla on sellainen Otarin 5050mkIII 1/2-tuuman kasiraituri. Kyllä mä tykkään, toiminut 10v sitten viime huollon, nyt kyllä pitäisi viedä taas ennenkuin sillä kehtaa äänittää... Mulla on kans tollanen. Tykkään kovasti! Mitenhän noita on markkinoilla... pitää tutkia. Ehkä sun vaan pitää myydä se mulle. Ostin omani Ruotsista Vendolin -ilmoituksen perusteella. Ruottissa noita liikkuu melko kivasti, ja vielä kohtuullisilla hinnoilla. Ai nih: en myy. |
Mikael 14.03.2009 11:00:47 (muokattu 14.03.2009 11:01:16) | |
---|
keskiorv: Ai nih: en myy. Niinhän sä nyt luulet... Noh, mulla on vielä paljon tehtävää uuden tiskin ja masternauhurin ja työpöydän ja kuuntelun kanssa ennen kuin mikään uusi laite on ajankohtainen. Tietsikkakin pitäis päivittää nyt kun uudet Mac Pro:t tulivat myyntiin... ja UAD-2 ja kaikki softat. Hämmentävä tilanne kun melkeen pari vuotta on menny kama- ja työtapapoliittisesti aika rauhassa, niin nyt sit yht'äkkiä pukkaa aika moni asia kertaheitolla päälle. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
LaKe 15.03.2009 16:02:50 (muokattu 15.03.2009 16:37:52) | |
---|
Mulla saattaisi olla myynnissä Fostex B-16 1/2" kelamankkari ja 4030/4035 ohjain- ja synkkalaite... Ylimääräisenä olisi myös Fostex reverb unit 3180 - jousikaiku ja Roland SIP-301 bassoetuaste. Kaikki huollettuja ja toimivia. Hintaa en oikein osaa määritellä, paljonkos noista kehtaisi pyytää? Myös tarjouksia otetaan vastaan. Edit: Ainiin, mankkarista on puolet ledimittareista eri-asteisesti pimeinä. Love the feel. |
UncleZ 09.04.2009 15:53:04 | |
---|
LaKe: Mulla saattaisi olla myynnissä Fostex B-16 1/2" kelamankkari :-0 No mikset heti sanonut! Mulla on täs ollut semmoinen ongelma, että mulla on 16tr kiekko joka on tehty tuommoisella Fostexilla ja musa pitäis saada sieltä ulos, jotta voin miksata uudelleen joko Logic tai ProTools koneilla. Kyseessä ei ole mikään julkaistu levy vaan demoja 80-luvulta. Onnistuisko tuommoinen dumppaus operaatio? |
jjsound 20.04.2014 22:17:52 | |
---|
Tiedän, on vanha aihe ja vanha on nauhurikin, mutta missähän Revox PR 99 kannattaa huollattaa? Toinen mittari rikki ja muutenkin säädöt voisi kalibroida. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
Kalmo 20.04.2014 23:34:23 | |
---|
jjsound: Tiedän, on vanha aihe ja vanha on nauhurikin, mutta missähän Revox PR 99 kannattaa huollattaa? Toinen mittari rikki ja muutenkin säädöt voisi kalibroida. Eikös nyt noin tarkkarajaiseen kysymykseen kannata laittaa oma posti eikä herättää viisi vuotta vanhaa? Funtsaa nyt sekunti edes. Jos kysymyksen otsikko on "Missä Revox PR 99:n huolto?" eikä joku "kelanauhureiden filosofiaa", niin kummasta saat todennäköisemmin nopean vinkin Revoxin huollosta?? :o) Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Ambitus 21.04.2014 08:16:36 | |
---|
jjsound: Tiedän, on vanha aihe ja vanha on nauhurikin, mutta missähän Revox PR 99 kannattaa huollattaa? Toinen mittari rikki ja muutenkin säädöt voisi kalibroida. Pääkaupunkiseudulla Paavo Kurkela, paavo(at)5by5.fi |
jjsound 21.04.2014 12:04:07 | |
---|
Ambitus: Pääkaupunkiseudulla Paavo Kurkela, paavo(at)5by5.fi Kiitos vinkistä. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |