Aihe: Huuliharppua ostamassa
1
Eki C
12.03.2009 16:05:16
Lorenzo: Päiviä.

Olisko jollakulla kokemuksia tai osaisitteko neuvoa jotaki muuta merkkiä/mallia?

Olen jo jonkin aikaa soitellut Lee Oskareilla. Tosin niitä ei oikein Suomesta taida löytyä, Thomannilta sen sijaan ostelen.
Hyvä kestävä harppu ( ovat minulla kestäneet kauemmin kuin Hohnerin Blues harput). Eikä tuossa soundissakaan mitään moittimista ainakaan Hohnereihin verrattuna.
Roku
15.03.2009 06:16:07
Eki C: Olen jo jonkin aikaa soitellut Lee Oskareilla. Tosin niitä ei oikein Suomesta taida löytyä, Thomannilta sen sijaan ostelen.
Hyvä kestävä harppu ( ovat minulla kestäneet kauemmin kuin Hohnerin Blues harput). Eikä tuossa soundissakaan mitään moittimista ainakaan Hohnereihin verrattuna.

Saa Oskareita ainaki Noitarumpu,verkkokaupast .Lee Oskarit ovat kevyitä ja peltisen oloisia mutta hyvät äänet ja kevyt soittaa vs Hohnerit
Teijo K.
15.03.2009 22:59:05

Roku: Saa Oskareita ainaki Noitarumpu,verkkokaupast .Lee Oskarit ovat kevyitä ja peltisen oloisia mutta hyvät äänet ja kevyt soittaa vs Hohnerit

C, Dm ja Am. Vähän on huono valikoima.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
elais
20.03.2009 21:37:59
Hohnerin Marine Band ja ProHarp houkuttelee tällä hetkellä eniten. Special 20 ja Blue Harp on tullu kans vastaan. Tuosta ProHarpista oon lueskellu että olis muita ilmatiiviimpi ja että bendaukset olis helpompia. Olisko jollakulla kokemuksia tai osaisitteko neuvoa jotaki muuta merkkiä/mallia?

Itse hankin Marine Bandin ensimmäiseksi huuliharpukseni ja sen jälkeen Blues Harpin. Blues Harp miellyttää huomattavasti enemmän, ei oo tullu Marine Bandia paljon soiteltua sen jälkeen. Marine Band Pro on käsittääkseni paljon parempi kuin normi-MB, mutta siitä minulla ei ole kokemuksia. Pro Harppia olen kaverin luona kokeillut, en tiedä mikä asteikko siinä oli, mutta ihan sama miten sitä soitti, se kuulosti aina hyvältä. Taisi olla jopa mukavampi soittaa kuin Blues Harp. Siinä taisi olla joku normaalista poikkeava vire, ehkä joku molli? En ole tarkemmin Pro Harppeihin perehtynyt, en tiedä.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Amos M
27.03.2009 13:10:17
Oma suositukseni on kanssa noihin Hohnerin MS-sarjan harppuihin, joita blues ja pro harp ovat. Noissa on oman kokemukseni mukaan varsin tasainen laatu. Soitettavuus on kanssa ihan kohdallaan.

Ekan halpisharpun jälkeen investoisin juurikin näihin.

Treeni-intoa...
Huuliharputtelua vuodesta 1993...
Caligari
27.03.2009 17:47:08
Ensimmäinen harppuni oli Hohnerin Special 20, sillä tuli homma tutuksi hyvin. Sen jälkeen olen ostellut ja testaillut vaikka mitä: Marine Bandia, Meisterklassea, Blues Harpia, Lee Oskaria, Heringiä, Seydeliä ym. ym. Kaikki nämä soveltuvat mielestäni aloittelijalle ja edistyneellekin jos pääintressit ovat perusblues ja folk. Malli on tässä tapauksessa lähinnä makukysymys.

Kun itse rupesin edistymään, soittamaan nopeasti ja käyttämään overbendejä huomasin kuitenkin, etten voi tyytyä mihin tahansa harppuun. Jotkut vaan reagoivat paremmin, antavat overbendit helpommin ja kuulostavatkin paremmilta.

Marine Bandin puurunko lohkeilee ajan mittaan. Seydelit ovat hyviä, mutta pysyvät kokemukseni perusteella aika huonosti vireessä. Lee Oskarin ääni on mielestäni omituinen, eivätkä overbendit onnistu niin helposti. Meisterklassen ongelma on overbendien vinkuminen, minkä olen ratkaissut mehiläisvahalla.

Golden Melody ei ole kovin ilmatiivis, mutta siihen olen kuitenkin päätynyt. Overbend-ominaisuudet ovat todella hyvät, vire ja sointi on upea. Sopii erityisen hyvin soolosoittoon. Ilmatiiviyttä olen parantanut kustomoiduilla puisella rungoilla.

Mutta ei kai sitä kukaan voi tietää, ennen kuin on kokeillut useampaa mallia ja löytänyt sieltä omansa. Eri malleilla soitteleminen opettaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)