Aihe: Vaihtoa harkitsemassa.
1 2
mack the knife
03.03.2009 15:01:15
Rolandin VK:ssa on kanssa.
COVS n:o 1.
A100
03.03.2009 15:18:41
mack the knife: Rolandin VK:ssa on kanssa.
Vk-7:ssa ei.
jyrkkä ehkä.
mack the knife
03.03.2009 15:31:53
A100: Vk-7:ssa ei.

No, tuli laitettua ylimalkaisesti. Kasissa on.
COVS n:o 1.
Wersihullu
09.03.2009 17:33:10
En tiedä talonrakentamisesta hevonp...aa mutta niin sanottiin ettei mitään kovin raskasta saa viedä.Kaikki on tehty mitä kestävyyden hyväksi voi tehdä.En mä sinne yläkertaan mitään kirjapainoa aiokaan rakentaa ja sen minkä saan portaita myöden viedyksi varmaan kestääkin.Sitten vielä, onko kukaan tehnyt oman aidon hammondinsa ja tämän c1:n kesken vertailutestiä esim laittamalla samat ääniasetukset aidoista drawbareista ja clavian näpyttimistä ja verrannut niiden aitoutta toisiinsa nk.identtisenä ja tarkoitan tällä sitä että sokkokuunteluna jollain
että arvaako kummalla soitetaan kulloinkin ja perustelu sille mikä ero ja kumman
hyväksi. Vaikka you tubessa onkin tehty moinen testi ja suppeana mutta vähän laajemmin ja kokonainen biisi vaikka lyhytkin että voi kunnolla kuunnella.

Mainoksissa kyllä puhutaan paljonkin vaikka mistä yksityiskohdista kuten äänipyörien äänistä,ylikuulumisista ja ties mistä mutta kuinka moni osaa sanoa miltä se todellisuudessa kuullostaa.Vaikka se heppu vertaakin you tubessa yksittäisiä ääniä vetämällä hanoja mutta kun aletaankin soittamaan pidempää sessiota missä ne erot näkyy tai kuuluu voi tulla pettymys.Mulle sanoi kauan hammondia myynyt henkilö että täytyy olla eroa kahden tonnin ja kymppitonnin aidon välillä olkoonpa kuinka klooni tahansa.Tietääkö kuka paljonko aito puulepalla varustettu b3 käytettynä tänään maksaa eikä tarvii oman hintaa kertoa
vaan suuruusluokan +/- 2t öiröä (kuntoisuusvara).
A100
09.03.2009 18:19:08
Kun klooni on tarpeeksi hyvä, niin sen vertaaminen oikeaan ei ole enää mielestäni järkevää.
Pidän ja nautin soittamisesta sekä oikean (tarkoittaen että se on konsoliurku) että C1 -kloonin kanssa. Ovat ne toki erilaisia, mutta itseäni toistaen (like a broken record), niin ovat konsolitkin tai spinetit keskenään.

Soundin etsimisen sijaan voin nyt keskittyä harjoittelemiseen ja soittamiseen. Pitää vaan löytää se oikea itselle.
jyrkkä ehkä.
BaariMikko
09.03.2009 18:47:29

Tässä yksi C1:n ja B3:n vertailu:

http://www.youtube.com/watch?v=lAqjAcSvxzE
http://maihinnousu.net/tellus
maza
09.03.2009 19:05:11

Taisin tuossa aiemmin jo mainitakin että oleellisin ero C1:n ja mun Hammond C-3:n (sama ku B-3 mutta eri kuorissa) tulee tuon Hammondin ikääntyneistä konkista, jotka tekevät tuosta Hammondista aika tummasoundisen.

Jokainen Hammond on yksilö - en epäile, etteikö tasan C1:n soundinen yksilö löytyisi jostain. Väitän, että tältä palstalta kukaan ei erota C1:n ja oikean Hammondin eroa, jos niitä soitetaan saman Leslien läpi.

B-3 ja 122 maksaa helposti yli kybätonnin, mutta torilla oli justiinsa A-100 ja 251 5500 eurolla. Jos ei siis välttämättä halua sitä B-mallin kabinettia, niin reippaasti halvemmallakin pääsee. Mun C-3 ja 22H -kombo maksoi pari vuotta sitten Jenkeistä tuotuna tulleineen ja veroineen n. 4000 euroa, josta yhdistelmän ostohintaa oli 1700 dollaria.
A100
09.03.2009 19:15:18
maza: Jokainen Hammond on yksilö - en epäile, etteikö tasan C1:n soundinen yksilö löytyisi jostain. Väitän, että tältä palstalta kukaan ei erota C1:n ja oikean Hammondin eroa, jos niitä soitetaan saman Leslien läpi.

Olen samaa mieltä ja komppaan Mazaa tässä, mutta väitän myös että kohta joku väittää muuta :D
jyrkkä ehkä.
Wersihullu
09.03.2009 19:16:28
Minuakin voisi auttaa se että miten kriteriot kloonin riittävyyden sillä se tieto on hyvä apu päätöksen teossa ostoa harkittaessa.Kuten aihealueenikin kertoo vaihtoa harkitsemassa niin olen kahden vaiheilla kyllä vai ei ja siksi yritän saada faktoja päätökseni tueksi olkoonpa ne sitten kyllä tai ei mutta ettei tarvitsisi katua jälkeenpäin.Saatuani tietää että spineteissä ja konsoliuruissakin on eroja vaikka olisivatkin samalla tavoin ja samoista osista rakennettuja vei ikäänkuin sokkelin talosta jonka varaan talo rakennetaan eli ei ole vertailukohtaa mihin ajattelemaani
hanketta vertaisin Jos pitää kokeilla ne n253miljoonaa variaatiota mitä drawbareilla voi tehdä menisi ikä ja terveys mutta onneksi niitä variaatioita ei ole laskettu polyfonian mukaan vaan yksi pykälä yhdestä hanasta ja muut kiinni on 1/253 milj. variaatiota. Pääsen vähän helpommalla.Lisäväriä saisi ajanmittaan puisevaksi käyvään siniaalto soundiin jos saisi isojen hammondien ja miksei wersienkin tyyliin että saisi niitä preset soundiäänenvärejä kuten on isoissa hammondeissa eli laipat.mm L100. se nyt ei ole mun ihanne mutta että ymmärrettäisiin mitä yritän sanoa.Paremmin ymmärrettäisiin jos sanon että hammond aurora classic,hammond elegante ja hammond concorde ja monen monet muut vastaavat kuten x sarjalaiset 66 ja 77 mm.Ideana olisi yrittää saada sellaiset lisä-äänensävyt vaikka jollain lisälaitteella midittämällä mutta nekin tulisi yksi kerrallaan eikä polyfonisesti kuten laipoilla saa kun kääntää mitkä haluaa alas.
Nämä kun lisätään drawbareihin saadaan kiva äänten lisäkirjo ja mikä vielä jos ei
halua muita sävyjä ei ole pakko laittaa päälle varmaan moni ottaa sateen pitkän ja kuivan hellejakson vaihteeksi vaikka hetkeksikin.Ei sen tarvitse muistuttaa viime "kesää".Mulla oli hetken wersit mutta yksi hoilaaja ne rikkoi p...kele.en olis tässä tilanteessa nyt.
Wersihullu
09.03.2009 19:44:26
MrShaft
10.03.2009 04:38:35 (muokattu 10.03.2009 05:09:08)
timoorg: - - Hommasin kyllä nyt tuon XK-3c/XLK-3 yhdistelmän - -

1) Kuinka helppoa tuon paketin erottaminen ja kasaaminen on. Eli, jos on osa keikoista sellaisia, jossa riittäisi vain yksi urkukoskettimisto, niin saako sen helposti erilleen.

2) Tästä seuraten, onko sulla eri transit caset, vai yksi case setupille?

3) Kuinka korkealla tuossa on painopiste, eli että millainen ständi. Meneekö tukevalla X-standillä, vai tarvitseeko alaosa tuekseen ympäri kiertävän metallikehikon? Yläosa painaa kuitenkin vajaan pari kymppiä ja alaosakin toistakymmentä.

4) Vois tuo painaa kyllä vielä vähän vähemmän :)

VERSIlle:

Yksi tapa miettiä tuota hommaa, on ajatella minkä aikakauden K.W.:tä meinaat soittaa. Alussahan sillä oli selkeästi Hammond meininki, sikäli että soundin vaihdot oli tehtävissä soiton ohessa ihan livenäkin drawbareilla ja harmonioilla. Sitten kun se siirtyi tuolle teatteriurku-osastolle, niin alkoi olla noita itseohjelmoituja patcheja. Sellaisia voi olla lennosta vaikeampi hoitaa perinteisellä Hammond-ajattelulla. Vaikka toisaalta, kyllähän sillä niin paljon oli sitä studio-päällesoittoa, että melkein jostain on pakko livenä tinkiä.

Henk.koht diggaan niistä ihan ekoista levyistä :) En edes löydä niitten albumien nimiä netistä tässä. Wunderlichin Tico Tico ihan uran alusta on todella mahtava, jostain 60-luvulta ehkä. Samoin ne mehukkaat balladien B-osat isoilla harmonioilla. Melodian ja rakenteen mestari :)

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
Bronks
10.03.2009 07:37:59 (muokattu 10.03.2009 07:38:20)

MrShaft: 1) Kuinka helppoa tuon paketin erottaminen ja kasaaminen on. Eli, jos on osa keikoista sellaisia, jossa riittäisi vain yksi urkukoskettimisto, niin saako sen helposti erilleen.

3) Kuinka korkealla tuossa on painopiste, eli että millainen ständi. Meneekö tukevalla X-standillä, vai tarvitseeko alaosa tuekseen ympäri kiertävän metallikehikon? Yläosa painaa kuitenkin vajaan pari kymppiä ja alaosakin toistakymmentä.

4) Vois tuo painaa kyllä vielä vähän vähemmän :)

1) Se nostetaan siitä ylös, naps, ja lasketaan siihen päälle, klonks. Midi- ja volapedaalipiuhat joutuu kytkemään (30 sek)

2) Kannattaa tod. olla erikseen.

3) Toimii kunnon tupla-X:llä.

4) Niin vois:)
Don't take me serious, I'm just playing.
Wersihullu
10.03.2009 11:20:53
Vähän uudempaa ja vanhaakin seassa mitä siihen k.w:hen tulee.Osa k.w:n levykappalesisällöstähän oli täytettä ja joku sellainen ns. hitti jolla koko levy yritettiin saada markkinoiduksi mutta mikä se sitten kulloinkin oli pitäisi katsoa kulloistakin levyä ja muistaa mitkä oli hittejä silloiseen aikaan.Tiputanssin muistan yhdestä jossa wersi helios oli kansikuvassa ja luki yhden miehen supersound.Aikaväliä en nyt muista tarkkaan mutta oisko ollut 80 luvun loppupuolta aika liki.Kyllä ne mun diggaamat biisit k.w:ltä sijoittuu -95saakka koska
wunderlich menehtyi lokakuussa 97 tuhoisaan sydänkohtaukseen luki historiikissa
joka osui silmiini jokin aika sitten.Oli järkytys sillä pidin suuresti hänen tyylistään
ja levyistään.Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt you tubessa on hänen soittoaan livenä muutamia.

http://www.youtube.com/watch?v=kso71EqLp4E&feature=relatedTässä minun entinen wersi jonkun äijän pilattavana.Tähän tulis hymiö jos tietäisin miten sen tähän saa.Videon wersi ei ole minun entinen vaan saman mallinen.Tossa menee hyvä hukkaan tasan tarkkaan.Tolla tasolla välttäis mun xk-2:nenkin.Pahaa tekee.

Jos saisin keksittyä miten sais siihen c1:een lisäsävyjä eli niitä preset tyyppisiä ostaisin sen c1:en niiden muistipaikkojen takia johon tallentaisin asetukset ja midit.
Samplena saattaisin saada wersiäkin tai sitten hammondia wunderlichin tyyliin.
Kuka tietää mitä mallia se em virtuoosi käytti hakisin kuvan siitä ja netistä varmaan
videonkin.Sellaiset taiteilijat ei mitään pikkumalleja katsele.c1 on varmaan hyvä keikkapeli jos ei ole varaa 5 donaa ja ylikin laittaa urkuun.
MrShaft
10.03.2009 12:55:53 (muokattu 10.03.2009 12:59:04)
Hmmm... Se Wunderlichin Hammond-kausi oli noin karkeasti 60-luvulla... :)

Ehkä sun kannattaisikin katsoa, jos saisit Saksasta käytettynä tuollaisen ison "Helios-Wersi Orgel" -härpättimen, jota W. käytti. Vuosien aikana eri malleja...

Ne on selkeästi uudempia kuin Hammondit, en tosin tiedä onko niiden yleinen kysyntä millainen. Voisit saada alkuperäisen pelin ehkäpä kohtuuhinnalla. Soundimaailma on niinkuin tiedät hyvin eri kuin Hammond-meiningeissä, eikä Nordi sen enempää muistuta tuota saksan-ihmettä. Onnea soittimen etsintöihin.

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
tonecab
10.03.2009 14:59:12
Muistuu mieleen kun kokeilin kerran sitä uutta New-Hammond B3-p:tä, ja sanoin myyjälle että ei tää mun mielestä ihan aidolle vedä vertoja, johon myyjä vastasi:
"Joo joo, mut mee kuunteleen viereisestä huoneesta!" Aika hyvä myyntipuhe!

B-3 ja 122 maksaa helposti yli kybätonnin, mutta torilla oli justiinsa A-100 ja 251 5500 eurolla. Jos ei siis välttämättä halua sitä B-mallin kabinettia, niin reippaasti halvemmallakin pääsee.

Se on mun, ja siinä muuten ei oo juurikaan niitä ikääntyneitä konkkia enää :-)

Mun C-3 ja 22H -kombo maksoi pari vuotta sitten Jenkeistä tuotuna tulleineen ja veroineen n. 4000 euroa, josta yhdistelmän ostohintaa oli 1700 dollaria.

Tos ei varmaan oo vielä hz-muuntajaa, 115/230v muuntajaa, leslie 2-nopeus konvertteria, leslie 50-hz rissoja, eikä duuni-aikaa mitä siihen on mennyt?
Et varmaan myy neljään donaan sitä, vai kuinka???????
Wersihullu
10.03.2009 19:56:06
Mulla on sellainen haalee muistikuva että katselin wunderlichin levyä tai niitä oli paremminkin kaksi ja piti valita ottiko hammondilla soitetun vai wersillä mutta musta näytti siinä hammondilla soitetun levyn kannessa komeilleen wersin kuva vaikka hammondia väitettiin olevan,olis pitänyt ostaa ne molemmat ja katsoa oikein että myytiinkö siinä hammondia wersin kuvalla vai oliko tosiaankin niin wersin näköinen malli.Olen ennenkin törmännyt vastaavaan "kusetukseen" kun oli niin wersin näköinen tyyli siinä urussa.

Ennen ton xk-2:n ostoa olinkin aikeissa hankkia wersit sieltä ja saturn malliset koska ne ovat muuten tekniikoiltaan lähes samat paitsi että saturn oli silloin konserttimalli kun helios taas ei ja saturnissa on kaksi kertaa 5:n oktaavin koskettimisto kun helioksessa vartin lyhyempi.Rytmikoneissakin on vuosimallieroja nappulamallistossa.Se saturn on mun silmään makeamman näköinen.Kun ne ovat niinkin vanhoja malleja on korjaajan saaminen sellaiseen onnenpeliä ja entä osat kun on yli 10 vuotta sen mallin valmistuksesta ei lakikaan vaadi osia pitämään.

Hellas toi wersiä maahan 90 luvun alkuun mutta lopettivat kun ihmisillä ei ollut varaa niitä ostaa sanottiin hellakselta.Siellä oli omaani ostaessa mahtava malli sellainen
täysjalkiollinen kahdella kaapilla,äänetkin sai kananlihalle ja olen hiton vaativa.

Kun yksi myyjän tuttu räppäs sieltä kirkkourun äänet mieleni teki mennä ryöstämään pankki ja ostaa ne urut pois sieltä.Sitä fiilistä ei voi sanoin kuvailla mikä silloin oli mutta se fiilis olis tullut kotiin 161.000markan hintaan ovh mutta hinnasta olis pudotettu jos olisin ostanut ne sieltä.Se että näin täällä poronmunanpurijoitten maassa sellaisen urun jota kuvittelis näkevänsä vaan isossa
maailmassa oli tunne ja hämmästys samaa luokkaa kun että se wersi olis ollut meillä kun menisin kotiin.Siinä olis kilauttanut ihan varmaan niin että sanko täyttyy.

Olenkin päättänyt jos veikkaus subventoisi mun wersin ostoa olisin jo saksassa mutta ovat tähän asti vain ilmoittaneet lauantaina että se wersi ei sovi ainakaan nyt heidän tulo ja menoarviokehykseen joten tyytyminen on vain levyihin.
timoorg
13.03.2009 00:40:44
Sorry MrShaft ; lueskelin vasta nyt tätä.

MrShaft: 1) Kuinka helppoa tuon paketin erottaminen ja kasaaminen on. Eli, jos on osa keikoista sellaisia, jossa riittäisi vain yksi urkukoskettimisto, niin saako sen helposti erilleen.

Se on helppoa.Ylämanuaali nostetaan alamanuaalin päälle ja siinä on metalliset
pyöristetyt ohjuritapit ja kumitulpat. Välipiuhoille on helppo reitti alamanuaalin pohjassa.

Hommasin ne erilliset laukut POWERSOUNDISTA ; kts www... Toimivat hyvin ja ovat
kevyet ( mutta ei tietysti transitcase:n luokkaa suojaus mielessä) eli edellyttävät kuljetuspaikan tarkkaa valintaa .

Minä olen käyttänyt Quiklok WS 550 standiä, on hyvä ja halpa. Se oma jalka on kyllä hävyttömän kallis. Samaa standiä käytän myös sähköpianolle, se on tosi yes.
En käyttäisi X-ständiä

4) Vois tuo painaa kyllä vielä vähän vähemmän :

Totta ,mutta erillisillä laukuilla ei paha.
hessu16
14.03.2009 16:22:17
Jos saisin keksittyä miten sais siihen c1:een lisäsävyjä eli niitä preset tyyppisiä ostaisin sen c1:en niiden muistipaikkojen takia johon tallentaisin asetukset ja midit.
Samplena saattaisin saada wersiäkin tai sitten hammondia wunderlichin tyyliin.
Kuka tietää mitä mallia se em virtuoosi käytti hakisin kuvan siitä ja netistä varmaan
videonkin.Sellaiset taiteilijat ei mitään pikkumalleja katsele.c1 on varmaan hyvä keikkapeli jos ei ole varaa 5 donaa ja ylikin laittaa urkuun.

Miksi et ostaisi Hammond XK-3C:tä, jossa loistavat soundit, verrattomat putkisäröt, erittäin monipuoliset MIDI toiminnot, 3 soundia päällekkäin (joiden balanssit säätyy kätevästi vauhdissakin suoraan kyseisen osan potikalla) oikeaan käteen+ pari vasempaan jne. Saat sen jokaisen yli sataan presettiin tallennetuksi jopa eri särötyypitkin, kun voit säätää putkien biasitkin erikseen, eli epälineaarisen särön, jne.
Tehtaanasetukset saat palautettua helposti ja voit tallentraa myös asetuksesi Compact Flash muistiin (asema vakiona) jne.
Maahantuojan (Power-Sound) sivulta lisätietoja, hintoja

http://www.power-sound.fi/index.php?cPath=82
Wersihullu
14.03.2009 23:26:14
Kiitos vinkistä hessu 16 mutta olen päättänyt jatkaa sopivan etsimistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)