Allis 22.02.2004 22:07:16 | |
---|
Tilutuksessa jos käyttää molempiä käsiä niinko hammerointiin, niin kitaran muut kielet alkaa pitää hetken kuluttua meteliä kun otelauta tärisee. Onko olemassa jotain hienoa konsita jolla saa ääntä vain siitä yhdestä kielestä. Stänks. Humppa vai kuolema? |
Topah 22.02.2004 22:13:06 | |
---|
Harjoitteluvaiheessa voi käyttää hiuspampulaa juuri ja juuri ensimmäisellä nauhalla. Eli se sitten tumppaa kielet, eli ei ala vapaat kielet herkästi soimaan. Eli pujotat hiuspampulan sieltä lavasta, niin että se tumppaa kielet juuri sen verran, ettei ne soi vapaana, mutta eivät möskään ole painettuna 1. nauhalta. Joka päivä voi oppia uutta, mutta poisopiskelu on tärkeämpää. "Tapa vanhempasi" |
Heart Of Steel 22.02.2004 23:21:17 (muokattu 22.02.2004 23:24:47) | |
---|
Kitaran kielten ei-toivottua värähtelyä estetään pääasiassa kahdella tavalla: 1. Otekädellä 2. Pikkaus-/näppäilykädellä Tuota hiuspampulaa käytetään yleensä lähinnä vain ylettömän pitkissä tapping- ja sweep-kuvioissa. lisäystä: Öh, tarkoititkin vissiin tappingia. Demppaa paksummat kielet täppäyskäden peukun syrjällä, ohuemmat kielet otekäden sormilla tai täppäyskäden pikkusormella. "Nobody tells a Man how to play." |
Kiitos hyvistä neuvoista. Kokeillaan mitä saan aikaiseksi. Tilulilu t: allis. Humppa vai kuolema? |
Tony Narrows 23.02.2004 12:46:57 | |
---|
Kääri sukka kaulan ympärille,se ehkäisee kielien särinän. Toni A Salmi |
randy 23.02.2004 13:03:26 | |
---|
Miten minusta tuntuu että nuo sukkanauhasysteemit kostautuu sitten kun pitäis soitella ilman sukkia. Lumiukolla on valkonen perse.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
alphamale 23.02.2004 14:15:04 | |
---|
treenillähän toi taitaa mennä niinku kaikki muukin. yrittää vaan aina saada sitä saundia puhtaammaksi, itselläni ainakin tuntuu kaikki aina tapahtuvan niin nopeesti ettei siinä kerkeä miettiin mitää tapahtu, mutta jollain poppakonstilla sitä puhtauttakin saa :) kahen käden tappingii en kyllä ota kantaa sen sijaan millään muotoa. joskus näön vuoksi painaa jonkun loppuäänen oikealla kädellä. showmielessä lähinnä. bändin pojat hakkaavat jos moisia lähtee soittamaan :) Lahtelaista, totta kai |
Ze Kink 23.02.2004 15:42:17 | |
---|
Kääri sukka kaulan ympärille,se ehkäisee kielien särinän. Tuota käytän usein. Kannattaa muuten mielummin käyttää puhtaita sukkia, jos ei halua jättää kaulaan minkäännäköisiä "aromeita". Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
Spike 23.02.2004 17:22:54 | |
---|
Kämmenen alaosa ja melkein osa käsivarttakin lepää dempattavien kielten päällä, ainakin jos yläkielillä operoidaan. Alakielille mentäessä otelautakäden sormet demppaavat aika luonnollisesti. Vähän ku barresointu ois, jättää ne lepäämään siihen kielten päälle Paskaks vaan ja palamaan. |
Skywalker 23.02.2004 18:37:57 | |
---|
oon juts harjoittelemessa tilulilu masteriksi ;) Polje perkele, polje!! |
Hornanturska 23.02.2004 21:22:37 (muokattu 23.02.2004 21:26:56) | |
---|
Tuota käytän usein. Kannattaa muuten mielummin käyttää puhtaita sukkia, jos ei halua jättää kaulaan minkäännäköisiä "aromeita". Minun mielestäni tuota sukkatekniikkaa ei kannata käyttää kuin nauhoitus tilanteessa(onko se yhdyssana?)? Livenä voi oll naurettavan näköistä jos pitää biisi pysäyttää kesken ja laittaa sukka paikalleen että saa vedettyä soolon puhtaasti. Ei mitään sukkia, vaan harjoitusta. ..The Saw And The Carnage Is Done... |
Allis 23.02.2004 21:31:14 | |
---|
Minun mielestäni tuota sukkatekniikkaa ei kannata käyttää kuin nauhoitus tilanteessa(onko se yhdyssana?)? On se. Kiitos hyvistä neuvoista. En vielä löytänyt mistään tukkapampulaa mutta sukkaa voisin koittaa. Humppa vai kuolema? |
Krice 23.02.2004 22:43:32 | |
---|
Otelauta tärisee? |
Allis 23.02.2004 22:44:45 (muokattu 23.02.2004 22:45:42) | |
---|
Mä just tajusin että mulla on toi Speed mechanics for Lead Guitar. Taitaa olla tiluttajan himo-opus. Humppa vai kuolema? |
Leatherman 23.02.2004 23:21:39 | |
---|
eikös tuo ole aika paljon vahvareista (eli siis kunnon vahvarit kehiin ja trankut juhannuskokkoon) ja mikkien korkeudesta (eli siis mikit alemmaksi) myös kiinni? Ainakin olen nähnyt täppingmeininkiä lähes vailla mitään demppauksia, itselläni myös tahtoo rämistä hieman. Parhaaksi vinkiksi ainakin mielestäni sanoisin treenaamisen siten, että painaa mahdollisimman tarkkaan nauhojen väleistä ja sormien päillä jottei hinkkaa muita kieliä "matkan varrella". -Tapoja on monia- Without music, life would be a mistake.
-Friedrich Nietzsche |