Aihe: Rumpusetin lähetys
1
Fetfotad
09.03.2009 15:58:59
Onko tietoa paljonko rumpusetin lähetys maksaa postin tai matkahuollon kautta? (kumpi parempi vaihtoehto) Setti: 20" basari siihen 3 tomia, virveli, 6 peltiä, 5 symbaalitelinettä ja tuolit sun muut. Minkä kokoisiksi paketeiksi noi saisi pakattua?
Niq
09.03.2009 16:08:15 (muokattu 09.03.2009 16:24:02)

Fetfotad: Onko tietoa paljonko rumpusetin lähetys maksaa postin tai matkahuollon kautta? (kumpi parempi vaihtoehto) Setti: 20" basari siihen 3 tomia, virveli, 6 peltiä, 5 symbaalitelinettä ja tuolit sun muut. Minkä kokoisiksi paketeiksi noi saisi pakattua?

No punnitse ne ja sitten katsot taulukosta hinnan: http://www.matkahuolto.fi/fi/pakett … ut/palvelut_ja_hinnat/bussipaketti/

Matkahuolto tulee varmaan halvemmaksi, koska hinta määrittyy painon eikä pakettien koon tai määrän mukaan, näähän menee matkahuollossa yhtenä "pakettina" jossa on useampi kolli. Itse pakkasin 22-10-12-14 -rumpusetin siten että 10" tomi 14" tomin sisään (pehmustetta tietty väliin) ja 12" tomi sekä hw pahvilaatikossa (tomipidike, lattiatomin jalat ja pedaali) basarin sisään (tännekin pehmustetta). Sitten nuo laatikkoon. Basariin jouduin askartelemaan hieman laatikkoa mutta ihan hyvä siitäkin tuli. Olisiko jonkun parikymppiä maksanut rahdit.

EDIT: Löyhyytetään vielä tuota matkahuoltoa: vuoden aikana olen lähettänyt tai vastaanottanut sen kautta kymmeniä paketteja, paremmin tai huonommin pakattuna. Mitään eivät vielä ole hajottaneet ja paketit kulkee todella nopeasti. Jos bussilinja ja aikataulu osuu hyvin, paketti on jo samana päivänä määränpäässä mikäli heti aamulla vie. Posti kantaa pakettia terminaalista toiseen pari päivää, asiakaspalvelu on tympeää, jonot pitkiä ja hinnoittelu byrokratiamaisen sekavaa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Bacchus
09.03.2009 18:13:29
EDIT: Löyhyytetään vielä tuota matkahuoltoa: vuoden aikana olen lähettänyt tai vastaanottanut sen kautta kymmeniä paketteja, paremmin tai huonommin pakattuna. Mitään eivät vielä ole hajottaneet ja paketit kulkee todella nopeasti. Jos bussilinja ja aikataulu osuu hyvin, paketti on jo samana päivänä määränpäässä mikäli heti aamulla vie. Posti kantaa pakettia terminaalista toiseen pari päivää, asiakaspalvelu on tympeää, jonot pitkiä ja hinnoittelu byrokratiamaisen sekavaa.

Hieman toisenlaista näkemystä täältä. Pienemmät paketit (esim. 20" pelti, pedaalit ym, ei kokonaiset setit) olen nykyään aina lähettänyt Postin kautta. Yleensä toimitusaika on ollut 2 päivää, ja joka kerta mennyt hyvin ja turvallisesti perille. Lisäksi hinnat ovat edullisemmat, eikä hinnoittelu ole yhtään Matkahuoltoa monimutkaisempaa. Posti löytyy myös ihan vierestä, joten paljon helpommaksi ei enää mene.

Isommat paketit ja kokonaiset setit olen lähettänyt Matkahuollon kautta. Hinnoittelu on niissä ollut edullisempaa.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
tml
10.03.2009 11:15:40
Jos enemmän kuin yksi mitta menee 60 cm yli, siitä tulee postissa "suuri lähetys" ja napsahtaa 11 euron lisämaksu. Eli setit ja muut isokokoiset kamat kannattaa ehdottomasti lähettää Matkahuollon kautta.
OPJ1974
11.03.2009 08:28:53

tml: Jos enemmän kuin yksi mitta menee 60 cm yli, siitä tulee postissa "suuri lähetys" ja napsahtaa 11 euron lisämaksu. Eli setit ja muut isokokoiset kamat kannattaa ehdottomasti lähettää Matkahuollon kautta.

Nimenomaan näin. Pienissä paketeissä voi Postin kautta lähetettäessä säästää, mutta Matkahuolto on nopeampi. Joten jos kiire on, niin sitten jälkimmäinen... Varsinkin, jos totuttaa itsensä aktiiviseksi seurannan suhteen, saa lähetyksen itselleen yleensä seuraavana aamuna.

Matkahuollossa 80x80x80 cm kolli menee 30 kiloon asti alle kolmellakympillä perille (jos muistan oikein). Postin hinnoitteluun vaikuttavat niin paino kuin paketin koko ja tuo tosiaan on vittumainen, tuo "ylisuuren paketin" määritelmä. Postissa vielä lasketaan jollain tavalla ihmeellisesti sivujen pituudet YHTEEN ja siitä saadaan se suuri paketti (paketin sivut ovat vaikka 50x20x2 cm, jolloin raja 60 cm ylittyy ---> ylisuuri paketti). Ei siis tilavuuden mukaan, mikä on ihan älytöntä.

Hassua postissa on myös, että esim. maxikirjeenä (norm noin 3,50 eur) voit paketin lähettää, mutta jos paketin paino ylittää tietyn grammamäärän (350 gr?) tai ei mahdu postiluukusta, hinta pompsahtaakin suuremmaksi kuin postipaketilla (jossa painoraja on kaksi kiloa).

Itse suosin matkahuoltoa.
"Where is the stage?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)