Sabit 09.03.2009 00:15:37 | |
---|
Mulla on ollut tuo eliminaattoripedaali mallia hihna noin 5 vuotta. Homma on rokannut kuin unelma. Nyt olen ajautunut lieviin ongelmiin pedaalin kanssa. Pedaalissa yhdistetään kantapala ja "kiikkuva" astinlauta (joojoo, termit ei ihan ole hallussa ;-) molemmilta puolilta ruuveilla. Toinen ruuveista lähtee kiertymään auki soiton aikana. Rupeaa nimittäin vähän ärsyttämään, kun kesken keikan pedaalin tuntuma muttuu dramaattisesti.. Toinen ruuveista taas pysyy paikoillaan ihan ilman ongelmia. Kysymys kuuluukin: Tietääkö kukaan onko nuo liitosruuvit jotenkin liimattu/lukittu? Haluaisin saada pedaalin kuntoon (mielummin kotikonstein) ja uuden ostaminen tuntuu rahan pois heittämiseltä näin taantuman aikaan. Tuolta löytyy kuva pedaalista: https://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/PL/PLP2000B-xl-01.jpg Valitettavasti mulla ei ole tähän hätään kuvaa omasta pedaalista, jolloin ilmiö olisi itsestäänselvä.. Kiitos jo avusta etukäteen. Buum Kläk, Buum Kläk |
Kailis 09.03.2009 01:26:37 | |
---|
|
isoaarne 09.03.2009 12:33:15 (muokattu 09.03.2009 12:43:10) | |
---|
HOI! Itsellä sama hihnaveto-eliminaattori, ja täysin sama onkelma. Olen ruuvannut molemmat ruuvit auki, puhdistanut sekä laittanut takaisin paikoilleen, silti sama onkelma ilmenee aika ajoin. Ongelma ei poistu kiristämällä ruuvia pohjaan saakka, sillä tämä jarruttaa "footboard"in toimivuutta, eli poljinlauta hankaa tällöin turhan tahmeasti. Ja minulla kyseessä kantaosan vasemman puoleinen ruuvi. Muuten, tuossa linkittämässäsi kuvassa pedaalista ei ole ollenkaan ruuvin kantaosaa, joka on sellainen "karheapintainen"... E:tuo loctite ei ehkä ole paras ratkaisu, sillä pitäähän sen poljinlaudan/footboardin heilua.. Eli lisää ehdotuksia kiitos. Style Before Technique |
Ruuvilukitetta poijat kaupasta. Ei ole kallista ja pysyy varmasti. Tai sitten uusi ruuvi ja lukkomutteri päähän. Pysyy varmasti. Helppoa. |
isoaarne 09.03.2009 12:56:24 | |
---|
Style Before Technique |
Sabit 09.03.2009 13:40:07 | |
---|
Joo, linkittämässäni kuvassa tosiaan on erilainen systeemi kuin omassa pedaalissani. Mulla näkyy lattapää ruuvin pää tuossa kuvassa ympyröidystä kohdasta. Kiitti Isoarska hyvästä kuvasta. Nimenomaan se pohjaanasti kiristys jäykistää pedaalin toimivuutta. Minullakin muuten on juuri tuo vasen puoli, joka löystyy. Harmi, että muillakin on samoja ongelmia. Tietystihän homman voi korjata jeesusteippillä :). Toivottavasti joku on keksinyt päivänvaloa kestävän ratkaisun. Buum Kläk, Buum Kläk |
Kailis 09.03.2009 14:09:27 | |
---|
Eihän sitä lukitetta laiteta kuin kierteen päähän. Mikä ongelma? |
moderndrummer88 09.03.2009 14:56:09 | |
---|
Kailis: Eihän sitä lukitetta laiteta kuin kierteen päähän. Mikä ongelma? Tais mennä vanhalla ukolla nyt lukitteet ja lukkomutterit sekaisin :) "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 09.03.2009 17:23:39 (muokattu 09.03.2009 22:53:49) | |
---|
moderndrummer88: Tais mennä vanhalla ukolla nyt lukitteet ja lukkomutterit sekaisin :) Tä??? Katsele nyt vaan sinne omiin alkkareihin ja lasket onko mutterit tallessa. Siis *rautalanka* jos siinä kantakappaleessa on kierteet, laitetaan pulttien kierteen päähän sitä lukitetta ja kiristetään tarvittava määrä, annetaan kuivua ja avot... |
markkuliini 09.03.2009 22:19:56 | |
---|
Kailis: Tä??? Katsele nyt vaan sinne omiin alkkareihin ja lasket onko mutterit tallessa. Siis *rautalanka* jos siinä kantakappaleessa on kierteet, laitetaan pulttien päähän sitä lukitetta ja kiristetään tarvittava määrä, annetaan kuivua ja avot... Jos kyseisen ruuvin tiukalle pohjaan asti kiristäminen vaikuttaa polkimen tuntumaan (hidastaa tms.), niin onko varma ettei ruuvilukite voi tehdä samaa ja pysyvästi avot? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
hollmi-5 09.03.2009 22:28:41 | |
---|
markkuliini: Jos kyseisen ruuvin tiukalle pohjaan asti kiristäminen vaikuttaa polkimen tuntumaan (hidastaa tms.), niin onko varma ettei ruuvilukite voi tehdä samaa ja pysyvästi avot? Ruuvilukite laitetaan kierteeseen. Ei ruuvin kantaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 09.03.2009 22:34:44 (muokattu 09.03.2009 22:38:48) | |
---|
hollmi-5: Ruuvilukite laitetaan kierteeseen. Ei ruuvin kantaan. Tiedän. Mikä kirjoituksessani viittaa muuhun? (Kailis puhuu vähän hölmösti laittavansa ruuvilukitetta "pulttien päähän", mutta onhan se teräväkin pää pää. :) ) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
hollmi-5 09.03.2009 22:39:23 | |
---|
markkuliini: Tiedän. Liian ytimekäs kirjoitus. Eli se lukite kannattaa laittaa sisäkierteeseen, jolloin se ei joudu ruuvin ulkopuolelle. Esimerkiksi liukulaakerille tai ruuvin sileälle osalle... tai kannalle... tai sen alle. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 09.03.2009 22:45:38 (muokattu 09.03.2009 22:54:40) | |
---|
(Kailis puhuu vähän hölmösti laittavansa ruuvilukitetta "pulttien päähän", mutta onhan se teräväkin pää pää. :) ) Daa. Lähetkö hölmöyskilpailuihin? Tylsäkin pää on pää. |
Kailis 09.03.2009 22:51:21 (muokattu 09.03.2009 22:52:21) | |
---|
markkuliini: Jos kyseisen ruuvin tiukalle pohjaan asti kiristäminen vaikuttaa polkimen tuntumaan (hidastaa tms.), niin onko varma ettei ruuvilukite voi tehdä samaa ja pysyvästi avot? Ei. Olen nähnyt niin paljon avuttomia räpeltäjiä ettei mikään ole varmaa. Mutta, jos ongelma on se että ei voi kiristää tarpeeksi kun board ottaa kantapalaan, ruuvilukitteella saisi pienemmällä momentilla sen pultin (ruuvin, whatever) pysymään ilman että löystyy. Sehän tässä on ollut käsittääkseni ongelma. Mikä vittu täällä oikein on ihmisillä =D |
sahkuifk 09.03.2009 22:54:54 | |
---|
Haenko eväät? Tuleeko vääntöjä? Ruuvilukite on tehty juuri tuohon tarkoitukseen ettei tarvi vetää pohjiin asti ja ruuvi pysyy silti paikoillaan. Ihmettelen vaan ton tason kamassa moista vikaa. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
markkuliini 09.03.2009 22:58:04 (muokattu 09.03.2009 23:01:16) | |
---|
Kukakohan tuohon on suunnitelut laitettavaksi sen mittaisen ruuvin, että sen kanta ottaa kiinni ei-haluttuun osaan, mikäli ruuvin kiristää pohjaan? Vastaus: ääliö. Eikö kapeampikantainen ruuvi toimisi paremmin? Menisi kivasti piiloon jne. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Kailis 09.03.2009 23:09:46 (muokattu 09.03.2009 23:15:24) | |
---|
markkuliini: Kukakohan tuohon on suunnitelut laitettavaksi sen mittaisen ruuvin, että sen kanta ottaa kiinni ei-haluttuun osaan, mikäli ruuvin kiristää pohjaan? Vastaus: ääliö. Eikö kapeampikantainen ruuvi toimisi paremmin? Menisi kivasti piiloon jne. Tästä tulikin mielenkiintoista; nyt mä oon aivan pihalla =D EDIT Eiku juu. Eihän siinä tartteis kantaa ollenkaan. Pelkkä uurros ruuvaamista varten. |
isoaarne 09.03.2009 23:18:31 | |
---|
No perkele. Mitäs noista paristakymmenestä erilaisesta lukitteista ne suuret vanhat tietäjät sitten suosittelevat tähän vaivaan? Style Before Technique |
sahkuifk 09.03.2009 23:19:18 | |
---|
Kailis: Tästä tulikin mielenkiintoista; nyt mä oon aivan pihalla =D EDIT Eiku juu. Eihän siinä tartteis kantaa ollenkaan. Pelkkä uurros ruuvaamista varten. Mikä vitun uurros? Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |