Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midas Venice:n huolto
1 2 3
eetuss
09.03.2009 10:59:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia Venicen huollosta? Pitäisi tehdä joku perusputsaus sisuskaluille. Onnistuukohan perusurpolta sellainen operaattio..?
 
Ei se tästä..
mdkl01
10.03.2009 21:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jollen nyt ihan väärin muista se venice on aika hankala saada auki.
 
multipaavo
12.03.2009 01:27:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tullut vielä avattua, mutta jos se on hankala avata on sen kasaaminen vielä vaikeampaa. Silloin ei perusurpon kannata koittaa.
Mitäs meinaat perusputsauksella? Onko pöydässä jotain vikaa? Pieni pöly ei tiskin sisällä haittaa mitään, potikoiden ja nappuloiden kontakteissa enemmän.
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
eetuss
15.03.2009 19:30:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: Eipä ole tullut vielä avattua, mutta jos se on hankala avata on sen kasaaminen vielä vaikeampaa. Silloin ei perusurpon kannata koittaa.
Mitäs meinaat perusputsauksella? Onko pöydässä jotain vikaa? Pieni pöly ei tiskin sisällä haittaa mitään, potikoiden ja nappuloiden kontakteissa enemmän.
 
-Paavo

 
Joo. Parempi jättää kajoamatta. Jotkut ekut ulvahtaa ilkeästi kun vääntää freqiä.
 
Ei se tästä..
multipaavo
15.03.2009 23:00:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Joo. Parempi jättää kajoamatta. Jotkut ekut ulvahtaa ilkeästi kun vääntää freqiä.
 
Venicessä toi ei oo vika vaan ominaisuus :)
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | www.5by5.fi
miffe
15.03.2009 23:20:04 (muokattu 15.03.2009 23:20:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo: Venicessä toi ei oo vika vaan ominaisuus :)
 
Caig Laboratoriesin kontaktisprayllä sitä on onnistuttu lieventämään. Aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Ne kiertopotikat tuntuvat hyviltä, mutta eivät taida kyllä ihan priimalaatua olla sähköisesti. Tai siis "you get what you pay for".
 
turkulainen
Tumppi38
16.03.2009 11:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Caig Laboratoriesin kontaktisprayllä sitä on onnistuttu lieventämään. Aina muutamaksi kuukaudeksi kerrallaan. Ne kiertopotikat tuntuvat hyviltä, mutta eivät taida kyllä ihan priimalaatua olla sähköisesti. Tai siis "you get what you pay for".
 
Noi kontaktithan meni niin että ensin putsataan "kuivalla" haihtuvalla versiolla jonka jälkeen tehdään pinta johtavaksi "öljyisellä" kontaktiaineella joka toimii myös liukujen kontakteihin.
 
Time you enjoy wasting, was not wasted !
eetuss
16.03.2009 13:25:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumppi38: Noi kontaktithan meni niin että ensin putsataan "kuivalla" haihtuvalla versiolla jonka jälkeen tehdään pinta johtavaksi "öljyisellä" kontaktiaineella joka toimii myös liukujen kontakteihin.
 
Joo, mutta miten jos ei koko vehjettä saa auki. Muistaakseni siinä nupin alla ei taida paljon rakoa löytyä..?
 
Ei se tästä..
aimotuska
16.03.2009 22:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites se olikaan sen Midaksen ylivertaisen huollettavuuden kans? ;)
 
Tumppi38
17.03.2009 08:48:03 (muokattu 17.03.2009 08:52:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Joo, mutta miten jos ei koko vehjettä saa auki. Muistaakseni siinä nupin alla ei taida paljon rakoa löytyä..?
 
Olisko tollasesta apua ? en ole kokeillut mutta jos löytyisi joku joka olisi . . "toimii vain CTS:n potikoilla" tietysti rajaa tota käytettävyyttä. -Tumppi-
 
ja se linkki joka unohtui:
http://www.stewmac.com/shop/Electro … nd_lubricants/Pot_Cleaning_Cap.html
 
Time you enjoy wasting, was not wasted !
anapena
17.03.2009 11:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No just tollasta olisin kuukausi sitten tarvinnu, tosin potikan varren pitää olla just passeli tuohon cappiin...
 
villekauhanen
18.03.2009 14:16:29 (muokattu 18.03.2009 14:18:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Mites se olikaan sen Midaksen ylivertaisen huollettavuuden kans? ;)
 
Venice on väärillä papereilla liikkuva Dynacord. Ja kuten aina huollettavuus on suorassa suhteessa hintaan. Ei maksa mitn-> todella vaikee huoltaa.
 
Itse olen joutunut avaamaan 320 Venicen tienpäällä muistaakseni 2001 tai 2002 kun valomies päätti kaataa keskioluensa Veniceen kurkkunsa sijaan.
 
Avaaminen alkaa muistaakseni irroittamalla pohjalevy. Ja ne päädyt liittyi kanssa jotenkin siihen. Avaamisesta on siis jonkin verran aikaa.
 
Aloitin avaamisen noin 3 minuutin ihmettelyllä. Sitten soitin maahantuojan huoltoon ja kysyin että miten se vehes aukeaa ilman tölkinavaajaa. Ja kuten yleensä apu löytyi ammattilaiselta ja homma selvis ja illalla oli taas keikka samalla mikserillä.
 
Tohon potikkaongelmaan ei auta ku potikan vaihtaminen. Kaikki muu on tekohengitystä.
 
Ainiin ei ne ulvahda jos ei oo ko. filtterin gain plussan puolella. Eli ei korostusta ei ulvahdusta.
 
eetuss
18.03.2009 19:51:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

villekauhanen:
Ainiin ei ne ulvahda jos ei oo ko. filtterin gain plussan puolella. Eli ei korostusta ei ulvahdusta.

 
Nii-in. Etipä siinä sitten oikea kohta.
 
Enpä ole asiakseni testannut, mutta pikkasen kun vääntelee freqiä niin ongelma häviää. Tosi kiusallinen vika etenkin jos tienoolla vaeltelee artisteja, joiden kuuloa pitää varjella.
 
Ei se tästä..
villekauhanen
18.03.2009 21:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Nii-in. Etipä siinä sitten oikea kohta.
 
Joo, toi mun kommentti oli ikäänkuin kevennys, ei kovin hyvä tosin.
 
Mutta ongelma ei silti häviä millään putsauksella tai käärmeöljyillä. Potikat vaihtoon jos haluaa ongelma oikeesti eroon.
 
miffe
19.03.2009 00:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

villekauhanen: Mutta ongelma ei silti häviä millään putsauksella tai käärmeöljyillä. Tiski vaihtoon jos haluaa ongelma oikeesti eroon.
 
Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä.
 
turkulainen
Reddie
19.03.2009 15:45:05 (muokattu 19.03.2009 15:45:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Venicen EQ:n pulputus on kyllä ihana efekti... Tosin muistaakseni oon kuullu samaa ujellusta Veronasta, vai mikä siellä Tavalla nyt onkaan. Tai sit muistan väärin. Anyways, tolla Venicellä on muutamankin kerran joutunu vetää semmosta bändiä ku JESSEä, joka on semmoista iloista syntsaelektrokaahausta. Noh, bändin soundiin kuuluu olennaisesti se, että välillä kesken biisien niitä EQ:uita tulee ruukattua aika rankalla kädellä. Ah, sitä ujelluksen määrää. Toisaalta bändi on syntsakamaa, niin sinne sekaanhan se menee. :D
 
Noh, oon kuitenkin tullut semmoseen tulokseen et olkoon vaikka kuinka tommonen "alan standardi pikkutiski", en aio itselleni tommosta ostaa.
 
EDIT: Tää mun höpötykseni varmaan vastasi täydellisesti aloittajan kysymykseen.
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Ääntä, valoa & musiikkia
aimotuska
19.03.2009 17:00:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kovasti sitä huudettiin noiden Midaksien puolesta vielä vähän aikaa sitten ja syljettiin Allan Hagertien päälle. Ei oo toistaiseksi MITÄÄN yhtä käsittämätöntä (kuin tuo EQ-ulina) kuulunut yhdestäkään halvemman hintaluokan tiskistä.
 
Miksi ihmeessä kukaan ostais Veniceä, jos halvemmalla saa paljon paremman tiskin? Jopa behringer menee (ainakin mun asteikossa) edelle tommosesta tiskistä, mikä ei toimi enää pelkästään äänenmuokkaimena, vaan jopa äänenTUOTTAJANA.
 
Mä oon todella tyytyväinen, että tuli hankittua A&H GL2200 ja pari taikuria tossa jokunen vuosi sitten. Ei mitään ongelmia, jos omasta tyhmyydestä johtuvaa nupin akselin katkeamista ei lasketa. Tiskit on ihan jatkuvassa käytössä.
 
eetuss
19.03.2009 21:51:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Niin kovasti sitä huudettiin noiden Midaksien puolesta vielä vähän aikaa sitten ja syljettiin Allan Hagertien päälle. Ei oo toistaiseksi MITÄÄN yhtä käsittämätöntä (kuin tuo EQ-ulina) kuulunut yhdestäkään halvemman hintaluokan tiskistä.
 
Miksi ihmeessä kukaan ostais Veniceä, jos halvemmalla saa paljon paremman tiskin? Jopa behringer menee (ainakin mun asteikossa) edelle tommosesta tiskistä, mikä ei toimi enää pelkästään äänenmuokkaimena, vaan jopa äänenTUOTTAJANA.
 
Mä oon todella tyytyväinen, että tuli hankittua A&H GL2200 ja pari taikuria tossa jokunen vuosi sitten. Ei mitään ongelmia, jos omasta tyhmyydestä johtuvaa nupin akselin katkeamista ei lasketa. Tiskit on ihan jatkuvassa käytössä.

 
Niin. Joskus noista A&H:ista ja B:ereistä ei kuulu yhtään mitään..
 
Mulla onneksi tuota ulinaongelmaa ei ole kuin yhdessä tai kahdessa kanavassa. Muuten kyllä ihan sairaan hyvän kuuloinen tiski. Mä en ollut tajunnutkaan että siinä vois olla oikeasti tuollainen tyyppivika. Uskomatonta. Myös niitä auxien inserttejä olen kaipaillut tuohon tiskiin. A&H:n pöydistä niitä muistaakseni löytyy. Harmi vaan että oon käyttänyt pariakin tiskiä jossa on kaikki ne painonapit paskana. Ei tee mieli ostaa sellaista vehjettä itelle.
 
Ei se tästä..
jorma666
19.03.2009 22:11:25 (muokattu 19.03.2009 22:12:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reddie: Toi Venicen EQ:n pulputus on kyllä ihana efekti... Tosin muistaakseni oon kuullu samaa ujellusta Veronasta, vai mikä siellä Tavalla nyt onkaan. Tai sit muistan väärin.
 
Niin no kaikkihan elämässä on mahdollista, mutta en usko että siitä H3000:sta tuommosia vikoja ainakaan kovin helposti löytyy, eikä minun läsnäollessa koskaan tässä kyseisessä yksilössä olekaan. Verona ja Venice (ja Sienna) on käsittääkseni samaa "laatua", eli niissä ongema esiintynee helpommin. Ainakin samaa paskaa äänenlaadun, käyttöliittymän ja tuntuman perusteella.
 
hjunnila: Niin kovasti sitä huudettiin noiden Midaksien puolesta vielä vähän aikaa sitten ja syljettiin Allan Hagertien päälle. Ei oo toistaiseksi MITÄÄN yhtä käsittämätöntä (kuin tuo EQ-ulina) kuulunut yhdestäkään halvemman hintaluokan tiskistä.
 
Miksi ihmeessä kukaan ostais Veniceä, jos halvemmalla saa paljon paremman tiskin? Jopa behringer menee (ainakin mun asteikossa) edelle tommosesta tiskistä, mikä ei toimi enää pelkästään äänenmuokkaimena, vaan jopa äänenTUOTTAJANA.
 
Mä oon todella tyytyväinen, että tuli hankittua A&H GL2200 ja pari taikuria tossa jokunen vuosi sitten. Ei mitään ongelmia, jos omasta tyhmyydestä johtuvaa nupin akselin katkeamista ei lasketa. Tiskit on ihan jatkuvassa käytössä.

 
En ihan tarkkaan tiedä mistä puhut. Venica on kelpo tiski joihinki hommiin, samoin joillakin A&H miksereillä voi tehdä töitä joissaki tilanteissa. Tuo Mix Wizard on pikkuanalogeista ihan kärkipäätä, tavallaan harmittaa että pari pykälää isommassa sarjassa sama valmistaja ei kykene kilpailemaan.
 
we call it music - they call the cops
Rouda-setä
19.03.2009 22:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

villekauhanen: Venice on väärillä papereilla liikkuva Dynacord. Ja kuten aina huollettavuus on suorassa suhteessa hintaan. Ei maksa mitn-> todella vaikee huoltaa.
 
Onko toi Dynacord-homma muuten varmaa tietoa? Koitin pikaisesti googletella eikä oikein mitään faktaa löytynyt. Ei muuten mutta yhden Venicen hankinta on itsellä aika vahvasti tapetilla noita vakibändejä varten ja ainahan kaikki nippelitietokin kiinnostaa vaikka ei se ostopäätökseen vaikutakaan.
 
Huollettavuudeltaan se tosiaan on yhtä helvetistä kuin kaikki muutkin tän päivän halpis Soundcraftit,A&H:t,uudet Crestit jne. Se nyt on vaan se hinta mikä pitää maksaa siitä että noinkin monipuolisia tiskejä saa noin halvalla verrattuna 15-20 v. takaisiin aikoihin.
 
Etuasteen ja eq:n puolesta se IMO pesee kyllä nuo muut edellämainitut ihan 6-0. Hassua, että mä en koskaan ole törmännyt tohon oskilloivien potikoiden ongelmaan vaikka Venicejä muutama kymmenen eri yksilöä vuosittain tuleekin vastaan. Oon toki kuullut ilmiön olemassaolosta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «