Aihe: Oranget Rocker 30 vs. Rockerverb 50
1 2
askomiko
28.02.2009 15:09:27 (muokattu 28.02.2009 15:10:06)
Terve!

Gas pääsi yllättäen pukkaamaan päälle, joten piti tännekin kirjautua taas pitkästä aikaa. (Hauskaa kun ei ole gasitellut tai edes seurannut kitara-asioita moneen vuoteen niin on paljon uutta kalustoa mitä ihmetellä!)

Eli, Rockeria ja Rockerverb 50:aa kokeilleet, mitenkä isoja eroja vermeillä soundillisesti onpi? 50:sta muistelen että se oli luokkaa pakko saaada, ja jos 30 on samaa sukua niin.. pakkohan se on saada! Dual terrorihan olisi tietysti toinenkin kiinnostava, mutta siitä ei vielä varmaan testikokemuksia löydy, jos täältä ei väkeä ollut NAMM:ssa.

(Ynseänä hifistelijänä myös PTP-versio Tiny Terrorista kiinnostaisi, heh.)

E: Katos, jouluhattukin on jäänyt kahden vuoden takaa vielä päähän, pitäisiköhän päivittää.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Tami
28.02.2009 16:02:51

askomiko: Terve!
E: Katos, jouluhattukin on jäänyt kahden vuoden takaa vielä päähän, pitäisiköhän päivittää.

Rockeriin ja verbiin ei mitään sanottavaa, mutta ompas mukavaa, että olet aktivoitunut taasen.... Nyt kannattaa taas roikkua linjoilla ettei pääse tuommosia taukoja kasaantumaan...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Ziggy Bubba
28.02.2009 16:24:57

Rockerverbissä on - kuten varmaan tiedät - säätövaraa reilusti enemmän, kuten EQ kliinille, reverb, efektilenkki ja pari säröastetta enemmän. Näistä syistä tuo kattanee jokseenkin laajemman soundipaletin kuin Rocker, joka ei taida paljoa perinnerokkia rankemman runttaukseen yltää.

Myönnettäköön, että itellä on kumpainenkin laite testaamatta, mutta RV50 -nupista voin kertoa enemmän kunhan saavat DV:ltä semmosen mulle lähetettyä. Eli vähän samassa "veneessä" olen, mutta siitä huolimatta jo päätökseni mennyt sokkona tekemään :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
duc
28.02.2009 16:41:45
Itsehän en ole tuota Rockeria koittanut, mutta Rockerverb 50 -nuppi on ollut puolitoista kuukautta omistuksessa, ja siihen olen enemmän kuin tyytyväinen. Rockerissahan on kaksi EL34:a, kun RV:ssä on neljä 6V6:a. RV:ssä on lisäksi tosi massiivinen putkiohjattu jousikaiku jalkakytkimellä, enemmän säröä, oma EQ puhtaalle kanavelle ja efektilenkki. RV:ssä särön määrää saa säädettyä todella hyvin ilman että soundi ohenee liikaa monien higain-vahvareiden tapaan. Rockerissa pitäisi olla vähän saman tapainen, mutta pienemmällä gainin määrällä.
_Petri_
28.02.2009 16:44:07

sikki-six: -- Näistä syistä tuo kattanee jokseenkin laajemman soundipaletin kuin Rocker, joka ei taida paljoa perinnerokkia rankemman runttaukseen yltää.

Yltää helposti. Itse soittelen Roskerilla muun muassa synkkää deathia, eikä paljon vituta :) Onhan se perussoundi toki enemmän rock kuin metal. Kovilla säröillä semmoinen pehmeä ja löysä, että mitään tiukkaa riffimetallia tolla ei juuri tee mieli hakata. Hyvin kuitenkin leikkaa läpi bändisoitossa, ja laajemmatkin soinnut pysyvät kasassa.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
adretlan
28.02.2009 16:50:40 (muokattu 28.02.2009 16:57:22)
_Petri_: Yltää helposti. Itse soittelen Roskerilla muun muassa synkkää deathia, eikä paljon vituta :) Onhan se perussoundi toki enemmän rock kuin metal. Kovilla säröillä semmoinen pehmeä ja löysä, että mitään tiukkaa riffimetallia tolla ei juuri tee mieli hakata. Hyvin kuitenkin leikkaa läpi bändisoitossa, ja laajemmatkin soinnut pysyvät kasassa.

Komppaan. Mulla on kans Rocker 30 ja toisessa kitarassa on Hot Rails tallassa, ja säröä kyllä piisää Rockerista heviin asti. Klo 3 on maksimi missä gainit voi olla, muuten sitä on jo ihan liikaa. Ja soundi ei tosiaan ole mikään tiukka, mutta ainaki mä oon saanu vaan kehuja kitarasoundeista keikalla.

Varsinaisella työkalulla 1954 Stratolla (perinnehenkiset single-coilit) sitten potkin tarpeen vaatiessa tuota vielä sd-1, ja kyllä sitä tarvittavaa tiukkuutta löytyy. Jokainen tietysti määrittelee sen soundin tarpeensa itse. Pääasiallisesti en soita heviä, niin Rocker 30 on oiva työjuhta kaikkeen menoon. Ainakin Maiden Hevit yms perinteisemmät soittelee tuolla mielummin kun varsinaisilla tappohevivahvistimilla.

EDIT: Silloin kun tuon ostin, niin ei budjetti taittunu isompaan, joten otin tuon rockerin. Pitäis päästä päivittämään Rockerverb tms isompaan orange nuppiin & kaappiin. Ihan vaan huvin vuoksi.

EDIT2: Perinteisemmässä touhussa tyylin Jimi Hendrix tuo laite sitten on ihan omalla tontillaan. Melkeen itkettää ku soundi on niin hyvä.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
LepakonNahka
28.02.2009 17:00:30 (muokattu 28.02.2009 17:01:23)
adretlan: Komppaan. Mulla on kans Rocker 30 ja toisessa kitarassa on Hot Rails tallassa, ja säröä kyllä piisää Rockerista heviin asti. Klo 3 on maksimi missä gainit voi olla, muuten sitä on jo ihan liikaa. Ja soundi ei tosiaan ole mikään tiukka, mutta ainaki mä oon saanu vaan kehuja kitarasoundeista keikalla.

Raivoisa komppailu jatkuu myös täältä. P-90 mikeillä varustettu Jammu käskyttää Rockerin vaivatta Stoner/Doom -vääntöön, ja jääpä säröä vielä reserviinkin. Humppareilla taas lähtee kasarihevit ja Kingston Wall -tyyppinen riffittely varsin esimerkillisesti. Myös tännepäin on sadellut kehuja niin kanssasoittajilta kuin yleisöltäkin. Särö on luonteeltaan muhkeaa ja rouheaa, ei niinkään tiukkaa, kuten ylläkin on jo mainittu.

Edit. Kirotusvire
duc
28.02.2009 17:25:22
Rockerverb 50:n persuksista löytyy myös tight/loose-kytkin... ite olen pitänyt tight-asennossa, ja sillä ei soundi kyllä mitenkään löysä ole ollut.
Gary the pine
28.02.2009 18:15:35 (muokattu 28.02.2009 18:16:01)
duc: Rockerverb 50:n persuksista löytyy myös tight/loose-kytkin... ite olen pitänyt tight-asennossa, ja sillä ei soundi kyllä mitenkään löysä ole ollut.

Meinasitko tuota Damping-kytkintä? High/Low?

Mutta joo, itsehän vaihdoin Enkulin Fireball Fullstackin Rockerverb comboon ja täytyypä todeta, että ei harmita. Ei tietenkään tuo ilmanpaine ja tunne rintakehässä ole samaa luokkaa, eikä voikaan olla 2 elementtiä vs 8 elementtiä, mutta muuten tuo saundi on jotain aivan järjetöntä. Varsinkin tuon Gainin koko säätöalueen käyttökelpoisuus yllätti, se ihan oikeasti toimii kaikissa asennoissa eikä mene ohkaseksi eikä oikein sitten tukkoonkaan. Cleanin volumea kun kurittaa niin puolenpäivän jälkeen alkaa rapisemaan vanhan liiton vaihtovirta/tasavirta-osastoa ja jos kantti kestää kääntää tappiin asti, niin aika rouheaa on.

Tällä hetkellä mulla ei ole yhtään negatiivista sanottavaa tuosta laitoksesta, ehkä kaveriksi jossain vaiheessa 212 openback-loota, niin saa tuota ilmamääräfiilistäkin paikattua.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
duc
28.02.2009 18:38:27
Gary the pine: Meinasitko tuota Damping-kytkintä? High/Low?

Sitä just, nuppi treeniksellä niin ei muistanut nimeä ja googlauksella löytyi joku joka sitä tuoksi kutsui... Negatiivisen takaisinkytkennän määrää sillä kumminkin säädetään, ja se vaikuttaa alapään tiukkuuteen.
HeavyMachinery
28.02.2009 18:46:36

askomiko: Terve!

Gas pääsi yllättäen pukkaamaan päälle, joten piti tännekin kirjautua taas pitkästä aikaa. (Hauskaa kun ei ole gasitellut tai edes seurannut kitara-asioita moneen vuoteen niin on paljon uutta kalustoa mitä ihmetellä!)

Offtopic mutta tervetuloa takaisin !
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Ziggy Bubba
28.02.2009 19:20:18

_Petri_: Yltää helposti. Itse soittelen Roskerilla muun muassa synkkää deathia, eikä paljon vituta :) Onhan se perussoundi toki enemmän rock kuin metal.

Juu, tuota just meinasin. Rocker ei taida ihan hi-gain myllystä mennä läpi, vaikka saletisti tarjoaa tanakkaa tuuttausta tuokin. Rockerverbistä lähtee sitten myös tuota modernimpaa osastoa.

Aika kärsimystä on kyllä Rockerverbiä ja Orangen PPC212 kaappia venttailla :)
Imper
01.03.2009 11:45:12 (muokattu 01.03.2009 11:49:08)

Itelläni oli pari vuotta Rockerverb 50 combo ja kyllähän se tosi hyvä oli. Ainut vaan että ainakin minulle siinä oli lopulta vähän liikaa kaikkea: mm. jousikaiku jolla en tehnyt yhtään mitään sekä pirusti liikaa säätimiä. Rockerverbissä on helvetin hyvä särökanava joka pakotti käyttämään efektilooppia, johon siis laitoin delayn. Sitten niitä piuhoja meni ristiin rastiin ja nupikoita piti olla aina kääntelemässä tilan mukaan "paremmaksi". Pisteeksi i:n päälle koko komero painaa vielä vallan perkeleesti, joka alkoi jossain vaiheessa syömään miestä ja sai harkitsemaan että joskohan löytyis jotain pienempää vahvistinta.

Ostin Bad Cat Classic Catin, joka painaa puolet vähempi, ja mulla on nupikat (Vol ja Tone) tossa käytännössä aina samassa asennossa, tilasta rippumatta. Purkeista tulee tällä kertaa säröt.

Rocker vaikutti musta vähän sellaselta köyhän miehen rockerverbiltä MUTTA on siinä toki se hyvä puoli että Rockerissa homma on pidetty simppelinä.

Askomiko, jos tykkäät delaysta niin osta Rockerverb. Rockerissa särökanava menee vähän hukkaan jos tykkää delaysta.
Everyone is a per-son
adretlan
01.03.2009 12:44:47 (muokattu 01.03.2009 12:44:59)
Hassua sinänsä kun mun mielestä Rockerverb vaikuttaa tosi yksinkertaiselta laitokselta. Sellaiselta ettei oo yhtään ylimääräästä nappia. Vertaa esimerkiksi Mesa Boogien Road Kingiin. :D
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Gary the pine
01.03.2009 13:40:29
Samaten, ja kun ei tuosta oikein huonoja saundeja saa vaikka mihin asentoon noita namiskoita vääntelis. Että siltä osin ainakin mulle uusi tuttavuus, yleensä on saanut ruuvata ja ruuvata ja sieltä jostain välistä on löytynyt joku hyväkin, mutta tämä kuulostaa hyvältä kautta alueen.

Jos nyt hakemalla pitää jotain negatiivista hakea, niin on mielestäni ihan hiljaisella jonkin verran tukkoinen, että ei ihan kerrostalovehkeeksi sovi kylläkään, mutta pikkusenkin kun avaa niin tukot kyllä häviää sen siliän tien.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Ziggy Bubba
01.03.2009 16:41:01 (muokattu 01.03.2009 16:41:23)

Jos nyt hakemalla pitää jotain negatiivista hakea, niin on mielestäni ihan hiljaisella jonkin verran tukkoinen, että ei ihan kerrostalovehkeeksi sovi kylläkään, mutta pikkusenkin kun avaa niin tukot kyllä häviää sen siliän tien.

Jaa, ite olen kuullut, että Rockerverb toimisi juuri pienillä volyymeillä yllättävän hyvin hyvän master volumen ansiosta... Täytyypä kattoa kun saan lootan haltuun tuleeko tarvetta kotikäytössä esim. keinokuormalle.
Umas
02.03.2009 05:52:53

Minä olen ainakin ihastunut rockerini eq:ttomaan kliiniin... Tai itseasiassa kaikkien kokeilujen jälkeen olen orangeen eniten tyytyväinen.
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
Ziggy Bubba
07.03.2009 12:24:53 (muokattu 07.03.2009 12:28:12)

Noniin, nyt olen vuorokauden saanut Rockerverbiä kotosalla testailla, enkä kyllä puhuisi tukkoisuudesta ollenkaan - ainakaan mistään mikä itteäni häiritsisi vähääkään. Masiinasta lähtee todella laaja ja laadukas äänipaletti, kyseessä on aivan ylivoimaisesti parhaan kuuloinen "kotivahvari" mitä olen testannut. Jos rahat riittää, niin Micro Cubet ja vastaavat kannattaa suosiolla jättää väliin. Omasta mielestä kotosalla pystyy vielä paremmin nauttimaan vahvarin soundeista kuin usein huonolla akustiikalla varustetuissa treeniluukuissa, joissa vielä räimitään kilpaa rumpalin sun muiden kanssa.

Ekana kolahti vahvarin muikea clean-kanava, josta lähtee todella pehmeää ja heleää soundia, eikä riipivyydestä ei ole tietoakaan. Kanavan EQ:ta en ihan vielä ole sisäistänyt, sillä se leikkelee/korostaa eri asennoissa keskialuetta (säädöt ovat siis bass ja treble). Hyvän vahvarin merkkinä tämä kanava toimii todella maukkaasti molemmat potikat klo 12 kohdalla.

Särökanava taas toimii todella hienosti koko gain-potikan matkalta, käyttökelpoista soundia löytyy koko matkalta. Nuo mainostetut neljä saröastetta ovat vielä aikas eri henkisiä keskenään, sillä gain potikkaa käännellessä selvästi huomaa kuinka särön luonne muuttuu (ja EQ:t tulee laitettua eri asentoon tästä syystä). Tuntuu melkeinpä siltä, että laitteessa olisi useampi eri särökanava... Pienitehoisilla mikeillä toisaalta gainia saa ruuvailla aika pitkään ennenkuin ruttua alkaa kuulua. Lespalla (JB/Phat Cat mikit) säröä riittää koko matkalle.

Volyymin säätö oli alkuun aikas pikkutarkkaa hommaa, mutta kun lykkäsin XT Liven efektilenkkiin, niin se se tiputti päätteelle menevää volyymitasoa sopivasti. Saman homman olisi tietty ajanut mikä tahansa muukin efektilenkissä volyymin vaikuttava spedu (esim EQ). Kaiku on aika erikoinen säätövaraltaan, sillä sitä ei tarvitse oikeastaan avata kuin sentin pari, kun ollaan jo varsin avarissa soundeissa... Täysille tuota ei tarvitse kyllä laittaa, ellei halua ihan äärimmäistä tilavaikutelmaa. Reverbin soundi kuitenkin on, kuten osasin odottaa erittäin passeli.

Nuppi "löyhkäsi" muuten aika rankasti maalille tai vastaavalle kun paketin avasi, epäilin että kyseessä on aikas nuori yksilö - noh, takapanelissa lukee valmistusajankohtaan varmasti viittaava lukema "02/09". Äärimmäisen tuore laite siis kyseessä. Eivät Rockerverbit kauaa siis Orangen tahi jälleenmyyjän varastoissa ehtiä näinä heikon punnan aikoina makailla. Enpä ihmettele yhtään.
Veepee
08.03.2009 14:51:05 (muokattu 09.03.2009 10:01:05)
Mikähän muuten on nykyään Orangen Ad-sarjan tilanne sen sähköturvallisuuden suhteen? Tukeshan laittoi viime vuonna laitteen myyntikieltolistalle huonon verkkomuuntajan vuoksi... M.nettiläisillä kokemuksia?
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)