Aihe: Putkikombo rakennussarja
1 2
HTMono
08.03.2009 21:54:41
Jaba: Puhutaanko nyt pelkästä nupista? Mulla meni aikoinaan n. 700-800€ yhteensä, ja ihan laatuosia oli kaikki.

No vähän yläkanttiin muistelin. Tuossa olis tuo Plexi jota mietin kirjotellessa: http://metroamp.com/store/product_i … fo.php?cPath=44&products_id=484

Tietty jos itse haalii osat niin varmasti onnistuu tuohon 700-800 euroon.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Jaba
08.03.2009 23:20:30
heikkimononen: No vähän yläkanttiin muistelin. Tuossa olis tuo Plexi jota mietin kirjotellessa: http://metroamp.com/store/product_i … fo.php?cPath=44&products_id=484

Tietty jos itse haalii osat niin varmasti onnistuu tuohon 700-800 euroon.

Juu nää MetroAmpit on sitten "loppuun asti hiottuja" settejä, mielestäni ehkä hieman ylihintaisia- ja hypetettyjä (tai en ainakaan itse ostaisi). Muuntajat ja putkethan ne kalleimmat osat on..
Limes
08.03.2009 23:40:01
Valmiiksi verhoiltu "cabinet" taitaa olla kaikista kallein yksittäinen osa.
Elikkäs kotelo ja muuntajat...niin joo,jos jotain NOS putkia...
eskoilola
09.03.2009 02:27:31 (muokattu 09.03.2009 02:40:21)

Heh - ylihintaista todellakin on.
Tässäpä yksi esimerkki, 0.47uF / 160V "sinappi" konkka.

Metroamp: http://metroamp.com/store/index.php?cPath=22_30_29_60
Romukaupassani: http://furpile.com/stock/Varasto?fname=PHI%20PHMC%20474K160*

Paljonkos se dollarin kurssi nyt onkaan - sanotaan vaikka 0.75 euroa dollarilta. Nuin laskien noiden konkkien hinta Metroampilla on 9.40. Tuolla hinnalla saa näitä täsmälleen samoja (ovat uusia) konkkia romukaupastani 37 kappaletta.

Kyseessä on täsmälleen sama komponentti. Joko Metroamp "tietää mitä tekee" tai sitten minä "en tiedä mitä teen". Yhtään en ole myynyt tuollakaan hinnalla - pitäiskö nostaa hintaa - jos vaikka sitten alkaisi kauppa käymään.

SItten noi massavastukset on tietenkin oma lukunsa - kuitenkin sanoisin että aika on kohtuulliset hinnat, eivät sentään kyni näistä omaisuuksia.

Osien laadusta viellä sen verran että kyseinen kitti taitaa tulla bakeliittisilla putkenkannoilla. Jos kerta näkee sen vaivan että rakentaa tuon sarjan niin ainakin minä hommaisin kunnolliset keraamiset Mikolta. Eivät sitten hilly kovassakaan menossa. Mikko ei näemmä muita myykään kuin keraamisia - on sitten näemmä oppinut senkin läksyn.
Halvalla menee mutta menköön
harryk
09.03.2009 09:47:37

Tilasin omaan Plexiini testimielessä Metroampilta MM:n Vintage päätemuuntajan (hinta Suomeen postikuluineen+tullit+alv. jotain 200€) ja Sozon standrad konkat n. 5€/kpl. Olen rakentanut yli 30 vuoden aikana kymmeniä putkivahvistimia ja on pakko sanoa, että esim. Hammondin päätemuuntajat ajavat saman asian kuin to MM ja halvemmalla. Jos ei ole rakennellut isompia putkiprojekteja, on tuollainen valmis kitti huomattavasti turvallisempi vaihtoehto kuin lähteä esim. rakentamaan plexiä puhtaalta pöydältä. Olen tehnyt varmaan kaikki mokat maadoitusten ja väärien leiskojen osalta vuosien aikana ja käyttänyt päiväkausia noiden virheiden etsimiseen ja oppinut asiat kantapään kautta. Minulla on juuri pöydällä modattavana Ceriatonen Liverpull vahvistin. Sen osat näyttävät ihan laadukkailta. Jos joku ihmettelee Mikon amerikan rakennussarjojen hintoja, voi tehdä virtuaalishoppailun ja ostaa kaikki plexiin tarvittavat vermeet erikseen ilman lopullista ostoatapahtumaa. Voi sitten verrata noita kuluja keskenään. Toinen tapa rakentaa em. peli on lähteä ns. Trashtone-linjalle jolloin vahvari rakennetaan pyttipannun tyyliin kierrätysosista. Voi saada huippuhalvalla jopa toimivan pelin jos osaa hakea osat oikeista paikoista. Harry
blaekie
09.03.2009 10:50:22

harryk: ... Jos joku ihmettelee Mikon amerikan rakennussarjojen hintoja, voi tehdä virtuaalishoppailun ja ostaa kaikki plexiin tarvittavat vermeet erikseen ilman lopullista ostoatapahtumaa. Voi sitten verrata noita kuluja keskenään. Toinen tapa rakentaa em. peli on lähteä ns. Trashtone-linjalle jolloin vahvari rakennetaan pyttipannun tyyliin kierrätysosista. Voi saada huippuhalvalla jopa toimivan pelin jos osaa hakea osat oikeista paikoista. Harry

Voipi tulla tosiaan hintsua tuolleen ostettuna :-) , Hauska ilmaisu tuo TrashTone . Itse olen noita trashtone miehiä. Ja ilmaisu ei todellakaan tarkoita, että tarvitsee tehdä huonoista osista.
Nuo rakennussarjat on paras vaihtoehto sellaisille, jotka haluaa varmistua siitä, että laite toimii ja näyttää hyvältä käytetyilla osilla takuuvarmasti.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
harryk
09.03.2009 11:11:12

Perustin tuollaiset kotisivut www.trashtone.fi ajatuksena kerätä sinne kuvia ja juttuja kierrätysosista kasatuista putkivahvistimista. Voisi järjestää leikkimielisen kilpailun jossa pitää rakentaa toimiva putkikitaravahvistin alle 50 eurolla. Iso vaara on kyllä siinä, että joku tekee sillä rahalla todella killer saundisen pelin joka pesee kalliit boutique-vahvistimet maanrakoon. Otan kuvia ja juttuja vastaan jos joku haluaa trashtone-hengessä tehdyn tuotteensa näytille sinne. Harry
eskoilola
09.03.2009 12:42:50

harryk
09.03.2009 12:50:59

Eihän nuo ole enää Trashtonea vaan Art Decoa parhaaseen funkistyyliin. Otan kuitenkin mielelläni noista jonkun kuvan Trashtone-sivuilleni jos haluat lähettää. Todella mainioita tuotoksia. Onko molemmat vehkeet tehty kierrätystavarasta? BTW taidettiin kaapata alkuperäinen thread vahingossa kun alunperin oli kyse putkivahvistinten rakennussarjoista. Täytyy perustaa näille tuotoksille oma juttunsa. Harry
eskoilola
09.03.2009 14:26:35

Molemmat on tehty kierrätyskamoista. Esimerkiksi toi alumiinipelti on Kuusakosken kierratyskeskuksesta ostettua surplussaa. Verkko ja päätemuuntajat putkiradioista, lyytit mitä on sattunut nurkissa lojumaan ja putket - ei aavistusta mistä ovat peräisin - uusia eivät ole.
qtm
09.03.2009 14:44:34
Jokos Tube Amp Doctor mainittiin...
http://www.tubeampdoctor.com/index.php?cPath=96
Jaba
09.03.2009 21:39:16
Juu tuollaista TAD:in kittiä en kyllä osta enää, aikoinaan ekaks projektiks hommasin ja setistä puuttu muutamia konkkia ja vastuksia, sekä nuo verkkomuuntajalta tulevat isojännitteiset johdot (en olev arma nimityksestä) oli layoutissa pistetty putkien hehkuille :D Onneksi huomasin ajoissa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)